Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedyweedy

4x Sneeuwwitje Micro 90W 60x40

Recommended Posts

Ooh stekken, 99% dat de spint daarvan komt, wijze les: Stekken na binnenkomst altijd behandelen tegen spint.

 

Overigens klinkt het mij niet lekker in mijn oren, Canncure spuiten in de bloei... :verrygood , maargoed ken het product verder niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HW, dat wist ik niet, zal ze van te voren altijd behandellen. Maar hoe adviseer je me dit te doen?? 5 dagen dat plantje besproeien als het nog een stekkie is?? of ff onderdomppelle in een bakkie met van dat spul?? of heb je daar iets anders krachtigs voor, wat het plantje uiteraard niet belemmerd??

 

Ben gelukkig ook niet vanplan dit middel anders te gaan gebruiken dan voor het bestrijden van plagen. Dus ga dit dan ook zeker niet de gehele bloei erop spuiten.... Althans dat hoop ik niet, hoop toch wel plaag vrij te blijven verder...

 

overigens was ik in de smartshop en die vrouw zegt tegen mij dat ik mijn meter bij de afzuiger moet hangen en daar de temp en de lv moet meten en niet vlak onder de lamp ter hoogte van het bladerdek. Omdat ik volgens haar de warmte van de lamp aan het meten was en ik de temp in het hok wil weten. Iemand hier een idee of een mening over?? ik heb de meter nu maar op me lampen gezet vlak naast de koolstoffilter..

 

iemand iets :verrygood:D??

 

ltrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of je ze kan onderdompelen in Cannacure, maar onderdompelen (als je ze dus net in de stekblok binnen hebt) in Plant Vitality Plus of dat spul van Bayer, werkt in ieder geval.

 

De vrouw van de smartshop heeft zeker gelijk. De stralingswarmte van je lamp geeft een vertekend beeld, je dient je sensor ergens in de schaduw te hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is 1 maal onderdompelen genoeg? Ga dit product dan zeker aanschaffen en in het vervolg altijd toepassen.

 

Ok heel mooi, had de meter al verplaatst naar, naast de koolstoffilter.

 

Bedankt voor je reactie :lol: heb ik wat aan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi je kan natuurlijk nooit zeker zijn dat jouw plantjes nix zal overkomen in de bloei, maar algemene les zoals nu: hoe vroeger erbij, zoveel maal des te beter!

Cannacure op planten in bloei is zeker niet aan te raden, maar als ik de keuze had, had ik het ook gedaan, zo ongezond zal dat nu ook wel niet zijn en liever shag met wat pesticide in dan helemaal geen shag.. Op de fles staan als eerste woorden 'biologisch afbreekbaar', enerzijds zetten ze er op wat ze willen, anderzijds staat het er toh op..

Ik volg je nog wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey God,

 

helemaal mee eens hor. Hoop dat het over is de plaag. Maar mocht het terug komen tijdens de bloei dan zal ik het ook cker weer behandellen. Maar m.b.t. toprot zal ik hier wel een beetje voorzichtig mee zijn. Zonde als ik straks niks overhoud.

 

Tegenwoordig is alles schadelijk voor je en/of is bespoten met schadelijke dingen. Dus van dit beetje CannaCure zulle we vast niet sneller de pijp uit gaan. Dood gaan we toch een keer en wanneer weetje toch niet.

 

ltrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

zins de dagen iets warmer worden word het bij mij in de flat nog al warm. De temp stijgt hierdoor tot 31.5 graden met lampen aan.. De afzuiger draaid nu op volle toeren. Kortom hoe krijg ik het koeler deze zomerse dagen?? Moet of ik echt een krachtigere afzuiger nemen?? Of kan ik bijvoorbeeld ook extra lucht toevoer punt maken.. eentje die ik bijvoorbeeld swinters weer dicht kan maken als dat nodig zou zijn?

 

Van vorig jaar zomer weet ik dat het hier in mijn huis rustig 25 graden kan worden zonder de verwarming aan te zetten.

Deze warme lucht zuigt hij natuurlijk ook weer aan...

 

tis op het moment 23 graden bij mij binnen, zonder verwarming. temp in het hok is op dit moment 29,5Temp/45%LV... Heb het hok even opengehad om aftekoelen, maar hiervoor stond hij dus op 31,5.

 

iemand tips of hier ook last van gehad??

 

Grtzzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Help vandaag zelf temp gemeten van 34 graden en zal alleen maar erger worden ben ik bang...

