Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groninger

4*white widow in me eerste hokkie

Recommended Posts

zo ff kleine update Had ook wat foto's gemaakt met lamp uit maar dat word niks met die stomme flits hehe

 

Tch wel ff een belangrijk vraagje bij mijn grootste plant gaan de nieuwe bladeren met de rand wat omhoog krullen nu heb ik gelezen dat dat een verdampingsprobleem is of teveel licht zodat hij het blad afsluit.

Weet alleen even niet meer welke het is nu moet ik de fan er nu wat afhalen of staat de lamp er te dicht op

Temp 18.5/26 lv 45/80 klok 18/6 staan ietwat droog maar probeer niet teveel te geven.

 

gallery_32403_13244_33910.jpg

gallery_32403_13244_2432391.jpg

gallery_32403_13244_2045356.jpg

gallery_32403_13244_1124616.jpg

gallery_32403_13244_112899.jpg

gallery_32403_13244_70396.jpg

gallery_32403_13244_1137103.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie dames hoor, zie los van de gekartelde rantjes niks wat er niet hoor te zijn.. :spliff:

wat is de rv in je ruimte..?

en ik zou de ventilator er nooit recht op zetten maar er boven langs.

en hoe hoog hangt je lamp..?

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

lamp hangt er kleine 10cm boven ik meet op de grond van de pot ongeveer 26 graden dus kan maar zo zijn dat de bladeren wel te heet worden ook omdat het alleen in de top zit en alleen de grootste er last van hebben

 

Heb de lamp gelijk wat hoger gezet heb ook weinig last van teveel strek dus kan best denk ik

 

De fan is een pc fan die onder de lamp doorblaast maar op de een of andere manier staan de plantjes dan ook te wiegelen hehe probeer het niet te gek te maken maar een beetje wind lijkt me niet heel erg.

 

Ik zal het morgen even in de gaten houden en de lamphoogte bijstellen. Dit kan trouwens niet een kwestie van te weinig water zijn ? dat ze niet genoeg hebben om te verdampen en dan maar dicht gaan ?

 

LV is trouwens tussen de 40 en de 50 met snachts uitschieters naar 80.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dont !!! controle paneel nooit van metaal !!!!!! als er ergens een spanning draadje perongelijk tegen het paneel los hangt en jij zet je hand er tegen..... moet ik nog invullen ?

 

Als je zorgt dat alles goed aangesloten en geaard is achter een aardlek dan kan je dat best doen hoor.

Stroom knalt er vanzelf af als er stroom weglekt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

met je rv is niks mis (zou met de lampen aan iets hoger mogen)

en aan je watergift zal het ook niet liggen, dus de lamp hoger hangen blijft over.. :spliff:

 

zorg wel dat je op tijd de watergift mee laat groeien naar de behoefte van de dames..

en een stukje folie doet ook wonderen tegen een warm medium..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben niet echt iemand met groene vingers vandaar ook de urenlange zoektochten langs alle topics hier haha ik probeer goed naar de plant te kijken en van daaruit water te geven en liever iets te weinig dan teveel.

Ook het voelen in de grond en potten even optillen gebruik ik daarvoor.

 

Heb vanacht de lamp nog hoger gehangen en het was inderdaad een hitte probleem blaadjes gaan langzaam weer open (weer wat geleerd :spliff: )

 

Wat ik me wel een beetje afvraag is hoe kan het dat deze plantjes zo tergend traag groeien ? is dat toch het licht wat niet erg veel is of gewoon de soort.

