Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedyweedy

4x Sneeuwwitje Micro 90W 60x40

Recommended Posts

Nee buffertabs moet je vanaf het begin toevoegen in je aarde,maar misschien kun je nu wel mee topdressen.

Succes

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je geeft ze veel te weinig water..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals @djbroertje al zei; je planten willen dagelijks wel wat te drinken.

 

Mijn 11L potten krijgen dagelijks tussen 500ml en 1L water ieders.

En dat is nodig ook, want als ik 1 dag oversla heeft de warmte en droogte al lelijk huis gehouden (zoals op jou foto)

 

Als je in de toekomst echt maar 1 of 2 maal per week wil watergeven, denk ik dat je een VEEL grotere pot nodig hebt.

 

 

Mijn 24uur geen water fiasco is nog goed afgelopen, denk dat als jij wat op je water regime let het ook wel goedkomt :lol:

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele goede middag, bedankt voor alle (opbouwende)kritiek. Heb ik wat aan.. :lol:

 

De dames krijgen zins ,dj, aangaf dat ik ze te weinig water geef nu elke dag een kleine 0.5l per dag/per plant.

De volgende dag kon je al zien dat ze dit erg fijn vinden, en de bloei zet nu ook weer zienbaar door :lol: ..heerlijk, geweldiggg.....

 

*caribbeangrower,.. wat bedoel je precies met topdressen?..thnx anyway..:lol:

 

Ik zal vanmiddag weer eventjes wat fototjes update...:wub:.. lampen staan nog uit...

 

Grtz en miss tot vanmiddag/vanavond..B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bob, de dames staan er weer goed bij hoor trouwens. slappe hap aan de onderkant staat weer overeind, dus het komt wel goed met ze. Het zijn doorzetters haha :lol: ze hebben ondertussen ook al wat meegemaakt haha

 

hier de beloofde update met foto's

 

 

Dag 66/33

 

bruine haren maken plaats voor witte en toppen bijna zo rond als euro's :lol: gaat de goeie kant op...

 

gallery_19704_13827_25794.jpg

gallery_19704_13827_1118346.jpg

gallery_19704_13827_308012.jpg

gallery_19704_13827_887210.jpg

gallery_19704_13827_859570.jpg

gallery_19704_13827_713006.jpg

gallery_19704_13827_513024.jpg(bruin puntje/randje.. voeding, warmte...hmmmm :lol: )

gallery_19704_13827_466289.jpg

gallery_19704_13827_969281.jpg

gallery_19704_13827_816137.jpg

 

 

 

ja verders weinig te melden. Temp is op het moment 27.8 graden lv is 50%, maar naarmate licht wat langer aanstaat zakt deze tot ongv 45%

 

grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor WW, geef je ze nog voeding, zo ja een beetje temperen, als niet....forget i said something :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey krasi, bedankt :lol: ik zou ze eigenlijk morge voeding mee geven of mis is een weekie niet? bruine puntjes op de bladeren valt best mee, paar blaadjes her en der..

 

gr ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij kan het het beste zien, als het meevalt kun je wat meegeven, je kan ook gewoon 2 beurten wat minder geven, wordt het erger, ff een weekje niet idd :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo al weer aardig tijdje terug..

 

tijd voor een korte update.

 

Dag 76/43, we gaan starten met week 7 zichtbare bloei.

 

De dames zijn na de laatste update wel weer iets dikken geworden maar het opzwellen/groeien van de toppen gaat me wel erg langszaam. De dames krijgen zins 1-7-2010, pk 13/14, mee met de voeding. 2,5ml op 2L water. Alleen nu staat er op de fles " dit mengels 4-6 dagen met gietwater meegeven" . Bedoelen ze in al die weken dat ze nog moet bloeien, of is dit per week? Denk zelf per week, maarja omdat ik mijn andere voeding maar 1 keer per week geef ga ik toch twijfellen.

 

Maargoed de dames hebben nog steeds last van spint maar ik wil ze toch liever niet meer besproeien. Heb al geprobeert me Dames te stofzuigen, maar die spintjes houden zich gewoon te goed vast (sommige). Dus verder probeer ik gewoon goed met de hand en stofzuiger te verwijdere wat wel lukt en hopen dat ik deze kweek af kan draaien zonder toprot.

 

Maargoed het is weer lekker warm buiten dus in mijn hokkie is de temp weer is niet te controleren. Word dus kweken met het hok open. Met hok helemaal open is het nog steeds 29 graden ook de lv is met deze dagen veel te hoog 62% (hok open).

