Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MRT

Paar keer S5

Recommended Posts

Mijn ervaring is juist dat ze door het blijven voeden mooi groen blijven..

Pas als ik stop met voeden trekt de plant.zich leeg...

 

Wat doe ik fout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kun je eens proberen om de voeding zodanig op te schroeven dat je het ze heeel moeilijk maakt om te verdanpen

 

zodat het blad gaat krullen/kromtrekken...............en hard wordt dat het breekt als je het vouwt

 

 

en dan kun je water gaan geven.....................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie budz hebben je s5 dames, typische Amnesia bouw, de rest is ook erg mooi, mooi groen gebleven.

Ik zou ze ook nog even laten gaan tot het blad geler wordt, en dan op water over gaan.

Succes nog even :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 52 van de s5,

de kf en sj staan langer, week 11-12 ofzo..

 

 

ik denk dat de s5 vandaag nog 2 keer voeding en dan gaan ze aan het water, om mooi af te bloeien..

 

de zaailingen krijgen nog wat voeding, ik denk dat die roze kf er met de s5 meegaat kwa voeding en oogsten, de rest mag nog even en krijgen dus nog gewoon voeidng..maar hoelang nog?

 

Ik heb wat foto's van verdampingsissue gemaakt, opzich voor nu niks meer aan te doen, maar.. wat zou ik kunnen doen voor de volgende ronde? De lamp 2 weken geleden toen het begon de lamp verhoogd van 40 naar 60 cm, extra fan erbij gezet die onder de lamp blaast.. extra water gegeven.. staan ze te droog? ze krijgen 3 liter om de dag per bak.. zou de ph helemaal fucked zijn?

 

ikke niet helemaal snappen.... alles gaat redelijk.. Weet al helemaal hoe ik de volgende ronde ga doen..Dan ga ik voor 2,2 kg s5 met 3 lampies zonder co2..

 

paar pics

 

 

weinig, moor super mooie S5..

 

gallery_25470_13659_3001974.jpg

gallery_25470_13659_3612805.jpg

gallery_25470_13659_57765.jpg

 

de toppen lijken klein, maar zijn cola blikjes per top :engel

 

 

de zaailingen...

de sannies bouwen mooi verder.

gallery_25470_13659_740765.jpg

 

moet je kijken wat een kleur.. ik vind het mooi :lol: (deze gaat er btw met de s5 schema mee) goed idee????

 

gallery_25470_13659_748471.jpg

gallery_25470_13659_4287646.jpg

 

linker kant gaat niet zo goed, wel mooie toppen, maar dat blad :engel

 

gallery_25470_13659_1684455.jpg

gallery_25470_13659_2979663.jpg

gallery_25470_13659_4060048.jpg

 

en toen sprongen de lampen aan:

 

gallery_25470_13659_3629592.jpg

 

 

 

wat zou er toch mis gaan in de verdamping.. niet voor nu (omdat dit niet meer te herstellen is) maar voor de volgende ronde..

 

Thanx Ya'll :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geniet nog steeds van je foto`s man, die verdanpings problemen, zie je wel vaker op het einde, de ene plant wat meer als de ander, soms helpt je lamp verhogen/dimmen, soms helemaal niks,heb je een bodemsample genomen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet jij een makkelijke manier voor een bodemsample, die niet te lang duurt en die ik kan doen met huis, tuin en keukenspullen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx elmoo, zoiets zou ik ooj denk ik wel bij de intratuin kunnen halen..

Gaat ik ff proberen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van je blad , maar je hebt wel hele mooie toppen hoor poehhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi MRT,

om de dag 2/3/4 liter per bak, 30 ML gold soil A en B per 10 liter, 2 x voeden 1 x water, 3 x voeden 1 x water, 2 x voeden 1 x water ect ect... afzuren een druppie.. geen idee wat de ph is, maar ik denk zo rond de 6,5..lamp hangt op 50 cm..min 19,2 max 31,1 geweest..

