Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

djbroertje

Kronocaine looking in the mirror

Recommended Posts

hier een paar plaatjes van een zaailing in een grote pot (90 liter voor zichzelf helemaal alleen zelfs), dezelfde die ik eerder in je topic had gepost. Ik heb hem flink op zijn donder gegeven met heel erg veel licht in het begin, wat resulteert in het volgende (sorry voor de pam ;)), zie je het eerste blaadje zelfs nog zitten op de eerste node?

post-5211-1325257968_thumb.jpg

post-5211-1325258036_thumb.jpg

post-5211-1325258071_thumb.jpg

 

Mijn advies met zaailingen: gelijk FORS licht erop anders gaan ze strekken.

 

Als je je potjes afdekt hoef je geen water te geven de eerste week. Bedenk dat er alleen maar water verdampt, het plantje gebruikt onzettend weinig. Als je zaaigrond te nat is zal hij onderin lang te nat blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat forse licht lukt in verhouding best goed, denk ik.

 

Al de buisjes staan aan, en zelfs met de kap op zo een 60 CM afstand momenteel, zie ik nog geen strek met de nieuwe scheutjes. Dat heeft in mijn beleving ook te maken met de refelctie van de spiegels, volgens mij geeft dat nu een extra boost aan het licht zo laag in het hokje. Wat me ook wel aan het denken heeft gezet over het nut nu, om de buizen zo kort mogelijk op de planten te houden.

 

Dat zeiltje op de potten zal even moeten wachten tot ze overgepot zijn, maar wil ik zeker gaan doen. Wel zal het wat lastiger kiezen worden wanneer over te schakelen naar 12/12, zeker als ze zo compact blijven. Ik wil toch maar 5 dames overhouden, en toch ook het hokje redelijk goed gevuld zien te krijgen.

 

Verder zijn alleen de potten waar de nieuwe zaadjes inzitten echt afgedekt, en de mini's staan in de propegator met afwisselend de kap erop, of niet. De zaaigrond kan ik ook een beetje door de gaatjes aan de onderkant van de potjes zie, en hoop daar redelijk in te schatten hoe nat alles is.

 

Vanmiddag ook maar weer de luchtbevochtiger aan het werk gezet, nu blijft de LV in elk geval weer boven de 40%, momenteel 43%. Dat was van de week minder dan 25%, ik hoop dat ik dit "probleem" ook heb met afbloeien ;)

 

Maar eerst maar even afwachten tot de plantjes wat groter geworden zijn, dan is het klimaat ook weer wat beter controleerbaar.

En zo vlot mogelijk de mini's ook in betere potten plaatsen, als ze er aan toe zijn natuurlijk.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn dat je hokje weer af is en draait ;)

 

Zaai & stekgrond gebruik ik niet meer hier, staan je potjes zomaar ineens kurkdroog waar ik dat met bijv. lightmix nog niet gehad heb en mijn ervaring is dat ze op zaai&stekgrond ook wat meer strekken, ook met een hogere lv gaa ze dan als een raket de hoogte in als ik niet snel de kap vd propagator af haal, met als gevolg weer te snel indrogen potje..

Met lightmix heb ik nog altijd een dag speling.

 

succes met de ronde, de Krono is een mooie plant om mee te hobby'en en geeft een zeer lekkere rokert waar je ook goed op slaapt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lostchild,

 

Dank je wel, en ik word steeds nieuwsgieriger naar de krono's, maar moet nog even wachten, een paar weekjes. :o

 

En dat van de zaai en stek grond zal ik de volgende keer ook eens anders proberen. Vandaag met verpotten was het ook niet het meest samenhangende kluitje dat ik heb gehad.

Al heeft het er ook mee te maken, dat ik deze potjes niet even op de kop kan houden, maar door de bodem omhoog te drukken moet de kluit er uit komen.

 

De Plantjes,

 

Vandaag de baby's voorzien van grotere potjes, al weet ik even niet hoe groot ze nu zijn. Er was ook niet echt ruimte en medium voor meer grotere potten.

 

gallery_19177_13280_56281.jpg

 

gallery_19177_13280_306770.jpg

 

gallery_19177_13280_511142.jpg

 

en hier, misschien wat lastig te zien, maar volgens mij toch erg korte internodes.

