Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

Kronocaine looking in the mirror

Recommended Posts

Yep, erg veel hoogte zit er bij allen nog niet in, de hoogste, welliswaar getopt is nu nog net geen 20 CM.

 

keuzes keuzes straks. :rofl Luxeprobleem hoop ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

je hebt nog de mogelijkheid om met de buizen te speelen.

Wat zou er gebeuren als je de helft van de blauwe buizen met rode buizen vervangt?

Normaliter zou dan de strekkingsgroei op gang komen.

Ik weet niet hoe zulke korte planten later in de bloei op diverse ziektes reageeren.

De luchtverversing wordt door deze compacte opbouw belemmert.

 

Just a thought! :rofl

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsten,

 

daar heb ik wel over nagedacht, maar dat nog bewust niet gedaan.

Het zou nog steeds kunnen als het in de loop van de bloei erop lijkt dat ik niet de hoogte ga behalen die ik voor ogen heb, maar dat zien we binnenkort wel.

 

Ik werd in de loop van de start benieuwd naar het effect van de zeiltjes, en het effect van toch best een behoorlijke hoeveelheid licht, van dezelfde kleur op het kort houden van de planten.

Nu heb ik wel voldoende hoogte, maar voor medemicrokwekers kan dit msschien leerzaam zijn, hoe de planten erg kort te kunnen houden.

 

De vorige ronde, of daarvoor :rofl heb ik ook de klok omgezet toen er ca. 20CM bereikt was, en kreeg toen best nog planten met een mooie hoogte.

 

En ik hoop niet dat de luchtverplaatsing tussen de planten door een probleem gaat geven, ik zal dan moeten afwachten wat mijn LVS gaat doen met luchtinbreng vanuit het midden van de planten.

En ook wat voor effect het geeft als ik tegen de onderzijde van de blaadjes aanblaas, met name wat het betekend voor de verdamping.

De inblaas kan er volgens mij hard genoeg voor blazen, maar of het goed is?? Anders zijn er nog voldoende passieve inlaten over.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er komt nog wel wat ruimte tussen de nodes zometeen op 12/12, die zijtakken gaan allemaal omhoog komen (herijuana tik).

Ik haal met het verpotten vd dames altijd het 1e blad en internode paar weg, kun je er makkelijker bij met water geven en scheelt ook doorstroming lucht etc.

 

nr's 7&9 idd mannetje dj :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, Elmo gaat een stapje groter straks ...

en naar 150 watt HPS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een stammetjes DJ :D

 

Ze zien er stuk voor stuk supergezond uit. :rofl

 

Heerlijk als je een luxeprobleem hebt, beter te veel vrouwen als mannen :)

 

Fijne dag

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ PH,

en zou dat opgebruiken dan alleen gebeuren als de voeding in het medium dan op tijd bijna op is? Anders lijkt het me dat de plant minder uit de bladeren haalt, als er nog voldoende aanwezig is.

 

De klok is weer 2 uur verzet voor de nieuwe dag, dus ook bijna op 12/12, waarom niet in1 keer? Tja weet ik eigenlijk niet iets van in de natuur gaat het ook niet van het ene op het andere moment,

 

Met en rijk bemest medium (vooral N) zal de herfst minder mooi invallen.

 

Door direkt de klok op 12/12 te zetten schiet ook direkt het bloeihormoon vol aan het werk. :rofl

In de natuur gaat dat wat geleidelijker en bloeien ze altijd wat langer door.

 

Ik zou op 12/12 toch echt rood er bij zetten,ze bloeien vanaf dat moment

 

ja dat is best spectaculair kort..

 

Idd erg dik/kort ,mooi hoor,zelfs Atmo zou hier staan kwijlen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ LC,

ja met de 12/12 zal er inderdaad wel meer ruimte komen, en blad en de 1ste node verijderen is ook zeker een optie. Eerst maar even zien hoe ze gaan ontwikkelen.

