Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groninger

4*white widow in me eerste hokkie

Recommended Posts

haha ty nielz en

kijk je wel uit dat je niet een gratis coffeeshop word?

 

Dat gaat niet zo hehe ik heb de mogenlijheid om dit te kweken zei niet dus zij profiteren er ook lekker van en helpen mij een beetje mee met de onkosten zo moet je het zien. gaat hier ook maar over een paar goeie vrienden hoor :spliff: maar ik vertel het even omdat mensen anders wellicht het idee hebben dat ik echt alleen maar voor de verkoop kweek ofzo ;)

Sommige mensen hebben de ruimte en de tijd niet ik wel en vind het leuk dus tadaa goeie oplossing (ik wil alleen altijd meer spulletjes kopen om het beter te doen en alleen is dat best duur hahahah vandaar de donaties in de grote help mij een nieuwe lamp kopen pot :D

 

Ik ga idd toch eens kijken of ik ze eerdaags maar in de bloei gat zetten denk niet dat het veel kwaad kan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blowen geeft je ook rust

Als je met peuken bedoelt zie ik het zelft anders.

Met peuken kan dat ook dat het veel erger word ADHD para (In mijn geval).

met peuken verdoof je ook je hoofd dus je ADHD gedachtes komen dubbel zo hard terug of je moet 24/7 blowen.

 

De plant geven zeker rust kan er soms uren naar kijken en foto`s maken.

Voel me nu ook leeg omdat er niks staat.

 

Starters pakket van sannie zaad en de voeding die je nodig hebt alleen de aarde dan.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep zODd het is iets raars dat adhd ik heb in mijn leven al zoveel geprobeerd maar er zijn maar weinig dingen die helpen.

Wat ik vooral ook heb geleerd is dat adhd niet alleen storm in zijn hoofd kan hebben maar ook te kunnen Uberfocussen wat wil zeggen dat als er iets is waar je gedachten bij stil staan je daar ook compleet voor kan gaan , dit kun je zien aan anderen die zeggen dat je op dat moment gewoon niet meer bereikbaar bent.

 

Ritalin bv is een leuk pilletje waarvan veel mensen denken dat het rust geeft dus zal je er door de dingen die er in zitten wel gewoon rustig van worden een soort valium zeg maar, Niets is minder waar !! het enige wat dat pilletje doet is een bepaald deel van je hersenen stimuleren waarop het voor een adhd persoon makelijker word zijn gedachten bij 1 onderwerp te houden ipv bij 400 tegelijk.

Dit is ook de misvatting van veel mensen dat bv voor iemand die geen adhd heeft het bv verhoogde concentratie geeft ,dit is onzin want dat hangt er maar net vanaf hoe jij reageert op drugs als bv speed. (want in een zekere zin is het hetzelfde vandaar ook >>opgenomen in de opiumwet.

 

Wat ik vaak doe is toch het omgekeerde van wat ik veel anderen zie doen ik geniet van mijn adhd en probeer alle nadelige dingen die er bij horen en die ik allemaal heb gehad (financieel/relaties/vrienden etc etc ) onder controle te krijgen. het enige wat daarvoor echt nodig is is dat je jezelf kunt temperen en niet toegeeft aan random gedachten over onderwerpen.

Dit heeft me in de tussentijd aardig wat jaren gekost hehe maar ik kan er nu aardig mee omgaan en heb er ook geen last meer van op de momenten dat ik het niet kan gebruiken.

Kortom de leuke dingen bv voor mij de enorme uitbarsting van energie kan ik gebruiken op momenten dat ik ze zelf graag wil hebben en ze ook kunnen :spliff:

 

De reden dat ik dus ook niet blow is omdat ik het mezelf heb aangeleerd dat ik het zelf onder controle wil krijgen en daar hoort dus pillen/blowen/drinken etc niet bij want als ik me kop er niet goed bij heb kan dat snel overgaan tot een enorme verslaving niet omdat de middellen verslavend zijn maar omdat ik zelf de neiging dan niet meer kan onderdrukken.

 

pff wat een lap tekst sorry daarvoor hoop dat iedereen het een beetje kan volgen hahaha en offtopic ach dat geeft niet ;)

Vergeet ook niet dat dit mijn kijk op zaken is en dat het voor anderen bv wel totaal anders kan zijn he dus het is niet een opsomming van feiten maar meer van ervaringen die natuurlijk individueel zijn .

 

Maar ff ontopic is dat streepje op deze foto waar ik moet knippen om te "toppen "

 

gallery_32403_13247_737488.jpg

 

bvd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhh mooi mienjeung dan weet ik even wat ik moet knippen hahaha (nu nog zien of ik durf hehe)

moet je toppen zo snel mogenlijk doen of maakt dat niet uit ,ik bedoel als ik het bv over 2 dagen doen ?