 

Wat is het effectiefst? Grotere capaciteit afzuigen? Of grotere lucht inlaat?...

 

Kan graag hulp gebruiken..:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit ook met een kamer temp van 25 graden nu..

 

Een 185m3 afzuiger en een 80mm actieve intake houden m'n tent temperatuur net onder de 30graden.

 

Dek voor alle zekerheid ook even je metertje af, zodat je zeker geen stralingwarmte meet.

(zelfs door de bladeren die je meter bedekken komt nog altijd wat 'licht-warmte'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meter staat tegenwoordig op de lampen dus ik meet geen stralingen warmte meer. De deur staat nu een stuk open en dan blijft de temp hangen op 29.9. Maar misschien is een actieve inlaat ook wel iets. Een afzuiger met aanzienlijk meer capaciteit dan me koolstoffilter is ook niet goed heb ik vernomen. En om nou weer een andere koolstoffilter te kopen...

 

Of misschien 1 of ander luik waardoor ik aanzienlijk meer lucht toevoer kan creeeren. Dit schuivend maken zodat het aan te passen is.

 

Iemand ideeën?

 

Grtz ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actieve inlaat zal uitkomst bieden. Zorgt ook voor veel extra luchtcirculatie in het hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou gister avond nog maar even een actieve inlaat erbij gemaakt. Maar zelf met die erbij stijgt de temp rustig naar 31+.. Dus wanneer de de lampen aanstaan laat ik nu het hok maar een stuk openstaan.. kan dit kwaad? Hierdoor blijft de temp wel rond de 29 graden hangen.

 

 

De lampen staan aan van 16:00 tot 04:00

De lampen staan uit van 04:00 tot 16:00

 

de deur laat ik een stukje open van pak em weg zown 18:00 tot 07:30, dit omdat ik natuurlijk niet om ff voor 4uu me bed uitkom om het hok weer te sluiten. De plank staat wel zo, dat als ik sochtends het hok sluit, dat de planten nog steeds in het donker staan, wel zie ik op me webcam een heel klein licht plekje. Hoe gevoelig zijn ze hiervoor, want het kan nooit veel zijn. De kier die open staat zit tussen 2 kasten onder een werkblad voor een muur.. dus het beetje ligt wat ik zie moet reflectie zijn van andere spullen zijn in de kamer.

gallery_19704_13827_29597.jpgZo staat het hok dan open. Alleen zit de opening aan de andere kant, waardoor deze onder een werkblad komt te zitten vlak voor de kachel

 

gallery_19704_13827_292893.jpg

gallery_19704_13827_1087208.jpg

gallery_19704_13827_1543541.jpg

zo staan de dames er nu bij ^_^.. Prachtigggg :lol:

 

 

Verder hebben ze gister voor het eerst voeding gekregen " Hy-Pro, Terra" op aanraden van de smartshop. Heb het idee dat ze vandaag ook een aardig sprintje hebben genomen. Vooral een paar takkies die wat verder onderin zaten. Wel is deze voeding voor de groei en de bloei zei de vrouw van de smartshop, mede doordat ik vrij klein kweek. Iemand bekend met deze voeding en of wat die vrouw zegt?

 

tevens iemand die ook met hoge hok-TEMP zit?? zoja wat doe jij eraan?

Nou alle tips zijn weer welkom.. :lol:

 

laterzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoevaak geef ik de dames eigenlijk voeding mee :lol:?

Op de fles staat dat als men met bemeste grond werkt 1x per week voeding mee moet geven, 0nbemeste grond elke waterbeurt voeden.

 

Mijn dames staan in " Plagon, Grow Mix" dus bemeste grond lijkt me? Dus dan de 1x per week aanhouden. Of denkt iemand hier anders over en waarom??

 

Heb namelijk idee dat ze die voeding wel erg lekker vonden. Dus als ze wel extra voeding zouden hebben zou ik dat graag weten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou tot en met deze dag heb ik ze nu volgens mij 5 dagen achter elkaar besproeid tegen meeldauw en spint. Voor zover ik erbij kon. Doordat de dames in een scrognetje staan en dat alles vlak boven de potten kan ik heel moeilijk achterin komen laat staan dat ik de achter/onderkant goed in kan spuiten. Maja grootste gedeelte ziet er clean uit..maar..... gister vond ik toch wel degelijk een paar bladeren waar duidelijk een rits eitjes te zien waren (deze uiteraard verwijdert) ook kom ik heel perongeluk her en der nog wel is zown spintje tegen. Kortom dit product werkt of niet ideaal of je moet echt heel goed bij alle bladeren kunnen komen..

