Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bani

Tneon 2x55w, eerste kweek

Recommended Posts

Bedankt ja het is inderdaad overduidelijk.. te snel conclusie getrokken dat ze te nat stonden eerst en niet goed genoeg diep in de bodem gevoeld planten lopen vast flink wat dagen achter

Tensio meter komt er iig de volgende grow

 

Ik sta overal voor open, eerst was mn plan om de sugar punch binnenkort te buigen/knakken en hem meer horizontaal te laten groeien maar toppen kan ook of mischien alle2?

Graag nog comments hier over

Vanavond doe ik nog even niks en ze hoeven ook geen water vandaag.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de plant in haar geheel wil buigen, zou ik haar niet toppen.

Vraag me niet waarom :tu .

Ik zou het dan wel zo snel mogelijk doen, want volgens mij steekt ze al een eind over de potrand als je haar nu buigt.

En daarna de klok op 12-12. Ze zullen dan nog zeker 3 weken doorgroeien.

 

Groeten Beaker :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke misschien doe ik het dan zo nog of anders morgen ^^

3 Weken doorgroeien lijkt mij nog best heel lang nu ze daadwerkelijk weer groeien :wave:

Ik zou dan misschien nog wel een scrog kunnen doen wie weet

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

En??? Watskeburt? Al gebogen en/of getopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Beaker ik heb het vanavond gedaan :(

Hopelijk op de juiste wijze:

 

gallery_17162_13522_1180494.jpg

 

gallery_17162_13522_1287317.jpg

gallery_17162_13522_103987.jpg

 

Hij is dus niet echt geknakt maar gebogen en zit nu vast een de pot dat hij niet meer omhoog kan komen..

Het buigen ging heel makkelijk en soepeltjes knakken dan moet ik hem wel mishandelen en serieus ver doorbuigen denkik..

Dus ik hoop dat mn takken zo goed uitkomen op deze manier

Apart geurtje trouwens aan de vingers na het buigen :)

Getopt heb ik nog niet maar dat kan ik alsnog doen misschien

Op of aanmerkingen dus zeer welkom.. ook commentaren van zou zou ik het doen of had ik het gedaan ook

 

Ik ga nu trouwens ff een dikke rollen, cheers

:wave: :tu

 

 

Hier nog de Northern kreeg em er eerst niet bij

 

gallery_17162_13522_419872.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heb je mooi gedaan :tu .

Ik zou haar niet gaan toppen. De zijtakken gaan de nu harder groeien en de hoofdtop komt als het ware met een boogje weer omhoog. De kans is groot dat de hoofdtop straks op dezelfde hoogte komt als de (voormalige) zijtakken. Als je nu gaat toppen, zullen de bovenste 2 uitlopers ook met een boogje omhoog proberen te komen en zullen lager blijven dan de overige zijtakken.

Wacht gewoon even af hoe de plant verder groeit en mocht de hoofdtop alsnog voorbij de zijscheuten dreigen te komen, kun je deze altijd nog bedwingen met het nodige knakwerk :( .

Wanneer ga je over op 12-12?

 

Groeten Beaker :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt fijn om te horen :wave:

En duidelijk verhaal makes sense, ik ga dan inderdaad niet toppen en het nog even aan zien.

 

Over de lichturen heb ik nog niet besloten.

Ik heb niet super veel vertrouwen in die onbekende gaat niet echt wat worden denk ik, en die lowryder 2 heb ik afgeschreven.

Dan zou er evt 1 pot uit kunnen binnenkort, en heeft de Sugar Punch wel iets ruimte om te groeien nog.

 

Ik denk dat die Northern Light niet zo groot gaat worden dat is als het goed is een autoflower.. maar dat weet ik eigenlijk niet het waren 'huismerk' seeds waar ik ze vandaag had en heb niet veel info

 

Misschien in ieder geval nog meer even een paar dagen aanzien hoe het nu gaat? en blijven ze dan duidelijk groeien op 12/12 ermee..

 

Btw ik heb weer een White Rhino seed.. ze hadden hem weer bij de shop en zat weer een seed in :s

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk uit met dat soort zaden uit wietzakjes

kunnen mooie herma`s uitkomen :wave:

 

als je niet weet wat voor planten het zijn zou ik ze toch op 12/12 zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe oke :wave:

Heb je advies genomen en de kast staat nu op 12/12

Vanmorgen was de sugar punch met alle bladeren al mooi naar het licht gedraait

Misschien morgen weer fotos fijn weekend

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo nou volgens mij gaat het nog steeds goed nu

Hier de fotos:

 

De Sugar Punch:

 

gallery_17162_13522_862342.jpg

gallery_17162_13522_1464909.jpg

gallery_17162_13522_1978818.jpg

 

Northern Light:

 

gallery_17162_13522_1418311.jpg

 

En nog de Lowryder 2 volgens mij is hij dus al in de bloei echt super klein plantje

 

gallery_17162_13522_1954794.jpg

 

Aleen bij sugar punch heb ik even een vraagje, moet ik dat blad aan de onderzijde van de steel weghalen?