 

@ Blowsterke,

Thanks, en ik ben nu nog wel blij met mijn luxeprobleem. :) ach en straks ook nog wel, neem ik aan.

 

@ PH,

Tja de voedingsleer ben ik nog niet echt heel ver mee. maar elke keer een stapje verder zo kom ik er ook wel.

Maar als ik dat dan goed begrijp zou je aan het eind van de bloei moeten zorgen dat de N is verminderd, door BV de samenstellingvan de bloeivoeding wat minder N moeten toevoegen, in verhouding dan.

Als ikop de BAC bloei kijk, waar ik deze keer voor het eerst mee ga werken, staat daar een NPK van 6.5.6 op. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dit uitgebalanceerd is om aan het eind van de rit op mooie waardes te zitten.

 

Maar als het bloeihormoon lekker bezig is, kan ik me ook voorstellen dat er ook behoefte is aan bloeivoeding,niet dat ik al wat heb gevoed hoor.

 

Dit keer zit er ook wat gesteentemeel in de grond, misschien een kwart eetlepel per pot, maar ik denk nog wel wat minder. Ik had daar wel een paar keer naar gezocht hier en daar, maar ik bleek het in een rozenpakket te hebben staan. :)

Ook wat mearl, Doen dit soort zaken dan ook wat voor de verhoudingen?

 

Idd erg dik/kort ,mooi hoor,zelfs Atmo zou hier staan kwijlen :)

 

 

 

dan weer de plantjes,

 

Vandaag geen water, alhoewel er een paar grotere drinkers bijzitten. De tensio bij No6 gaf weer 190 aan, maar ik kan vanavond altijd nog wat geven als ik ga slapen, dan maar even kijken hoe het ermee staat.

 

dan de plaatjes,

 

Hokje open,

 

gallery_19177_13280_2932055.jpg

 

 

En het toppen van No3 is dan niet helemaal goed gegaan, beetje veel weg ;)

 

gallery_19177_13280_264160.jpg

 

Maar ik denk toch wel een dametje, dus afvoeren is er nog niet bij.

 

gallery_19177_13280_261837.jpg

 

dan de kids op een rijtje.

 

gallery_19177_13280_3078249.jpg

 

en de zijtakken die mooi de hoogte inschieten.

 

gallery_19177_13280_1514040.jpg

 

gallery_19177_13280_731408.jpg

 

Dan het klimaat vanavond na 2 uur het licht aan.

 

gallery_19177_13280_663571.jpg

 

alles weer in het hokje,

 

gallery_19177_13280_3447687.jpg

 

en het uitzicht.

 

gallery_19177_13280_2765222.jpg

 

en de grote potten staan er klaar voor.

 

gallery_19177_13280_543235.jpg

 

 

dan heb ik vanavond inderdaad meer 3 x 830 buizen erbij gehangen. op PH advies. Wat ook klopt met het Canna-seminar verhaal als ik het goed heb onthouden. 1 van de bloeiitriggers = kleur.

 

gallery_19177_13280_1698078.jpg

 

De rechterbuis is er als laatste in gegaan, deze buizen starten toch best langzaam op.

 

en omdat het er gewoon leuk uitziet.

 

gallery_19177_13280_983630.jpg

 

Morgen staat de klok op 12/12, en dan mag het los gaan.

Even in de gaten houden wat de temperatuur gaat doen met de warme kleurtjes erin, en of er geen extreme strek-explosie gaat komen met de rode buisjes. Maar dan kunnen er altijd nog 840 of de 865 er weer een tijdje in.

 

En dan nog even dit, voor het geval dat iemand iets miste in het volle hokje. :rofl

 

Er zijn er 2 minder, deze heb ik vanmorgen net voor het uitgaan van de klok maar weggehaald. aan de ruimte was er niet veel van te merken, alles een beetje verder uit elkaar gezet. maar valt niet echt op.

 

gallery_19177_13280_258000.jpg

 

gallery_19177_13280_738596.jpg

 

gallery_19177_13280_1908431.jpg

 

gallery_19177_13280_60327.jpg

 

Tot morgen lieve kijkbuiskindertjes :D

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk leerzaam topic :D .

