Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weedyweedy

4x Sneeuwwitje Micro 90W 60x40

Recommended Posts

Dag Van Heezik,

 

 

De dames vertonen al enige tijd lichte haartjes in de okseltjes, maar toppen maken doen ze echt nog niet.. Maar neem aan datje dat niet bedoeld als enig teken van bloeivorming?

 

Mijn Dames hoeven zich denk niet meer te strekken aangezien ze na het omschakelen nog ffies doorgroeien. dit zal hopelijk voldoende zijn.

Maar wat je wilt zeggen is dus: Na omschakelen naar 12/12 de groei lampen erin houden. Dit volhouden tot de groei er bijna/helemaal uit is en dan meteen alle bloei lampen erin knalluh..??

 

Gegroet WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloaaa..

 

vandaag maar alweer ff een paar plaatjes:D..Want? WW is gekk op plaatjes. :o .

gallery_19704_13827_1283178.jpg

gallery_19704_13827_777914.jpg

gallery_19704_13827_992044.jpg

gallery_19704_13827_780160.jpg

gallery_19704_13827_45960.jpg

 

ff zonder licht

gallery_19704_13827_175670.jpg

gallery_19704_13827_357460.jpg

gallery_19704_13827_52021.jpg Verstandig om misscchien al wat grotere bladere onder te dieven?

 

gallery_19704_13827_398793.jpg Heerlijk..overal komen er nieuwe koppies tevoorschijn

gallery_19704_13827_979571.jpg

gallery_19704_13827_638599.jpg

 

Verder krijgen de damentjes overal nieuwe scheutjes erbij en doen de onderste scheutjes hard een run naar boven om ook een glimpje licht te kunnen vangen :D

 

Maar iemand enig idee of ik al wat bladeren zal dieven? begint onderin zo'n volle bak te worden, waardoor de onderste scheutjes hun weg naar boven moeilijk kunnen vinden..Of is hier een bepaald tijdstip voor om te dieven?

 

Greatzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit hoor !!

 

Ikzelf ga in m'n 2e week 12/12 (nu dus) alle scheuten die onderaan zitten en niet meer boven geraken wegdoen.

'k Ga wel proberen om de meeste fanleaves oinderaan te houden, aangezien ik begrepen heb dat daar nog voeding in zit (en ze dus meer opbrengen dan energie verbruiken).

 

Zo zonder die lage scheuten zou normaal alles wat bovenaan zit meer voeding/energy krijgen.

 

Ben zelf beginner, dus misschien dat anderen weedy wat kunnen bijsturen.. heb ik er gelijk ook wat aan :o

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk toppie,...Naja zolang ik geen andere adviesen krijg, wacht ik ook gewoon nog ff af tot de groei er uit is en dan kijken wat ik ga dieven of niet.

 

Dus nog mensen die meer tips hebben of het beter weten :o??

of heb bob het gewoon helemaal bij het juiste Eind :D...

 

gegroettttttt WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weedy,

ik heb deze fan-controler ook gehad en ik gebruik deze niet meer.

Met deze controler heb je brommende ventilatoren.

Ze werken met fase-aansnijding en hier kunnen de kleine ventilatoren niet tegen.

 

De variac is 20 € duurder maar je hebt hiermee rust.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsi...

 

Ok nog 1 vraag over die Variac dan. Moet ik deze constant bijstellen? of kan ik bijvoorbeeld 2 standen instellen of hier een thermostaatje aanhangen? Zodat waneer de Temp te laag komt de ventilator zachter gaat draaien en waneer de TEMP hoger raakt de ventilator weer wat harden draaid.?? Zou namelijk wel fijn vinden dat hij snachts wat zachter afzuigt. Want naar mijn idee kan ik met die variac alleen de afzuiger dimmen zonder gebrom, maar dat komt er wel opneer dat ik elke dag 2 keer dat ding bij moet stellen.

 

Maargoed je heb me nu wel heel nieuwsgierig gemaakt naar zown variac. Grote kans dat die nog deze of volgende kweek meedraaid :o ...

 

 

Tevens met bepaalde weersomstandigheden en de afzuiger aan word het in mijn hok met verlichting aan ook wel eens maar 20graden...Schijnbaar zuigt de afzuiger net iets harder dan dat het hok opwarmt. Rare is dat ik daar hiervoor geen last van had... Misschien heeft het te maken met weer en of in de kamer een raampje openstaat. Zal dit is beter gaan controleren als ik deze waarde weer waarneem.

 

 

 

Goed binnenkort ga ik dus over op 12/12 et plan is dan...

 

Zodra planten uit gegroeid zijn gaan alle bloei lampen er in 1 keer in. Of zijn er mensen die zeggen dat het bijv beter is om alvast tot de groei eruit is 2 bloei balkies erbij te doen.??

