Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bani

Tneon 2x55w, eerste kweek

Recommended Posts

Ga ik doen ty en als dit zo door gaat moet ik ook de pot iets ophogen want de anderen lopen uit :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi had afwas teiltje onder de smartpotten.

Zijn Killing fileds topic misschien heb je er wat aan.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat zelf eerst te denken aan deksels van bijv grote latex verfpotten.. zoeits

Maar het probleem is al dat ik 3 potten heb en er weinig ruimte is. Gelukkig is de bodem wel met lakverf en onder de gaten zit nog landbouwplastic om nog lekkend water op te vangen.

Toch nog best groot die 7.6 liter potten, ze steken nu al over de intake gaten in de bodem

 

Dus ik laat het maar zo denkik en leg er dan gewoon iets onder om het iets op te hogen plaatje hout ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe vaak geef je ze water?

 

Je onbekende en de LR zijn in elk geval van een afmeting dat deze niet echt wat nodig hebben. En de Northern, lijkt ook wel wat te veel vocht te hebben, aan de hangende blaadjes te zien.

 

En op zich hoef je in mijn ogen helemaal niet te sproeien, daar zouden de vlekjes op de blaadjes ook best wel eens van kunnen komen.

 

Wat is de LV nu?

 

Voor het ophogen kun je smartpot op een schotel zetten, en dan met 2 kleine balkjes deze weer ophogen. Zo voorkom je ook dat er water onder uit de pot loopt.

 

De Sugar punch gaat in elk geval erg lekker.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik heb net gekeken en de meter lag boven op de rechterpot zonder het alu afdekking heb ik er nu weer op.

Maar hij gaf 30% aan.. is wel eens meer geweest dit lijkt me best laag

 

Ik geef ze elke dag water maar aleen met een plantenspuit eventjes rustig over de bovenlaag spuiten en die wat nat houden ik giet er verder niet overheen wel af en toe wat meer gedaan wat dicht rond de plant

Maar heb verder niet echt gelet op dosering, het zo goed kunnen dat de nortern teveel heeft gehad.

Ik verdenk de fan ook een beetje want de nortern staat het dichtst bij.

Hoewel deze nu al wel op 6v staat (12v fan)

 

Toen ik net keek zag de nortern er wel weer beter uit, en de kleintjes stonden met de bladeren best wel omhoog, dus die moet ik gaan ophogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ziet er leuk uit met 2x Tneon!

Hoe hoog is je kastje?

en wanneer wil je op 12/12 gaan?

Gr

Koekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij staan ze een beetje te nat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Koekje en Elmo

Bedankt :( het kastje is 115cm hoog, en de ruimte voor de planten zelf zon 75 of 80 cm denk ik.

Heb ook een topic van de bouw met meer informatie in de bouw sectie

 

Ja Elmo ik spuit echt aleen over de bovenlaag, maar heb gister al wat minder gedaan had je reply eerder gelezen maar ik krijg vaak IPS DRIVER ERROR als ik op de site wil

Ik denk zelf dat die Nortern op en of andere manier toch ook achteruit is gegaan door de Fan want de dag dat ik hem wisselde van de plaats ver uit de buurt zijn de kleintjes het beter gaan doen en de norten is wat in gaan kakken.. gelukkig groeit hij nog wel.

Zal voorlopig ff minder water blijven geven bij de norten in ieder geval.

 

Ik heb er niet over nagedacht waneer ik op 12/12 ga haaha ;)

En misschien moest ik gaan LST scroggen ofzo moet ik ook zo ongeveer beginnen denkik met de sugar punch :lol:

 

Als iemand comment heeft over wat en waneer of wil zeggen hoe jij het zou doen lees ik het graag

Anders doe ik zelf maar wat ;) ben al blij zolang mijn plantjes de grow wat goed overleven

 

Hopelijk vanavond fotos als ik geen error krijg

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo even een update :lol:

Met de sugar punch gaat het volgens mij nog steeds erg goed aleen de eerste 2 blaadjes en 1 ander zijn een beetje geel geworden.

De norten en onbekend gaan ook nog.

De lowryder 2 heb ik afgeschreven. :rofl

 

Gister heb ik water met bacto gegeven (voor het eerst water met bacto sinds ze in de potten zitten)

De dag daarvoor had ik niks gegeven, en de dag daarvoor aleen de bovenlaag gesprayd

 

Opzich gaat het dus niet echt zo super aan mn plantjes te zien, weet niet waardoor het komt eigenlijk, ik heb de warmtemat wat hoger ingesteld was nog best koud in de kast (echt 15 graden ofzo toen ik eerst keek)

Verder weet ik het niet. denk dat ik nu maar weer eventjes geen water geef heb wel de bovenlaag even nat gemaakt.

