Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bani

Tneon 2x55w, eerste kweek

Recommended Posts

Hehehe hey hier komtie dan.., sorry volgers :D. volgens mij gaat het nog steeds goed :)

Gister hebben ze weer water gehad met een beetje bloeivoeding weer voor de 2e x, dat moet ik nu standaard meegeven volgens het bac schema. Binnenkort krijgen ze ook weer een keer bacto.

 

Hier de fotos:

Sugar Punch volgens mij is ze nu in de bloei aan het gaan

gallery_17162_13522_232187.jpg

gallery_17162_13522_4583.jpg

 

Northern

gallery_17162_13522_203652.jpg

gallery_17162_13522_1074780.jpg

gallery_17162_13522_1227236.jpg

 

Onbekend, vrij miezerig plantje

gallery_17162_13522_1007574.jpg

 

Lowryder heb er geen goede foto van maar hij is al flink in de bloei hahaha vind het al een wonder dat hij nog steeds staat.. super klein

gallery_17162_13522_2147573.jpg

 

De groeilampen zitten er nog steeds in en die zal ik nog wel even moeten laten zitten want ik denk dat de northern nog een klein beetje groeit en de sugar punch zowieso nog wel een stukkie

Verder niets bijzonders te melden eigenlijk

Ah was nog vergeten: heb bij de northern en sugar punch wat extra aarde erover gedaan, bij de sugar punch waren de wortels boven de grond

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor al die bloemetjes, en die SP zit er nu zeker aan te komen.

 

De bloeivoeding geven is goed voor ze, zodra ze op 12/12 staan hebben ze als het goed is al behoefte aan de andere samenstelling van de voeding.

 

Succes verder,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bani,

 

Ziet er goed uit :D . Ach, en die Lowryder doet haar naam toch eer aan zo :lol: .

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bedankt voor de comments

Haha ja beaker de lowryder is wel lollig.

Het steeltje is serieus iets van 1mm dik ^^

 

De planten die zo slecht waren gegaan waren allemaal echt net boven de grond of ontkiemt toen ik ze in de grote potten had gezet, en die waren slecht ingewaterd en hebben te droog gestaan. en zijn slecht of niet aangeslagen

Daardoor zijn iig die onbekende en lowryder denkik zo slecht gegaan + de white rhino uit het shopwietzaadje, en de andere die het niet overleefd hebben.

Volgende keer ga ik ze eerst in kleinere potjes zetten en dan in zon propagator met goede luchtvochtigheid

Combinatie van slechte condities...

 

Djbroertje ik zal ze blijven voeden mijn grond is wel bemest.

Ik las pas nog in een ander topic dat de gk complete organics fosfor die er in zit het koloniseren van de mycorrhiza tegen houd of kan houden..

Gelukkig heb ik niet echt veel gebruikt, weet niet of dat heeft

De wortels die eerst boven de grond waren bij de sugar pounch zagen er goed schimmelig uit vond ik.

 

 

Ik gebruik trouwens nog steeds dat zelfgemaakte boxje voor de PC fan onder de lamp.

Volgens mij werkt het wel aardig

Maar het punt is ook als ik hem nu aan de lamp zelf vast zou maken heb ik een grassmaaier :D

Want van kant tot kant is het gevuld met plant nu

 

Vanavond post ik misschien weer fotos hopelijk ff wat betere..

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes gaan vlot ! Mooi buigwerk :lol: binnekort mij ook aan wagen.

 

Voor die fannetjes aan je lamp, ik heb een fangrill aan beide kanten van elke 80mm fan zitten.

Kan er al minder plant in terecht geraken (vingers&planten), indien je nog meer protection wil kan je altijd een panty over de fangrill trekken.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt hehe.. ja het buigen viel mee tis maar 1 bocht gelukkig..

 

Sorry ik heb deze keer geen fotos want het fototoestel is ff weg.

Was wel de moeite geweest want na het geven van water gister, ongev 1 liter per plant voor de sugar punch en northern zijn ze enorm gegroeid vanacht..

 

Zowel de Sugar Punch als Northern Light zaten tegen de lamp aan..

De SP heeft ook tijdens de lichtperiode een tijdje tegen de lamp gezeten want het uiteindeinde bij de top en een paar kleine bladeren zijn verschroeid.

