Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MRT

Paar keer S5

Recommended Posts

Hello familie, vrienden, forumgasten, kilokwekers en mafketels..

 

 

If we share, we only enlarge

 

Een nieuwe toppic in nieuw hok.

 

Ik heb het hok gebouwd van dikke dupanelplaten in een al bestaande geiisolleerde kamer, ik heb de hoogte mee, ook bewust voor gekozen.

Mijn filter en afzuiger hangen hoog waardoor ik de temp zonder inblaas goed onder controle heb.

 

Het hok is nog niet af, maar het moet maar even..aanpassen en fine-tunen kan in de loop van de ronde.

 

1500m3 afzuiger,

1800m3 filter (zo uit me hoofd, geen idee eigelijk)

2 flinke fans, en wat klein grut langs de kant als backup (ik hou van een zachte doch goede luchstroom)

 

12 keer 65 literbakken met oude aarde. (de aarde blijft elke ronde gewoon in de bak, aangevuld met wat verse aarde, met wat Mearl erdoorheen... nou moet ik zeggen dat ikzelf B.A.C. kalk heb, maar die is inmiddels weg, en nieuwe mearl staat klaar)

 

oja...1 stek per bak, dus 12 keer S5.

 

tip: zorg altijd voor goede stekken! koop desnoods een tl bakkie waarin je de stekblokken overzet in kleine voorgroeipotjes, na 2 weken zijn ze mooi diep geworteld, en dan pas mogen ze het bloeihok in.. Echt geloof me.. it's woth it!

 

ik heb nu 3 keer sannies jack en 3 keer KF staan, geen idee meer wat in welke bak omdat ik ze te vaak verwisseld heb tijdens de bouw.

 

Die zaden staan nu 4,5 week ong, die zullen dus binnen 1-2 weken flink de bloei in komen, samen met die S5 hoop ik een beetje gelijk uit te komen.. waarscijnlijk niet, maar goed:)

 

Alles wordt geschakeld door een Davin12, en alles gaat zonder omweg zo de muur in..

 

Sorry voor de eerste foto's..die zijn van *** kwaliteit.. tis ff niet anders.... me desktop is overleden, zitten op noodstroom nu..

 

 

Oja, voor mij werkt kwa voeding het beste:

Hesi wortelscomplex

Hesi groei complex..

Gold Label A+B

en misschien de laatse weken nog een Gold label stimu erbij..

 

That's it.

Afzuren deed ik nooit, maar aan het einde van de ronde zat ik altijd met torenhoge PH.. dus ik zit eraan te denken om nu wel af te zuren..

naar 6,2. Bij werkte afzuren (ik heb dan wel grote potten, dit geld absoluut niet voor 11 liters) niet perse in voordeel, sterker nog, zonder afzuren heb ik met weinig voeding vrijwel altijd heeeel mooie kwaliteit wiet gekweekt... maar goed, die hoge ph aan het einde heb ik de eerste week van de next round wel last, vandaar...

 

 

paar pic's:

 

gallery_25470_13428_403977.jpg

gallery_25470_13428_552229.jpg

gallery_25470_13428_1154871.jpg

gallery_25470_13428_1642608.jpg

gallery_25470_13428_604130.jpg

gallery_25470_13428_744369.jpg

gallery_25470_13428_864103.jpg

gallery_25470_13428_1198271.jpg

gallery_25470_13428_1496200.jpg

 

foeifoei..wat een k.t foto'd hahaha.. jullie moeten het er maar mee doen, voorlopig..

 

Tips, struuks, commands?

 

shoot! :rofl

 

Gr. Mr T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plannen MRT, succes met de ronde :) , wat heb je er boven hangen 3x600? :rofl

 

Ik ben ook erg blij met je zout en peper keuze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x600 idd, ruimte voor dubbele..maar niet de wil...

ik hoef ook niet perse..vind het gewoon leuk

 

thanx!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dig je keuze, je klimaat zal iig makkelijker stuurbaar worden. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
3x600 idd, ruimte voor dubbele..maar niet de wil...

ik hoef ook niet perse..vind het gewoon leuk

 

thanx!

 

 

Snap dat je het leuk vind pik.. Met S5 word alles leuk..

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke setup met die bakken en het aantal dames.. :rofl

trouwens ook mooie stekken !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verslavend die s5, zou verboden moeten worden (zegt ie na al 2jr hangen aan nu :D ).