De planten staan nog steeds op 18/6

 

Hier de fotos:

 

gallery_17162_13522_1304662.jpg

gallery_17162_13522_775513.jpg

gallery_17162_13522_1766463.jpg

 

 

Nortern

gallery_17162_13522_486370.jpg

 

Onbekend

gallery_17162_13522_98224.jpg

 

De lowryder die volgens mij dood is:

gallery_17162_13522_1145261.jpg

 

De setup nu:

gallery_17162_13522_1915838.jpg

gallery_17162_13522_826966.jpg

 

Het punt is nog ff dat ik nog niet goed weet hoe de andere potten op te hogen, en dan staan ze ook niet meer op de warmtemat

Dus hij staat in ieder geval vrij dicht op de sugar punch maar nog geen groot probleem denk ik zo.. aleen die kleintjes krijgen misschien te weinig licht

Comments over de planten of waneer 12/12 etc zeer welkom, ik weet nu ff niet wat ik het beste kan doen

Denk dat ik wel best maar inzet om zo goed mogelijk te cateren voor mn sugar punch, het meest hoopvolle plantje

 

Ik las ook al in een topic van Elmo dat hij zijn potten van te voren had ingewaterd met bacto water had ik ook niet gedaan, pas gewaterd toen ik de spongepots er in deed en zonder bacto, dat heb ik aleen gebruikt om de spongepot in te wateren, tot gister dus.

 

Hopelijk is dit bericht duidelijk, en gaan de plantjes mooi door :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de plantjes van groot naar klein rangschikken en de lamp dan scheef erboven hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bani,

 

als ik de nortern en de ondekende zie denk ik aan veel te weing of veel te veel water, en ik denk dan het mest aan te nat. Kun je niet aan het gewicht van de potjes voelen of de Sugar Punch niet een stukje lichter aanvoelt?

Ook is de 15 Graden niet echt goed, maar weet je ook wat de temperatuur van de aarde is toevallig? Volgens mij gaat de plant stilstaan onder de 17 graden of zo.

 

De Lr2 lijkt wel of deze geen wortels heeft of zo. Jammer dat het niet zo lekker loopt.

 

Ik zou een paar dagen proberen echt geen water te geven en zien wat ze dan gaan doen. Als ze heel snel echt slappe blaadjes krijgen zou het wellicht toch te droog kunnen zijn.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo djboertje,

Ik wou ff melden ik heb jou advies al gezien en gevolgd ze hebben nu een paar dagen niks gehad.

Daarvoor had ik dus ook al geminderd met het nat houden van de bovenlaag, en tussendoor aleen nog een keer redelijk gegeven met bacto.

De plantjes gaan nog steeds goed door, hoewel de Nortern er niet veel beter uit ziet is hij wel gegroeid.

Hoop vanavond een update te kunnen plaatsen met fotos als er geen IPS error komt

 

Kast staat nog steeds op 18/6 en ik heb nog niet getopt dat wil ik in ieder geval snel doen toppen.

 

En beaker dat is inderdaad een goed idee maar ofwel komt de sugar punch dan recht naast de fan te staan, of juist heel ver er vandaan.

Ik denk dat hij nu zo in het midden juist het beste staat niet te koud niet te warm en niet te harde wind.

Maar misschien doe ik het binnenkort alsnog.

Bedankt manne

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een foto update, ik heb ook een aantal kruiden en tomaten geplant..

Vandaag hebben ze weer water gehad. staan nog steeds op 18/6.

 

gallery_17162_13522_1097937.jpg

 

Sugar Punch

gallery_17162_13522_985118.jpg

gallery_17162_13522_785039.jpg

 

Nortern

gallery_17162_13522_1189334.jpg

 

Onbekend

gallery_17162_13522_274525.jpg

 

Lowryder

gallery_17162_13522_89183.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Nortern Light heeft een zware wietgeur :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey bani,

 

Als ik jou was, zou ik 3 Tensiometers aanschaffen :engel . Echt een super hulp bij watergeven en voorkomt een hoop problemen :verrygood .

 

Ik zou de Sugar Puch gaan toppen als ze 6 internodes heeft (dus 5 internodes overhouden). Denk dat je dat binnenkort dus kunt doen. Dan nog 2 a 3 dagen op 18/6 en dan op 12/12.

 

Als je de Sugar Punch getopt hebt, kun je haar wel aan de kant van de fan zetten en dan de fan iets hoger hangen zodat je alleen de bovenste blaadjes iets ziet bewegen. Oh ja, en ik zou echt dat bakje om die fan weghalen en de fan simpeler ophangen. Voordeel als je de fan aan de kap van de t-neon vastmaakt, dat deze evenwijdig onder je lamp door blijft blazen als je je lampen verstelt.