 

gallery_19177_13280_1906903.jpg

 

gallery_19177_13280_815043.jpg

 

en dan wat jong grut, wat de kopjes opsteekt ;)

 

gallery_19177_13280_872126.jpg

 

gallery_19177_13280_501489.jpg

 

gallery_19177_13280_658310.jpg

 

bij een stuk of 6 zie ik wat gebeuren, dus straks meteen beetje geluk een ruim selectieaanbod voor potente vrouwtjes. ;)

 

Ook nog even de temp en LV momenteel, en in de nacht zakt de temp langzaam in ca. 1,5 uur naar ongeveer 20 graden. Welliswaar net op de potten gemeten, dus ik zal ook eens een poging doen om het medium te meten in de nacht.

 

gallery_19177_13280_416343.jpg

 

en nu hoe het hokje gevuld raakt.

 

gallery_19177_13280_1965788.jpg

 

best wel mooi zo een gevuld hokje, maar mede om een interne discussie te voorkomen :) , zullen er toch maar 5 dames over moeten blijven.

Maar zoals het er nu naar uitziet, heb ik tot aan de geslachtsbepaling veel potjes met groen staan.

 

Nu ook nog even wat witte zeiltjes prutsen, of plastieke bordjes, heb ik ook nog ergens liggen dacht ik, en dan zijn we klaar om het nieuwe jaar in te gaan.

Als ik dan buiten sta te knallen, mogen de kinders binnen zich klaar gaan maken om ook te knallen.

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmiddag in het nieuwe jaar.

 

Vanmiddag weer even bij de kids wezen kijken, zo wat heb ik er ineens veel zeg. :)

Dat ben ik niet gewend hoor hier. Nou ja binnen dan.

 

Al zijn de jongste spruiten nog erg klein, zeker in zo een 7 liter pot.

 

Vandaag allen voorzien van witte zeiljes, even lekker rustig knippen en plaatsen.

Ik heb nog even zitten twijfelen om een aantal zeiltjes met de glimmende zijde naar boven te doen, om te zien of dat nog enig verschil zou maken.

Maar dat kan ik altjd nog doen.

 

gallery_19177_13280_1788268.jpg

 

gallery_19177_13280_104785.jpg

 

gallery_19177_13280_255718.jpg

 

en hier, zo klein met zo een grote pot.

 

gallery_19177_13280_2311967.jpg

 

dan nog even de logger in beeld, wat ik best een handig hulpmiddel vind.

 

gallery_19177_13280_1046767.jpg

 

Zo is het mooi om te zien dat de nacht nu best stabiel blijft, de koudst gemeten waarde is 20,2 graden.

Ook denk ik dat het goed is dat de temp en de LV best relatief langzaam oploopt, en afneemt. De natuur doet het ook zo, zij het wat langzamer denk ik.

 

gallery_19177_13280_121562.jpg

 

En dan hier allen met een zeiltje, daarna heb ik weer de verticale buis er bij gedaan, maar even niet op de foto.

 

gallery_19177_13280_951067.jpg

 

Voorlopig zou het zomaar kunnen zijn dat ze een hele week ( of langer) geen water nodig hebben, maar dat zullen we wel zien.

 

Ook maar even kijken wat de kleintjes doen, met de start in een kuiltje met zaai en stekgrond, om daarna de penwortel te kunnen begraven in een mix van potgrond met cocos. In elk geval geen uit elkaar vallende kluitjes meer deze keer.

 

Zover een goede start in 2012. ;)

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk.. dat ziet er al een stuk compacter uit :wacko:. Je hebt in ieder geval voldoende materiaal om uit te selecteren... Water geven kun je de komende week voor de grote potten wel even vergeten denk ik. Ook zul je zien dat de potten veel beter doorworteld raken, zelfs aan de oppervlakte van het substraat omdat het vochtig blijft. Hier na 6 dagen in de pot (vanaf stek plug):

post-5211-1325431150_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup,

Zo een bak vol wortels ga ik dan ook maar voor. :wacko:

Had jij trouwens een idee of spiegelfolie naar boven ook van andere invloed zal zijn, IPV de witte kant naar boven?