 

Veel succes en wanneer is de 1e knakronde gepland?

ik heb er nu een net boven hangen (10x11ltr op 1.20) en alles wat boven het net komt: knak

onderin de 1e 20cm alles weggedieft, heb mijn lesje wel geleerdt wat dat aangaat met de s5laugh.gif

vorige ronde pvd joekels van 1.6mtr :)

 

Houdt ze lekker vochtig en zuur tot aan week 3 bloei af tot 6-6.5 als je alleen water geeft, blijven ze wat langer diepgroen (in mijn geval althans). Latere weken maakt die wat oplopende ph niet zoveel uit en je moet 1e weken, omdat je ph toch oploopt, een beetje de Maerl tegenwerken, klinkt stom maar Calcium moet wel opneembaar zijn toch en dat is niet veel met ph ruim boven de 6 :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit hoor hopelijk loop alles vlekkeloos

groeten en succes pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx pac, gf, lost, krasi, johnsell..

 

Het knakken begint als er wat te knakken valt, ik wil eerst kijken wat de natuurlijkegroei gaat worden, zo kan ik ze knaksgewijs sturen zodat het licht mooi verdeeld raakt ovrr het bladerdak...

 

Heb gister wat bho gemaakt van die s5.. Tering! Dat gaat als een malle.. Die ontploft echt in het bolletje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dat gaat weer leuk worden

 

hoe hoog heb jij die aaw's hangen?

 

en wat zit erin gedraaid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx chrietje... Ze hangen op ong 48 cm. mastetsonnetjes, maar vant weekend komen me greentjes..

 

Ik wilde eigelijk die svijf paar daar groei meegeven.. Maar die zaadplantjes staan der ook.. Beginnersplanningsfoutje..

Maar komt goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar dagen verder...

 

Ik had de S5 eigelijk 4 dagen groei willen meegegeven, maar omdat er ook andere staan kon dat niet...

 

De S5 krijgt wortel en groei mee, op de aangegeven hoeveelheid.. klein beetje afgezuurt..

 

De SJ en KF krijgen alleen A+B mee... een klein dopje per 10 liter...

 

alle meter liggen nu ff niet hier, dus ik moet het maar voorlopig ff op gevoel doen..

 

De S5 heeft de eerste knak ronde gehad.. omdat het er maar een paar zijn moet ik ze "sturen" omdat ik graag wil dat het lichtoppervlak maximaal gevuld word met blad, zodat ze alle energie krijgen om flink door te zetten..

 

de lampen hangen wat laag, die ga ik vandaag omhoog halen tot 55 cm van het gewas..

temp moet ik nog beetje tweaken.. max 31 gr en min 18 gr..dat moet worden..max 30 min 20..

 

lv vind ik niet van belang, stekken waren al goed geworteld...

 

 

Paar pics:

 

gallery_25470_13461_3274535.jpg

gallery_25470_13461_4650754.jpg

gallery_25470_13461_949786.jpg

gallery_25470_13461_752563.jpg

 

SJ en KF

 

gallery_25470_13461_2372324.jpg

gallery_25470_13461_2479514.jpg

 

en toen sprongen de lampen aan;)

 

gallery_25470_13461_1483845.jpg

 

aan de S5 zit her en der een 3 vingerig blad.. de nieuwe scheuten zijn allemaal volwassen... Ik heb dat vaker gehad, en ondanks niet perfect maak ik me der weinig zorgen om...

 

tips? trucks? commands? shoot:D

 

fijne avond allemaal, maak der iets moois van..

 

mzzllll

 

Mr.T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zaailingen zien er goed uit, mooi in de bloei al, je stekken hebben nog wat tijd nodig om goed te beoordelen.

Ik zou toch zorgen dat je alle spullen op je locatie aanwezig hebt, keep it up :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanx dudes :wacko:

 

 

 

Awake

Shake dreams from your hair

my pretty child, my sweet one.

Choose the day and choose the sign of your day

the day's divinity

First thing you see.

 

A vast radiant beach and cooled jeweled moon

Couples naked race down by it's quiet side

And we laugh like soft, mad children

Smug in the wooly cotton brains of infancy

The music and voices are all around us.

 

Choose they croon the Ancient Ones

the time has come again

choose now, they croon

beneath the moon

beside an ancient lake

 

 

 

 

@stikkie ..indd :rofl maatje had wat S5 meegenomen..

and i like it...