 

Succes verder.

 

Groeten Beaker :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iets minder water geven.

volgens mij staan ze echt wat te nat.

zoals eerder gezegt, steek er ff een paar tensio s tussen,verteld een hoop.

succes deze kweek.

grtn erazer :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bani

 

Welke kleur lamp heb je er in zitten ?

 

Als je plant niet genoeg water opneemt moet je zorgen dat het warmer wordt :verrygood

Ik weet niet wat de temp in je kastje is maar hij mag best rond de 27-28 zitten denk ik.

Ik ben bezig met me voorgroei voor buiten en heb 4 x 23 watt 827 tornado,s en gemiddelde temp van 28,5 ofzo.

Mijn ervaring met die cool white lampen is voornamelijk dat ze bagger zijn , je kunt beter 827 ophangen .

 

 

suc6 met je kweekje verder .

 

grtz kingkroon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties :lol:

Ik ben ook al overtuigd wat betreft het te nat staan, ik heb al minder gegeven afgelopen tijd en ga in ieder geval nog een paar dagen niks geven.

Tensiometers heb ik ook in andere kweekverslagen gebruikt gezien en lijkt me idd handig.

 

Ik wou even niks bestellen, en als ik waar ga bestellen misschien meteen spullen halen voor een 2e setup of uitbreiding, en er een mooie grote bestelling van maken.

Misschien toch maar doen.. of zien dat ik als ik wat verkeerd doe dan te weinig geef en niet te veel.

 

In het begin is de temp van de kast vooral bij lamp uit echt te koud geweest.

Ik heb mn warmtemat diverse keren hoger gezet (had hem eerst stuk te laag staan dat ie amper aansloeg)

Het is de lamp in het groene doosje van Secret Jardin. 'Dagwit'

6500K staat er op.

 

Beaker ik ga jou advies binnenkort volgen. (alles, dus het toppen, de fan, en de lichturen)

Maar ik zie in mijn manier eigenlijk aleen het nadeel gemak... je moet de fan apart van het armatuur bijstellen.. meer niet :verrygood

Ik kan hem zo van links naar rechts bewegen, de hoek kan ik bepalen en van boven naar beneden natuurlijk.. veel beter kan het niet worden dan dat denkik

Ben er zelf van overtuigd dat als ik het fannetje gewoon aan het armatuur had gehangen dat de plant die er tegen aan stond nu dood zou zijn.

 

Als zo de planten idd wat omvang hebben zal dat beter zijn om hem aan het armatuur te doen.

 

Kijk het slechste aan deze opstelling is het feit dat ik met 3 potten op een rij bezig ben. Dit is helemaal niet handig. De potten zijn te groot etc. daar zit het probleem want zo zit de fan altijd te dicht op 1 van de plantjes en de ruimte is zo niet optimaal.

En zo had ik nog wel een paar dingen anders gedaan.

 

Zal vanavond kijken of ik weer ff wat fototjes kan plaatsen want het ziet er wel weer anders uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fan aan je kap vast maken is idd een betere oplossing!

 

heb ff je verslagje door gelezen en ik ga gelijk ff volgen :verrygood

 

 

SUCCES!

 

 

-Taiga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt taiga vind ik leuk :verrygood

Wat mij betreft hebben de mensen die het over te weinig water hadden gelijk gekregen en gaat het nu beter zonder meer dagelijks de bovenlaag nat te maken

 

Fotos van vandaag:

 

Sugar Punch onder zijn 2 bladeren afgestorven en hij heeft 1x te heet gestaan (kort) omdat de fan niet aan stond had ik uit gezet en was er niet op tijd bij toen de lamp aan ging paar min te laat.

Maar heeft hem niet echt kunnen deren

gallery_17162_13522_724839.jpg

gallery_17162_13522_1517338.jpg

 

Onbekend heeft de laatste dagen progressie gemaakt, strekt een beetje naar de lamp toe

gallery_17162_13522_132091.jpg

 

Nortern Light ruikt sterk en ziet er nu wel wat beter weer uit vind ik

gallery_17162_13522_457251.jpg

 

Lowryder 2 die toch nog blijkt te leven

gallery_17162_13522_149135.jpg

 

Hebben vandaag ook niks gehad.. misschien spray ik zo nog de bovenlaag even nat in ieder geval bij de Sugar Punch..

Ik ga nog even wat lezen over Toppen misschien moet ik dat al doen...