 

hmm dan heeft de plant twee dagen voor niks energie gestoken in iets wat eraf gaat tja ok da was een domme vraag :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 2 dagen heeft de plant misschien alweer een nieuwe internode aangemaakt, is ook niet erg, knip je die weg :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

offtopic spam.

Als eerste moet ik zeggen dat ik geen kennis van medicijnen heb dus er niet over kan oordelen.

Wel heb ik 21 jaar ervaring met het gebruik verschillende medicijnen (tegen ADHD en Depressies heb een combi).

Wat mijn probleem werd dat al die dingen je gevoel en gedachten verdoven (sloom op een bank / nergens zin in / geen emoties).

Dit zelfde heb ik als ik blow (Met peuken).

Ik ben nu een jaar en 1 maand gestopt met blowen (Peuken) en de meeste medicijnen (1 per dag in plaats van 7) en vap of rook alleen nog puur en ik heb nu wel alle gedachtes en gevoel maar lekker op een rustige manier.

Zal me nog wel wat tijd kosten om er zo mee om te gaan na al die jaren van geen gevoel of gedachtes.

 

Maar dit is een zeer complex onderwerp alleen al omdat ieder mens anders kan reageren op verschillende dingen.

 

Over Ritalin en ander medicijnen laat ik me maar niet uit.

 

Ontopic.

De auto die ik getopt had was binnen 1,5 weer bezig.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@krasi hehe dank je voor antwoorden ik denk dat ik deze er maar afhaal ook vanwege die limiet op mijn hoogte , ik ga het maar gewoon doen denk ik je moet toch een keer weer leren

 

@zODd ja inderdaad adhd is een aandoening (op de nette manier ) die voor iedereen verschillend uitpakt en zeker als je bv met een depresie zit kan het heel anders werken dan bij een ander.

Ik heb aardig wat meegemaakt in mijn leven maar ik heb mezelf al lang geleden voorgenomen dat een paar stelregels voor mij altijd gelden bv eentje die ik elke dag weer gebruik. Het eerste wat ik doe als ik uit bed stap is mijn benen op de grond zetten >>ik ben blij dat ik dat kan wan er zijn veel mensen die dat niet kunnen.

 

Zo ongeveer denk ik over alles na en blijf ik dus altijd optimistisch en vol vertrouwen in wat er gaat gebeuren, ik denk bij alles wat er gebeurt dat het ook erger kan en ik ben dankbaar voor het feit dat mij dat niet is overkomen. Het is wellicht een beetje een rare manier maar ik vind het zelf erg prettig.

Al met al is adhd net als andere aandoeningen altijd iets individueel en kan een ander alleen maar gissen na een goed antwoord of wellicht een goede raad. Moeilijke materie die eigenlijk voor iedereen te hoog gegrepen is vanwege het feit dat we simpelweg niet in iemand anders zijn gedachten kunnen kijken.

 

Wat ik wel heb gezien dat af en toe er eens over praten hoe en waar en met wie dan ook best lekker is en ook wel helpt, neem de tijd voor dingen en sta stil bij sommige momenten.

 

hehe On topic

 

1.5 is inderdaad snel weer verder gegaan ,ik ga zometeen maar eens kijken of toppen ook iets is wat ik kan (voor de gevorderden natuurlijk uiterst lachwekkend want hoe moeilijk is het hahaah maar de eerste keer ach ff doorzetten en vertrouwen in de plant hebben :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo even een kleine vraag zag net dat bij een van mijn plantjes de nieuwe bladeren van binnenuit een gele gloed krijgen ? ik had al een beetje gezocht maar kon niet zo iets vinden iemand enig idee wat dan kan veroorzaken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe scheuten kunne altijd wat licht groener zijn (Denk zODd).

Aan gezien je van binnen uit zegt.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is inderdaad bij nieuwe scheuten en van binnen uit een soort van geel groen het gekke is dat het maar bij een plant is wel die met het steeltje in de knoop haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie in een keer dat van mijn grote plant wat bladeren gaan hangen of naar beneden krullen en ik heb ze vandaag ietsje meer water gegeven dus kan ook daar mee te maken hebben.

Zal het even in de gaten houden en morgen maar ff niks doen ik denk dat ik zaterdag de klok omzet.

 

oi oi zou ik er nou toch ingetrapt zijn ? met teveel water zal ff foto schieten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep beelden zeggen meer dan duizenden woorden.

En met de info is het handiger.

 

ach zODd is de weg kwijt.

