Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

geer

eerste keer (help)

Recommended Posts

volgens de verkoper HAZE stekken.

ja zeker weten nog de tijd dat ze al staan.

 

Voor het oplossen kijk even bij de sectie Ziektes, ongedierte & bladproblemen of maak even daar een topic aan dan zullen er meer zijn die het lezen.

 

zODd is micro n00b dus kan je helaas niet helpen met hoe het in deze situatie op te lossen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou kunnen spuiten, maar dan krijg je meer vocht tussen je planten, en je hebt al toppen, gaat al dat gif er in zitten, je beste optie is een zwavelbehandeling :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, ik zou zeker niet spuiten. Je tentje staat prop vol en dat vocht zorgt gegarandeerd voor rottigheid.

Wat ik eerder al voorbij zag komen is een opmerking over je ventilatie in de tent dmv clipfans. Laat het ajb

een beetje wapperen daarbinnen. Luchtverplaatsing is zo belangrijk. En niet meteen de fan recht op je planten

zetten, maar gewoon op de zijkanten bijvoorbeeld.

 

Er zijn genoeg mensen die meeldauw in dit stadium hebben weten te beperken. Even zoeken, er zijn

middeltjes van melk etc. Dus niet direct dat zware gif erin. Zwavelverdamper kan ook, geen ervaring.

 

Hoelang ze moeten staan...35 dagen bloei nu? Nog een maand wellicht? Je hebt haze en je hebt haze...

De ene is eerder klaar als de andere, ook afhankelijk van de omstandigheden. Ik hak ze altijd bij een

dag of 65-70 bloei om. Afhankelijk van hoe ze eruit zien. De bloemen/thc is dan vrijwel volledig amberkleurig.

Je kan ook eerder oogsten, bijvoorbeeld als je haartjes 30% amberkleurig is, dat geeft een ander high-effect.

 

Kortom...probeer die meeldauw in te pakken, anders kan het wel eens snel afgelopen zijn :wacko:

 

Nog een tipje: Hier staat alles wat je wilt weten

 

:rofl

 

Succes!

 

PS: Wat is je luchtvochtigheid/temperatuur op dit moment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als 1e zorgen dat er geen druppels meer van de wanden aflopen als de rits open gaat zoals eerder best wel vaak het geval was.

Snel aanpakken met zwavel en je klimaat echt op orde gaan brengen wat dat aangaat want anders zit het er zo weer.

 

haze, reken 12-14 week vanaf de klok om (eerder vanaf zichtbare bloeiverschijnselen) en probleemloze kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste helpers,

 

pfff zal morgen de activiteiten starten om de meeldauw in te dimmen.

 

zou iemand mij kunnen laten weten hoe het zwavelen gaat ? wat hiervoor te halen ?

 

vanavond nog even gekeken, en nog genoeg water in de potten, en zal morgenmiddag

de dame`s goed nalopen en voorzien van een lekker voedingkje.

 

is het een oplossing erbij om de bladeren die het meest aangetast zijn te verwijderen van de plant ?

 

morgen ook een klipfan kopen voor waaiing in de tent.,

 

ik hoor graag de oplossingen die er zijn, en zal morgen de nieuwe foto`s plaatsen

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe dat dan ajb wel secuur dat je niet alles onder sneeuwt met die meeldauw!

 

Succes met behandelen! DIE meeldauw DIE! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je mijn voorspelling en tips nog van een aantal pagina's terug? Iets over inlezen en kennis vergaren, kweken gaat niet vanzelf..

Jammer dat je een paar dagen geleden na 5 weken bloei nog steeds niet snapt hoe ver je lamp van je planten moet staan, ik hoop dat je wat leert van deze ronde want je snijdt jezelf echt hard in de vingers door wat je mis loopt, als je hier al iets bruikbaars af gaat halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey twitchi.