Of zou dat dan weer te veel van het goede zijn? Er vanuit gaande dat de reflecterende werking van het zeiltje meewerkt aan compact houden.

 

En nu de kinderkamer,

 

alle 19 doen het gelukkig nog, wel laten de 9 oudste zien dat ze overpoten even wat lastig vonden.

De blaadjes zien er wat lichter uit, en hangen ook een beetje. Maar dat zal ok wel weer bijtrekken. Misschien net even te veel ingewaterd.

Maar de groei ljkt er wel in te ziten, dus we gaan nog steeds de goede kant op.

 

Eerst even de temp en LV in het hokje, nu het langzaam weer iets kouder wordt bljift het binnen ook wat koeler.

 

gallery_19177_13280_1121800.jpg

 

De LV was weer iets gezakt, maar de luchtbevochtiger was ook al een uurtje leeg, dus maar weer bijgevuld.

 

Ook staat de kap nu op een CM of 30 van de jongste spruiten, en zolang het klimaat het goed houd, wil ik even kijken hoe laag deze gaat hangen.

 

Ook heb ik nu de buis met gaatjes op de plantjes gericht, en de inblaas even een stuk terug gedraaid. En goed in de gaten houden of de planten dat prettig vinden. En of de temp niet te hoog gaat oplopen zo.

 

gallery_19177_13280_1251764.jpg

 

En de schroeven liggen op de zeiltjes, zodat ze niet opkrullen, en dat ze straks niet wegwaaien. :rofl

 

Dan eerst even de ouderen,

 

gallery_19177_13280_471047.jpg

 

gallery_19177_13280_57335.jpg

 

gallery_19177_13280_1886694.jpg

 

gallery_19177_13280_95210.jpg

 

Deze laatste mag toch wel een dame worden, tot nog toe ziet "ze" er heel anders uit dan de rest.

 

dan een beetje jong grut.

 

gallery_19177_13280_560218.jpg

 

gallery_19177_13280_93636.jpg

 

Dat was het weer even,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey DJ, er komt steeds meer boven bij je, ik wacht ook op nieuw leven, heb vandaag gezaaid, dus het zal met een dag of 2/3 wel gebeuren, die mooie "dame" is geschikt voor breedbeeld :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal toppie uit :wacko:

 

De ukkies, je nieuwe hokje.

 

Dat zal gegarandeerd succes worden.

 

Blijf met je meekijken.

 

Alle gezondheid en geluk voor 2012.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Whazzup,

Zo een bak vol wortels ga ik dan ook maar voor. :wacko:

Had jij trouwens een idee of spiegelfolie naar boven ook van andere invloed zal zijn, IPV de witte kant naar boven?

Of zou dat dan weer te veel van het goede zijn? Er vanuit gaande dat de reflecterende werking van het zeiltje meewerkt aan compact houden.

Ik heb geen idee. Secret Jardin verkoopt van die setjes waar folie dekjes in zitten, maar ik heb het altijd bij zw/w gehouden, vond ik al heftig genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht een keer ergens gehoord te hebben dat ze het licht aan de onderzijde van het blad helemaal niet zo geweldig vinden..

waarom en of het waar is laat ik even in het midden... :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gaat nu echt als een speer!

 

Gisteren heb ik een zeer wetenswaardige ontdekking gedaan. Je zou het ook gewoon kunnen bedenken, maar dat het effect zo groot is had ik niet verwacht;

Ik vind dat de plantjes wel heeel erg compact en laag blijven. Het enige wat ik tot nog toe kon bedenken waren de redelijk lage temperaturen en de relatief grote hoeveelheid licht. Ik had dit nog nooit meegemaakt bij eerdere kweken.

Toen ik gisteravond thuis kwam en de plantjes bekeek zag ik dat de onderste takken duidelijk weer naar beneden aan het groeien waren.

Toen is eindelijk het kwartje gevallen: Ik heb vanaf het begin de aarde afgedekt met diamond folie. Dat reflecteerd natuurlijk (nagenoeg) al het licht weer op de onderkant van de plantjes. Als je dat combineerd met het gegeven dat licht groeihormoon afbreekt, weet je meteen waarom de plantjes zo laag bleven.