 

Nu paar fototjes, die 2 met licht uit zijn van vandaag, de rest is van 3 dagen terug ... :D

 

gallery_19704_13827_776149.jpg

gallery_19704_13827_1349251.jpg

gallery_19704_13827_439454.jpg

gallery_19704_13827_144230.jpg

gallery_19704_13827_166138.jpg

gallery_19704_13827_954450.jpg

gallery_19704_13827_353325.jpg

 

nou dat waren ze weer, zoals je ziet, ziet het er wel leuk uit( vind ik persoonlijk) alleen mogen die toppen nog wel ff een beetje aandikken. Het schijnt dat sneeuwwitje ongeveer in 9-10 weken uitgebloeid moet zijn...of ik heb die vrouw verkeerd begrepen en dat ze dat bedoelde als hele kweek...hmmm :blink:

 

wat denken jullie? die dames hebben nog wel ff toch?

 

grtzzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog even met een andere camera geprobeert de trichromen een beetje in beeld te krijgen.

 

gallery_19704_13827_964038.jpg

gallery_19704_13827_858381.jpg

gallery_19704_13827_394568.jpg

gallery_19704_13827_518419.jpg

gallery_19704_13827_509985.jpg

gallery_19704_13827_493394.jpg

 

grtzzz, ltrrrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daaro.

 

Ben reuze benieuwd wat je er af haalt. Als ik de top ontwikkeling vergelijk met mijn kweekjes onder 90 watt dan loop je iets achter (resultaten +/- 35-40 gram). Maar je hebt wel wat meer topjes.

 

Ik hoop dat je natuurlijk een dikke ons eraf pakt. Het zal je in ieder geval goed smaken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Hansworst, bedankt :blink:.. Ja ik zelf vind de topjes ook wat achterblijven, alhoewel ze wel vrij hard zijn.. Ben ook reuze benieuwd, eerlijk gezegt streefde ik naar zown 50gr. maar realiseer me ook dat ik dit misschien niet ga halen me eerste keer. Misschien dat ziektes en het bestrijden hiervan de dames enige vertraging hebben opgeleverd. Ik weet het ook niet, maar ik hoop dat de dames nog even willen staan en nog ff flink opzwellen laatste weken :D

 

 

p.s ik heb kort nadat ik begon met deze ronde een extra TL toegevoegd. Komt neer op 108W, maar weet niet hoe ik me titel wijzig.

 

 

laterrrrrrrrrrrrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

hellow,,

 

48 uur geleden heb ik me dames ongeveer voor het laatst water gegeven. 0,5L per plant. maar vandaag is de grond nog steeds vochtig. Wat kan de oorzaak zijn dat me dames zo weinig drinken???

 

Me spint plaag, word ook steeds erger, en tast me bladeren flink aan, 50% zit onder de witte spikkeltjes. (waar ze voeding uit het blad hebben gezogen denk)

 

Kan dit misschien de oorzaak zijn?

 

ik weet dat als de dames echt hun einde naderren dat ze dan niet amper nog drinken, maargoed zo ver ben ik denk ook nog niet..hoop ik niet..al worden het wel steeds meer spintjes, hoelang ken ik die beesten hun gang laten gaan?? tot ze me bladeren beginnen in te kapsellen?? want tot nu toe heb ik nog niet 1 webje/draadje kunnen vinden..

 

Aandacht welkom:D B)

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 82/49

 

De dames staan er verders goed bij en de toppen zijn heerlijk hard.. wel beginnen de haren op de toppen overal wel bruin te worden, met uitzondering van bepaalde plekkies na, daar komen weer nieuwe witte haren bij :) ..

 

ik weet dat ik naar de trichromen moet kijken en niet naar de bruine haren. Maar ik vind dit toch best wel lastig zonder microscoop. Wel heb ik een vergrootglas, maar dan ken ik net zo goed met blote oog kijken, niet echt een top ding dus, denk... :rolleyes:

 

nou hier maar weer een paar party pic's :smoke:

 

gallery_19704_13827_162792.jpggallery_19704_13827_1220181.jpg

gallery_19704_13827_749818.jpggallery_19704_13827_381394.jpg

gallery_19704_13827_28077.jpg

gallery_19704_13827_893663.jpg

gallery_19704_13827_893656.jpg

gallery_19704_13827_81163.jpg

 

als iemand tips heb over bekijken van de trichromen ^_^ graag....

 

laterrr

 

WW B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey, die toppen zien er erg mooi uit, frisse look, trichomen kijken zonder microscope kan wel met een goede camera, macrotje schieten en deze foto op de computer bijsnijden, een soort van zoom B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi, Thnx Again. B) .

Had hier stom genoeg niet eens aan gedacht om ze gewoon even extra te vergroten.

 

maargoed ik heb het geprobeerd, zal op foto even laten zien. Maar doordat ik met flits heb geschoten krijg je denk een vals beeld bij de trichromen omdat ze dan oplichten, correct me if i'm wrong..

dus heb er ook 1 geschoten zonder lampen en flits, maar dan krijg ik hem van zo dichtbij niet echt lekker scherp...

