Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lemonhaze

nieuw hok voor Lemonhaze!

Recommended Posts

Even tussendoor een dringende vraag!!

 

ik heb hier een thermostaat liggen van een onbekend merk die omschakelbaar is tussen koelen en verwarmen, kan een heel verhaal typer maar ik laat over een klein tijdje wel zien wat ik van plan ben.

 

mijn vraag aan jullie, is onderstaande sensor te verlegen zodat de thermostaat zelf buiten het hok komt en de kleine sensor ergens in het hokje komt te hangen??? op de foto helemaal linksonder op de printplaat:

gallery_23994_9038_1361600.jpg

 

ik hoor graag wat van diegene die dit weet.

 

lemon :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, de sensor is inmiddels verlengd :rofl

 

ik ben even bezig geweest,

vanaf de achterkant van de PAX kast(dus nog even zonder achterwand zegmaar)

kleine deelkastje vaan de filter hangt:

gallery_23994_9038_735493.jpg

 

het moest toch een beetje anders worden maar ik speel er nog ff mee...

KUT, de autopots passen dus achteraf toch niet :rofl ik maak ze wel passend

gallery_23994_9038_225610.jpg

 

overzichtje:

gallery_23994_9038_807797.jpg

 

morgen nog eventjes beunen en dan wil ik het kastje toch wel klaar hebben... meeste werk zit straks denk ik nog in de schakelkast... komt straks nog behoorlijk wat bij kijken zo... helaas,

 

tot de volgende update!

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar het eindplaatje. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hard proberen na te denken, maar ik weet het niet....wrom hangt die filter in een soort softbox?

 

mvg,

 

Xiao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel kl*te dat de Autopots niet passen :wacko: .

Welke specificatie klopte niet? Afmetingen van de Autopots of van de kast?

 

Ik heb trouwens ook al verschillende keren met open mond naar die foto van je filter zitten staren, maar ik kom er ook echt niet uit :rofl .

 

Ben je afgelopen weekend nog een beetje opgeschoten met je kast?

 

Groeten Beaker :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het enige wat ik me kan bedenken is dat hij uitblaast in de kamer waar de kast staat, dus geen afvoer naar buiten.

 

Dus de achterwand erin en bij de "softbox" gaten maken en roosters erin zetten. Zo blaast hij achter de kast weer de lucht uit..

 

@ Lemonhaze klopt dit ? heb je wel erg mooi opgelost zo, very stealthy :wacko:

 

 

Als het niet klopt ben ik wel benieuwd wat je van plan bent :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko:

 

Ik zal wel weer teveel gerookt hebben, maar waarom dan dat filter in een kist?

 

Edit: oh je bedoeld, dat hij door het filter uitblaast? (anders kan ik me er niets bij voorstellen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker

 

Yep ik bedoel dat hij dat erdoor uitblaast :blink:

 

Anders zou ik het echt niet weten.

 

@ Lemonhaze laat ons niet langer in spanning :wacko:

 

 

Over zuurstof aan de wortels heeft iemand de airdomes al eens geprobeerd ????

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc, ik ben zelf denk ik nog benieuwder dan zou :rofl

 

@iedereen die geïnteresseerd is in mijn luchtbehandeling:

 

het begin:

soort van passieve inlaat/actieve inlaat

achter onderstaande wand met gaten liggen 2 Fans, 1 voor constante aanzuig, 1 gaat via een slang een tankje in waar de fogger in ligt, zodra de RV te laag word springt de Fan op de tank aan en schakelt de andere uit. en de hoofd afzuiger springt van 60% spanning naar 20% spanning.

gallery_23994_9038_446166.jpg

 

beide afzuigers zijn weer aangesloten op een hoekstuk van PVC die de lucht verdelen door het hokje:

gallery_23994_9038_651196.jpg

 

daarna zitten er bovenin het hokje 2 gaten waar de softbox op aangesloten is, op 1 van die gaten zit een fles die direct onder de kap afzuigt, het andere gat zuigt de overgebleven hitte weg.

de softbox BLAAST DOOR het filter heen die weer in een andere soort softbox zit(dit om ruis te verkomen):

gallery_23994_9038_990161.jpg

 

de aansluiting van de filter zit door een houten plaat heet waardoor hij in principe gelijk fungeert als flens..