 

 

.. extra water gegeven.. staan ze te droog? ze krijgen 3 liter om de dag per bak.. zou de ph helemaal fucked zijn?

 

ikke niet helemaal snappen...

wat zou er toch mis gaan in de verdamping.. niet voor nu (omdat dit niet meer te herstellen is) maar voor de volgende ronde..

 

Thanx Ya'll :verrygood

 

Ik denk dat je een pH-probleem hebt.

Je denkt met een pH van 6,5 te voeden, maar heb je dat ooit gemeten?

Wat doet de voeding met de pH?

gallery_5351_7538_34026.jpg

 

Koop een pH-meter, dat helpt vele problemen te voorkomen.

 

De S5 op het einde bij mij in de kast:

gallery_5351_10645_733826.jpg

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

et ziet er tog lekker uit Mrt :lol:

 

 

als die van mij zo worden ga ik er zker voor haha :verrygood

 

 

btw torsti die dat staat er ook zeer fijn bij , voor al voor onder de tl :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

pac thanx man,

jw thanx.. als je van die spint af komt (en een andere kap koopt :engel ) dan komen die vanzelf. I'm sure..

torsi thanx for the info..

(bioloog vind jou hok echt helemaal geweldig en kan der mooi over vertellen :lol: )

 

ik heb wel ph meters, maar normaal zuur ik helemaal niet af, nu heb ik toch (omdat ik dacht dat me ph in de dodem te hoog was) toch af en toe afgezuurd, soms wel gemeten, meestal niet).. die bladeren heb ik aan me eige te danken :engel ..volgende ronde de helf aanvullen met nieuwe aarde, allemaal S5 en niet afzuren, met een voorgroei...

 

ik ga ff zo een bodemmeterzakjegevaltje halen, die zal wel niet heel nauwkeurig zijn, maar geeft vast een indicatie..

 

iemand enig idee hoelang het duurt/hoe vaak voeden voordat de ph weer is aangepast? stel ik heb nu een ph van 4,6 og misschien van 8,7... wat is het plan van aanpak normaal gesproken :engel

 

edit: wat ik wel merkwaardig vind, is dat de zaailingen ong hetzelfde recept krijgen, en 2 planten doen het goed, 1 gaat de verkeerde kant op, en 3 zijn er echt klote.. Die S5 heb ik ook een aantal keren "op gevoel" afgezuurd, en die gaan goed.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi MRT,

je hebt een pH-meter?

Dan kan je de pH van de grond zelf meten!

http://www.wietforum.nl/Het-Meten-Van-Ph-E...rde-t17130.html

 

Pas als je de waardes weet kan je aktie ondernemen.

Alles andere heeft weinig nut.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Ik hoop ook dat Bioloog en Kramer gauw weer terugkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beide hebben een reden dat ze der niet zijn he.. :lol:

 

maar ze staan te springen om weer actief mee te mogen doen :verrygood

 

Ik ga vanavond als de lampen aanzijn met de bodemtest aan de slag, morgen dan de bevindingen.

 

Thanx again

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bodemtest Deel 1:

 

Goed, aan de slag dan maar. Gezien de verdenkingen van een ph issue, ik dus mijn aarde testen. 4 samples genomen, 2 van goede planten ( een SJ en een s5) en 2 hele slechte (een SJ en een groene KF)...

 

Met de handleiding in de hand aan het werk zeg maar.. Dat gedoe over dat demi-water of gedemineraliseerd water ... ik heb gewoon een flesje spa reine gehaald met een ph van 6,0. ( het gaat mij om de ph en niet de ec)

 

gallery_25470_13672_2085516.jpg

 

bodemsample genomen, met een pvc buisje op ong 20 cm diep wat aarde weggehaald. op de weegschaal alle samples 25 of 26 gr (inc bekertje)

 

gallery_25470_13672_3017784.jpg

 

 

aangevuld met water, 200 ml het glas redelijk vol (al zou ik de volgende keer de helf minder water doen).. met een verhouding van 1 deel aarde op 3 delen water( niet kwa gewciht, maar kwa zichtbaar volume)

 

goed roeren en ff een nachtje laten staan (hoeft niet, kan na een uurtje getest worden, maar ik moest weg)...