Voel me echt als of ik,

spacecraft.gif

ben.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ff snel wat foto's gemaakt

 

Dit is wat hangend blad ? beetje slapjes het is maar 1 blaadje maar ik merk aan de onderste grote bladeren dat ze wat naar beneden zakken

 

gallery_32403_13253_723630.jpg

 

 

Dit is nog steeds een beetje randjes omhoog ondanks de lamp die fors omhoog is gegaan temp ongeveer 26 daar

 

gallery_32403_13253_764364.jpg

 

Dit is van een ander plantje het gele waar ik het over had

 

gallery_32403_13253_706980.jpg

 

En dit is een raar plekje op het blad ? beschadiging of iets anders

 

gallery_32403_13253_1664819.jpg

 

Het kan een beetje in paniek overkomen maar ben gewoon benieuwd wat het kan zijn allemaal dan leer ik daar weer van :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk nieuwe scheuten of hoe het heet.

Kan het ook fout hebben maar dan horen we het wel.

 

En het is 1 vinger van het blad dacht ik te zien.

 

Het kan een beetje in paniek overkomen maar ben gewoon benieuwd wat het kan zijn allemaal dan leer ik daar weer van

Dampje nemen.

Tot 10 tellen je snap wel wat ik bedoel (ADHD).

Denken.

Doen.

 

LOL als ik vaag typ komt het door dit link

 

/dDOz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe :spliff: np vage info is ook info en meer info dan ik met me clearkop heb hahah

 

Ik zal het gewoon even rustig afwachten en even 1 of 2 dagen geen water meer geven zien of de boel dan weer wat frisser gaat staan.

Blijft een plant he geduld moet je hebben ook met fixen van problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blowen geeft je ook rust

Als je met peuken bedoelt zie ik het zelft anders.

Met peuken kan dat ook dat het veel erger word ADHD para (In mijn geval).

met peuken verdoof je ook je hoofd dus je ADHD gedachtes komen dubbel zo hard terug of je moet 24/7 blowen.

 

De plant geven zeker rust kan er soms uren naar kijken en foto`s maken.

Voel me nu ook leeg omdat er niks staat.

 

Starters pakket van sannie zaad en de voeding die je nodig hebt alleen de aarde dan.

 

/zODd

 

deze ex adhd pillen doos is overgestapt op 2 jointjes in de avond :spliff: heel de volgende dag rust in me kop heerlijk voor ik daar achter kwam heb ik alles gebruikt ritalin, stratera, dipiperon, dex-amfetamine.

 

kan je van dat blad met dat streepje der in een foto van de onderkant van het blad maken ??? als ik het goed herinner wat ik gelezen heb is het een of ander beestje dat via de onder kant schade aan de plant toebrengt

spint

trips

mineervlieg larven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thja ik ben gestopt met pillen voor de bijwerking + dat het niet oplost maar weg verdooft.

Dan zal ik zelf erg schijnheilig (Wat ik wel erg lang ben geweest) zijn om met peuken te gaan roken met ook bijwerkingen en ook weer niet het oplossen maar verdoven.

Want we weten allemaal dat wiet en peuken en tegen gesteld effect geeft.

 

Zelf ben ik erg blij dat ik dampen heb ontdekt anders had ik het niet zo geweten hoe het nu zal zijn.

Wel moet ik er bij vermeld dat ik ADHD + manisch-depressief heb dus een compleet ander werking kan onder vinden qua gedachtes en gevoel.

 

Maar iedereen zijn eigen ideeën en ervaring daarom is dit ook een complex onderwerp en ik geen dokter dus kan er niks over vertellen behalve hoe ik het nu ervaar.

 

 

 

/zODd the spammer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet het zod ik lees me in je topic :spliff: heb ook de ondertussen verwijderde berichten gelezen

 

en vapo moet ik nog een keer een goede van proberen heb wel zo'n glazen ding geprobeerd met aan steker der onder maar dat was hem toch niet helemaal ;)

puur waterpijp doet hem ook wel lekker trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond,

 

dit topic lijkt wel een thee uurtje ;).

Je planten staan er mooi bij, zitten ze inmiddels al in de bloei?

Goed dat je de onkosten eruit haalt, kun je weer betere en mooiere spullen aanschaffen. ;)

Goede vrienden zijn altijd belangrijk, zolang ze hun mond maar houden.

Bij mij weet maar 1 jongen het dat is dan ook gelijk mijn afnemer.

Verder weet het thuisfront ( ik ouders zus en de kat) het.

Die zeggen verder niks.

 

Als je dikkere toppen wilt hebben moet je veel tegen ze praten, dat helpt enorm.

Ik praat altijd met mijn kat hoe ik het beste de planten kan verzorgen.

Weet zeker dat ze niets verlinkt.

( ben niet stoned hoor :spliff: )

 

Veel succes met je kweek ik blijf je volgen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar iedereen zijn eigen ideeën en ervaring daarom is dit ook een complex onderwerp en ik geen dokter dus kan er niks over vertellen behalve hoe ik het nu ervaar.

