Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groninger

4*white widow in me eerste hokkie

Recommended Posts

@g.w nee ik denk dat ik het gewoon maar eens laat gaan en kijk wat er gebeurt de plant zelf ziet er goed uit (ondanks de rare krul in de stam hahah ) dus het zal wel iets met groei te maken hebben ofzo

 

Lekker laten gaan en vertrouwen hebben in de natuur denk ik maar zo :huh:

 

Ik hou wel erg veel van thee dus we kunnen een thee kransje beginnen.

 

Hahaha ik ben ondank mij ADHD een massive koffie drinker maar elke avond voor het slapen gaan neem ik een lekker kopje thee, heb wat losse thee in huis en ik kies elke avond eve wat ik nu weer neem en moet zeggen ik vind het heerlijk. Thee is echt heel erg lekker op zijn tijd.

 

Dus bij deze ut grunn thee kansje is ope'n

Share this post


Link to post
Share on other sites

gathering.gif

 

zODd zit al, iemand thee?

Van Koffie ga ik bounce4-1.gif.

 

ontopic.gif

Beetje uit de voeding gekomen met zeebodems topic?

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ik doe thee ik doe the eerste star trek style

 

 

En ja begint wel wat duidelijker te worden nu ik kom er wel uit op den duur hahahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo na een paar drukke dagen toch weer wat tijd gevonden om een update te doen in het theehoekje

 

Temp gemiddeld tussen de 26 en de 18 in word toch wel wat koud snachts binnenkort een nieuwe afzuiger en dan even proberen aan te zuigen met een luchtslang over de radiator.

Na een kleine schrik moet ik zeggen dat ze er nog best mooi bijstaan. Heb de twee grootste planten getopt en de twee kleinste lekker gelaten kan ik ook het verschil goed zien.

Ik zou gister overgaan op 12/12 maar dat doe ik nu morgen ik vind dat 4 weken voorgroeien nu wel genoeg is hahaha.

 

Ok beetje foto's

 

gallery_32403_13261_873492.jpg

 

Raar met dat omhoogstaan de lamp hangt er nu toch erg ver boven ??? maar is niet op alle bladeren zo dus maar even aankijken

 

gallery_32403_13261_1676627.jpg

gallery_32403_13261_56845.jpg

gallery_32403_13261_2143648.jpg

gallery_32403_13261_67010.jpg

gallery_32403_13261_219394.jpg

 

Zo even alle 4 er weer netjes op het kleintje heeft er nu ook wat meer zin in en gaat al wat harder groeien dus ik zie het allemaal wel goedkomen.

 

Morgen op 12/12 en dan langzaam de bloeivoeding erbijgooien en bij volledige bloei helemaal overstappen denk ik. als de strek er helemaal uit is even de buizen vervangen en dan maar zien.

Heb wel het idee dat dit niet acht snelle plantjes zijn haha maar kan ook aan het licht liggen natuurlijk

 

Ik zeg neem een kop thee en geniet ...mee (tenminste als jullie ook vinden dat ze er nog mooi bijstaan :huh: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf heb het idee dat ze onder TL wat gedrongen groeien.

Zien er mooi uit.

 

Ik zit aan een kopje Groene thee Sencha proef je echt een lichte oceaan smaak.

Nu snap ik ook waar de smaken van wiet vandaan komen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad ik had dat idee ook een beetje dat ze meer in de breedte groeien

Zal er wel mee te maken hebben dat tl niet diep gaat ofzo ?

 

Ik heb nu een thee uit normandie in me kopje geen idee hoe het heet maar het is heerlijk haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo net even een mooie (hopenlijk) aankoop gedaan tweede hands Ruck 125 l4

Leuk ding al heeft hij een wiebelpiepje denk dat de as een beetje ruimer is geworden maar op standje 2 waarbij hij meer dan zat is voor mijn kastje hoor je niks.