 

Waneer de groei eruit is ga ik onder het scrog net wat bladeren en takjes dieven die niet aan genoeg licht zullen komen.

 

De planten gaan dan voor het eerst voeding mee krijgen, waarschijnlijk "Terra Flores Canna" ..of raad iemand deze af? (deze voeding is te halen bij de smartshop bij ons)

 

Tot volgt omdat de nachten natuurlijk langer zijn wil ik de afzuiger ook niet meer 24 uur aan. Ben bang dat het anders veel ste koud word bij de dames. Denk dat in de nacht periode de ventilator om het uur een uurtje gaat draaien. Ik zal moeten kijken wat de LV doet( deze was in de donkere periode erg hoog , daardoor staat de vent. 24/7 aan) en daar me ventilator op aan zal passen.

 

 

als iemand tips/aan/toevoegingen heeft wat betreft omschakelen naar 12/12, Zijn die zeer welkom.:bier

 

 

ltrrrr GReatzzz from..., WW :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk topic Weedy!! Ik ben ook een beginnende grower en leer echt veel van dit soort topics! Ben ook benieuwd hoeveel je er droog vanaf krijgt..

 

Heb je goede resultaten geboekt bij je buitenkweekjes? En bevalt binnen je beter of buiten? Ga zelf ook zsm buiten en later dit jaar binnen beginnen.. Wil ongeveer met hetzelfde formaat hok gaan beginnen wat jij hebt, alleen dan met de D90 tent: http://www.desjop.nl/index.php?item=secret...252&lang=NL

 

Als je nog tips voor binnen(micro) en buiten hebt let me know! :o

 

Ik blijf je topic volgen! Succes nog ermee!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Weedy,

de 6 T8 buizen geven niet zoveel warmte af.

Ik laat de Variac continue op een stand staan, ook s´nachts hebben de planten verse lucht nodig

en de vocht moet uit het hok.

Als jij de Variac plaatst, stel je hem zo in, tot dat je een redelijk rustige tourentaal van de ventilator hebt.

Controleer dan dat er lucht door de filter afgezogen wordt. ( Voelen, de filter koelt een beetje af of met rook)

Hou de temperatuur van het hok (met lampen aan) in de gaten. Loopt de temp op, effe bijsturen (optouren).

Blijft het te koud mag je de ventilator nog zachter laten lopen. (27 tot 28°C is ideaal)

En dan laat je hem gewoon op deze stand draaien.

Zodra je de laatsten buizen vervangt met kleur 827 moet je deze procedure herhalen.

De 827 zijn warmer.

 

@Hasj lover,

een tip, begin met lezen! :o

In Micro/Fluo staan 45 pagina's vol met info: Bouwverslagen en kweekverslagen

 

Laat je niet alles voorkauwen!

Een beetje zelf zoeken helpt jouw meer dan de antwoorden voorgekauwd te krijgen.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten,

 

Nou die variac gaat de variac binnenkort wel tegenkomen hier..aanhouder wint he :D

 

hier even wat anders...

 

gallery_19704_13827_572638.jpg

gallery_19704_13827_233568.jpg

 

nu dit, veel takjes beginnen lichte topjes of in iedergeval sliertjes aan te maken

gallery_19704_13827_35730.jpg is dit erg? Dit gebeurd namelijk door de hele plant. Dames staan nog steeds in de groei fase)

 

 

Nu dit ik heb 2 Blad probleempjes.

med_gallery_19704_13827_1180223.jpg Langzaam geel aant worden? maar het is niet het onderste(oudste) blad??

 

of dit

 

gallery_19704_13827_1029475.jpg

gallery_19704_13827_691056.jpg

gallery_19704_13827_825977.jpg het lijkt net stof? maar wat is het.. iemand hier ervaring mee en zoja is dit schadelijk? zo ziet het er niet uit maargoed...

 

 

Nou was hem weer even voor nu, als iemand info heb hoor ik het graag... :o

 

 

laterrrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meeldouw :o , maar je bent er nog vroeg bij.

 

Even zoeken op t forum hoe het beste te bestrijden (kan bijvoorbeeld al met melk)

 

Daarna kan de klok mijns inziens wel op 12/12.

 

Kleur bloebalken maakt niet zoveel uit, gezien je ruimte had ik de blauwe balken erin gehouden totdat de groei er helemaal uit is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey HnasWorst,

 

Thnx man... Vind op WF iets over Sininal een natuurlijk product wat meteen werkt zodra ik het erop spuit. Ga dit zo snel mogelijk zoeken (vandaag hemelvaart dus zal wel geen tuincentrum open zijn)

 

 

De dames gaan denk morgen op 12/12. Ik laat dan alle groei balken erin zitten totdat de groei er helemaal uit is. Switch dan over op 6 x 827...