 

Mooie wortels en die korte internodes en en en ... :rofl

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wortels gaan lekker, dus je plantjes ook, op naar 12/12 :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ PH,

eind van de bloei moeten zorgen dat de N is verminderd,

Als ikop de BAC bloei kijk,

 

Maar als het bloeihormoon lekker bezig is, kan ik me ook voorstellen dat er ook behoefte is aan..

 

dan heb ik vanavond inderdaad meer 3 x 830 buizen erbij gehangen. op PH advies. Wat ook klopt met het Canna-seminar verhaal als ik het goed heb onthouden. 1 van de bloeiitriggers = kleur.

 

[

 

Als ze der fan leafs in de bloei opgebruikt,gebruikt ze(zichtbaar maar vast meer)de N uit dat blad.

Bac bloei is bewezen hier dus neem aan van wel.

 

Bloei kleur ja idd :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ PH,

en zou dat opgebruiken dan alleen gebeuren als de voeding in het medium dan op tijd bijna op is? Anders lijkt het me dat de plant minder uit de bladeren haalt, als er nog voldoende aanwezig is.

 

De klok is weer 2 uur verzet voor de nieuwe dag, dus ook bijna op 12/12, waarom niet in1 keer? Tja weet ik eigenlijk niet iets van in de natuur gaat het ook niet van het ene op het andere moment,

 

Met en rijk bemest medium (vooral N) zal de herfst minder mooi invallen.

Nou, die "herfst" ben ik inmiddels achter is niet alleen de voeding. Ik merk ook buiten, in volle zon en met volledige bemesting dat de Sativas gedurende de bloei de (waardeloos geworden) fanleafs van onder naar boven opgebruiken vanaf week 3 -5. Wat wij "herfst" noemen is het achteruitgaan van het blad, wat ook wordt veroorzaakt door het licht dat je gebruikt. In de natuur wordt herfstkleur veroorzaakt door het teruglopen van de temperatuur. Onder plasma bijvoorbeeld blijft een plant veel langer groen, terwijl hij zelfs minder voeding krijgt. Ook buiten blijft een plant veel langer groen, zelfs bij verduisteren. Ik had een aantal maanden terug en AHA-erlebnis toen ik las dat blauw licht noodzakelijk is voor het regenereren (onderhouden en op peil houden) van het fotosynthetisch systeem. Nou we het toch over lichtkleuren hebben: Onder rood licht worden bladeren groter maar de fotosynthese neemt niet evenredig toe (alweer een indicatie dat blauw belangrijk is). Bladeren die weinig produceren (en dus alleen maar energie nodig hebben) kosten de plant veel brandstof die hij niet kan inzetten voor andere zaken. Daarom kwam the LAI (Leaf Area Index) ook ter sprake in het Canna seminar als de aanwezigen zich dit nog kunnen herinneren: 3 zou optimaal zijn (5 in dehoge tomatenteelt), te veel blad kost energie. Een jong blad, scheut of bloem is voor zijn groei afhankelijk van wat andere bladeren (over)produceren (het source-sink principe). Zodra die productie overbodig en het blad in de schaduw komt te hangen (letterlijk te hangen) dan stoot de plant het klaarblijkelijk af nadat het de bruikbare resten heeft opgeslagen. Kijk eens waar de fanleafs op een plant zitten en waar deze voor gebruikt worden.

 

Daarnaast zie ik ook veel "herfst" die te wijten is aan een te voorvarende ventilator op de planten. De bladeren verdampen te veel en verbranden / drogen uit. Je ziet dan met name de bovenste bladeren het eerst geel worden, wat op zich een beetje raar is als het om voeding zou gaan, dan zijn het allereerst de onderste bladeren (stikstof is mobiel) die geel worden, niet de bovenste. De laatste week geen organische voeding meer geven is ook een beetje onzin: Het duurt weken voor al die voeding is opgebruikt.