Ik heb dus het folie van de aarde afgehaald, en het resultaat is verbluffend: De takjes die naar beneden groeiden kijken nu weer naar boven en de plantjes zijn in 24 uur 4 cm hoger geworden!!!

Conclusie: Als je alleen wilt voorkomen dat je aarde niet onnodig water verdampt en je wilt je planten niet beinvloeden gebruik je donkere afdekking!

Als je ook wilt dat ze laag blijven gebruik je reflecterende folie en fel gespreidt licht.

 

 

Koi.

 

 

Hmm,

 

heb even gezocht, toen ik weer herinnerde waar ik wat had vernomen.

 

zou er wat inzitten in de bovegenoemde logica? En anders ben ik dan wel weer zo dat ik het wel ga proberen een tijdje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit kan ik me ook nog wel herinneren...

er groeide inderdaad echt takken richting de folie..!

dat moet toch eigenlijk al genoeg zeggen. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van naar beneden groeiende takken had ik geen last, wel mooi gedrongen planten, maar of dat nu van het reflecterende grondzeiltje kwam of van de metal halide weet ik nu niet meer :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowsterke,

 

dank je wel, zeker voor de succesgarantie :rofl ach het zal allemaal vast goed komen.

 

@ Krasi.

Succes met de zaailingen straks, En dat is zeker breedbeeld geschikt, al komen daar er nog wel meer van denk ik.

Ik heb op zich ook de juiste bloeikleur om de plantjes lekker compact te houden, dus ik neem maar aan dat het geen bomen gaan worden. Op zich zou ik ze wel op iets van een CM of 50 á 60 wilen houden straks.

 

 

@ Stikkie 2.0.

 

Tja het enige wat ik weet ia dat de onderkant van het blad niet bedoeld is om licht op te vangen, met mijn beperkte plantkundige kennis. maar het verhal klinkt wel logisch. Afijn we zullen het wel gaan zien.

 

 

Het groen.

 

Alles groeit lekker verder.

 

gallery_19177_13280_65616.jpg

 

al zien de ouderen er niet allemaal even okselfris uit, maar ik ga er nog steeds vanit dat het nog wel bijtrekt.

 

gallery_19177_13280_283236.jpg

 

gallery_19177_13280_33260.jpg

 

gallery_19177_13280_468135.jpg

 

gallery_19177_13280_1049992.jpg

 

gallery_19177_13280_530640.jpg

 

gallery_19177_13280_570879.jpg

 

en dan de minste van het stel.

 

gallery_19177_13280_890249.jpg

 

Maar wel met wortles bezig aan te maken. :wacko:

 

gallery_19177_13280_1647037.jpg

 

dan nog even wat klein grut.

 

gallery_19177_13280_737235.jpg

 

gallery_19177_13280_98649.jpg

 

gallery_19177_13280_124742.jpg

 

en toen het hokje weer dicht mocht zag het er zo uit.

 

gallery_19177_13280_2236328.jpg

 

gallery_19177_13280_151660.jpg

 

en de LV en de Temperatuur, wat wel moet met de bevochtiger aan, de planten en de potten geven nog geen vocht af, dus dat zal nog wel een tijdje zo blijven denk ik.

 

gallery_19177_13280_375834.jpg

 

En zoals je kunt zien ben ik toch nieusgierig geworden naar de zeiltjes op de potjes. Er staan toch veel plantjes deze ronde, dus dacht ik doe maar meteen.

 

ennu maar een tijdje afwachten of er verschil merkbaar is. nu staan er een aantal potjes met witte folie, en met zwarte folie, en een paar met de reflecterende zijde naar boven.

 

en ook nog 1 zonder zeiltje, daarvan heb ik toch het idee dat de grond veel te nat is, zo kan het even wat indrogen. Hopelijk trekt deze minder uitziende dan meteen ook weer wat bij.

 

Zo dat was het weer voor vanavond,

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Blowsterke,

dank je wel, zeker voor de succesgarantie :rofl ach het zal allemaal vast goed komen.

 

@ Krasi.

Succes met de zaailingen straks, En dat is zeker breedbeeld geschikt, al komen daar er nog wel meer van denk ik.