Ik vergelijk het groeien met 1001 topics op dit forum en die van mij zijn traag hahah ze staan nou al minstens 3 weken te groeien ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig Groninger, veel lezen en je komt er wel, beetje hulp hier en daar, je hebt mooie plantjes :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je ik hoop ze goed te houden inderdaad

moet zeggen dat de info op het forum hier wel van onschatbare waarde is voor een beginneling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar heb je wel gelijk in. en een stootje van 230 overleef je ookwel als je het maar weer los kanlaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk een forum ik hou wel van reacties op iets wat je probeert te doen :spliff:

 

Maar als er iemand is die me kan uitleggen waarom ik al 3 weken aan het groeien ben en mijn plantjes nog niet de helft van de grote zijn als sommige mensen met 2 weken al hebben ? ik ben daar zo nieuwschierig naar zie je zou dat nou echt met licht te maken hebben of wellicht een andere reden ? ik kom er niet goed achter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je getopt??Als je dat doet krijg je uitschieters, gaan de onderste uitlopers strekken, gaat de hoofdtop herstellen en schiet daarna door.

Wat natter met hogere temp. doet ze ook harder groeien..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nog niet getopt maar wou dat wel gaan doen mijn grootste twee planten beginnen nu de 5de node (hoop dat ik het goed zeg ) aan te maken en ik wou de volgende er dan af halen. (met angst en beven :spliff: )

Temp is snachts nog wat aan de lage kant maar daar ben ik mee bezig ik heb een radiator vlak naast de kast zitten en wou eens een probeersel maken met een luchtslang aan mijn aktieve inlaat te maken en dan op de radiator leggen (dat ding staat altijd aan ik ben een koukleum hehe ) theoretisch zou hij dan snachts warme lucht moeten gaan inblazen

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ gw hehe hmmm ok dat was inderdaad een beetje niet goed nagedacht van me ik kan me ergens voor de geest halen uit een paar topics dat je de boel niet zomaar op hout moest gooien maar zal dan wel de helft vergeten zijn . goeie correctie.

 

Ik moet wel zeggen dat ik wel fan ben van die electro kasten waarin je spul kan monteren die zijn ook van metaal dacht ik of is dat toch kunstof ?

 

Ik zal nog eens beter gaan inlezen hierover haha

 

@ nielz Komt eraan :spliff: weinig tijd soms maar komt goed

de systeem kasten die ik hier op het werk regelmatig zie zijnvanbuiten metaal maar het bord binnen in is van bma (beton multiplex antislip)

maar zoals ik al gecorigeerd werd kan het wel op metaal als maar goed geaard is

 

ik ga je volgenen momenteel doen je planten het beter dan de mijne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe volgens mij heb je nu 3 keer antwoord gegeven :spliff: 2 keer teveel klikken hahaha

 

maar ik heb het idd ook nog eens gezien en veel mensen gebruiken idd een plaatje van dat betondinges.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit groninger,

Ieder maakt zijn eigen schakelkast van zijn eigen materiaal.

Mijne zijn iets groter en zijn sinds gister in de bloei.

Over een weekje kan je de jouwe ook wel in de bloei zetten hoor, ze zien er gezond uit.

Ik top zelf ook mijn planten ook niet hoor ik dief ze enkel.

Als je hieruit je winst gehaald hebt kun je professioneler spul aanschaffen, thermometers die de temperatuur, afzuiging en de kachel regelen en betere ventilatoren. Moet ik zelf ook doen hoor maar eerst weer een beetje budget opbouwen.

 

Ik wens je veel succes :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe yep is altijd handig ga zaterdag een 4 standen ruck ventilator halen dus dat gedeelte zit dan wel goed en mijn volgende kweek word waarschijnlijk toch in me nieuwe kast met dan ook een stuk meet licht want ik zie wel dat licht toch echt wel veel verschil maakt ook in de snelheid van groeien.

Wil graag die gavista 400 hebben met een IR lamp dat leek me wel wat instelbaar en als het goed is ook met de overdrive erop

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehehe volgens mij heb je nu 3 keer antwoord gegeven :spliff: 2 keer teveel klikken hahaha

 

maar ik heb het idd ook nog eens gezien en veel mensen gebruiken idd een plaatje van dat betondinges.

 

klote telefoon heeft meer kuren laatste tijd heb het bricht ff ge edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Groninger,

 

zien er goed uit man, lekker compact ook.