 

Mijn betrouwbaarste meter (naast de microscoop) die aangeeft dat ze klaar zijn is de tensiometer. Aan het eind zie je dat het watergebruik dramatisch achteruit gaat, en dat ligt niet alleen aan de bladeren die bruin worden, dat is ook zo als de plant nog groen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rustig maar Beaker even rustig ademhalen, :D

 

Dank je wel, ook voor mij is dit, maar elke keer weer lerzaam.

 

 

 

Dan over de voeding enz, ik ga er ook vanuit dat het zogenoemde spoelen geen echt effect heeft met bio kweken. door het langzaam vrijkomen van de verschillende ingredienten.

Maar ik neem aan dat de beproefde tab's samen met de Bac-bloei voor een juiste balans zullen zorgen. Al stop ik de tabs meestal op verschillende tijden van de cyclus in de grond. Nu na het overpotten naar de definitieve potten komen er nog in elke pot 2 bij, waar ik wel er vanuit ga dat deze ruim opgebruikt zijn voor de bloeitijd verstreken is. En samen met vers medium weer voor een goede doorstart zorgt.

 

Dan moet ik weer even goed nadenken over de LAI, volgens mij was dat totale lichtvangend bladoppervlakte (3) dus 3 keer groter moet zijn dan het medium oppervlakte. Reken het maar even uit ;) , dat zou dan betekenen dat je wel moet nadenken over de tijd van voorgroeien, T.O.V. de uiteindelijke potgroote. En ook de vorm van de plant uiteindelijk, dus wel of niet toppen.

 

Maar dan zou je je soort erg goed moeten kennen. Anders is het voornamelijk een kwestie van geluk hebben.

 

Dan ook weer wat om over de bloeikleur na te denken, een combinatie van blauw en rood zou dan noodzakelijk/belangrijk zijn, zolang de plant nog doorgroeit na de omschakeling.

Maar als blauw ook nog belangrijk blijft in de gehele bloeicyclus, misschien een betere combinatie van 830 en 827, want in elk van deze buiskkleuren zal een bepaald aandeel van deze kleuren zitten.

 

ik heb ook nog een tijdje ziten nadenken over blauw als extra, waar pieter het over had, maar daar ben ik wel eens naar op zoek geweest maar kan daar niet echt wat van vinden. maar blijft wel in het achterhoofd zitten.

 

En zo kom ik van een spiegeltje op de wand in een leezame fase van het kweken. :rofl

 

Zo nu bedtijd zie ik. :) wekkertje gaat straks weer op tijd af.

 

Grtz, en slaap ze.

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
HIER staan de spectra nog eens allemaal op een rijtje. Wellicht toch een 830 lampje nog erbij houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind je planten er mooi bij staan en zijn ook erg hard gegaan sinds ik voor het laatst had gekeken

Blijft een mooi kasje :) groeten en succes :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
. Ik merk ook buiten,

 

Buiten gelden andere wetten of is het andersom?

Ik heb buiten nml nog nooit paarse steeltje door de kou gehad/gezien,zelfs niet in november met een amnees :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Pac, ja let je even niet op zijn het al echte plantjes. :)

 

@ Whazzup,

De spectra had ik wel eens gelezen.

 

Ik ga in principe met de 830 bloeien, ik heb de Constant buizen alleen maarvan 865 en 830. Dus voldoende blauw aanwezig.

Ik zou er wel een paar 827 bij kunnen hangen, maar zonder de buisjes te koelen geven deze een stukje minder licht. En wat is uiteindelijk het beste?

 

Maar ik heb er best een tijdje over zitten nadenken vandaag, wat betreft de juiste verhouding blauw-rood, en verschillende topics en sites doorgelezen, maar dat geeft geen duidelijkheid.

gelezen over vergelijking met een volledig spectrum van de zon, en als deze verder weg staat dat er meer rood overblijft door de verschillene golflengtes, waardoor de bloei beter zal gaan.