 

 

 

 

 

begin schakelgedeelte:

gallery_23994_9038_793045.jpg

 

binnenaanzicht van het kastje:

gallery_23994_9038_2298013.jpg

 

aangepaste thermostaat:

schakelt overdag op koelstand en houd de temp op 27 graden

schakelt snachts over op verwarm stand en houd de temp op 20 graden,

dus 1 potmeter is voor de dag-temperatuur en 1 potmeter is voor de nacht-temperatuur.

een micro industrie relais verzorgt de omschakeling van de standen.

foto:

gallery_23994_9038_1881458.jpg

komen nog 8 draadjes bij... dikke spaghetti bende word het hokje :blink:

 

 

ik heb de meeste planken van de voren beplakt met folie, alleen de grote delen niet.

gewoon 1 groot kruis van dubbelzijdig tape trekken, en alle buitenkanten en binnenkanten nog even doen(dus alle randen)

gallery_23994_9038_1261287.jpg

 

 

EN JA >>>IK BLAAS DUS INDERDAAD DOOR MIJN FILTER HEEN!!! :lol: <<<

 

ik heb dus de filter op een manier in de kast geplaatst zodat deze van de buitenkant niet te zien is.

zodra de deuren van de kast dicht zijn zie niet absoluut niet dat het een kweek kast is, ik maak de kast zo stil mogelijk dus het geluid zal hopelijk ook te verwaarlozen zijn!

 

voor verdere vragen kunt U mij altijd contacteren,

Met vriendelijke groeten,

 

Dhr. Citroen Haas

 

:wacko:

 

 

 

 

edit:

 

@ beaker, de autopots zijn gemeten op de bovenkant van het systeem, dus het deel waar de potten in komen te staan hebben een goede maat, helaas zit er om het gehele systeem een rand van 10mm, ik had het heeeuuulll precies uitgemeten, nu zit ik dus 4cm te breed. dat gaat nie passen niet... maar ik heb al een oplossing :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig daar :wacko: .

 

Je bloeigedeelte is nu dus een kastje in een kastje. Die gaat zo goed lichtdicht worden :blink: . Wat zijn nu de interne afmetingen van het hok (lxbxh)?

Ben benieuwd naar je DIY klimaatbeheersing. Klinkt goed wat je allemaal van plan bent. Had ik maar meer kaas gegeten van electrotechniek :) , lijkt me ook wel gaaf om zelf zoiets in elkaar te puzzelen en dat het dan ook werkt :lol: .

 

 

KUT, de autopots passen dus achteraf toch niet :) ik maak ze wel passend

gallery_23994_9038_225610.jpg

 

Ik neem aan dat dit je oplossing is om de Autopots in je hok te laten passen?

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de basis kennis hebt van electro, relais schakelingen etc dan komt dat wel goed hoor... Gewoon een beetjje lezen in boekkjes of een kleine cursus doen ofzo...

 

Hygrostaat is onderweg, net als datalogger en een sensor voor in de potten, die is stel ik in op 20 graden ofzo en dan schakellt hij de verwarmingskabel uit als die temp bereikt is.

 

Volgens mij gaat het allemaal helemaal goedkomen straks met alle temperaturen en vochtigheden.

 

 

De autopots komen er inderdaad in te staan als bovenstaande foto, maar dan allen recht zegmaar.....

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan hopelijk eindelijk de laatste bestelling:

 

gallery_23994_9038_681896.jpg

 

gaat om:

 

voltcraft datalogger

HD webcam(komt in het hok te hangen en maakt straks om de 12 uur een foto)

thermostaatprint(voor schakeling warmtekabel om de potten heen)

hygrostaat

soldeerstation(om de print zelf in elkaar te zetten)

 

 

maandag ben ik weer thuis en dan ga ik de hele rommel in elkaar zetten en de zaden ontkiemen hoop ik :blink:

 

lemon :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey lemonhaze,

 

Leuke spulletjes zo!!

 

Even een ander vraagje, als je de print voor je thermostaat in elkaar zet; zou je hier dan een kleine vermelding van willen maken?

Een soort how-to... Ik denk dat hier op het forum, vooral kijkend naar de creativiteit in de bouwdoos etc. veel leden zijn die dit soort schakelingen graag zelf maakt.

Met een duidelijke how to zou je dan ook mij, en ik denk vele met mij erg veel plezier doen.

 

Grtz,

SebasjJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die print eens even goed bekeken, maar dat gaat hem niet worden dat ik hem in mijn eentje in elkaar ga zetten :)

dacht dat er een goede beschrijving bij zou zitten maar er zit gewoon helemaal niks bij??? damn ;)

 

ga hem zelf wel in elkaar zetten met een collega, die heeft er wat meer verstand van, ik zal goed aantekeningen maken en dan horen jullie het van me!

 

ik heb de logger even geïnstalleerd en getest vannacht in het hokje...

het plaatsen van de resultaten is iets wat omslachtig maar het werkt in principe perfect! ben er erg blij mee :rofl

 

gallery_23994_9038_163782.jpg

 

wie heeft er een verklaring voor dat de temperatuur steeds om het uur even omhoog schiet en daarbij de vochtigheid omlaag?

kan het niet verklaren want de thermostaat staat snacht op 10 graden...

