Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lemonhaze

nieuw hok voor Lemonhaze!

Recommended Posts

Goedenavond medekwekers!

 

mijn vorige hok word helaas afgebroken ivm het niet passen bij de rest van de inrichting :)

ik hoor jullie al "neeeee... echt? hok afgebroken omdat hij niet bij het meubilair past?"

 

en ja, dat is helaas echt het geval, hok staat op mijn slaap kamer en trekt alle aandacht.

de kast is in totaal 4 keer zo groot als het kweekgedeelte om te verbergen da er in gekweekt word.

vandaar ben in nu aan het kijken voor een nieuwe kast, het budget is redelijk ruim, mag geen prijs noemen als ik mij niet vergis?

ik wil graag een hok bouwen die niet al te hoog is, maar wel breed, denk ook aan een diepte van ongeveer 40 cm.

Dus een voorbeeld maat: hxbxd - 130cm - 80cm - 40cm

wat moet er allemaal in komen:

 

*één of andere vorm van geautomatiseerd watergeven

 

*400/500 watt aan licht

 

*Co2 (geen Co2 oplossing van 1000 euro maar wel iets goedkoper!)

 

*stille vorm van afzuiging

 

in principe wou ik dus gaan voor een 400 watt cooltube met breedstraler,

maar wat voor keuzes ik verder moet gaan maken?????

graag zo uitgebreid mogelijk met alles erop en eraan(ik word oud en lui! :huh: )

ook wou ik er iets op vinden dat ik de planten kan bekijken zonder mijn hokje open te doen?

alvast voor diegene die mij voorzien van o zo wijze informatie, BEDANKT!

 

greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 40 cm diep zou je niet liever voor t-neon of t5 tl gaan? denk dat dat beter gaat werken dan een cooltube met 400 watt er in...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lemonhaze,

das even geleden.

 

voor zo een klein hokje zou ik inderdaad voor T-neon gaan of T5.

Een T5, 39 watt is dacht ik iets van 85 CM lang dus je hokje zou iets langer moeten worden. en met 40 CM breed (diep) zouden er iets van 5 of 6 naast elkaar kunnen.

 

Maar een 400 W, coltube kan misschien ook wel, heb ik nog nooit gehad,dus kan ik weinig zinnings over zeggen, behalve dat de 40CM me dan wel wat smal lijkt.

 

voor een stille afzuiger, een iets groter boxje, met en Variac.

 

Co2 heb ik geen verstand van.

 

 

Succes met de plannen, en de uitwerking straks ook.

 

Grtz,

Djbroertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij vergis je je wel. Aanbieden van of vragen naar (delen van) wietplanten is verboden, evenals het vermelden van prijzen van die illegale handelswaar. Coffeeshop consumentenprijzen zijn weliswaar crimineel hoog, maar legaal, en mogen dus ook genoemd worden. Voor het van illegale handel uitgezonderde plantenonderdeel zaad is er het ruiltopic, en voor je tweedehands spullen zijn er andere sites. Tuinbouw kweekmateriaal is niet illegaal en "Ik ga mijn slaapkamer verbouwen en mijn budget is ..." mag toch overal gewoon?

huisregels: http://www.wietforum.nl/index.php?act=boardrules

 

Ik heb zelf ooit een eerste TL-hokje (met 4x36W, 400-500 watt lijkt me wel erg veel) gebouwd van 130 breed en 40 cm diep, maar dan 105 cm hoog, en had al snel spijt van het gebrek aan hoogte (boven de 50 cm plant was het lastig werken). Ik heb tegenwoordig een tweedehands eiken kast van 170 cm hoog, z.g.a.n. voor een prikkie van zo'n andere site. Echt een genot, iets dieper ook, gaan de deuren wat makkelijker dicht zonder blad en stengels ertussen. Ik denk dat je het jezelf knap lastig maakt om de geplande opzet werkbaar te maken, dus ik wens je erg veel succes!