 

Want ergens zou er best een ideale verhouding kunnen zijn, behalve de zon dan :rofl , maar waarschijnlijk zal dat alleen maar geprobeerd kunnen worden, en dan alle data verzamelen en met een nieuwe ronde wat aanpassen, en vergelijken.

Maar dan zijn er weer zoveel factoren die het verschil kunnen maken.

 

 

 

Maar het gaat voornamelijk over de plantjes hier, en dit is de status van vandaag.

 

BLOEIDAG 1 ( Sannie way tellen vanaf 12/12, nneem ik aan)

 

Vandaag allen op 2 na, weer een kwartiertje met de voetjes in het water gezet, bij elkaar weer iets van 9 liter gebruikt.

De bovenkanten van de potten waren nog vochtig genoeg, de zeiltjes doen dat werk nog goed dus.

 

Er is wat minder verschil in hoogte zichtbaar tuusen de vroege en de latere zaailingetjes, maar straks een lijstje met afmetingen, ik heb ze maar eens gemeten.

 

Ook komen er langzaam wat favorietjes naar voren bij de kleineren.

 

Dan de plaatjes,

 

Hokje open.

 

gallery_19177_13280_3306476.jpg

 

de ouderen aan het drinken.

 

gallery_19177_13280_422438.jpg

 

de kleintjes in de kast,

 

gallery_19177_13280_2061384.jpg

 

en wachten op vocht, op 2 na dan.

 

gallery_19177_13280_1708919.jpg

 

dan wat favorietjes in wording,

 

B,

 

gallery_19177_13280_1198577.jpg

 

gallery_19177_13280_426529.jpg

 

gallery_19177_13280_326672.jpg

 

C,

 

gallery_19177_13280_334406.jpg

 

H,

 

gallery_19177_13280_976426.jpg

 

J, ook even uit de pot wortelinspectie, en een klein beetje grond onderin de pot erbij, zat net een CM of 4te weing in.

 

gallery_19177_13280_1511751.jpg

 

gallery_19177_13280_826766.jpg

 

gallery_19177_13280_321993.jpg

 

Nieuwe opstelling in het hokje, IVM buiskleurtjes, langere achter onder de 865.

 

gallery_19177_13280_2054368.jpg

 

Blaadje No6,

 

gallery_19177_13280_919665.jpg

 

Hokje weer gevuld,

 

gallery_19177_13280_476970.jpg

 

En zomaar een mooi plaatje,

 

gallery_19177_13280_1694247.jpg

 

Zo verder dacht ik niets te melden,

 

Morgen weer nieuws, hoop ik.

 

Grtz,

Dj.

 

 

EDIT

 

lijstje met hoogtes.

 

1- 20 CM

2- 22 CM

3- 17CM

6- 21 CM

8- 17CM

A- 16 CM

B- 14 CM

C- 16 CM

D- 16 CM

e- 14 CM

f- 12 CM

G- 13CM, geen dorst

H- 16CM

I- 15CM, geen dorst

J- 11 CM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een snelle dames, prachtig grote fanleaves al, dat wordt een pittige selectie :rofl :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Krasi,

 

En ja ook lastige keuzes moeten ook gemaakt worden in het leven, zo ook hier. Maar we hebben gelukkig nog een weekje of zo?

En als straks alle dames even mooi zijn, kan ik ook geen verkeerde keuze maken, dat is dan weer een voordeel.

 

 

Dan het hokje maar weer.

 

BLOEIDAG 2.

 

Weer een stukof 6 planten met lichte potten, dus deze nu van bovenaf weer water gegeven.

De laatste keren elke keer gewoon kraantjeswater.

 

De kast zit best lekker vol, maar vandaag niet echt naar geslacht gekeken, dat gaat toch niet zo snel. Dus maar even zo door gaan. Anders maar even de wanden verstevigen. :rofl

 

plantje No 6 is nu 23 CM, dus 2CM erbij in 1 dag. verder niets gemeten.

