Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

geer

eerste keer (help)

Recommended Posts

dame`s en heren,

 

bedankt voor de laatste reactie. heb deze idd opgevolgd en alles eens rustig doorgelezen.

zal deze voortaan ook raadplegen. ipv de vragen via dit forum te vragen.

 

gisteren geweest om dame`s te voorzien van water., en tot mijn verbazing, alles in de bloei.

knopje`s erop,. pffff das een leuk gezicht.

 

in de tuin waren het deze zomer, bomen geworden. nu ongeveer 45cm hoog en ze hebben het al.

 

zal proberen vanavond nog wat foto`s te maken en zie dan de reactie`s graag tegemoed.

 

ik ben in elk geval helemaal happy.

 

foto tuin 2011

gallery_32755_13246_4266214.jpg

gallery_32755_13246_4427539.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

er gaat ergens wel iets fout.. maargoed er werd al gevraagd naar ec en pH.. je reageert hier niet op.. moet je natuurlijk zelf weten, maar dan komt je probleem wss wel boven, anders niet.

enne LEZEN.. basiskennis is wel makkelijk als je kweekt. scheelt je uiteindelijk euro's

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi amnees.

 

er is mij idd gevraagd naar de ec en de ph.

heb verteld dat ik deze meters niet heb. ik heb de dame`s tot nu toe kraanwater gegeven.

 

ik heb wel iets in de gs vernomen dat de ph waarde in het water zeer beelangrijk is voor het tegengaan

van verbranding van het blad.

 

zal overwegen om deze meter nog aan te schaffen zodat ik deze info doorgegeven kan.

 

bedankt. geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke zou ik maar snel doen want op kraanwater zullen ze HEEL snel achteruit gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo alle gezellige medekwekers. vandaag dag 20 op 12/12

 

er werd mij verteld geer, schrijf je in op een forum, en je slaagd altijd wel met je kweekje.

nu heb ik mij ingeschreven, maar blijft rustig met tips en adviezen.

 

ja ik weet het een ec mtr en een ph meter. maar ach, geld voor de hobby is op.

 

voor mijn gevoel doen ze het wel lekker, zie de foto`s.

maar als iemand ook maar iets ziet wat beter kan.,

 

LAAT MAAR WETEN! :)

gallery_32755_13260_2666352.jpg

gallery_32755_13260_4210008.jpg

gallery_32755_13260_3120748.jpg

 

gallery_32755_13260_1376308.jpg

gallery_32755_13260_3721704.jpg

gallery_32755_13260_169026.jpg

gallery_32755_13260_1107888.jpg

gallery_32755_13260_1433173.jpg

 

ZO DIT WAREN DE FOTO`S, GAAT NAAR MIJN MENING NIET ECHT VERKEERD ?????

 

OF WEL :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een groot verschil tussen binnen en buiten kweken, en daarmee ook de kwaliteit die je met binnenkweken kan krijgen. Die kwaliteit zal jij op deze manier nooit krijgen aangezien jij blijkbaar genoegen neemt met wat je buiten oogst (als je die kwaliteit hier uberhaupt af zal halen).

 

Als ik jou was zou ik eens heel snel beginnen met dieven (onderin blad en vertakkingen die niet bij het licht komen weghalen), aangezien je al in de bloei zit en dit al voor de bloei gedaan dient te zijn! Verder mag je je wel eens afvragen waar je bladproblemen van komen, ze zien er niet gezond uit. Hou er rekening mee dat jij zelf voor dingen moet zorgen die voor buitenplanten van zelfsprekend zijn:

- Een buitenplant kan zich vaak prima voeden omdat het in volle aarde staat, binnenplanten hebben maar een beperkte hoeveelheid aarde en moeten dus bijgevoedt worden.

- Ga je eens verdiepen in wat er in die potjes gebeurt (ook pH waardes bijv, tenzij je bio kweekt), want binnen regelt de natuur het niet voor je

- Heb je wel aan luchtverplaatsing gedacht? Ik zie nergens ventilatoren in je tentje hangen.. ook dit is binnen niet van zelfsprekend.