 

edit: hoogte en breedte van jouw opzet in mijn gedachten verwisseld, dus ongeveer 1500 watt/m2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedenmiddag beste medekwekers,

 

in principe heb ik alle onderdelen voor mijn hokje opgespeurd, alleen het co2 systeem nog niet!

maten van mijn nieuwe hok heb ik aangepast naar: 130x120x60

dus 130cm hoog, 120 cm lang en 60 cm diep.

per vlak van 60x60cm komt er dan 1X250 watt te hangen,

 

verlichting (alien webshop):

 

2 X gavita 250 watt interne reflector bulb

2 X lumatek 250 watt Evsa

2 X cool tube pk trading

1 X RVK fan 225 m3 (om de hitte van de lampen af te blazen)

 

afzuiging:

 

1 X RVK 225 m3 fan, zelfde als bovenstaand.

met een filter van ongeveer 400m3

 

bewatering:

 

zelfbouw eb en vloed systeem

water word uit een vat een bodem in gepompt,

water blijft daar 5 a 6 minuten staan en daarna slaat er een klep open,

daardoor loopt het water weer terug het vat in of word afgepompt naar een ander vat?

KAN IK HET WATER GEWOON TERUG POMPEN HET VAT IN WAAR HET SCHONE WATER OOK IN ZIT?

BEN VAN PLAN ER EEN PERMANENTE PH-EC-TEMP-TDS METER IN TE HANGEN.

als laatste punt komen we aan bij het klimaat:

 

luchtvochtigheid:

1X Hygrostat Plug And Play(schakelt onderstaande in)

1X Ultrasonic Humidifier Mist +3000

om snachts de luchtvochtigheid onder controle te houden even een uur de fan vol open aan, totdat alle damp weg is en daarna op zo'n 20% laten draaien(fan moet toch even vol open aan om de co2 weg te blazen)

 

temperatuur:

1X Evolution Digital Temperature Controller(stuurt ook afzuiger aan)

1X 400 watt mini straalkachel die ik nog had(aangestuurd door bovenstaande)

1X verwarmings matje(die inschakelt zodra de lampen uit gaan)

1X kleine clip on fan boven in het hok om alles mooi door te blazen

 

co2:

 

reduceer ventiel met een magneetklepje erop,

gaspot 10 ltr pure co2 (koolzuur.... bla bla, hoe je het ook wilt noemen)

en ja.... dan zou er nog een controller op moeten om de ppm in toom te houden?

 

MAAR WAT IS EEN BETAALBARE CO2 PPM CONTROLLER??

OF ZIJN ER DESNOODS KASTEN DIE MIJN TEMP, LV EN CO2 KUNNEN SCHAKELEN?

dus op temp een kachel aan/uit, afzuiger aan/uit,

op LV een humidifier aan/uit, afzuiger aan/uit

en op co2 een afzuiger aan/uit of een klepje inschakelen

 

ik hoop dat iedereen een beetje snapt waar ik naartoe wil en wat ik wil bereiken?

en ik hoop dat de mensen hier mij een beetje willen ondersteunen met de bouw van mijn nieuwe hokje!

en als ik iets niet in de planning hebt of ik vergeet iets laat het me aub weten!

 

GREETZ LEMON :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAAIII :)

 

voor diegene die mij nog wel volgen of ooit nog willen reageren op mijn bovenstaande vragen ;)

ik heb zojuist mijn 1e bestelling geplaatst voor mijn nieuwe kweekhok, ziehier:

 

Ruck RK125L 330M3

HM Digital Ph Meter

HM Digital Ec Meter

Min-Max-Hygro Meter

Can Filter 350m3

Fan Line fan controller A100

BLT Clipfan

Gavita TripleStar

Gavita IR 400 watt

Lumatek 400 watt evsa dimbaar

 

voor de mensen die het nog niet snappen, ik ga dus kweken met 1 400 watter, IR bulb...

volgende week op een avond lekker aan de knutsel!

zo eerst eens even kijken op andere sites wat ik nog meer nodig ben...

 

beste maar weer en tot de volgende keer,

Lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Ru©k afzuigers maken wel behoorlijk lawaai, misschien een idee om daar een kastje omheen te bouwen zoals elders hier op het forum is gedaan, tenzij dat geen probleem is natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi lemonhaze,

 

Ik heb helaas geen antwoorden op je vragen over de co2 controller (heb nog nooit met co2 gewerkt ;) ), maar wel een vraagje over je verlichting.

