Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MRT

Paar keer S5

Recommended Posts

D'as niet veel ontwikkeling op die s5 voor 14 dgn.

 

Bakken zijn niet bedekt, warmen aardig op en verdampen dus ook meer, hoeveel water geef je ze?

ik zie geen tensio (gaten) ;)

 

meer water is mijn kijk, als het klimaat technisch was zouden de KF's, die er goed bij staan, ook iets moeten laten zien en zou er in ieder geval wel 1 moeten zijn die het wel deed en je behandeld ze volgens mij allemaal (s5) hetzelfde?

 

s5 is gevoelig voor te nat maar ook voor van gewent aan genoeg water naar droger trekken is mijn ervaring, zo stabiel mogelijk qua water en dan kan ze massa's hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx dudes @lost. De S5 krijgt om de dag ong euhh.. 2_3 liter, ik ga dit aanpassen naar elke,dag ong 1 liter.. Kijk het ff aan. Nee nog geen tensio, die komen wel snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel die bakken bedekken met wat witte folie (of op de beunhaas manier met papier), doordat de aarde nog te veel licht vangt warmt het medium op, je wortels vinden dat niet leuk en groeien niet echt, idem ditto voor de rest van de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzich klopt die theorie wel, maar dit is niet me eerste ronde in grotere bakken, en in verleden geen problemen gehad, het kan welzijn dat de kwaliteit ( watervasthoudendheid) is afgenomen.

ik heb het vermoeden dat dit een droog hok is, vandaar dat ik kies om vaker te bevochtigen enniet af te dekken.. Heb wat lv nodig.. Ik spuit de.bodem vaker met weinig inc met dagelijks gieteren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja, bij deze wil ik de groeten overbrengen van forumlid Bioloog. Hij heeft een ban dus kan niet actief reageren. Maar hij leest veel toppics met veel intetesse en plezier.

Dus bij deze de groeten, and keep it up ya"all

 

Bioloog ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom een ban

Share this post


Link to post
Share on other sites

De s5 had wat langer mogen voorgroeien vind ik.. terwijl de kf lekker gaat. Succes

 

Greetz leila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanxleila, die kf en sannies die staan ook al ruim 5/6weken... die s5 staan net ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

65liter

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zijn echt nice man :)

 

leek me wel wat

 

gaten onder in gleuven op de zijkanten en dan op mapito :D

 

eb en vloed systeem erbij klaar is kees hihi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het groeit nog niet geheel dicht, maar de s5 zit al mooi vol met kleine topvorming.. Mooi ook het verdchil tussen die sannies en kf"s.

Vanavond zal ik een fotootje posten...

Heb veel zilvervisjes ontdekt.. Alle 4 een koppie kleiner gemaakt.. Weet ff niet meer of dat schadelijk is en hoe ze der komen.. Ik vind ze bah..

Share this post


Link to post
Share on other sites
vandaar dat ik kies om vaker te bevochtigen enniet af te dekken..

 

Wat ik meestal doe,is gewoon 5 liter in een druk spuit en besproei alleen de toplaag van mijn potten

Dit heeft weinig invloed op het geheel maar brengt wel de LV omhoog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx PH..op de foto's zal je zien dat de bakken niet droog staan, dit komt omdat ik idd ook de bakken sproei..de bovenkant;)

 

update dag 19 van 12/12 (de S5..de zaailingen staan al langer..)

 

nog steeds niks gemeten, ec niet, ph niet.. in den beginnen heb ik afgezuurt water gegeven, dit meer om de ph wat stabieler te krijgen.. nu ik merk dat ze daar geen last meer van hebben zuur ik niet meer af...

 

wat zie ik aan de foto's ?

 

de S5 had nog enkele dagen 18/6 mogen hebben, aangezien der maar 6 op een lamp staan.. Aan het blad te zien staan ze best strak van de voeding..dus ze krijgen de aankomende tijd minder...(iets minder) ik heb ze in het begin wel heel erg mishandeld door extreem te kankken, hierdoor hebben ze ook een achterstandje op gelopen.. ik knak nu voorlopig niet.. De lampen hingen erg laag.. 30 cm van sommige toppen, verhoogd naar 55 cm (ongeveer)

 

Alles gaat zo ze gangetje... die KF's krijgen steeds meer kleur, en die sannies zijn knuppels in wording..