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo dude :rofl

 

ik sluit me ook ff aan ,,,

 

ziet er op en top uit man , word weer een hoop lekkers wat je daar

aan het knallen bent, ennuh die stekken slaan flink aan zo te zien good job :wacko:

 

succes mate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben laatst gaan bowlen met een maat van me... moesten zo lachen om somminge film quotes:

bv..Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."

"jesus"!

you said in man.. nobody fucks with the jesus!

 

misschien dat je de film moet hebben gezien... wat een fijne text hahahaha... dat paarse pak der ook bij..

 

maar goed, genoeg cabaret..

 

ik heb een vraagje:

 

Op 2 planten van me zie ik een verdort raar achtig blad en ik kan niet achterhalen waaraan dat nou ligt.. ik heb het in meer hokken gezien, ik dacht aan bv tocht, verkeerde luchstroom.. ik heb me blazers anders gericht, die bliezen al onder de lamp, maar nu nog hoger.. de wind raakt het blad lichtjes...

 

ze schuivelen ;)

 

iemand een idee waaraan het zou kunnen liggen?

 

gallery_25470_13462_734808.jpg

 

linker blad mooi, rechter blad kut..zelfde plant:

 

gallery_25470_13462_1591818.jpg

 

gallery_25470_13462_102878.jpg

 

 

iemand een idee?

 

gr MrT

Share this post


Link to post
Share on other sites

slechte verdamping

 

of voeding omhoog

of lamp er dichter op

 

of het gaat vanzelf over door aanpassingsvermogen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. ok thanx chriet!

 

dan hang ik me lamp lager...

 

voeding is klote.. omdat ik nu 2 verschillende fases heb bloeien met andere voedingsbehoefte kan ik geen grote tonnen aanmaken en loop ik te kutten met oldschool emmers en een gietertje..

 

de zaailingen krijgen al een tijdje alleen a en b, ong 3 ml per liter, ze krijgen ong 4 liter per keer om de dag...

 

de S5jes krijgen alleen groei en wortel complex mee, die gaan vanaf morgen ook op de a en b, en dan bouw ik de wortelcomplex af binnen een week, nog een week groei en bloei, daarna alleen a en b..

Share this post


Link to post
Share on other sites

het verdampens issue met de S5 lijkt nog niet te zijn opgelost.. ik denk eigelijk dat het medium kut is.. te hoge of lage ph inc met een verkeerde ec.. Volgende ronde geheel nieuwe aarde!!

 

Ben bijna klaar met hokkie, heb inmiddels ook weer meet apparatuur, dus de volgende updates weer met de bekende info..

 

temp max 30 gr min 19,3.

 

De killingfields gaan kleur bekennen! :execute daar was het me om te doen..hopelijk worden ze fel van kleur..welke kleu maakt me niet uit..roze tot paars..als het maar disco is! (gewoon voor de lol voor me eige)

 

De Sannies komen nu ook mooi vol in de bloei..dat kunnen nog wel eens knuppels gaan worden..

 

Met die S5..sja.. tis altijd weer nagelsbijten of ik met 12 plantjes me ruimte goed vol krijg.. ik had ze liever nog een paar dagen op 18/6 gehad.. maar das verleden tijd..

 

Geen idee op welke dag van 12/12 ik nu zit, moet ik ff naar de datum van het begin van dit topic kijken..

 

Misschien ben ik wat te enthousiast geweest met knakken... maar ik wil dat ze breed groeien..

gallery_25470_13462_4478127.jpg

gallery_25470_13462_1100364.jpg

gallery_25470_13462_3102424.jpg

 

De KF bekend kleur.. (wel heeeel goed kijken :wtf2: .. en alle meiden hebben een beschermengel ;) )

gallery_25470_13462_1606053.jpg

gallery_25470_13462_3779353.jpg

gallery_25470_13462_4510093.jpg

 

 

de Sannies zijn heel anders van structuur

gallery_25470_13462_3186747.jpg

gallery_25470_13462_3981675.jpg

gallery_25470_13462_1238795.jpg

 

gallery_25470_13462_2919607.jpg

 

 

tips? trucks? commands? vragen? opmerkingen?

 

shoot! :wtf:

 

Gr Mr.T

 

Edit: vanavond dag 14 van 12/12 (van de S5) de Sannies en KF geen idee..een week of wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk eerder dat het probleem in een te warm medium gezocht moet worden dan de voedingsgift...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zaden gaan lekker man, en mooie kleuren in aankomst, ik hoop dat de rest ook snel bijtrekt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...