Je had het eerst over 2 stuks Gavita IR 250 watt, maar je hebt nu gekozen voor 1 stuks IR 400 watt met een Triplestar reflector? Volgens mij krijg je geen ideale lichtverdeling met 400 watt op een oppervlakte van 120 x 60 cm. en zou je een mooiere lichtverdeling krijgen met 2 x 250 watt. Waarom nog een reflector voor je IR bulb i.p.v. de kap voor de IR lamp? Je houdt nu toch extra warmte vast?

 

Succes verder met knuselen :)

 

Groeten Beaker ;)

 

Oh ja, en iedereen nog fijne feestdagen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kantklos : ik was wel van plan om een kleine softbox om de afzuiger te maken, ik blaas af door de filter heen, mijn ervaring daarmee is dat het geluid uit de kast van bijvoorbeeld een circulatie fan of afzuiger dan al gigantisch gedempt word.

 

@ beaker : de kosten van 2 X 250 watt water zo veel hoger dat het voor mij al een 2e keus werd.

ook produceer je veel meer hitte en geluid door de dubbele lamp en afzuiger.

de IR bulb laat naar mijn weten nog een behoorlijke hoeveelheid licht door naar de zijkanten en bovenkant e.d.

daardoor heb ik gekozen voor de triplestar reflector, deze houdt de warmte ook veel geconcentreerder vast waardoor ik de hitte rechtstreeks uit de kap weg kan zuigen, dan is in mijn ogen de cooltube ook niet meer nodig.

ik haal uit de achterkant van de kap bovenin(dus wel in de achterwand) een gleufje weg van 5 bij 12 cm waar ik een flens op aansluit, daardoor hou ik de temperatuur in mijn hokje goed onder controle hoop ik!

trouwens, grootte van mijn hokje word aangepast op de grootte van het kleinste atami wilma systeem.

dat word dus zo'n 80x80 cm ga ik van uit, met een hoogte van 130 cm.

het word wat krapjes en passen en meter maar dat gaat helemaal goed komen denk ik!

 

zo nog even het wilma systeempje bestellen met bijhorende spulletjes,

 

FIJNE KERSTDAGEN NOG IEDEREEN!

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 x 80 cm. is een mooi oppervlak voor 400 watt ;) . Ik ben benieuwd naar de IR i.c.m. de Triplestar reflector.

Ik heb je bouwverslag uit 2009 bekeken en zag dat je absoluut geen 2 linkerhanden hebt (of je moet linkshandig zijn, zoals ik :P ) en strak en secuur werkt :) .

Ben benieuwd naar je bouw van deze kast ;) .

 

Ga je ook spiegels gebruiken tegen de wanden, net zoals djbroertje ( http://www.wietforum.nl/aanpassingen-aan-hokje-t86516.html ) en Torsti ( http://www.wietforum.nl/De-verbouwing-van-...ast-t87509.html )? Aangezien je een redelijk ruim budget hebt B) .

 

Veel plezier met bouwen straks.

 

Groeten Beaker :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

good day,

 

zonet alweer een bestelling gedaan, dit keer bij growshoponline.nu...

gaat om het volgende:

 

1 X Atami Bloombastic Box COCO 1M²

1 X WILMA 4 GROEISYSTEEM (INCL. 4X11 LTR POT)

5 X Anti-Detectiefolie per mtr.

1 X B'cuzz Cocos substraat 50 Liter

 

alleen zo vergeetachtig als ik ben ben ik een tensiometer vergeten,

zo bij sannie nog wat zaden bestellen en dan zal ik even kijken of ik daar wat leuks kan vinden...

 

zo alles tezamen ben ik inmiddels ook wel een rib uit mijn lijf kwijt :)

maarja, ik heb het er gelukkig voor over, een heerlijk wietje!!!

 

@beaker : volgens mij waren dat geen spiegels maar spiegelende alu platen?

ik folie de hele kast gewoon van binnen tot buiten, lijkt mij voldoende reflectie...(hoop ik)

edit: bedankt voor de complimenten man!

