Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groninger

4*white widow in me eerste hokkie

Recommended Posts

ja ik ga serieus nog even 3 keer dat verslag lezen (dan heb ik de 10 keer mooi vol hahah )

Vind het een super hok en ook waanzinnig wat hij er in kweekt het gaat allemaal zo goed vind ik hahaha

 

Ik wou eerst groter en meer planten vanwege de opbrengst maar zie nu dat het niet de oppervlakte en hoeveelheid alleen is maar ook wat hangt er boven en zijn alle randvoorwaarden aanwezig ;)

Kortom groot voorbeeld voor me wat betreft met hoog vermogen lampen draaien op een relatief klein oppervlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ehh ben net ff lekker voor me kassie gaan zitten kijken en ook wat dichterbij gekeken en heb nu overal van die witte haartjes gezien wat volgens mij de bloei is.

Is het dan verstandig om de voeding alleen maar bloei te doen ? ik doe nu nog voornamelijk groei met een heel klein beetje bloei vandaar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat heel lekker man, dat worden al aardig volle planten!

Hangt die tweede Tneon er al boven dan?

De groeivoeding van mijn schema, moet ik tot einde bloei meegeven,

maar dat zal per merk verschillen denk.

Week 2 en 3 bloei pakten mijn WW's de meeste hoogte, en week 4 nog een beetje.

Komende weken zullen ze dus omhoog schieten denk.

Mvg BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee BgB nee ik heb de tweede er nog niet boven de kerst en sint hebben me kluis een beetje leeg gemaakt vandaar hahaha

 

Ik heb zelf die terra lijn die de groeivoeding stopt bij bloei dus ik zal eens kijken wanneer ik compleet overga naar bloei denk eind van de week dan zit de bloei er goed in hoop ik.

Denk dat ik nog een week de groei buizen er boven hang en dan 1tje ga vervangen door bloei en dan een weekje later de tweede.

Hoop dat ik over een weekje of 2 de tweede set kan halen met alleen maar bloei buizen kijken of dat erg veel effect heeft ;)

 

Ga dan ook http://www.onlinekweken.nl/product/32876/P...14_250_ml_.aspx deze halen en erbij gebruiken denk ik.

Maar eens kijken of we hier wat af kunnen halen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even kleine update ik heb nu toch echt een boel witte haren gezien dus ik noem dit maar

Bloeidag 1

 

Temp 19/26 graden

LV 45/70

 

Nog steeds groei buizen morgen gooi ik er 1 bloei bij de groei schijnt er een beetje uit te zijn nu

 

gallery_32403_13298_1562976.jpg

gallery_32403_13298_1679026.jpg

gallery_32403_13298_2371863.jpg

gallery_32403_13298_1092641.jpg

gallery_32403_13298_1717815.jpg

 

Verhipte nikon d200 maar macro's ho maar hehe

 

gallery_32403_13298_664647.jpg

 

 

Zal eens kijken of ik een andere lens op dat ding kan krijgen want ik word er niet wijs uit haha

 

Voor de rest weinig te melden ben ik bang.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat ze nog wel een tijdje door willen groeien hoor, pas maar op dat ze er niet ineens nog wat decimeters bij strekken als je nu al je bloeibuis erin gooit

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ik ben al iedere dag aan het meten en wacht tot ze stilstaan maar ik zal inderdaad mijn geduld nog even wat langer op de proef stellen

 

Ik heb nog wel ruimte over ze kunnen rustig nog een 30 cm er bij krijgen maar ik denk met een tneon zo laag mogenlijk is het beste ivm stralingsdiepte die niet veel is

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit dat gaan mooie dames worden ;)

 

je moet je macro beter focusen je focust nu op de planten er achter heb je geen puntjes door de zoekker als je de knop half indrukt ? ( of is dat een cannon eos iets )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ GW ja ik probeer autozoom te doen maar de lens die erop zit is niet geschikt voor dat macro gebeuren ben ik bang maar ik red het wel hahaha

 

Kleine update was al te lang geleden

 

bloeidag 6

 

Zo nu zit de bloei er echt goed in en ben dus overgestapt op gewoon bloeivoeding.

Gebruik de terra lijn en heb nu per 1 liter water wat ik ze nu geef 4 ml meegegeven.

Temp 20/26 en LV 35/50

 

 

Verder heb ik een groei buis vervangen door een bloeibuis en het ziet er naar uit dat de groei er zo'n beetje uit is mischien nog een cm op een dag maar dat red ik wel met de hoogte.

 

Foto tijd (sorry met licht aan maar met licht uit moet ik flits gaan werken en das nog erger mijn hele zolder is verduisterd namelijk en een lampie aant plafond is niet genoeg voor mooie foto's )

 

gallery_32403_13317_2452315.jpg

gallery_32403_13317_2071632.jpg

gallery_32403_13317_2332258.jpg

gallery_32403_13317_3103931.jpg

gallery_32403_13317_1803841.jpg

gallery_32403_13317_2017046.jpg

gallery_32403_13317_2058761.jpg

gallery_32403_13317_1439827.jpg

 

Zo dat was hem weer ik ga proberen deze week nog een set 2*75 watt te halen met bloei buizen dat vinden ze vast erg lekker maar dat zien we dan wel weer.