Ga hem maar een installeren nadat me filter en wat slangen aangekomen zijn.

 

Wel handig 4 standen ding waait als de ziekte op vol vermogen.

gallery_32403_13192_17140.jpg

 

(foto van dezelfde ergens van google excuus voor de sluik ) :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey leuk vannetuje hoop dat het piepje wegblijft instand 2 al verwacht ik van niet. als zein een hogere stand er last van hebben kan je er donder opseggen dat ze het na een tijdje ook i8n de lagere standen gaan doen maar tegen die tijd altijd nog een nieuwe kopen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb het ook al gevonden er zit een beetje speling in de as je kan hem een beetje aantrekken dus niet scheef ofo maar gewoon rechtstandig aantrekken.

Ik heb hem nu al 12 uur proefdraaien op stand 2 en hoor niks (als ik hem anders leg dan wel hahaha )

Ach maar even kijken hoe hij het gaat doen en ik ga hem toch in een kassie bouwen dus piep of niet stil word het wel :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik heb het ook al gevonden er zit een beetje speling in de as je kan hem een beetje aantrekken dus niet scheef ofo maar gewoon rechtstandig aantrekken.

Ik heb hem nu al 12 uur proefdraaien op stand 2 en hoor niks (als ik hem anders leg dan wel hahaha )

Ach maar even kijken hoe hij het gaat doen en ik ga hem toch in een kassie bouwen dus piep of niet stil word het wel :huh:

 

haha

http://www.degroenetulp-webshop.nl/koolsto...entilator-p-661 ik heb een soortgelijke aan deze atm maar dan traploos en met temp meter werkt perfect standaard staad hij op 30 % en als de temperatuur boven de 26 graden komt atm ( tussen me planten gemeten ) gaat hij traploos hoger tot hij de temperatuur weer goed vind dan gaatie weer terug naar 30%

 

gallery_20980_13016_20354.jpg

 

hij hangt bij mij in het hok en hoor er niks van behalve het geblaas als hij op 100% draaid

 

 

 

// nogmeer offtopic \\ zit lekker te genieten van een marroc met kaneel van pikwick

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja had die al gezien van je , die van mij heeft dat niet met die temp meter maar ik moet zeggen ik doe nu al 4 weken draaien zonder afzuig en mijn temp word gewoon niet hoger dan die 28 graden en dan moet ik de lamp er ook nog bovenopknallen hahaha

 

Ik ben voor mijn volgende grote kast toch van plan een groot slakkenhuis te kopen met een twincontroler denk ik dus voor nu zal deze het wel goed doen, ik zit in de luxe positie dat ik dat ding echt alleen maar voor de geur nodig heb en niet voor de koeling.

 

Zo zat in de tussentijd even te kijken en het word weer eens tijd voor foto's denk ik

 

Temp 18.5/28 lv 40/70 En vandaag staat de klok op 12/12 ben benieuwd.

 

gallery_32403_13269_2575287.jpg

gallery_32403_13269_1666560.jpg

gallery_32403_13269_1119503.jpg

gallery_32403_13269_310643.jpg

gallery_32403_13269_2340969.jpg

gallery_32403_13269_1175179.jpg

gallery_32403_13269_1478149.jpg

gallery_32403_13269_2271270.jpg

 

Zo ik heb zo het idee dat het nog wel aardig goed gaat ik doe heel voorzichtig met water geven en kijk goed naar wat de plantjes doen. heb hier en daar op mijn grootste een klein plekje op het blad gevonden wellicht toch iets teveel voeding dus maar ff wat oppassen.

 

De klok staat op 12/12 nu en ik ben benieuwd of ze nu harder gaan groeien eigenlijk, ik hou de groeibuizen erin totdat ik of zichtbaar bloei zie of dat ze helemaal uitgegroeid zijn (al heb ik het idee dat ze niet hard meer omhoog gaan hahahaha dat hebben ze de laatste 4 weken al niet gedaan.