 

lemon ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

besteld bij sannie:

 

1 X Bio Clone Gel(1 na kleinste verpakking)

1 X Killing fields feminized (5 zaden)

1 X Spongepot roots (10 stuks)

1 X zaad propagator

 

nou, heb ik nog wat geld over voor kleine dingetjes, bouwmateriaal en andere bijkomende spullen...

hoop dat mijn nieuwe hokje het geld waard is, dat ik er heel wat voor terug krijg! ;)

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt allemaal goed, behalve die ir lamp in een triple star douwen, dan kan je toch net zo goed een gewone lamp in een triplestar stoppen? die ir is juist bedoeld om zo min mogelijk warmte vast te houden, ideaal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lemonhaze

Nee hoor, ze gebruiken echt spiegels ( 2 mm. dik ), echt heel fraai ;) .

 

Ik zag dat mijn linkjes niet werkten. Ik heb de linkjes er maar ff los bij gezet.

 

Maarja, je hebt al zwart-wit folie besteld zie ik :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ donbone : mijn theorie was eigenlijk om de lamp dus wel in een kap te plaatsen zodat ik de geconcentreerde hitte rechtstreeks af kon zuiger, en dat het licht veel geconcentreerder terecht komt op de blaadjes van mijn planten.

mijn theorie klopt in jou ogen dus niet helemaal?

 

@ beaker : dan zien me sletjes zichzelf straks opgesloten in een hok, helemaal depri, alle haartjes vallen uit, bladeren gaan hangen! dat willen we toch niet ;)

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Integendeel!!! Dan wanen ze zich in een oneindig groot veld met heeeeeeel veel vriendinnen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lemonhaze: naarmate je die rucks langer gebruikt, gaan ze steeds meer lawaai maken.

Een softbox eromheen maken is een goede oplossing, maar een kant en klare softbox (gedimt met variac) is dan misschien nog stiller en blijft ook langer stil.

 

Is wat duurder in aanschaf, maar in een gehorig huis wel een pré.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik werd een paar uur geleden opgebeld door de beste baas van puk support,

hij vond het ook een beetje raar dat ik een IR bulb in een triple star reflector wou doen.

kon dus achteraf nog mijn bestelling aanpassen en daar heb ik wat gebruik van gemaakt,

bestelling bij puk support ziet er nou dus zo uit:

 

Lumatek 400 watt evsa dimbaar

Gavita TripleStar 600

Philips Greenpower 400w/220 E40

Philips Hpit-Groei 400w

BLT Clipfan

Torin Sifan 500m3

Phresh Filter 500m³

HM Digital Ec Meter ***

HM Digital Ph Meter ***

 

dus een grotere en stillere fan, grotere koolstof filter, normale groei en bloeilamp(geen IR)...

 

vrijdag alles binnen, dan lekker aan de beun gaan denk ik... wil toch eind januari zeker wel mijn plantjes erin hebben,

anders duurt het me allemaal veel te lang!

 

greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi spul inderdaad maar ik ben toch een beetje confuzzled

je hebt het eerst over met 2 lampen draaien ivm het grote oppervlak dan ga je naar een ir lamp met een kap ?

en nu heb je het ir helemaal weg ? ik dacht juist dat die ir lampen gemaakt waren om een groter oppervlak te verlichten dus leek me dat juist een goeie voor je.

 

Maar dat is ikke in de war denk ik hahah als ik zie wat je nu hebt moet dat ook wel gaan lukken ben alleen beetje benieuwd naar mensen die die ir nemen om die redenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wanna-grow : ja, dat dacht ik toch wel! hij heeft me wat informatie gegeven over wat ik het best kon nemen, wat bij hem het hardst loopt etc. en van daaruit heb ik wat dingen verandert.

 

@Groninger : (zit toevallig net in de vliegende hollander, ken je als grunninger wel :) )

eehhmm, to the point, ik wil mijn hok zo koel mogelijk houden, dat betekent voor mij van onder naar boven dezelfde temperatuur, dus geen extreme hitte bovenin het hok en kou onderin. met de IR bulb + bijhorende reflector zou het betekenen dat ik over een oppervlakte van zo'n 80X80X40 cm de gehele bovenkant van mijn hok constant af zou moeten zuiger omdat die hitte naar boven toe vloeit. met een normale lamp in een kap, kleine pc fan aan 1 kant van de kap en een afzuigslang aan de andere kant van de kap, betekent het dat dat je ruimte van ongeveer 40X20X15 moet afzuigen

 

De hitte is in beide verhalen gelijk maar meer verspreid...

ook heb ik hier overal op het forum gelezen, en de IR bulb is juist een dieptestraler???