Ik heb op zich ook de juiste bloeikleur om de plantjes lekker compact te houden, dus ik neem maar aan dat het geen bomen gaan worden. Ik zou ze graag op iets van een CM of 50 á 60 wilen houden straks.

 

 

@ Stikkie 2.0.

Tja het enige wat ik weet is dat de onderkant van het blad niet bedoeld is om licht op te vangen, met mijn beperkte plantkundige kennis. maar het verhaal klinkt wel logisch. Afijn we zullen het wel gaan zien.

 

 

Het groen.

 

Alles groeit lekker verder.

 

gallery_19177_13280_65616.jpg

 

al zien de ouderen er niet allemaal even okselfris uit, maar ik ga er nog steeds vanit dat het nog wel bijtrekt.

 

gallery_19177_13280_283236.jpg

 

gallery_19177_13280_33260.jpg

 

gallery_19177_13280_468135.jpg

 

gallery_19177_13280_1049992.jpg

 

gallery_19177_13280_530640.jpg

 

gallery_19177_13280_570879.jpg

 

en dan de minste van het stel.

 

gallery_19177_13280_890249.jpg

 

Maar wel met wortels bezig aan te maken. :wacko:

 

gallery_19177_13280_1647037.jpg

 

dan nog even wat klein grut.

 

gallery_19177_13280_737235.jpg

 

gallery_19177_13280_98649.jpg

 

gallery_19177_13280_124742.jpg

 

en toen het hokje weer dicht mocht zag het er zo uit.

 

gallery_19177_13280_2236328.jpg

 

gallery_19177_13280_151660.jpg

 

en de LV en de Temperatuur, wat wel moet met de bevochtiger aan, de planten en de potten geven nog geen vocht af, dus dat zal nog wel een tijdje zo blijven denk ik.

 

gallery_19177_13280_375834.jpg

 

En zoals je kunt zien ben ik toch nieuwsgierig geworden naar de zeiltjes op de potjes. Er staan toch veel plantjes deze ronde, dus dacht ik doe maar meteen wat testen.

 

en nu maar een tijdje afwachten of er verschil merkbaar is. nu staan er een aantal potjes met witte folie, en met zwarte folie, en een paar met de reflecterende zijde naar boven.

 

en ook nog 1 zonder zeiltje, daarvan heb ik toch het idee dat de grond veel te nat is, zo kan het even wat indrogen. Hopelijk trekt deze minder uitziende dan meteen ook weer wat bij.

 

Zo dat was het weer voor vanavond,

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante test DJ, dat wil ik niet missen :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

helaas heb je nu het hele hok verbouwd en vandaar komt de vraag te laat.

Maar, heb je het gevoel dat het warmer geworden is door de betere reflectie?

 

Ik ben benieuwd hoe zich de Kronocaine onder TL ontwikkelt.

In ieder geval veel succes deze ronde.

 

en een gezond en gelukkig 2012

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keep on looking Krasi. :wacko:

 

Torsten,

Jij ook nog de allerbeste wensen voor 2012,

 

En wat betreft de warmte.

 

Ja ik heb wel het idee dat het meer warmte geeft, maar dat is heel moeilijk te zeggen.

NIet alleen heb ik de inblaas, afzuiging en de spiegels aangepast. Ook heb ik de bovenkant van de wanden verder afgewerkt met tempex, en de overgebleven witte platen waar de folie op zat geplakt.

 

Maar als ik met mijn hoofd in het hok onder de kap hang, heb ik wel het gevoel dat er meer warmte aanwezig is.

 

Ik denk dat de verdere afwerking aan de bovenzijde van de wanden, er mee te maken heeft dat de ruimte langzamer afkoelt.

en dat ook het langzamer opstarten van de buizen, en de extra afwerkingen ervoor zorgen dat het ook wat langzamer op temperatuur is.

 

jammer genoeg geen uitsluitsel hierin voor je.

 

G

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe die DJ, altijd weer aan het testen he, die man is onverzadigbaar :wacko:

 

De zeiltjes hebben in mijn beleving en ervaring de volgende voordelen:

 

1. Veel minder verdamping, je hoeft zeker in het begin vrijwel geen water te geven (enige wat je normaal doet is uitdrogend medium aan de bovenkant vochtig maken).