Mijn White Widows hadden dat ook die randjes op het blad, maar is nu weg en weet eigenlijk niet precies waardoor.

Na 23 dagen groei, waren de WW's tussen de 20 en 25 cm, nu dag 19 bloei tussen de 50 en 55 cm, staan nog steeds

onder groeilamp, en weet niet of ze nog veel verder de lucht ingaan.

Voor achter mijn VSA's, want ik heb ook een houten want waar het op zit,

heb ik pertinax plaat gekocht, info heb ik ook hier van het forum dacht ik, dat schijnt geen warmte en elektra te geleiden

als ik het goed begrepen had.

Zal bij mijn verslagje de soortjes voortaan bij de foto's zetten, kun je de WW's in het bijzonder volgen.

We blijven mekaar volgen!

BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gw hehe een telefoon met ADHD altijd handig "meer meer meer meer meer hehehehe "

 

@biggreenbag ah kijk jij hebt ook voor 25 cm zo lang moeten voorgroeien dat doet me goed om te horen ik vind ze zooo traag vergeleken met andere planten die ik in kweekverslagen zien maar zal dan wel normaal zijn hahaha

 

Ik hou ook zeker als ik ooit de klok omgooi de groeibuizen erin want mijn kastje heeft niet heel veel ruimte ze kunnen max 80cm worden en hoger dan heb ik een dakprobleem heh.

Mijn nieuwe lampen die ik op het oog heb hebben allemaal van de evsa dingen (zo heten ze geloof ik) word of lumatek of gravita . en ik ben idd van plan om de hele mikmak gewoon in een grote stroomkast te zetten (werk veel met licht en geluid en daar gebruiken we van die kasten voor versterkers voedingen etc etc )

 

Ik wil proberen het allemaal zo veilig ogenlijk te doen want ik ben als de dood voor fik (neurotisch mag je wel zeggen hahaha )

 

En ik ga zeker je WW volgen ik leer elke keer weer bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo weer wat foto's gemaakt en ik wil zo graag op 12/12 gaan want 2 planten beginnen nu toch wel een klein beetje groot te worden en mijn kast is niet zo hoog maar ik weet niet zeker of het wel verstandig is hahah

Ze staan nou 3 weken en 1 dag to groeien maar het gaat langzaam haha

 

Ook wil ik graag 2 planten gaan toppen maar ik heb even een streepje gezet bij een van de foto's en wou jullie vragen of dat nou het punt is waar ik hem moet afknippen?

 

Ok foto's eerst

 

gallery_32403_13247_737488.jpg

 

Is dat streepje de plek waar je hem topt ?

 

gallery_32403_13247_909524.jpg

 

Tel de blaadjes het zijn er in iedergeval meer dan 3 dus zal zich tog wel een beetje lekker voelen :spliff:

 

gallery_32403_13247_1878646.jpg

 

Gekke stam in een salto gegaan heel raar

 

gallery_32403_13247_764347.jpg

gallery_32403_13247_56496.jpg

 

 

gallery_32403_13247_2117845.jpg

 

Dit is mijn kleine dame die gewoon niet omhoog wil ?? zo raar

 

gallery_32403_13247_1157624.jpg

gallery_32403_13247_2507410.jpg

 

 

Zo weer een paar foto's de temp is nog steeds hetzelfde snachts wat problemen om het boven de 20 te houden maar licht aan licht uit nog steeds 18.5/27 (minmax)

LV is 45/80 (licht aan uit)

Heb tot nu toe nog steeds alleen aktief inblaas de afzuiger heeft nog niet aangestaan, deze word dit weekend ondanks dat vervangen door een ruck ventilator met 4 standen die het dan gaat overnemen.

 

Eigenlijk is mijn grootste vraag kan het kwaad als ik de klok overzet nu ? ik wil dan de 2 grote planten gaan toppen en de twee kleintjes laten gewoon om het verschil te zien en er van te leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk nog een kweek met de zelfde watt als zODd.