Dat blad raakt de grond zoals te zien op de fotos of toch laten zitten

Nog even genieten van het weekend :lol:

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker zo.

Ik zou dat blad laten zitten. Kijk eens of je dit blad over de rand van je pot kan laten vallen in plaats van op je medium/folie.

De hoofdtop van de Sugar Punch zou ik nog even knakken als ik jou was (1 internode voorbij je tie rib), zodat deze niet de hoogte in schiet t.o.v. de zijscheuten :lol: .

 

Succes verder.

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Beaker ty, ga kijken of ik dat blad een handje kan helpen dan

Aleen dat knakken weet ik ni :lol:

Het is opzich een kort stukje en dat was direct al zo omhoog gekomen, ik wou het naar beneden buigen als het wat langer of te lang is, en net zo vast zetten als de rest van de steel

Kan het denkik dan gewoon gelijk horizontaal met de rest van de steel buigen, zonder te knakken

Vanavond even kijken hoe het er voor staat

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat korte stukje gaat nog een heel eind de hoogte in groeien :lol: . Deze steekt er nu al boven uit. Als je deze nu gaat knakken, staat ze morgen of overmorgen alweer overeind en zul je de zijscheuten als het ware stimuleren om harder te gaan groeien. Doe nou maar gewoon :lol: , het steeltje tussen duim en wijsvinger iets platdrukken zodat ze net haar kopje laat hangen. Je zult versteld staan hoe en hoe snel ze zich hersteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey oke Beaker,

Ja ik begreep het misschien ook verkeerd :lol:

Ik wou eerst zegmaar iets dichter bij het eind nog een binding maken om hem daarmee naar beneden te houden

En om hem zo horizontaal te krijgen hoef ik hem volgens mij niet te knakken..

Want als hij anders direct weer omhoog komt heeft het geen zin idd

 

Of gaat het vooral om dat stukje van de zijscheuten sneller te laten groeien? daar kan je idd een heel goed punt hebben heb ik ook wel eens eerder wat over gelezen ^^

Momenteel is het kwa hoogte niet echt een probleem de lamp zit zo dicht genoeg op alle planten en volgens mij is de Northern Light net een iets klein beetje hoger

Zal ff zien of ik vanavond fotos kan maken weer

 

Maar ik wil dat best doen ja het tussen duim en wijsvinger, zou je het nog iets meer kunnen toelichten en dan op het punt waar hij zegmaar omhoog buigt bedoel je daar?

Moet nu eerst ff weg, zo terug en zal dan nog wat lezen en dan doe ik dat wss later vanavond

Zeer bedankt

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ging inderdaad om het stukje van de zijscheuten sneller te laten groeien :lol: .

Als je haar 1 internode voorbij je tie rib knakt/plet (dus net na de bocht :lol: , waar de steel weer overeind staat), kun je haar mooi op die onderliggende fanleaf op foto 1 leggen :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk Beaker.. althans dat hoop ik.. :lol: heb het namelijk gedaan

Echt knak zei die niet maar hij hangt wel slapjes naar beneden, ben iets met mn nagel er miss op gekomen en er zit wel een scheurtje in

 

Nogmaals bedankt iig :lol:

Ik zal zien of ik er morgen weer fotos van kan maken

 

gallery_17162_13522_2215797.jpg

gallery_17162_13522_800688.jpg

gallery_17162_13522_74198.jpg

 

Hier nog even een extra groot formaat van de knak: http://i44.tinypic.com/2i7wj9w.jpg

Tot binnenkort

Fijne avond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat knakken is goed zo, maar pas de volgende keer wel op met je nagels (is nu nog goed gegaan hoor).

Ik bedoelde de knak eigenlijk nog 1 internode lager, maar zo moet het ook goed komen. Je kunt trouwens goed zien hoeveel ze in een dag is gegroeid :lol: .

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe,, hij heeft het inderdaad overleefd en is alweer hersteld tis wat donker bij de knak maar ziet er verders ok uit :P volgens mij hebben de zijtakken al een stapje gemaakt vandaag :jump:

 

Ik heb echter wel een beetje een bladprobleem.. de puntjes bij een aantal bladeren waren al wat lichter nu zijn er een paar beetje lichtbruin geworden aan het uiterste puntje.