2. Aarde blijft tot bovenin vochtig, hetgeen oplevert dat ook het bovenste deel van het substraat volledig doorworteld is, er wordt dus pak hem beet 15-20% meer substraat benut in de pot.

3. Ik heb het idee dat de reflectie van het witte folie de planten kort houdt. Hoe het precies komt weet ik niet, wat ik wel weet is dat het werkt :rofl

 

Op het moment dat de plant het gehele medium bedekt heeft de weerkaatsing van het folie geen invloed meer. Bij een scrog heb ik het idee dat het heel erg lang de internode lengte kort houdt, waardoor je een mooi vol net krijgt. Ik weet 100% zeker dat mijn plant sneller gaat als er een donkere teil warme aarde onder staat te broeien.

 

Nadeel is mogelijk dat je lv wat lager is doordat je veel minder verdamping van water uit je medium hebt.

 

Vlak onder 200W: geen probleem.

gallery_5211_4489_39485.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet?? Er stond een 300 kuub afzuiger naast op met een filter op 50%... 60x40x50 cm :wacko: 200W cfl blijft 200W cfl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er wordt hier niet gepest hoor :rofl ;)

 

@ Whazzup, tja onverzadigbaar, ik wil gewoon weten waarom er iets gebeurd. en anders wil ik het wel proberen als alles het toelaat. En nu was het best makkelijk om te proberen.

 

Wat ik me ook heb afgevraagd (op mijn werk :wacko: ) , hoe warm het medium onder de zeiltjes wordt. Dus meteen gekeken toen ik thuis kwam.

er zat niet heel veel verschil in, maar onder het zwarte zeiltje was ut het warmste. zal vanavond even kijken voor wat plaatjes, eerst even voetballen straks.

 

Na 1 dag zonder zeiltje is de minst uitziende een erg stuk bijgetrokken. Maar ik heb wel het idee dat de kleine potjes een beetje te nat stonden, en dat is natuurlijk nooit goed.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo ietsje later dan gepland maar wat plaatjes.

 

eerst maar even de gemeten temperaturen onder en zonder de verschillende zeiltjes. De sensor zit ongeveer 5 CM in de grond, en dan een CM of 3 vanaf de zijkant.

 

gallery_19177_13280_2453179.jpg

 

gallery_19177_13280_1123143.jpg

 

gallery_19177_13280_825290.jpg

 

gallery_19177_13280_584827.jpg

 

gallery_19177_13280_1348346.jpg

 

gallery_19177_13280_1023135.jpg

 

gallery_19177_13280_183371.jpg

 

gallery_19177_13280_956523.jpg

 

gallery_19177_13280_1493704.jpg

 

gallery_19177_13280_2185490.jpg

 

gallery_19177_13280_1339905.jpg

 

gallery_19177_13280_182139.jpg

 

gallery_19177_13280_2207216.jpg

 

gallery_19177_13280_819076.jpg

 

en hier het verschil van de stand van de blaadjes, het zeiltje is er gisteravond vanaf gehaald.

 

gallery_19177_13280_698119.jpg

 

Dan nog even alle tieners bij elkaar eerst gisteren, en daarna vandaag genomen.

 

gallery_19177_13280_874302.jpg

 

gallery_19177_13280_966010.jpg

 

en het worden al echte plantjes zo.

 

gallery_19177_13280_542976.jpg

 

dan nog even een heel overzicht, eerst weer gisteren, endaarna vandaag.

 

gallery_19177_13280_2959613.jpg

 

gallery_19177_13280_1081972.jpg

 

verder valt er weinig te melden, nog steeds geen water gegeven, maar dat was te verwachten. De kleine potjes worden wel al wat lichter dus zullen deze binnenkort wel wat nodig hebben.

En niet al de plantjes zien er even fraai uit. hier en daar wat vage blaadjes. Maar als al het nieuwe er weer lekker uitziet, zal het vast goed komen.

 

Wel heb ik even nummers geplaatst bij de 9 tieners, anders zien we straks het verschil misschien niet meer.

 

Zo weer even genoeg info,

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...