Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bani

Tneon 2x55w, eerste kweek

Recommended Posts

Affirmative.. bedankt manne logisch ook met dat fannetje.

Ik ga er zo dan wel zwart folie op leggen, dat is dan alsnog beter dan niets lijkt me B)

 

Nu in mijn zelfgemaakte mount hij hangt er verder van af en boven en onder kan er lucht worden.. het is wel duidelijk een verbetering echt ver zal zon fannetje wel nooit gaan blazen.

Boven de middelste pot voel je nu wel airflow op 9v.

 

Edit: ik zie ook de edit van jou beaker en hij kan misschien nog wel lager als op de onderstaande fotos, ff kijken wat de temp zijn.. ben een beetje bang bij deze fragiele plantjes om hem er maar dik op te hangen

 

gallery_17162_13522_1552773.jpg

 

Plantje dichtst bij staat wel best frisjes nu..

 

gallery_17162_13522_805283.jpg

 

Plaatsing rookmelder in het kastje:

 

gallery_17162_13522_1242449.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Bani,

kan je de rookmelder niet beter buiten de kast plaatsen?

De PLL´s worden circa 70°C waarm, de EVSA in de T-Neon schakelt bij 90°C uit.

 

Ik verwacht de gevaar eerder buiten het hok. B)

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt je thermometer niet afgeschermd. Zorg voor een beetje schaduw en leg hem daar onder B) .

 

Ik zou de lamp gewoon 5 cm. erboven hangen. Gaat echt wel goed, worden de plantjes compacter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ik heb nog 1 plant onder 2*75 tneon nu en met een fan aan de kap hang ik hem er nog 2 cm boven die dingen worden echt niet te warm als je een goeie bries eronder hebt lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helpt echt deze comments

Heb het nog even aangepast, lamp hangt nu op ongev 6,5 cm van de hoogste plant, misschien pas ik het morgen weer aan

Het lager hangen van de lamp komt de airflow eronder ook weer iets tengoede denk ik

Meter staat nu rechtop tegen de potten met stukje alu folie erover..

 

En de sugar punch middelste pot heeft nu een wit stuk plastic/folie erover de anderen laat ik ff zo is ook wat lastiger want daar zitten 3 planten in.

De rookmelder laat ik mooi denkik maar als ik weer bij de action kom of elders dan haal ik er nog 1 :whip: zit nu toch al met schroeven er in

 

Achteraf nu ik de lamp hier heb bedenk ik me ook wel dat ik misschien beter meteen de 2x75 had kunnen nemen want volgens mij past die ook in mij kastje.. maar als dit wat lukt ga ik misschien nog wel upgraden

De lamp word echt niet warm en ook dat kasje met die VSA niet

 

Morgen wel weer een foto van hoe het nu is

Btw ik rook nog maar een shopjoint en dan ga ik pitten ;)

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik vanmorgen de kast openmaakte waren de temps van de bovenlaag van de grond van de potten van links naar rechts: 21,26 en 31 graden

Zo is het nu:

 

gallery_17162_13522_179197.jpg

 

Rechts hangt de lamp ietsje hoger nu heb nu de kast dicht en ga zo weer kijken wat de temps zijn over 2 uur ofzo.

 

2 noobvraagjes B) .. dit is een kier een de kant van de scharnieren van mn deur moet ik mij hier zorgen over maken voor lichtinval? en de ventilatieroosters?

 

En waneer moet ik mijn afzuiging ongeveer aanzetten? heb geen active intake dus.. hij staat nog niet aan

Verder heb ik er wel vertrouwen in want de ontwikkeling bij de plantjes lijkt wel goed te gaan ;)

Grts

 

EDIT Ah de foto van die kier is een beetje fail heb ik er maar uit geedit nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze temperaturen zijn voor de grond wel aan de hoge kant, behalve de linker. Maar je meet denk ik alleen de bovenkant, dus wat het een CM of 5 dieper doet is onduidelijk.

 

Op zich zou dit betekenen dat je fan te weing capaciteit heeft denk ik. wat daar nog een beetje mee zou kunnen helpen is het randje van dat gaas wat rondom je fan zit zoveel mogelijk wegknippen.

Niet dat het erg veel is, maar ook dat houd nog wind tegen.

 

Leg anders je tempmeter eens onder een afdakje op de potten, en kijk wat die dan aangeeft. zo krijg je denk ik een beter beeld welke warmte je plantjes ook echt krijgen.