Zal over een paar dagen een nieuwe update doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer of wat minder water geven, of de lamp er wat dichter op...

de dames hebben echt te veel strek doorgemaakt.. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat vooralsnog lekker bij je Groninger, slim hoe je je hoofdstam verbogen hebt, nice :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sticky

oi ok maar hoe kan je dat zien ? zo aan die foto's

 

(dan leer ik dat ook weer namelijk )

 

@krasi

 

je bedoelt die rare die helemaal naar links gaat hahaha dat heb ik helaas niet gedaan dat ding zit in de knoop beneden heel raar :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er leuk uit, hopelijk krijg je er ook wat opbrengst uit :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou mooi zijn inderdaad

Vooralsnog is dit de eerste keer en dus hou ik een lijstje bij met dingen die ik ben tegengekomen en dus moet leren beter te doen.

Van fouten leert men en mijn volgende hok word een 600 wat ding dus dan moet het veel beter gaan zonder de beginners foutjes hoop ik haha

 

Wel een verrekt leuke hobby dit hoor ik geniet er wel van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je internode afstand is te groot.. :wacko:

 

en ik wijt dat aan 2 dingen.. (niet aan een te laag ec of een te warm medium, dat ziet er goed uit namelijk)

maar de combinatie van de lamp er te ver af met een wat hoge watergift.

en dat ze vechten voor wat licht omdat je natuurlijk ook niet zo diepstraalt en wel een mooie volle bak hebt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahh ja inderdaad ik denk dat dat te maken heeft met de lamp die heb ik er niet heel kort opgehad tijdens de groei

Heb nu wel door dat je geen 20 cm moet aanhouden maar 5 bij die dingen.

 

Maar als ik kijk en voel dan zie ik geen teken van overbewatering dus daar schrok ik even van hahaha probeer zo min mogenlijk te doen en goed in de gaten te houden of ze er om vragen vandaar.

 

Voor de volgende ronde ga ik 2 van deze setjes gebruiken voor voorgroeien en dan inderdaad heel kort erop en afbloeien in een 600 watt kast want tneon is leuk maar heb wel het idee dat het wat weinig is soms :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo even weer een update

 

Plantjes staan nu onder 2 keer bloeibuis ik was verbaast over mijn twee niet getopte planten die plotseling het toch nodig vonden om de hoogte in te schieten maar een paar mooie plantbuigringetjesmetwatstaaldraadvastgezet brengt ze weer ongeveer op dezelfde hoogte als de rest :wacko:

 

Bloeidag 10

 

Temp niet veel anders 25/19.5 en lv 35/45

Bloeivoeding terra 5 ml op een liter eens in de twee dagen wateren. (heb het idee dat ik wel wat meer mag geven de laatste tijd maar kijk het even aan.

 

Okiedokie foto's met het licht aan ..zucht haha mijn excuses maar zonder licht word veel slechter of ik moet planten uit het hok halen en beneden foto/s maken en dat vind ik een onwijs gesleep.

 

gallery_32403_13339_3061595.jpg

gallery_32403_13339_2292394.jpg

gallery_32403_13339_2067960.jpg

gallery_32403_13339_2890522.jpg

gallery_32403_13339_384441.jpg

gallery_32403_13339_2395260.jpg

gallery_32403_13339_3074036.jpg

gallery_32403_13339_898809.jpg

gallery_32403_13339_2874219.jpg

 

Was hem weer ik hoop dat alles goed blijft gaan en de toppen wat groter ofwel dikker worden ik denk dat ik nog een lange weg te gaan heb dus ze krijgen alle tijd.

Heb al best veel geleerd oa dat in een kast als deze met een 150 watt tneon scrog toch echt het beste is dus mocht ik ooit weer gaan afbloeien hierin dan word dat hem ook echt wel.

 

Ik ben alleen van plan dat pk13/14 mee te geven en vroeg me af vanaf welke bloeidag je dat het beste kon doen ? volgens het schema in week 4 maar kan dat ook al eerder of heeft dat geen zin

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeft niet zoveel zin

pk moet je niet te veel van geven en niet te vroeg

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thanks dan wacht ik daar nog even mee en hou ik het schema gewoon aan.

Kweken is wel geduld opbrengen zeg hahahaha :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Groninger,

 

Pk 13-14 wordt meestal maar een week of twee-drie voor het einde van de bloei toegepast.

 

Voor de rest, leuk bakkie heb je daar staan :rofl

 

Grtz,

 

John007

 

Hey Groninger,

 

Pk 13-14 wordt meestal maar een week of twee-drie voor het einde van de bloei toegepast.

 

Voor de rest, leuk bakkie heb je daar staan :rofl

 

Grtz,

 

John007

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe dank je en ja ik wacht er nog even mee ze staan net in bloei dus rustig aan en ik zie wel wanneer het een beetje tijd gaat worden voor die toevoeging

 

Vind de bloei nu al een leuke fase in het leven van de plant geniet er van te zien dat die toppen gewoon groeien en mooier worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je :rofl zal morgen weer wat foto's nemen vind het zelf ook leuk gaan

Krijg nu alleen een beetje paarse steeltjes ? zal wel de inlaat zijn denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat kan zijn ..

te koude nacht temperatuur waarschijnlijk :rofl

 

kacheltje of verwarmings matje zou uitkomst kunnen bieden

 

 

succes verder

 

 

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...