 

Bij het omzetten van de klok moet ik dat dan aangeven als bloeidag 1 of vanaf zichtbaar bloei.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

temperatuur nu ondercontrole houden is makelijker dan in de zomer maar voor nu is het zeker prima mijn kastje is trouwens 110X110 binnen maat maar ben vanplan naar 100X100 tegaan ( 5cm steenwol isolatie rond om) om onze blauwe vrienden tegen te werken

 

jij heb al een hps hangen ik niet bijmij schommeld de temperatuur tussen de 19 en 27 doordat mijn led geen warmte afgeeft en ik bij verwarm met een crapy kachel die niet precies genoeg instelbaar is voor mijn hok oppervlak hoop ik vanaf te zijn als me hps lamp hangt

Share this post


Link to post
Share on other sites
jij heb al een hps hangen

 

Hehehe nee hoor ik heb een tneon 2*75 watt die zijn een stuk kouder dan de hps denk ik vandaar mijn niet temp probleem :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal gezond uit! De onderste bladeren (drieblad) mag je al wegdieven bij alle plantjes, gaat het bovenin allemaal weer wat sneller :huh: Onderin vangt nu al bijna geen licht meer, zeker met t-neon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok dat zijn er twee geloof ik die zal ik dan gelijk weghalen dank je

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan er goed bij

 

oeps jah foutje :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe geeft niet al dat hps geweld hier op het forum :huh: ik ben maar een klein kwekertje boohoo hahaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi groninger, ik volg je kweek al en tijdje en vindt dat je planten er erg goed bij staan. Ziet er gezond uit. :huh:

 

Toch een paar opmerkingen.

 

Ik lees dat je al 4 weken draait zonder afzuig omdat je geen temp. problemen hebt. Je moet de kast niet alleen ventileren om de temperatuur op het gewenste niveau te houden maar ook om de lucht te verversen. Je planten ademen en hebben frisse lucht nodig. Nu trek je natuurlijk elke dag die kast wel een paar keer open zodat er verse lucht in komt, maar ik denk dat die meisjes het nog beter gaan doen als je regelmatig de lucht in het hokje afzuigt. Zet je fan op een tijdklok en laat elke 3 uur even draaien.

 

Over het dieven en fimmen heb ik mijn eigen idee. Volgens mij is het de bedoeling dat je de groeischeuten onder het bladerdek verwijderd. De punten op de zijtakken waar ook weer zijtakken beginnen te groeien. Maar zover zijn ze nog niet. De groene bladeren niet verwijderen. Zolang een blad groen is leeft het en gebruikt het elke lumme die het opvangt om voedingstoffen om te zetten in bouwstoffen voor de plant. Als een blad niet meer efficient fuctioneert zal de plant het afstoten. Maar eerst worden alle mobiele bouwstoffen uit het blad getrokken. De plant laat niets verloren gaan. Daarom wordt het geel. Dode bladeren en half dode bladeren kun je beter wel verwijderen. Keep it Clean!

 

Ik blijf je volgen.

 

Arnold63

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe geeft niet al dat hps geweld hier op het forum :huh: ik ben maar een klein kwekertje boohoo hahaha

 

mijn hps hangt nu :) maar ik houd het rustig 250 watt is meer dan zat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@arnold dank voor de tips maar daar had ik idd al aan gedacht ik gebruik aktief inblazen die de hele dag aan staat dus verse lucht komt lekker naar binnen.

Snachts loopt die fan elk half uur een 15 min lang om ook dan voor verse lucht te zorgen.

 

Ik laat zoveel mogenlijk bladeren zitten maar ga als de boel een beetje harder gaat de onderste even kijken of ik die weg kan halen.

 

@g.w ik denk dat ik volgende week nog even een zelfde setje erbij halen dan zit ik op 300watt tneon altijd handig ook voor voorgroei kast als ik een nieuwe met hsp ga maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo kerst weer voorbij altijd lekker vind ik (ben een echte kerst liefhebber ;) )

 

Kleine update heb de planten nu een week op 12/12 staan en wat aanpassingen aan het hok gemaakt.