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even wat fotos van mn plantjes, heb vandaag de opstelling wat aangepast

Het gaat opzich nog wel een beetje maar niet echt goed

Ben er nog niet aan toegekomen om de fan op het armatuur te monteren.

Hebben vandaag weer eens wat water gehad, staan ook nog op 18/6.

Ik ben er nog niet over uit of en waneer ik ga toppen

 

Hier de fotos:

 

gallery_17162_13522_1823320.jpg

 

Sugar Punch

gallery_17162_13522_202023.jpg

gallery_17162_13522_765014.jpg

 

Northern Light

gallery_17162_13522_549826.jpg

gallery_17162_13522_834369.jpg

 

Onbekend

gallery_17162_13522_281884.jpg

 

Lowryder die nog wat leeft maar niet echt de volle dosis licht krijgt

gallery_17162_13522_759777.jpg

gallery_17162_13522_1686026.jpg

 

Overzichtje met de lamp er weer boven, de hoogte ga ik zo misschien weer aanpassen, even de temps afwachten.

gallery_17162_13522_2033405.jpg

 

Ik ga ze wel binnenkort op 12/12 zetten als ik uiteindelijk wat moet buigen en knakken vind ik np.. opzich is het kastje best groot

Comments weer welkom

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bani,

 

Hoe staan je dames er nu bij? Op bovenstaande foto's hebben ze het nog steeds niet naar hun zin :tu .

Wat zijn nu je min./max. temperatuur in je kastje?

Op welke temperatuur heb je je warmtemat ingesteld? Deze kun je beter uitzetten, want volgens mij is de onderste laag medium in je Smartpots veel te droog/warm en dat is niet fijn voor de wortels.

Geef ze dan eens van onder water. Niet meer dan 400 ml. per 7,6 L. Smartpot en dan een dag geen water geven en kijken hoe ze hierop reageren.

 

Groeten Beaker :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Beaker leuk dat je mn grow nog niet was vergeten :(

Heb inderdaad even geen update meer gedaan...

Na mn laatste update zijn de planten nog 1 dag weer achteruit gegaan met eigenlijk volledige stilstand.

Had er ook niet echt goed meer naar omgekeken even moet ik zeggen wegens omstandigheden

 

Maar nu heb ik eergister, en vandaag flink water gegeven..

Nou waar ik nu van overtuigd ben is al die tijd dat ik en anderen dachten dat deze te nat stonden ze eigenlijk juist allemaal veel te droog stonden! en dat werd dus steeds erger was ook wel te zien eigenlijk..

En mijn eigen stomme fout dat ik niet goed ff heb gekeken hoe het wat dieper in de grond was kwa vochtigheid nou kurkdroog dus..

Volgens mij de keren dat ik water gaf gaf ik nog te weinig eerst

 

Nu ze wat water hebben gehad gebeurt er eindelijk weer wat en heb ik besloten door te gaan met de grow want voor die eerste flinke watergift had ik mn hoop wel verloren..

Ach top zal het niet worden maar maakt me niet echt uit alles voor de ervaring en heb al genoeg fouten gemaakt :wave:

Maar daardoor is dus alles zwaar vertraagd door te weinig water

 

Sugar punch

gallery_17162_13522_2097506.jpg

gallery_17162_13522_1233415.jpg

 

Northern light

gallery_17162_13522_1601209.jpg

 

Lowryder

gallery_17162_13522_39038.jpg

 

Volgens mij staat mn lowryder al in de bloei ofzo haha wat een pisding het steeltje is echt miezerig dun ook maar ik laat hem mooi bakken :tu

De onbekende heb ik ff geen foto van maar die staat er niet echt super bij maar was ook een zware achterloper

Staan nog steeds op 18/6 trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi bani,

 

Je plantjes (Sugar Puch en Northern Light) zien er nu stukken beter uit :wave: .

Er wordt op het forum veel gewaarschuwd voor teveel water geven en dat het voor deze plantjes beter is om te droog dan te nat te kweken. Mijn eerste paar kweekjes had ik ook steeds problemen met het aanslaan van de dames met veel bladproblemen. Pas toen ik mijn tensio's had aangeschaft, kwam ik erachter dat ik al die tijd VEEL te weinig water gaf (da's ook niet goed :( ). Wees dus niet te zuinig met watergeven (vooral met die Smartpots). Als je van boven water geeft, moet je dat zo ver mogelijk van het stammetje af doen (dus langs de rand van de pot).

 

De Sugar Punch kan volgens mij wel getopt worden. Dan nog even 2 - 3 dagen wachten. Als je dames dan net zo vrolijk doorgaan als nu, kun je overgaan op 12-12 :) .

 

Ik blijf je topic volgen hoor, succes verder.

 

Groeten Beaker :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...