Ik ga je volgen.

 

Voor de vragen helaas zODd is te onzeker/bescheiden om er antwoord op te geven.

 

Succes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee zODd ja ik heb ook de tneon ik moet zeggen bevalt best maar de volgende ronde gaat het aantal watt toch wel een beetje omhoog knallen hoor

Het kassie bouwen is veel te leuk dus de nieuwe word alweer voorbereid met een stuk meer ruimte en wat beter ingericht.

Dit is mijn eerste binnen kweek dus probeer zo veel mogenlijk te leren en hopenlijk er nog wat afhalen ook haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien erg mooi onder t-neon vond ik ook al erg mooi gedwongen.

Ik heb zelf de beste resultaten behaald op de sannie manier.

Vond het ook erg gemakkelijk om er mee te werken.

Maar dat is ook voor ieder anders.

ook de zaden bevallen altijd goed kijk eens in sannie sectie erg mooi kweken ook daar.

 

Het kassie bouwen is veel te leuk

Helaas ben ik totaal niet technisch en zal met een hamer het hout slopen nee als een hokje weg moet moet je me roepen.

Maken is niks slim voor /zODd :spliff:

 

 

Je soort is ook lekker ben wel een WW genieter maar er zijn ook zo veel soorten nu het blijf genieten.

 

pppf zODd spam alarm.

diespam.gif

 

fijne dag, /zODd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik had deze zaden uit een growshop waar ik mijn grond weg had ik had er 5 maar heb er eentje gemold toen ik het zaadje wou openpeuteren om hem wat te helpen (bleef maar zitten heheh ) dus leermomentje gewoon afblijven.

 

Mijn volgende ronde in of dit of een nieuwe kast gaat zeker alles bij sannie wegkomen en het lieft de bio lijn want ik ben niet zo handig met al dat ph en ec gebeuren ben ik bang.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van geen enkele soort iets weet gezien het feit dat ik wel rook maar alleen maar tabac hehe ik kweek voor de hobby en voor vrienden die het lekker vinden. (ik moet wel eerlijk zijn ik ontvang daar wel eens een donatie van als ik hun wat geef waarmee ik dan weer fijn spulletjes kan halen maar vergis me niet voor een geld kweker want dat is voor mij niet de manier :spliff: )

De hobby leek me lijk omdat ik het machtig interesante planten vind en alle apparatuur er omheen mega geinig, ik had ergens gelezen dat jij ook ADHD hebt nou dat komt dan mooi uit want dat heb ik al mijn hele leven en 5 jaar geleden was ik samen met 25 anderen nog bij de eerste echte ronde testen van adhd bij oudere mensen hahaha ik moest 45 punten kunnen afstrepen en dat lukte met 44 dus woei adhd ja dat zit er wel in.

 

Een hobby is een goeie manier om soms even de storm in mij hoofd te focussen op 1 ding en dat geeft rust, ik moet zeggen dat dat best goed is met plantjes gezien het feit dat je daarvoor jezelf moet dwingen geduld te hebben (de natuur kan je maar tot zover sturen ).

Kortom machtige leuk dit en ik vermaak me prima met mijn nog 4 planten.moet alleen nog veel leren maar vind de mensen hier en de info erg leuk en goed.

 

En spam in mijn topic bestaat niet hehehe spam maar raak ik vind het gezellig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blowen geeft je ook rust :spliff:.

Ziet er goed uit, maakt echt niet uit dat ze nog niet zo omhoog komen hoor had ik ook.

Zet ze maar is in de bloei dan schieten ze letterlijk omhoog.

Mijne werden letterlijk na 2 dagen bloei 15 cm hoger.

Ze gaan het wel redden hoor volgens mij zijn ze ook wel aan de bloei toe.

normaal gesproken groei je maar 12/14 dagen.

kijk je wel uit dat je niet een gratis coffeeshop word?

Krijg je veel klanten en veel gepraat. Dat laatste is finiel!

 

im still following you

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...