 

Hoe doen jullie dit en of adviseren jullie me misschien om alnog spint bestrijdingsmiddel te gaan halen van bijv " Bayern" of " Ecostyle" zou dit graag nog zo snel mogelijk doen voordat de dames echt toppies beginnen te maken. Maar ook met een ander middel blijft het probleem dat ik niet goed bij de onderkanten kan.

 

Iemand iets?

 

Grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de laatste foto lijken ze nog niet echt in je 'netje' gevlochten.. misschien overwegen ze toch even uit de kast te halen ?

Zo kan je overal wat beter dat product aanbrengen en kan je misschien klein beetje dieven zodat je gemakkelijker aan je potten kan ?

 

't zou zeker ook niet mijn eerste keuze zijn, maar als 't alternatief is de beesjes gewoon hun gang laten gaan ...

 

de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bob, Nee klopt ik heb ze ook niet door me net heen gevlochten. Zodra een scheut lang genoeg is trek ik hem terug door het net en laat ik hem een hokje verder weer bovenkomen. Zo probeer ik het netje vol te krijgen. Dus naja heel misschien dan toch maar proberen de dames er 1 keer uit te halen.. al ben ik hier echht niet blij mee.... :lol: mjah die beestjes natuurlijk ook niet... Zo me helemaal kut voelen als me oogst straks mislukt door iets waar ik nu nog wat aan had kunnen doen.

 

maar goed je gaat horen/zien of het heb gedaan.

 

verder nog iemand een middel waarmee die beesten gewoon in 1 keer dood zijn (flammenwerper :lol: )? Zonder me planten te beschadigen dan haha ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 41

Dag 9, zichtbare bloei

 

Lampen staat nu voor de 13e dag op 12/12.

 

Vanaf waneer reken ik eigenlijk de bloei dagen? van af het omschakelen, of waneer de bloei echt zichtbaar is? Zins de 24e ongv, begon je echt duidelijk haartjes te zien bij alle toppies. Dus dat zou neer komen op Dag 9, zichtbare bloei.

 

Nou hier een paar fototjes. verder heb ik niet zoveel. Ja ben nog steeds niet van alle spintjes af, ben bang dat dat ook niet helemaal zal gaan lukken. Als ergens nog een paar eitjes zitten lukt het nooit...

 

gallery_19704_13827_571707.jpg

gallery_19704_13827_647499.jpg

gallery_19704_13827_731584.jpg

gallery_19704_13827_663093.jpg

gallery_19704_13827_68901.jpg

gallery_19704_13827_367817.jpg

 

Op/Aanmerkingen welkom....

 

laterr WW :)

 

Oja heb nog steeds 6x groeilampen erin. Omschakelen naar 6x bloei waneer de plant is uitgegroeid? Dit betekend ook extra warmte, wat ik eigenlijk niet zo goed kan gebruiken met de zomertijd :wacko:...is noodzakelijk alle bloeibalken erin te doen?? als dit beter is voor de plant gaan ze er gewoon allemaal in... maar toch benieuwd hoe andere hier over denken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt daar een mooi netje staan :)

 

De bloeilampen er pas insteken als de groei er helemaal uit is anders beginnen de plantjes nog wat te strekken.

 

Ik zou alle bloeilampen erin steken en kijken wat de temperatuur zegt als het echt te warm is kan je nog altijd terug wisselen of andere oplossing zoeken ;p

 

Volgens mij begint men de bloei te tellen vanaf wanneer je de eerste haartjes ziet want dan zit de plant ook echt in de bloei.

 

succes met de topjes!

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

*Cremecore, Thnx komt goed, Dames zijn bijna uitgegroeid heb ik het idee. Lampen gaan 1 deze dagen omgewissld worden. Momenteel met de wat koelere dagen is de temp goed te regellen in het hok,. De temp bedraagd zown 26.5 graden, de ventilator kan dus zelf nog wat zachter draaien. Als de dagen weer warmer worden...tjah,,, dat zien we dan wel weer :wacko:

 

Dag 44 / 12 (zichtbare bloei :))

 

Highh Mede Growers :):P..

 

Gewoon even omdat ik het leuk vind post ik nog wat fototjes.