 

 

bedankt voor je snelle reactie..

 

 

grtz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

D'r zijn best wel wat tuincentra open vandaag, hoor.

 

'k ga zelf ff lang Pelckmans in Turnhout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ind.. tuin centrum was gewoon open. Heb ECOstyle sininal gehaald voor het bestrijden van de meeldouw. Ga vanavond of morgen de planten omzetten naar 12/12.. Vlak voor het licht uitgaat zal ik ze besproeien met de sininal. (goed plan toch? of beter ander tijdstip uitkiezen?)

 

tevens kwam ik 2 simpele meters tegen voor vochtigheid in de grond en de ph . Wel echt habbibabbi zoooi, maargoed hij zal me in iedergeval een indicatie geven van hoe droog de grond is. Die voor PH vond ik wel leuk voor erbij..

 

zal hier later uiteraard een fototje van posten.

 

ltrrrrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man hallo, ik zit hier ook met een topic met 300W LED lamp.

 

Ik zag net je foto met de witte vlekken op het blad, ik had dit vorig jaar (bij mijn buitenkweek) ook, en ik wist niet wat mij overkwam.

 

2 Oplossingen die bij mij holpen:

1. Koop een spuitmiddel tegen (echte) meeldauw: hebben ze in de AVEVE bvb., staat op de verpakking. Wel zien dat je iets gebruikt voor groenten en fruit.

Daarna zo vlug mogelijk behandelen, ik dacht 1x week, als je geluk hebt en morgen/overmorgen kunt behandelen, zal je waarschijnlijk maar 1x moeten spuiten.

 

2. Hoe raar het ook klinkt: plant (stam + bladeren) inwrijven met anti bacteriele zeep en daarna goed spoelen, ik weet dat het zot klinkt maar ik zweer je dat dit mij heeft geholpen. Hier nog fotos van hoe mijn planten er vorig jaar uit zagen, ik ben er toen 4 van de 15 (wist niet mannelijk/vrouwelijk) verloren omdat ik er te laat bij was:

 

gallery_31061_14006_7319874.png

 

gallery_31061_14006_182918.png

 

gallery_31061_14006_2515564.png

 

gallery_31061_14006_6524982.png

 

Het doet nog altijd zeer om dat terug te zien :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey man bedankt voor de reactie. Je heb het goed duidelijk laten zien... :verrygood

 

Zonde voor de dames hoor :lol:..Nooit leuk 1 van je kinderen te verliezen..

 

ik Heb afgelopen nacht de lampen op 12/12 gezet en voor de donkere periode heb ik flink nat gespoten met " EcoStyle, Silinal, meeldauw bestrijding" straks wanneer de lampen aangaan nog is een keer checken..Indien dit niet geholpen heb doe ik het van het weekend nog een keer... Nadeel is wel dat de LV onwijs omhoog schiet, met een piek tot wel 93%, heb gelezen dat dit slecht is voor mijn koolstoffilter. Waarschijnlijk is die 93% maar heel even, maar toch... dat ik net de meter bekeek(donkere periode) stond de LV op 53%.

 

heb de silinal trouwens gemengd met een verhouding van: 1,5ml silinal/1L water.

 

Hoop dat ik er optijd bij ben en dat het wonder middeltje goed zijn werk heb gedaan.

Zal later nog een update doen, dit maal met fototjes :P

 

grtzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben benieuwd naar de fotos. Je kan ze altijd ff buiten zetten om ff te luchten, vergeet niet dat zonlicht n buitenlcht altijd de kroon spant :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

doordat ik ze in het scrognetje heb. Is het niet meer mogelijk om ze eruit te halen. Ja het kan uiteraard wel maar is een hoop werk :verrygood ... De dames staan nog niet in de bloei dus dat natspuiten lijkt me verder geen probleem..

 

over een half uur gaan de lampen aan en daarna zal ik even een update doen over hoe ze erbij staan na hun spuitbeurt.

 

 

ciao.. WW..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Goed en Slecht nieuws..

 

De meeldauw is aardig verdwenen heb wel enkele kleine plekkies gevonden, zal ze misschien nog 1 keer behandelen. Maar nu heb ik denk last van bladluis..pfff...iemand hier een goed natuurlijk product voor?

 

hier fototjes...

 

gallery_19704_13827_919548.jpg

gallery_19704_13827_71022.jpg

allemaal bladluis of nog meer gekke dingen??

 

med_gallery_19704_13827_755991.jpggallery_19704_13827_766242.jpg

Denk dat die kleine witte vlekkies overgebleven is van de meeldauw... kan er ook helemaal naast zitten hor :lol:

 

gallery_19704_13827_1094061.jpg

evengoed een gezond veldje met jonge koppiess..:P

 

hoe komen hie beesten/schimmels hier en wat kan ik ertegen doen?