Hoop morgen fotos te kunnen plaatsen

Ik denk niet dat het heel erg is

 

Maar nu mijn vraag: is het te laat voor mij om nog een stuk gaas of net erin te hangen en daar mn planten op de binden als een scrog?

Want ik zit nu zelfs met de lamp op maximale hoogte als ik hem hoger wil hebben moet ik de easyrollers er tussen vandaan halen

Denk zelf dat ik het beste alsnog dat kan doen...

Comments welkom

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat misschien een paar taken moeten knakken om ze laag genoeg te krijgen onder een gaas of rekje,

maar denk dat dat wel de moeite waard is.

 

Op de eerste foto van je laatste post zie ik toch 3 a 4 stevige branches aan je plant,

als je die ieders in 1 hoek van een scrog netje/gaasje/rekje krijgt, kan je in de weken daarna de takken wat

over je dingetje leiden om je heel je oppervlakte vol te krijgen.

 

Dat is toch wat ik zelf hoop te doen in een paar weken.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je antwoord :lol: denk dat ik maar op zoek ga naar een stuk gaas met zo groot mogelijke gaten.. of evt zelf er in knippen.

Zal een update geven als ik er uit ben

 

Heb zelf ook het gevoel dat ik zo een veel beter resultaat kan krijgen maar dan moet ik wel zien dat ik het scrog gaas vrij laag krijg, bij de sugar punch zijn best wat lage zijtakken

Komt goed hoop ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de stammetjes echt horizontaal wil gaan trainen moet je wel steviger dan gaas nemen (voor een platte scrog).

 

Het andere soort scrog, die waar je de main branches gewoon door mazen steekt om meer ruimte te gebruiken kan dan weer

wel met gewoon een soepel netje.

 

Maar als je nu tot bovenaan je kast zit denk ik dat je niet ander kan dan te buigen en op iets lager vastbinden,

anders ben je nog steeds niet van je hoogte probleem af.

 

Hoe had jij gedacht van 't te doen ?

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik wil zegmaar de planten door het gaas begeleiden en ze dan neerbinden, en dan kijken dat ik het gaas best laag krijg zodat er zoveel mogelijk plant boven het gaas komt

 

Dan zit ik te denken aan dit soort gaas: http://www.giga-gaas.nl/images/productimag...ingaas75X60.jpg

Kijken of ik dat hier in de buurt kan krijgen volgens mij is dit wel voldoende sterk om de planten op neer te buigen/binden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als 't daar niet op lukt weet ik het ook niet meer.

Had die ook zien staan, maar kost best wel wat in mijn tuincenter.

 

'kga zelf voor van die mandjes van ikea.

Bamboe stokjes eronder en zo boven de potten. Voordeel dat ik dan nog steeds pot + scrog uit tent kan halen.

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook een mooie oplossing inderdaad wel fijn als je het er nog uit kunt halen en niet duur

Dit kan ook nog: http://www.thctalk.com/gallery/data/500/me...210_scrog_a.jpg

 

Op die site van dat plaatje van dat gaas kun je voor 29 euro een 25 meter rol van dat gaas kopen maar dat is dan wel met transportschade blijkbaar.. normaal zijn die best duur ja maar dan heb je ook gaas voor het leven

Er zit hier in de buurt ook geen ikea^^

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_19177_8857_1465850.jpg

 

zo heb ik het ook wel eens gedaan. 4 bamboestokjes en een plastic ring van het tuincentrum van een paar euro.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet toegeven dat ik niet de ballz heb om een rol van 25m draad m'n appartement binnen te smokkelen.

Voelde me met een 50L zak potgrond op straat al bekeken.

 

Ja, zo draad op een tonnetje is heel proper ! Dat is wel spijtig aan een smart pot, geen stevige plastic om in te boren

of dingen aan vast te zetten.

 

Wat ook nog een mogelijkheid is om die draad op zo'n vuilniszak houder vast te zetten.

Want draad vastmaken aan de tent wil gelijk ook zeggen dat ik bijna niet meer aan m'n achterste plant kan.

 

Hoe ga je die gaas vastmaken ? Op houten pootjes of vast aan je kastje ?

Jij hebt wel 't voordeel dat al je planten naast mekaar kunnen staan, niet?

Zo'n tweede rij in een klein tentje gaat nog rough worden denk ik.