De bovenste blaadjes staan nu wel bijna allemaal strak naar het licht te rijken. Dat is in elk geval erg duidelijk bij de ouderen.

 

Hokje open,

 

gallery_19177_13280_980832.jpg

 

en de ouderen

 

gallery_19177_13280_1951544.jpg

 

en op een rijtje,

 

No1

 

gallery_19177_13280_63629.jpg

 

No2,

 

gallery_19177_13280_625005.jpg

 

No3,

 

gallery_19177_13280_1658046.jpg

 

No6,

 

gallery_19177_13280_431847.jpg

 

en No8,

 

gallery_19177_13280_1052921.jpg

 

even alles uit de kast gekomen.

 

gallery_19177_13280_2314693.jpg

 

en wat kleintjes op een rij,

 

gallery_19177_13280_1172673.jpg

 

gallery_19177_13280_606527.jpg

 

E,

 

gallery_19177_13280_287908.jpg

 

J,

 

gallery_19177_13280_262146.jpg

 

gallery_19177_13280_1468045.jpg

 

F,

 

gallery_19177_13280_357073.jpg

 

gallery_19177_13280_1065635.jpg

 

 

That's all folks,

Nou ja voor vandaag maar weer.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie in nr 2 en nr 6, mooie vertakkingen, potentiële winaressen :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

puik werk! :rofl

Ik ben benieuwd wanner de groeispurt op gang komt.

Ik hoop dat je dan nog voldoende ruimte in jouw kast hebt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog effe over dat spectrum: Ik denk dat 830 ook al voldoende blauw bevat, zat zelfs.

 

@PH: als je papkindertjes maakt in een verwarmd hokje schrikken ze zich helemaal te barsten als het plots kouder is. Ik heb in maart zaailingen buiten gehad, overleefden het ook. De plant reageert ook buiten wel op temperatuur hoor, alleen niet zo gevoelig. Ik heb ook wel eens volledig paarse wiet gezien na een weekje kou. Maar inderdaad, binnen werkt het klaarblijkelijk net ietsje anders. De natuur die we binnen maken is ook iets anders dan buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BLOEIDAG 1 ( Sannie way tellen vanaf 12/12, nneem ik aan)

 

Natuurlijk,op dat momend word het bloeihormoon geaktiefeerd,dat hormoon in niet transportabel en is in ieder plantcel aanwezig.

 

nr 2 en 6 zijn idd mooi,hebben ze ook de dikste stam?

 

Heb wel eens een paarse plant gehad maar nooit met groen blad zoals binnen

Binnen zijn ze ALTIJD aan het rennen en schijnt de zon 12/12 :rofl

 

Tja,als de natuur in tegenspaark staat met de wetenschap he' :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No 6 is al een tijdje een toppertje, en gebruikt nu ook verreweg het meeste water. En 2 gaat zeker in de koker straks.

Beide moet nog wel even vrouwelijk worden, maar door een gebrek aan voorbloei heb ik daar best wel goede hoop op.

Ik zal morgen ook eens naar de stammetjes kijken, maar gezien de dorst van 6 zou die wel eens de dikste kunnen zijn.

 

Thanks Torsten,

De spurt mag nu best wel inzeten, maar alle ruimte is er natuurlijk niet echt voor, maar dan moeten ze toch maar de hoogte in gaan.

 

De kleur zal alleen 830 worden, ging vorige keer ook best oké

 

Ik zal morgen ook eens kijken naar mijn buitengezette plantje in de plantenbak. van een afstand ziet deze er nog groen uit. Kijken of er wat paars te zien is, anders komende week misschien met wat koudere nachten op komst.

 

Ik heb ook wel vaker wat paarse bladsteeltjes, maar maak me er nooit echt druk om, plantbiologie en voedingsleer ga ik me wel eens wat meer mee bezig houden als ik uitgeknutseld ben, met mijn hokje. :rofl

 

Natuurlijk,op dat momend word het bloeihormoon geaktiefeerd.

 

en dus ongeveer 10,11 of 12 weken te gaan. :)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...