80x80 cm is succesvol te belichten met een normale 400 watter, dikke lumatek erachter op superlumen... en de gavita kap op dieptestraling ingesteld en volgens mij bereik ik exact alles wat ik wil bereiken,

gaat volgens mij helemaal goedkomen zo! ;)

 

Greetz lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

guten abend,

 

vandaag 2 relaistjes opgehaald en daarbij liep ik ergens tegenaan, een thermische beveiliging, deze is in te stellen op een bepaald aantal amperes, komt hij daarboven schakelt hij uit(laat geen stroom meer door)

als dus je inblaas fan en afzuiger heel zwaar gaan lopen of vastslaan schieten ze omhoog in stroom, in plaats van dat ze dan doorbranden en de stoppen in de kast eruit slaan, klapt gewoon de beveiliging eraf, ideaal lijkt mij.

daarbij werken de relais op 24 volt, stuurstroom trafo erachter en dan is het klaar, heb ik dus 3 compleet aparte circuits voor de afzuigers, schakelkast en lamp, en nog 1 aparte voor het complete hydro systeem met alles erop en eraan.

 

fototje:(schakelschema, bovenin 2 relais, daaronder thermische beveiliging)

gallery_23994_9038_1686734.jpg

met een beetje geluk morgen mijn bestelling van puk support binnen,

kan eigenlijk niet meer wachten met bouwen! ben et zat met wachten!!!! ;)

 

lemon

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag eindelijk het grootste deel van mijn zooi binnengekregen!

bestelling van Sannie, daar heb ik 2 female mad shack zaden bij gekregen, dankjewel Sannie! ;)

gallery_23994_9038_957075.jpg

bestelling van puksupport, met als freebie 2 flesjes voeding en een extra filtersok denk ik?

enige rare is dat ik geen triple star heb maar een lumatek kap, is volgens mij hetzelfde, dus ook perfect!

enige teleurstelling is dat die clipfan gewoon kut is, kom geen drol aan lucht uit, damn! :)

gallery_23994_9038_1120731.jpg

 

 

een tripje naar de tevreden rookster in Groningen leverde mij nog het volgende op:

gallery_23994_9038_236290.jpg

groene sylvana bulb(weetniet of ik die ook echt ga gebruiken, of het niet schadelijk is voor de plantjes)

een verwarmingskabel die in de potten gelegd kan worden(ff een dimmertje voor halen, anders verbranden de wortels?)

2X een temp. sensor, 1 voor voedingswater en 1 voor de temp van het medium(cocos)

en nog een mooie weegschaal om mijn grammen straks nauwkeurig te kunnen checken!

 

kacheltje rechtsbovenin is van de gamma, ik weet niet of het veilig is om die te monteren in de kast qua brandgevaar?

ik wou hem rechts in de hoek monteren met 2 fannetje eronder en een circulatie fan erboven,

moet nou nog alleen 4 thermostaten hebben die per nacht en dag de min+max temp in de gaten houden,

ik weet dat dat een beetje omslachtig is maar dan zit ik in ieder geval goed met mijn temperaturen!

 

ik ga maandag even materiaal kopen voor de kast maar kan ik ik gewoon MDF gebruiken?

ik lees hier vaak op het forum dat daar gassen uit kunnen komen??

 

fijne jaarwisseling iedereen!!!

 

lemon :o

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ga maandag even materiaal kopen voor de kast maar kan ik ik gewoon MDF gebruiken?

ik lees hier vaak op het forum dat daar gassen uit kunnen komen??

 

Ja klopt !! goed verven of iets anders wat het afdekt ik heb het zelf ook maar met radiator folie met die alluminiumtape helemaal afgeplakt en tot nu toe nog geen last mee gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...