 

gallery_19704_13827_460379.jpg

gallery_19704_13827_328344.jpg

gallery_19704_13827_544851.jpg

gallery_19704_13827_138515.jpg

gallery_19704_13827_711588.jpg

Zien er goed uit al zeg ik het zelf ... :)

 

 

Wel wil ik even bij zeggen dat die " Canna cure" tegen spint enzo niet echt goed werkte. Heb mezelf daarom verwend met een " Promanal-R, Ecostyle, concentraat" . Dit is een contact spray, heb deze 1 keer gebruikt, de dames schenen er geen last van te hebben. En belangrijkst de populatie spintjes is behoorlijk kleiner. Moet nu goed zoeken om her en der nog 1 te vinden. Waneer er weer meer te vinden zijn zal ik hoogst waarschijnlijk nog een keer sprayen.

 

Tot Laterzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 51/19

 

helloww,

 

et gaat goed met de dames. Laatste spintbeurt heb goed geholpen met een dag of 5 nog een keer en dan ben ik er hopelijk een tijd van af. Maar verder staan ze er goed bij naar mijn zegge.. maar bedoel zelf.. :huh:

 

gallery_19704_13827_270781.jpg

gallery_19704_13827_743151.jpg

gallery_19704_13827_642005.jpg

gallery_19704_13827_842982.jpg

gallery_19704_13827_777108.jpg

gallery_19704_13827_25680.jpg

gallery_19704_13827_228146.jpg

gallery_19704_13827_893175.jpg

gallery_19704_13827_963547.jpg

gallery_19704_13827_388703.jpg

 

verder weinig te melden..

 

enige wat ik kan doen is geduldig wachten en duimen op een geslaagde eerste kweek B)

 

hou jullie op de hoogte...

 

laterzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste weedy,

Misschien is het voor jou een idee om een wortelstimulator te gebruiken?

Ik weet niet of je daar nu nog mee kan beginnen....

Misschien een idee om daar wat meer over uit te zoeken op dit forum...

Want je hebt nog veel grond voor kleine planten in verhouding dan...

 

Misschien kun je hier wat mee...

Groet Shark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hoe bedoel je dat ik veel grond heb in verhouding tot plant?

Zal me morgen wat verdiepen in wortelstimulator..als ik hier baat hij heb zal ik het cker gebruiken.

 

Grtz ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator geef je de eerste paar weken mee en daarna niet meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gister avond nog even zitten kijken naar wortelstimulator... Ik vond ergens op een topic ook iemand die zei wortelstimulator ook mee kan geven in de eerste 4 weken na omschakelen naar 12/12... Iemand hier een mening over, of net zoals oldschool al zei, alleen in de groei periode?

 

Verder was er niet echt iets te vinden waar ik uit kon halen waneer ik dit gebruik... Ja behalve stekken maken, dat Komje genoeg tegen.

 

Nou grtz ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 53/21

 

Gegroet... :tu

 

ik zat mij zo te bedenken dat het wel weer lang terug was dat ik een fototje heb geplaatst :wub:

dus bij deze ga ik dat weer eventjes doen.

 

gallery_19704_13827_726653.jpg

gallery_19704_13827_615325.jpg

gallery_19704_13827_144765.jpg

gallery_19704_13827_599564.jpg

gallery_19704_13827_379946.jpg

gallery_19704_13827_724409.jpg

 

gallery_19704_13827_366109.jpgIk las dat een knoflook plantje tegen ongedierte zoals spint zou werken. ik heb verder geen andere dingen die in kweek maar laat ik toevallig een knoflook plantje op me balkon hebben staan...alsof het voorbestemd was. :)

 

gallery_19704_13827_686535.jpgHier heb ik mijn laatste spray beurd tegen spint gedaan....geweldig apparaat, kon de planten laten staan, ff paar keer pompen en kon makkelijk met met nozzle tussen alle bladeren om echt alles zeiknat te spuiten. inlusief alle zijwanden. Heb uitstekend gewerkt, koste me wel 6,- euro bij de Action.. maar dan heb je ook wat ;)

 

Voor de gene die het niet is op gevallen. Er zitten nu 6 bloei lampen(827) in, ook hiermee blijft de temp goed te regellen.

 

En wat vind(en) jij/jullie ervan :o , gaat het de goeie kant op of heb ik toch enige achterstand of iets beter kunnen doen ofzo?? :D ...hoor het graag...

 

nou laterrrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...