 

zie hier de afbeeldingen:

 

gallery_19704_13827_1009713.png Hier na te kijken denk ik dat ze nog helder zijn.

 

gallery_19704_13827_288885.pnghier daar-en-tegen lijken de trichromen een half amber/ half cloudy, maar ik denk dat dit dus komt door de belichting.

 

gallery_19704_13827_450961.pngnou hier nog even een ander plekkie

 

 

Op wat die vrouw (van de stekken) mij vertelde na kan ik niks vinden over het sneeuwwitje soortje.

Ik zit nu dag 50 zichtbare bloei. stel dat ze een bloeiperiode hebben van 9 weken kunnen ze dus nog een dag of 13 staan...

 

Hoelang schatte jullie dat ze nog kunnen staan? En wanneer stop ik met me bloeivoeding en wanneer met me PK 13/14? of gewoon allebei aan het einde van week 8? :rolleyes:

 

Reacties zijn zeer welkom :smoke

 

grtzzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mogen nog wel even.

 

Bij TL duurt de bleoi sowieso wat langer tov HPS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hans bedankt man..B) maar je zegt dat het onder TL iets langer duurd dan HPS. Maar stel nou dat bij HPS de Bloeitijd 9 weken is..denk je dan dat ik onder me TL de 10 weken of meer ga halen? Ik wil zo zo lang laten staan als het kan, maar ik zal ook rekening moeten houden met me spintplaag. Wanneer ze me bladeren beginnen in-te-kapsellen denk ik dat ik de plant om ga halen, want zit cker niet te wachten op toprot. Maar tot op heden nog geen draadje/sliertje/webje gevonden..

 

toppie...

 

laterzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er lekker uit.

 

Altijd handig macro`s voor het zien van de kristallen.

 

Succes.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met toppen van dit formaat is de kans op toprot niet groot.

 

Op webjes zit je natuurlijk ook niet te wachten. Dusja, een spintplaag speelt natuurlijk ook te parten. Maak eens een foto van onderkant van een bewoond blad, op het oog valt het namelijk allemaal wel mee.

 

Ik vind het moeilijk te zeggen maar aan de hand van de foto's zou ik zeggen 1,5 tot 2,5 weken. 9 weken bloei voor een sneeuwwitje lijkt me ook wel erg aan de lange kant. Wellicht bedoelen ze vanaf 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ZoDd, Bedankt. blijft leuk om te horen, helemaal van ervaren kwekers..

 

Hey Hansworst, bedankt weer.. Ik zal morgen even een blad zoeken dat redelijk bewoont is tevens zal ik is een paar foto's laten zien van de bovenkanten van de bladeren (vol witte stippies).

Bladeren waar echt veel eitjes en spintjes op zaten heb ik gewoon verwijdert, das zal mede de oorzaak zijn dat de populatie spintjes nog enigzins meevalt aangezien ik hier toch wel al een tijdje mee kamp. Dus zal ff een goed blad moeten zoeken.

 

ok mooi dus de kans is vrij groot dat ik me kweekje verder zonder problemen zal kunnen afronden. :vape: . Ze krijgen deze week nog bloei voeding mee en na de 19-7 stop ik helemaal met voeding, enkel water.. Of kan ik pk13/14 wel door mee geven?

 

grtzzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ook stoppen met PK.

 

Zuig je de spint weg met een stofzuiger ofzo dat je het onder controle hebt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan stop ik volgende week met alle voeding.

 

Me dames stofzuiger heb ik ook wel eens geprobeert maar op zijn zachts krijgt hij de spintjes amper van de bladeren gezogen. De bladeren gaan ook heel erg schudden en shaken van die stofzuiger en zo onstaan er scheuren in de bladeren of bladpuntjes worden volledig opgezogen. Maar met voorzichtig zuigen en de rest met de hand proberen te verwijderen denk ik wel dat ik nog 2 weekies door kan gaan. :D

 

later vandaag post ik als goed is nog even een fototje van hoe de aangetaste bladeren eruit zien.

 

mvg WW :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals gezegt even een update met aangestaste bladeren op verzoek van HansWorst..

 

gallery_19704_13827_984056.jpg

gallery_19704_13827_15478.jpg

gallery_19704_13827_123261.jpg

gallery_19704_13827_1113765.jpg

gallery_19704_13827_375103.jpg

gallery_19704_13827_168010.jpg

gallery_19704_13827_1209530.jpg

 

als ze erg aangetast zijn verwijdert ik ze gewoon...

 

dat was hem weer even voor vandaag :vape:

 

grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D :vape: die zijn flink dichtbevolkt, succes nog even man...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...