 

En een kier waar licht doorkomt is nooit goed, maar de foto is van buitenaf, en eigenlijk zou je moeten kijken of er licht in je hokje schijnt als het donker is binnenin.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je afzuiger ook gewoon aanzetten, scheelt ook weer in temperatuur. Je plantjes hebben wel verse lucht nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik ga de afzuiger aanzetten

De kier langs de deur komt zwart plastic over en ik zal iets maken wat direct licht op de ventilatieroosters tegenhoudt B)

Dan is het hopelijk aardig in orde.

 

De temps had ik gemeten met een mini infrarood temp meter.. en dan meet je echt de bovenlaag ja

Hopelijk is dat ok

Zal ff kijken hoe ik mn temp meter afdek

 

Edit: Allemaal gedaan aleen de meter nog.. zo eerst even kijken hoe de temp is met de afzuiger erbij heb hem best laag gezet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mijn white rhino plantje is ineens dood gegaan denkik.. zal wel wat mis mee zijn geweest (kwam dus uit een zak shopwiet en zat geplant in een klompje normale potgrond) :whip: tja no big deal had er toch geen rekening mee gehouden

 

Heb een poging gedaan goede fotos te maken.. maar ging niet echt:

 

Links sugar punch, Rechts Nortern light

 

gallery_17162_13522_185628.jpg

 

Links weet ik niet wat voor 1 het is, midden lowryder 2, rechts white rhino

 

gallery_17162_13522_27466.jpg

 

Ondanks het dooie plantje heb ik wel het gevoel dat het kastje redelijk goed werkt nu dankzij de tips hier ;)..

Aleen de nieuwste groei vlak boven het steeltje van de sugar punch was wat donker aleen kan niet verbrand zijn denk ik.

 

De temps van de boven grond weer met infra temp meter waren wel gedropt na het aanzetten van de afzuiging na iets van 20,24,26 van links naar rechts

 

De andere nog geplante zaadjes heb ik geen hoop meer voor maar zolang er geen planten meer doodgaan vind ik het wel best B)

Ga nog ff een lekkere smoken ;) have a good one

Share this post


Link to post
Share on other sites

en en hoe staan de plantjes erbij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet mooi uit man !!! maar ik zou die fan gewoon aan de kap monteren van de lamp dan gaat die ook gewoon lekker mee omhoog ? of is dat een aktieve inblaas ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo bedankt en ja ik heb wat fotos 1 is nog best goed gelukt vind ik er is hoop :D

Ook wel voor de plantjes want vooral de sugar punch en nortern light gaan goed, die waren ook al de snelste bij het ontkiemen

De anderen lopen ietsje achter, die staan ook dichter bij de fan weet niet of dat er nog mee te maken heeft

De fan kan ik onafhankelijk van de lamp ophangen maar hangt normaal gewoon onder de lamp denk niet dat dat een probleem is

 

De sugar punch was in 24 uur meer dan 1 cm in de breedte gegroeid rest weet ik niet maar wel iets minder denkik

 

Sugar punch

 

gallery_17162_13522_106558.jpg

 

Lowryder2

 

gallery_17162_13522_48225.jpg

 

Nortern

 

gallery_17162_13522_31198.jpg

 

Onbekend

 

gallery_17162_13522_58270.jpg

 

Duimen dat ze blijven gaan als ze wat omvang en wortels krijgen zal het vast ook rapper gaan... als deze 4 plantjes maar blijven leven :)

Lekker weekend steek een dikke op zo :) jullie ook? ;)

 

 

Hmm edit: ik twijfel nu toch of ik niet beter de fan uit kan zetten met de lamp wat hoger. afzuiging wel aan misschien ga ik dat ff proberen

Edit2: ik heb nu de fan uit lamp iets hoger, afzuiging wel aan ga het zo even aankijken iig zo weer f f zien of de temps in orde zijn.

Temp meter ligt nu onder zilverfolie op een pot

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bani,

verknal het nu niet! :)

Laat de lamp zo laag mogelijk hangen en zet de fan weer aan.

De fan zorgd voor sterke stammetjes en het licht op een korte afstand zorgd voor een korte

internode-afstand.

Of ben je van plan om rietjes te kweeken? ;)

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaaa niet omhoog doen !!!!!! ik heb dat gedaan en dat heeft me echt erg veel grammen gekost en een boel moeilijkheid erbij

Hou ze kort opelkaar die node's lamp er strak boven lekker windje eroverheen je ziet het wel aan het blad als de wind echt te hard word dan verdampen ze heel slacht word wat frommelig blad dan (ook gehad hahaha )

 

Maar tneon echt geloof me hou het er strak boven met een fan erbij word de temp echt niet te hoog maar op het moment dat je denkt ah 10/15 cm erboven is ook goed poef gaan je planten erachteraan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke manne ga ik weer doen ;) :)

Hij heeft vanacht zo gestaan de lampen zijn nu uit van 3 uur tot 9 uur altijd

Ik wissel dan ook wel even de pot om die eerst altijd het dichtst stond met die het verst stond

Wat vinden jullie van de lowryder 2 dan op de fotos die vind ik er wat vreemd uitzien.... alsof dr iets mis mee is

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke het is weer redelijk zoals het hoort :)

Afzuiging en fan staan weer aan lamp hangt lager.