 

De S5 heeft niet zulke grote toppen,maar het zijn er wel veel ;)

 

de sannies en KF's krijgen 30 ml AenB per 10 liter, ong 2/3 keer per week een liter of 5..

De S5 krijgt roots (laatste keer gister gehad) Canna groei (nog een week) en AenB kleine beetje en dat wordt langzaam opgvoerd.. Alle planten krijgen zowieso 1 a 2 keer per week gewoon schoon water...ook 1/2 keer per week evenveel liters..

 

paar pics:

 

S5 ong 45 cm groot (mede door het knakregime)..had ik dat niet gedaan waren ze ong 60 cm.. (denk ik)

 

gallery_25470_13519_1487632.jpg

gallery_25470_13519_3667730.jpg

gallery_25470_13519_2257561.jpg

gallery_25470_13519_1390026.jpg

 

de killing fields..toppie daarvan iig..

 

gallery_25470_13519_1633737.jpg

 

mooi verschil tussen de Sannies jack

 

gallery_25470_13519_1913847.jpg

 

sannies en kf's bij elkaar..

 

gallery_25470_13519_105033.jpg

 

 

paar dingen gaat ik nog doen.. andere kap, aaw ipv spiegel voor de KF's en Sannies.. en ze gaan allemaal 1 stap terug in de voeding.. van alles iets minder..

 

tips? commands? adviezen? opmerkingen? vragen? just shoot..

 

fijne avond mensen, maak der iets moois van.

 

Gr MrT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geniet van je zaadplanten, erg mooi, de s5 is al redelijk in de bloei, ik hoop dat ze wat voller en groter worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx krasi.. die S5 wordt nog voller..geduld is een schone zaak....

 

het enige is dat die S5 me vele personaliteiten los maakt...

 

om te illustreren... beide krijg ik kippevel..ook omdat ik elk klankje uit me hoofd ken...

 

me softy ik..

 

 

hardcore mode:

 

 

de maffe ik...

 

 

oldschool me..

 

 

in de zon ikke..

 

 

 

en zo zijn er nog vele ikkes... ;)

 

ik draai der nog een... :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand de beste tensio waardes voor mijn S5?

Grote bakken van 65 liters?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine plantjes grote potten of kleine potjes grote planten.....

 

Snapje?

 

Beetje aanvoelen.. normaal aangegeven 90/120

Maar bij zuipers kom je daar niet mee weg ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

120-150 in de bloei, groei rond de 100 aanhouden want ze wortelen niet zo snel erg diep in grote potten die s5 dus laat ze maar wat zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou gewoon iets meer water gift geven als normaal met een beetje bacto erbij

en dan juist 1 of 2 dagen niks zodat de aarde weer wat indroogt heb je de wortels vaak

binnen now time al beneden :P

 

de s5 bij mij staan nu bijna 2 week in de tent en de wortels zijn dik en wit

knallen er onderuit :spliff:

 

zonder de bacto , moet nog bestellen ;)

 

maar komt helemaal goed joh , die vorige van je was erg nice ook hahaha ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanx mannen ;)

Laat ze ff indrogen nu.. Wilde niet omdat ik redelijk wat voeding had gegeven, nu hebben ze 2 schoon waterbeurten gehad en mogen ze wat indrogen.. Van het weekend ff wat tensioos halen..

Zat weer voeding...

De zaaillingen krijgen nog wel wat tussendoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het ongeveer net als bij mij :spliff:

 

mijn aarde bevat aardig wat voeding , als ik me niet vergis ec van 2,3 dus erg hoog

toen de kleine stekjes erin kwamen , maar heb direct zoals je al zag ik me topic wat vaak water gegeven

en dan laat ik ze een keer indrogen zodat ze weer wat actiever worden en het liefst wanneer de aarde juist in gedroogd is

ff die bacto gebruiken , dan heb je geen stress in je plantjes ;)

 

en die tensio's ga ik ff mee volgen , ben wel benieuwd hoe het jou afgaat

miss haal ik die dingen ook nog wel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd zonder temsio gedaan, dat ging goed. Kijken o het nog beter kan..

Moet wat aanpassingen doen na deze ronde, maar zou graag eens een kilo per lamp draaien..in de lente zit de alg temp in voordeel, dan waag ik het erop.. Zonder co2 ed..

Maar goed, das nog ff dromen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...