 

heb trouwens voor de gein bij de action een Verlichting-dimmer gehaald 2,50 euro. Die tussen mijn afzuiger gezet en nu kan ik de temp zo rond de 27.5 graden houden(licht aan)... afzuiger maakt niet meer lawaai dan hij al deed...denk ik....

 

nou prettug weekend.... Alle hulp is welkom... :verrygood

 

ltrrrrrrrrrr WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi WW, volgens mij heb je spint man, heb je ook webjes gezien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee geen webjes te zien :verrygood .. die blaadjes met ,denk ik bladluis, zijn er ook niet heel veel hoor tis niet dat alles onder zit ofzo..maargoed voor het zich verspreid...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi.. Waarschijnlijk had/heb je gelijk.. Sorry dat ik zo eigenwijs ben.

 

Ben naar de smartshop geweest en bladluis leek haar onwaarschijnlijk. Ik liet de foto zien en ook zij zei meteen " spint" in de begin fase... die bruine waren de spintjes die witte de eitjes....

 

Maargoed ik heb daar meteen een natuurlijk product gehaald wat werkt tegen: Meeldauw, spint, bladluis, wolluis, witte vlieg.

 

product info:

 

Canna, CannaCure. (ready 2 use, bladvoeding)

 

biologisch afbreekbare voeding. Voor de gezondheid en groei van de planten. Verbeterd de dynamiek, bladkleur en kracht van uw plant en is effectief tegen plagen door een fysieke werking.

-niet giftig

-effectief tegen plagen zoals spintmijt, bladluis, wolluis, witte vlieg

-effectief tegen meeldauw

 

 

ga dit morgen op de dames spuiten aangezien de lampen al met 5 minuten weer aangaan...

 

 

 

Nogmaals sorry Krasi, had ik nou maar gewoon meteen geluisterd :verrygood....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat de meeldauw nu verdwenen is. Bij mij was ie al zo ver gevorderd dat de aangetaste delen er 'verbrand' zijn blijven uitzien, geel - bruinig maar gezien je er zo snel bij was denk ik niet dat jouw plantjes veel blijvende schade zullen oplopen. Suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjewel man. Ik heb net de dames flink nat gespoten met de " CannaCure" de Dames lijken weinig last meer te hebben van meeldauw. Bestrijding is nu voornamelijk tegen beginnende spint. Maar als goed is pakt dit wonder middel alle probleempies tegelijk..... Hoop dat de dames na een paar dagen helemaal beestjes/ziektes vrij zijn....

 

Maar hoe hou ik dat dan ook zo de hele bloei periode? Want kunnen ze niet net zo makkelijk terugkomen?? Of laat dit een soort residu achter waardoor ze ook niet terug willen komen een tijdje??

 

naja goed de dames controleren elke dag.. :verrygood

 

grtzzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjonge, het zit je niet mee zeg. Nu nog trips en je hebt de drie ergsten in één ronde gehad.

 

Hoe komt dit spint daar? Het waren toch gewoon zaadplanten?

 

Maak anders een "filter" (panty ofzo) over je inlaat, en zorg dat je niet eerst met buitenplanten (wat voor dan ook) in aanraking komt voordat je bij je ladies gaat kijken.

 

Net zoals met de meeldauw ben je er weer goed vroeg bij, en kan je je nog helemaal de pleurus spuiten omdat er geen toppen in zitten.

 

Ken zelf cannacure niet, maar doe goed wat op de verpakking staat. Misschien over twee weken nog eens prefentief behandelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey, ja het zit me niet echt mee me 1e kweekie.... alhoewel de dames staan er naar mijn zeggen wel mooi bij dus zo slecht gaat het ook weer niet:P..

 

nee het zijn stekken. Maar nu je het zegt heb ik wel zaadjes laten ontkiemen en die hebben even buiten gestaan maar door slechte weer heb ik ze bij me planten in het hok gezet. misschien dat ze daardoor zijn overgekomen. Ga dit dus voortaan ook niet meer doen.

 

Op de fles (cannacure) staat dat ik 1 keer per week moet spuiten tot aan de oogst. Maar ik denk dat dit is als je het wilt gebruiken als bladvoeding. Ik gebruik het voornamelijk als bestrijdings middel (dat het tevens voeding is, is mooi meegnomen :verrygood ). Volgens de vrouw van de smartshop moet ik dit gewoon een dag of 5 achter elkaar herhalen, om plagen te bestrijden...

 

gallery_19704_13827_476157.jpg

gallery_19704_13827_963805.jpg

 

hou jullie zeker op de hoogte wat betreft de plaagjes....de rest ook uiteraard :P

 

zolang er feedback blijft komen, blijf ik het leuk vinden om hier zo nu en dan wat te update :lol:

 

 

laterzzzz WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...