 

ben benieuwd of iemand deze puzzel kan oplossen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, kan aan verschillende dingen liggen. Misschien ligt het wel aan de logger zelf?

Maar waarschijnlijk is het toch de radiator in die ruimte (misschien i.c.m. een kleine afwijking van de logger in het meten van de temperatuur).

Je zegt dat je thermostaat 's nachts op 10 graden staat. Ik neem aan, dat die thermostaat niet in dezelfde ruimte hangt als waar je kast staat? In de ruimte waar je thermostaat hangt zal het wel kouder zijn dan de ruimte waar je kast staat en slaat om het uur dan toch even aan.

 

Tattaaaaaaaa puzzel opgelost :) .

 

Groeten Beaker :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
wie heeft er een verklaring voor dat de temperatuur steeds om het uur even omhoog schiet en daarbij de vochtigheid omlaag?

Dat de luchtvochtigheid daalt als de temperatuur stijgt is logisch. Warmere lucht kan meer vocht bevatten, dus daalt de relatieve luchtvochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, de thermostaat staat op 10 graden maar de minimum temperatuur blijf ongeveer 13 graden.

daardoor zou de verwarming dus in principe niet aan moeten slaan, daarbij is de radiator op de kamer waar de kast staat ook uitgedraaid.... dus dat kan gewoon niet!

 

ik laat de logger vannacht in de woonkamer liggen en ik ga even kijken wat het resultaat morgen is...

persoonlijk snap ik er de ballen niet van, of de logger heeft een afwijking van 4 graden, maar dan kan ik heb net zo goed wegdonderden... :rofl

 

 

NET HET LICHT VOOR DE 1E KEER AANGEDAAN, EN EEN STOOT KOMT ER UIT DAT KASTJE!! :)

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als die logger zoveel afwijkt, heb je er niet veel aan :D . Zet er eens een min max meter bij. Eens zien of het een beetje overeenkomt. Maar dan moet je wel een goede meter hebben, die goedkope dingen zijn ook niet echt nauwkeurig ;) .

 

Maare... fotootje van je hokje :rofl ? Ben wel benieuwd :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lemonhaze,

 

heb je nu de logger van Conrad gekocht, bij mij zie ik die verschillen niet echt terug.

 

Gebruik je met test ook een fancontroller? als deze elk uur, of bij een ingestelde temp even voluit gaat, zakt de temp als eerste en gaat de LV meteen mee omhoog.

 

Just thinking.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@beaker, vanavond zal ik even een fotoo uploaden van mijn kastje..

Komt echt een verschrikkelijke bak licht uit die gekke lamp

 

@DJ, ik heb de logger gewoon in een kamer liggen, geen fan erbij of controller, gewoon los op een tafeltje in een kamer zonder verwarming of andere invloeden...

 

IEMAND ENIG IDEE OF IK EEN 400 WATT BULB OOK OP 250 WATT KAN LATEN BRANDEN IN EEN LUMATEK EVSA? Dat ik hem gewoon dim zegmaar?

 

To do list:

 

Autopots instaleren,

Softbox bouwen+aansluiten,

Dimmers aansluiten,

Thermostaat hok temp afbouwen+aansluiten,

Thermostaat bodem temp afbouwen+aansluiten,

Hygrostaat aansluiten

Bakje maken tbv bevochtiger

Aanblazers aansluiten

Cocos/hydrokorrel mengsel maken en inwateren

Voedings schema+lichtschema maken

 

 

Hopen dat ik dan klaar heb... Wat een werk zeg, wietkweken, ik vind dat we er niet genoeg credit voor krijgen! Is echt gewoon hard werken hoor! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas vond mijn mooie digiitale tijdschakelaar het vannacht nodig om uit het niet miijn llamp in te schakelen in het midden van de nacht... Temp liep verschrikkelijk hoog op en daardoor is mijn thermo/hygro meter kapot gegaan,

Gelukkig was dat een dingg van een paar euro... Maar dat moet me verdomme niet nog een keer gebeuren.

Anders gaat en gewoon een hele mooie analoge klok in!

Gekke gammma pprut! Kutzooi :rofl

 

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat meen je niet

:rofl

 

verder volg ik dit met veel plezier :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemonhaze

LEEG JE INBOX ff

probeer je een pb te sturen maar dat gaat niet

 

legen die handel :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, inbox is leeg dude! :)

 

thermo hygrometer is alweer goed, werk ineens weer..... :rofl

het vertrouwen in de digitale tijdklok is alleen helaas wel een beetje weg nu :wacko:

 

morgen weer verder met bouwen... denk dat ik ook even de zaden in een bak water leg, tegen de tijd dat de KF jes wakker zijn is de kast wel klaar denk ik... hoop ik :)

 

lemon :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...