 

ik heb alle raad opgevolgd die ik hier heb verzameld en doorgelezen. en ja leer elke keer weer bij.

waar je het vandaan haald dat de lamp niet hoog genoeg hangt, kan ik niet terug vinden op de verslagen.

wel het advies op 60cm hangen en dat hangt deze al sinds de tip! ook de fan is inmiddels geplaatst

 

dat het kweken niet vanzelf gaat heb ik inderdaad ondervonden, pfff das waaar ja!

dat het geen topoogst worden gaat, zag ik allang in. ben al blij als ze het compleet gaan redden tot het eind.

 

leren leren en leren, en het gaat lukken hoor! duurt ff maar geduld word beloond.

 

vandaag alle blad verwijderd die aangeslagen was met de meeldauw, nou ja het meeste dan. anders hadden het kale stengels geworden. hopelijk houden ze het zo nog 28 dagen vol.,

 

bedankt voor je reactie. geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop ook voor dat ze 28 dagen vol houden.

maar hou het heel goed in de gaten.

De foto die ik vergroot had zag ik ook al meeldauw op de blaadjes die op de toppen zitten.

En het kan hard gaan in 1 donker periode.

 

Succes,

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

A.R.T.S heeft een goed middel tegen meeldauw zodra je het gebruikt hebt is het ook echt weg .

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey all,

 

ik heb een vraagje aan tuintjeh,.

 

wat bedoel je precies met a.r.t.s ?

 

en nee ik heb niet gespoten, dit in overleg met de gs. kan wel, maar het risico dat de toppen

eraan gaan is meer met spuiten als 28 dagen zonder spuiten. nu gelukkig nog 27!

 

de fan die er nou inhangt zal verbetering moeten geven.

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om eerlijk te zijn zou ik alles omgooien en nieuwe plantjes neerzetten na een goede reinigingsbeurt van je kweeklocatie... Ik denk niet dat wat je er nu af gaat halen opweegt tegen de moeite, tijd en misschien ook stroomkosten. Je weet nu een stuk meer, een verse start is misschien heel vervelend, maar als ik kijk hoe de meeldauw overal in de toppen zit zou ik dit niet af laten bloeien. Weet niet wat anderen hier van vinden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsja, wat is wijsheid twitch?

 

veel leren en alles geod volgende keren of alles eruit, iets net niet goed en met week of 5 weer van alles mis en achter de feiten aan?

 

@geer

wat meer info over de A.R.T.S die mogelijk nog inzetbaar is, of het dik gaat helpen?

in ieder geval je klimaat in de gaten houden want dit is waar de meeldauw door gekomen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb wel eens blaadje voor blaadje met rosacur bewerkt. Kweet alleen niet meer of het geholpen heeft... Over 1 week heb je meeldauw met her en der wat wiet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey alle

 

ben er ziek van, eigen schuld!! ja het was niet warm genoeg in het begin.

 

gaat vanmiddag nog een spray kopen voor meeldauw en dan zie ik wel wat er

van over blijft. voorlopig staat het nog en groeit het

 

bedankt voor alle info geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

is tie weer,

 

heeft iemand een suggestie wat het snelst afbloeid. welke zaden ik hiervoor moet bestellen.

zal deze dan na deze mislukking gaan uittesten.

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou naar nlx kunnen kijken. deze heeft dacht ik een bloei van een dag of 60. of met stekken gaan werken. scheelt wat tijd i.t.t. zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snel of langzaam heeft.nix met meelfauw te maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Geer ,

 

ziet er niet zo netjes meer uit bij jouw (had je inmddls al eerder gehoord ) ,

 

zou ook opnieuw beginnen , en goed schoonmaken

 

de hotbox is wel een mooie aankoop , kwa zaadjes zou ik meer voor een Pptje gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey all,

 

blijft kut, sjammer maar waar. zal morgen kijken of sprayen met een 1 of ander goedje nog een oplossing brengt,

anders zal er niets anders overblijven dan omhalen. als ik morgen de spray gebruiken gaat, moet ik dan nog rekening houden

ergens mee. ?? mag het op de top komen ? blijft een lastig verhaal. zeker omdat ik dit niet verwacht had, maargoed.

dure les geleerd. ven mtr draaid nu wel,

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...