 

De 2 kleintjes die eerst naast de fan staan staan nu er verst vanaf, gewisseld met de Nortern Light

Die staat nu aardig te zwieberen want die vangt meer wind.. maar lijkt zich te houden

 

gallery_17162_13522_1452286.jpg

 

sugar punch

 

gallery_17162_13522_54749.jpg

 

nortern lights

 

gallery_17162_13522_62850.jpg

 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update:

De Sugar Punch gaat mooi, Nortern Light volgens mij ook nog ondanks dat hij nu recht voor de fan staat.

De 2 kleine rakkers lowryder 2 en onbekend gaan wat minder :) .. met name de Lowryder 2 is duidelijk wat mis mee..

 

Nortern

gallery_17162_13522_1493904.jpg

 

Sugar

 

gallery_17162_13522_295402.jpg

 

Lowryder2

 

gallery_17162_13522_431806.jpg

 

Fullsize Lowryder 2: http://i43.tinypic.com/mj7o8z.jpg

 

Ik hoop dat ze blijven leven de lowryder 2 en 'onbekend' want ze lijken in ieder geval wel stil te staan zeker in vergelijking met de anderen.

Comments welkom want ik vraag me al langer af wat er aan de hand is met deze Lowryder 2 vooral ;)

Wat wel zo is is dat ze iets lager zitten als de rest, en ook iets lager aarde zit in die pot toevallig.. dus misschien staan ze te ver weg.

Of het is gekomen doordat ze dicht bij de fan stonden vanaf het begin.. dit zijn de enige dingen die ik zou kunnen bedenken

Alle potten hebben nu wel wit plastic erover

Grts

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je aarde lijkt erg nat, en ook moet je niet teveel spuiten op je plantje, vorige foto`s waren ze ook bespoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bespuit ze wel heel licht hoor.. maar daar ga ik mee ophouden.

De fotos neem ik altijd net nadat ik dat doe of water geef als de lampen net aan gaan

Bedankt voor je comment

Share this post


Link to post
Share on other sites

zODd blijft mee lezen.

:) + ;)

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die Lowryder 2 te veel op de tocht gestaan heeft. Die zal nu wel gaan bijtrekken. Kan je dat fannetje langzamer laten draaien? Hou die Nortern maar in de gaten. Die kan uitdrogen bij te veel airflow.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind ik leuk zODD :D

 

en Arnold volgens mij heb jij gelijk en moet dat inderdaad maar de conclusie worden bij de lowryder en de andere kleine.

De fan staat nu op 7.5V was eerst 9V en ik heb hem zegmaar voor het grootste deel langs de Nortern heen blazen waardoor die niet meer de volle laag krijgt. (scheelt echt behoorlijk)

Mijn lamp hangt aan de rechterkant iets hoger omdat daar minder airflow is

Bedankt voor je comment, en succes met jou eigen grow die ziet er zeer net uit :P

 

Volgens mij hebben de lowryder 2 en zn kameraad zich wel weer ontwikkeld op hun nieuwe plekje, en de Nortern had denk ik al een beetje last van de fan die er vol op stond. De foto van deze planten was aleen mislukt helaas :)

Heb nu weer goede hoop dat mn planten voorlopig blijven leven :)

;)

 

nortern

gallery_17162_13522_9635.jpg

sugar punch

gallery_17162_13522_7704.jpg

 

opstelling

gallery_17162_13522_625848.jpg

 

Btw heb de potten ook iets naar rechts geschoven verder bij de fan vandaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles leeft nog steeds :lol:

Mooiste eerst:

 

Sugar punch

gallery_17162_13522_1569736.jpg

 

Nortern

gallery_17162_13522_827461.jpg

 

Onbekend

gallery_17162_13522_126725.jpg

 

Lowryder

gallery_17162_13522_5199.jpg

 

De Lowryder en Onbekend had ik per ongeluk besprayd bij deze keer, blad probleem heeft die nog steeds maar hij is wel een klein beetje gegroeid

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijf wel even kijken dat de nieuwe bladeren ook niet die vlekken krijgt.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...