 

gallery_25470_13672_1209255.jpg

 

 

Dus ik de volgende ochtend nogmaals wat berekingen van die handleiding bekeken, en vol goede moed naar boven om in het lab wat te testen. Meters geijkt, pennetje klaar.. en op het moment dat ik me ph meter in het bakkie wil stoppen gebeurd er iets in huis waar ik me de tyvus van schok (viel der eentje van de trap) en in een flits rende ik, maar het snoer van de ph meter zat ongelukkig klem en met een schop heb ik die zo doorgeknapt..

 

gallery_25470_13672_2063890.jpg

 

 

gelukkig viel het mee met die kleine van mij, maar der valt nu weinig te meten :engel

 

Ik heb gister SPINT ontdekt :engel Dat is wel erg klote, want ik hoop niet op een explosie zo met nog 14 dagen te gaan..met sommige zaailingen nog 2-3 wken langer.. ik ga der niks aan doen, behalve wat vingeren, maar dat help geen fuck..

 

Tuurlijk wil ik mijn aarde nog wel meten, Daarna hoop ik wat te kunnen herstellen, want ik heb weinig zin om ALLE aarde te vernieuwen.. per ronde doe ik altjd een zak of 6 verse aarde, en dat vind ik wel genoeg sjouwwerk :engel

 

Dus.. ff wachten op de baas en dan kan ik een nieuwe combi set aanschaffen..

Ik ga de volgende ronde weer met volle 120liter tonnen werken, en dan ga ik wel meten, met her en der een tensio meter... :verrygood

 

dat aarde meet verhaal wordt vervolgd ;)

 

mzzl... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn dat er niks erg is gebeurd met de kleine :lol:

 

die plantjes over leven het wel , en in de laatste 2 week kan de spint niet echt veel meer verknallen neem ik aan :verrygood

 

 

succes maatje ik duim voor je :engel

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjonge jonge zeg

 

maar voor spint hoef je idd nu niet echt meer te vrezen hoor

 

en anders gooi je er toch een dubbele dosis roofmijt in voor de zekereheid

 

doet wel wat hoor..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx jw en chriet,

Zat al aan roofmijtjes te denken, maar ik laat de boel " versneld" afbloeien.. Ook e zaailingen staan nu op water met enzymen..

Ben niet geheel tevreden over deze ronde.. Dus op naar de volgende.. :vape:

Thnx guys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag gister avond een zaadje in me KF... ^_^ ...na grondig bekijken bleken het er totaal 2 te zijn...alle bij zorgvuldig verwijderd..

 

vandaag de KF gekapt.. :vape: ligt nu onderste boven te drogen, daarna nog ff naknippen en zo de wekpot in :wave:

 

 

 

gallery_25470_13461_1022362.jpg

 

gallery_25470_13461_4728691.jpg

 

de rest blijft nog staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, flashback, mooi man, typische geur heeft die KF he :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit flink wat aan

 

Maar waarom is die paarse zo snel klaar?

 

En heb je ook roze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx guys!

 

Ik zag een zaadje in die kf, en als ik iets kut vind dan izzut wel zaad in me wiet.. En daarbij leek ze al een tijdje klaar..

Moooie plant met keiharde buds, het leek wel of ik die toppen zo door midden kon breken..

Iemand zei dat dit de roze pheno was ,.al vind ik hem wat paars voor roze.. er staat nog een andete paarse maar die is anders kwa kleur en opbouw...

 

Heeft iemand een foto van een roze?

 

Nog 10 dagen en dan gaat de s,5 eraf, en 2 weken later de rest, ik heb de hele zooi.op water gezet vanaf nu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx krasi..

 

Die ziet dwr tog verdomd veel uit als die van mij...

 

(foto op vorige pagina)

 

Of vergis ik me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...