 

de groeten

 

 

EDIT: @DJbroertje: Dat is ook wel proper.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey b0bje, ik ga het vast maken aan het kastje.

Ik heb in de kelder een soort hekjes gevonden die ik ga gebruiken anders had had ik niks maar denk dat dit wel goed gaat werken

Je kan ook nog altijd denken aan iets van een wasrekje of wat dan ook he en die kan je rustig je huis binnen smokkelen zonder op te vallen natuurlijk

 

Al mijn potten staan op een rij onder de lamp

Zal straks goede fotos proberen te maken heb het fototoestel weer

 

Inderdaad djbroertjes oplossing is ook netjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar op met die foto's :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

/agree

 

Kan je me ff een favor doen en een fotootje van je SP maken met een meter ofzo naast ?

Gewoon om m'n eigen plant wat te kunnen inschatten. (hoeft geen meter te zijn, 1,5L fles cola of zo).

Thankies :lol:

 

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

/zODd zoek naar foto`s oops hij is verdwaalt.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen nog een moment, ik edit zo dit bericht met fotos.

Mijn lamp gaat altijd om 9 uur aan en daarna moest ik nog dringend iets doen..

Tis volgens mij redelijk gelukt, de ruimte onder de lamp is aardig gevuld

Tot zo

 

EDIT hier de fotos wel ff rap gemaakt:

 

Gebruikte hekje voor scrog (wat stukken uitgeknipt):

gallery_17162_13522_1483131.jpg

 

Overzicht

gallery_17162_13522_329978.jpg

gallery_17162_13522_25164.jpg

gallery_17162_13522_468823.jpg

 

De foto van de schade van toen de sp tegen de lamp zat na de enorme groeispurt

gallery_17162_13522_1528971.jpg

Hersteld alweer

 

b0bje voor de scrog was mijn sugar punch (met de bocht er in dus) ongev 45cm hoog.

Dus zonder bocht zou die nog hoger geweest zijn.

Hopelijk heb je aan deze foto nog iets: https://www.wietforum.nl/uploads/1334522983/gal...522_1400934.jpg

 

Er is wel 1 blad gesneveuld :lol:

Nou ik hoop dat mn scrog zo laag genoeg zit, een paar zijtakjes zitten nog net er onder of niet helemaal er door..

 

Morgen zal ik echt eens rustig de fotos nemen en ben dan ook zeer benieuwd hoe de plant zich heeft aangepast ;)

Het was wel ff ruig voor de dames

Ik moet straks vast oook nog wat dieven...

Weltrusten

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt precies toch aardig in orde ! De hoogte van je schermpje lijkt me ideaal.

 

Op de 3e foto zie ik nog wat scheuten bovenuit steken ? Of is dat een fotootje van voor de scrog compleet was ?

Anders zou ik die toch zeker op de draad vastmaken, kan de lamp gelijk weer enkele cm lager.

 

Die fanleaves kan je ook proberen onder de draad te krijgen. Zo hebben ze nog steeds licht maar scheelt al weer wat hoogte.

 

Wat ben ik blij dat je enkele weken op me voor zit :lol:

't is leuk meekijken met jou !

 

de groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krijgt de Lowryder nog wel licht? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er nu goede hoop voor dat het aardig goed zit

Aleen over de northern light toppen hangen nu een hoop bladeren juist de mooie grote ook ff aan zien

 

Het grootste deel zit netjes precies onder de lamp

Ik hoop dat de rechterkant nog wat dichter groeit

Ze hebben vanavond water gehad met de bac bloei

 

gallery_17162_13522_1105266.jpg

gallery_17162_13522_180893.jpg

gallery_17162_13522_666258.jpg

gallery_17162_13522_186889.jpg

 

Hey b0bje ik hoop dat je wat kan leren van mijn fouten

Ik moet zeggen ik wou eerst gewoon dolgraag een kweekje op touw zetten

Toen ik eenmaal mn kastje met plantjes had had ik eigenlijk verder geen plan meer :lol: en heb het meest maar op zn beloop gelaten tbh ;)

Maar ik ben nu wel content met hoe het er voor staat ondanks de moeizaamheden

 

Hey Beaker, volgens mij krijgt de lowryder geen licht meer nee hehe:p:p

die laat ik maar tot hij omvalt en dan kijk ik of er nog een microgram aan zit :)

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt vanavond 9u gaat de lamp aan :wave:

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...