 

Helemaal mee eens iedereen gaat er ook verschillend mee om en dat vind ik ook goed je hebt geen one fits all oplossing voor dit soort dingen en als het dampen helpt voor je dan is op individueel vlak jou probleem wat kleiner geworden inderdaad.

Dat is ook de reden dat ik niet snap dat mensen nog zo bekrompen kunnen zijn door niet een helende functie van een plant te kunnen zien ondanks dat je het ook kan gebruiken om gewoon stoned van te worden. De hele medische wereld is vergeven van drugs wat als een dokter je voorschijft in een keer wel goed kan zijn maar een plantje roken is dan weer oh oh oh we zijn aan de drugs :spliff:

 

dit topic lijkt wel een thee uurtje

 

Hehe ja is wel gezellie toch ik bedoel dit is mijn eerste poging to kweekverslag maar tevens ook een leuke manier mensen te leren kennen op het forum ik vind het wel gezellig hahah

 

Heb nog even onder dat blad gekeken maar ziet er perfect uit heb alles nog eens goed gescanned maar kan niet vinden wat lijkt op beestjes (afkloppen ;) )

De planten staan ook weer fier overeind dus ik had gewoon een plens teveel water erop gekwakt ben ik bang (toch ingetrapt haha )

Morgen gaan ze op 12/12 kijken wat ze dan doen want 2 gaan toch wel hard nu dus moet wel.

 

Enige wat een beetje raar blijft is het lichtgroene/geel achtige in de nieuwe scheuten van een plant maar ik denk dat dat met die kink in zijn stam te maken heeft dat hij stoffen niet goed naar boven kan brengen ofzo (kan het mis hebben hoor :D )

 

Zal morgen even wat meer kiekjes maken is altijd leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je plantjes gaan mooi man,

blad ziet er strak uit, en zag je vraag in mijn verslagje,

zoals je weet, mijn WW's gingen op 12/12 toen ze tussen de 20 en 25 cm waren,

nu net gemeten, 22 dagen bloei tussen 56 en 63 cm.

Hoe groot zijn die van jou dan nu?

En zag nog een vraag van je voorbij komen over bloeivoeding.

Ik ga dat morgen pas voor het eerst meegeven.

Mvg BGB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee BigGreenBag

 

De grootste is nu 25 cm ongeveer ik heb er eentje bij die wat achterblijft maar ben bang dat ik ze nu toch moet gaan omzetten mijn kast is niet al te gek hoog

Heb de 2 grootste getopt net en de twee andere laat ik zoals ze zijn dit gewoon om te kijken hoe en wat (leermoment)

 

Mocht ik in de problemen komen met hoogte dan word het wat buigen maar ik denk dat het allemaal net kan zonder te scroggen ik wou dat eerst wel doen maar doe deze ronde nog even alles puur natuur en zoals ie gaat

 

Had inderdaad begrepen dat je niet gelijk over moet naar bloeivoeding ik ga rustig door met deze voeding en wellicht een ietjse bloei meegeven zoals in me andere topic daarocer was voorgesteld. hou ook de groei buizen er nog lekker in totdat ze helemaal uitgegroeid zijn en dan pas over naar bloei.

 

Word nu wel tijd dat ik een filter er tussen ga zetten denk ik hahaha

Dank voor je antwoord :huh:

 

En zoals al gemeld ik blijf je volgen ben erg benieuwd hoe dat gaat met een wat zwaardere setup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou wel erg veel van thee dus we kunnen een thee kransje beginnen.

 

/zODd schenkt wat "Zwarte thee Darjeeling Selim Hill" in.

 

Iemand space koekje?

 

/zODd goes in off mode plz press start to continue

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thja ik ben gestopt met pillen voor de bijwerking

 

 

/zODd the spammer

ik ook :huh: ritalin heb ik dik 4 jaar gebruikt geweldig spul maar werd er tolerant voor dus werkte niet meer

stratera werd ik agresief van ( intolerantie op 1 van de bestands delen van de capsule

concerta werkte perfect maar moest ik zelf betalen en toen ik er achter kwam dat ik met een beetje thc ook me adhd ondercontrole had ben ik helemaal gestopt en rook ik aleen nog op eige kosten maar die zijn nog altijd lager dan die van de concerta

 

ontopic hoe staad het nu met die geele kroonen heb ze ook gezien bijmezelf merk ik nu ik me outdoor foto's van afgelopen jaar nog eens door zit te kijken

gallery_20980_11667_3910313.jpg

maar wat ik er ookalweer tegen heb gedaan weet ik niet meer maar was aleen in het jonge spul boven in de plant en na een paar dagen/week was het weg zou me er niet alteveel zorgen over maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...