Heb de ruck met een filter opgehangen en hup geur weg hahaha (goh )

De tneon heeft nog steeds de groei buizen erin hangen en heb de voeding met een beetje minder groeivoeding als normaal aangemaakt en daarbij een heel klein beetje groei voeding gemixed (voor het geval dat ze het nodig hebben)

 

Ik moet zeggen dat ik zelf eigenlijk de planten er wel mooi bij vind staan maar het word wel een groen bos in mijn hokkie nu ben een beetje benauwd dat de tneon nog in geen 100 jaar genoeg is om alles licht te geven :)

 

Maar goed wat foto's

 

gallery_32403_13291_1599186.jpg

gallery_32403_13291_2155573.jpg

gallery_32403_13291_1420087.jpg

 

Hier op die splitsing komen soort haartjes ? is dat nou die bloei ?>

 

gallery_32403_13291_1425250.jpg

gallery_32403_13291_1499178.jpg

gallery_32403_13291_1895305.jpg

gallery_32403_13291_588617.jpg

gallery_32403_13291_1245876.jpg

gallery_32403_13291_2103930.jpg

gallery_32403_13291_1121982.jpg

 

Door de afzuiger die nu 24h aanstaat is de gemiddelde temp iets gezakt naar 25 graden en snachts tussen de 19 en 20 hangt de lv is tussen de 45 en 70 nu.

Ik laat ze nog lekker een weekje onder de groei buizen en ga dan even kijken of ik eentje naar bloei kan schroeven. ook de voeding blijft nog even zoals ik het hierboven al had verteld tot de bloei er echt helemaal inzit.

Zal deze week wat vaker updaten kom nu in een traject wat ik nog niet helemaal ken hahaha

 

 

Btw weet iemand hoe het kan dat als de grond toch erg droog is het water er eigenlijk gewoon doorloopt en via de onderkant begint te lekken ? ik dacht altijd dat water werd opgenomen door droge grond :o ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan heeft die aarde geen capilaire werking meer..

even een drupje zeepsop bij je water om de oppervlakte spanning te verbreken van het water.

of als je het helemaal goed wil doen haal je bij sannie een flesje yuca en geef je dat even mee.

 

werkt alle 2 om er voor te zorgen dat je TE droge aarde weer vocht op neemt.. ;)

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh gewoon afwasmiddel bedoel je ? haha werkt dat .

Ah man ik moet nog veel leren het klinkt erg raar.

Maar als ik het zo lees betekend het dus dat mijn aarde ook gewoon te droog is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er toppie uit man,

ben weer terug van weggeweest had het druk met mijn topic ;).

@ arnold

ik geloof er weinig van, 3 posts en zeggen dat je blijft volgen.

We zullen zien.

 

Ik heb er weinig op aan te merken ik vind dat ze er gezond uitzien en dat je het goed doet.

Ben wel echt heeeeeeel nieuwschierig naar je eindopbrengst wil hem graag vergelijken met de mijne.

Ik verwacht dat ik 25 februari 2012 klaar ben met deze kweek incl drogen.

Ik zal je topic wat meer in de gaten houden.:)

die 300 watt is een strak plan.

Je kunt ook altijd nog naar de 250 watt hps'er kijken om te bloeien, heb je net even die kracht van een hps.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hps is iets wat ik later ga doen maar ik hou dit hok er ook bij als een beetje groot voorgroei hok vandaar de extra tneon dan heb ik het hele hok perfect in het licht en ook iets meer vermogen.

Alles wat ik met andere lampen ga doen gaat in mijn nieuwe hoek ik heb daarbij het hok van zeebodem in de smiezen ik ga die kant ook op denk ik (waanzinnig dat ding ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...