Hieronder zo fotos.

Een paar bladeren hebben eerst een keer te dicht tegen de lamp gezeten toen de fan iets te laat aan ging nadat de lamp al aan was maar daardoor komt dit verder niet meer denk ik.

 

Ook staan er nu volgens mij 3 planten in de bloei, de lowryder 2 die dus al bloeide, nu ook de onbekende en northern light

Hier de fotos:

 

gallery_17162_13522_1774328.jpg

 

Sugar Punch van twee kanten

 

gallery_17162_13522_955678.jpg

gallery_17162_13522_2277465.jpg

 

Onbekende bloei denkik

 

gallery_17162_13522_209645.jpg

gallery_17162_13522_6710.jpg

 

Northern Light

 

gallery_17162_13522_2529428.jpg

gallery_17162_13522_2159795.jpg

 

Het bladprobleem dit zijn de ergste 2 bladeren:

 

gallery_17162_13522_61467.jpg

gallery_17162_13522_15391.jpg

 

Ik moet zelf nog beginnen lezen over het bladprobleem misschien is het wel een standaard probleem maar comments zeer welkom :lol:

Maar volgens mij ben ik wel op weg naar mn eerste gram eigen gekweekte wiet, iedere extra gram is meegenomen :lol: :jump:

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat ook gehad, het bleef gelukkig bij de puntjes, hopelijk bij jou dames ook. ze staan er mooi bij!

 

greetzz, Electricroad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me over die bladpuntjes (nog) geen zorgen maken :lol: . Dat hadden ze vorige week ook al en komt volgens mij door een combi van je bemestte medium en te weinig water geven tot vorige week.

Hoeveel water geef je ze nu per dag en wat voeg je hier aan toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb aleen de BAC Bloei uit het sannies starterpakket.

Je comment stelt mij wel gerust, dat klinkt weer logisch

Electricroad bedankt voor jou comment ook zelfde

 

Ik geef nu zo ongev om de dag water, maar dus wel een stuk meer dan vroeger, misschien zou iedere dag wel kunnen, maar de grond voelt wel wat vochtig ook ietjes dieper in de pot

Ze hebben aleen een paar keer Bacto mee gehad

En verder heb ik nog PK 13-14 van Plagron maar dat is ook iets voor eventueel op het laatst

Groeten

 

btw ik denk ongev een halve liter per plant mss ietsje meer zelfs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch niet iedere keer met voeding?

 

Ik gebruik zelf ook BAC bloei, aangevuld met BAC bloeistimulator, BAC PK Booster en Sannie's bacto.

 

De aarde die ik gebruik is van Plagron (Light mix met perlite). Hier voeg ik zelf ca. 20% wormenmest, een beetje lavameel van DCM, Symbiosis mycorrhiza fungi en de buffertabs van Sannie toe.

 

Ik geef 1 keer per 2 weken bacto (om de week op vrijdag), 1 keer per week Pro Active (elke zaterdag) en begin pas in week 4 met 1 keer in de week BAC bloei (elke maandag) en BAC PK Booster (elke donderdag).

De rest van de dagen krijgen ze kraanwater met BAC bloeistimulator. Works like a charm :lol: .

 

Ik weet niet of die PK 13-14 van Plagron gecombineerd kan worden met de BAC voeding, hopelijk kan iemand anders hier iets over zeggen?

 

Oh ja, heb je die verwarmingsmat nog steeds aan staan en heb je al eens vanaf onderen water gegeven?

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Beaker nee sorry voor de onduidelijkheid :lol:

Ik heb totaal 3x bacto meegegeven bij het water, verder niks.

In het begin hadden ze ff spa blauw sindsdien kraanwater

 

Bedankt voor de verdere informatie.

Ik heb het al eens gevraagd over die PK13-14 en het zou als het goed is niet schadelijk zijn en wel organisch te gebruiken

kheb nog niet van onder water gegeven, heb gister gekeken en bij de sugar punch komen er wel wortels onder uit de pot.

De mat staat nog steeds aan staat niet echt hoog

 

Vanavond probeer ik weer ff een goede update te doen met fotos

Groeten

 

 

EDIT: Inmiddels water gegeven iets meer dan 1 liter aan de sugar punch en northern light, met een beetje BAC bloeivoeding erbij voor de eerst keer dus

Heb nu even de info van de bac site het kweekschema.

Had aleen geen goed maatbekertje dus heb het met een klein lepeltje gedaan

Later weer fotos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...