 

Nu geef ik je echt heel veel antwoorden prijs, je had dit zelf allemaal al lang kunnen weten.

Het is al een paar keer gezegd: Ga de basis van indoor kweken leren, er staat zo veel op dit prachtige forum! Je gaat echt heel veel oogst mislopen als je op deze manier door gaat, dat is prima natuurlijk als jij dat zelf niet erg vind, maar vraag ons dan niet wat er beter kan :huh:

 

Ow en alvast een 'heads-up' ofwel waarschuwing: Nog even en je gaat hele dikke tekorten krijgen in je aarde over een paar weekjes, dan gaat de boel dus écht dood...

Share this post


Link to post
Share on other sites

geert

 

ik vrees dat je beter een kant en klaren tent had kunnen kopen met alles erop en eraan, dan was je zoals Tw!tchy zegt niet de klip ventilator vergeten (voor het verplaatsen van je lucht) dan was dat goed geweest, ook "de takjes weg halen onderkant" ben je ook te laat mee! PH waarde meter niet overbodig bij tent kweken(binnen) en al die andere grond waardes die gemeten moeten worden, is ook niet voor niks!

 

ik ben absoluut geen prof maar de basis is echt wel belangrijk.. (Tip: was met een plantje begonnen en had dat gedaan zoals je zelf zou denken, hoe het zou moeten je komt dan vanzelf de problemen tegen en kunt die dan verbeteren bij een grotere kweek!

 

ondanks alles wens ik je toch suc6

 

 

(bericht voor de rest mijn tent word besteld :huh: yoepie!)

 

Gr Lon

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren medekwekers. :P

 

bedankt voor de reactie, kan niet wachten weer tot buiten want binnen is wel een enorm verschil. (moeilijker)

aangezien dit voor mij de eerste keer is, en er echt met 0 ervaring en weten ben ingestapt, hoop ik dit toch tot een goed einde

te brengen. (toch wel op de hulp van medekwekers gerekend) :)

 

morgen zal ik alle dame`s gaan voorzien van geschoren en lekkere glade benen, het licht onderin de tent is namelijk zoals jullie zeggen bijna nihil. en er hier toch niets meer mee gebeurd. ik hoop wel op lekkere toppen. en zal morgen ook een klipventilator erin hangen. ik heb ergens hier op het forum gelezen dat deze te koop zijn bij de hornbach. lees alles aandachtig door, en heb ook ergens gelezen dat kraanwater, 24 uur te laten staan, geen ongezonde bewatering blijkt te zijn. ik heb ze tot nu toe, 2 keer bloeivoeding meegegeven, van het merk canna.

 

de omgekrulde bladeren, komt denk ik van de koede omgeving waar ze in hebben gestaan. in huis was het omgeveer een graad of 10.

zonder licht aan. met licht behaalde ik met de 600w voldoende temparatuur. dit is opgelost met een kacheltje met thermostaat die de kamer lekker op 20 graden houd met licht uit.

 

ik zal inderdaad de eerste keer geen cola flessen kweken, wel gewenst (maar das een droom)

hoop er toch het maximale uit te halen, en zal mij in de aarde gaan verdiepen :huh:

 

a.s vrijdag komen er weer nieuwe foto`s en mischien is er dan reden tot complimenten, al is het maar van de glade benen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
er werd mij verteld geer, schrijf je in op een forum, en je slaagd altijd wel met je kweekje.

nu heb ik mij ingeschreven, maar blijft rustig met tips en adviezen.

.....en het dan op ons afschuiven :huh:

En enige wat wij kunnen doen is speculeren wat we zien op de foto's. Je weet zelf niet eens wat er allemaal scheelt.

 

EC/PH kan te hoog/laag zijn

Temperatuur kan 's nachts (lamp uit) of overdag (lamp aan) te hoog/laag zijn

Luchtvochtigheid kan te hoog/laag zijn

Afzuiging kan wat mis mee zijn

 

En dan is dit alleen nog maar de basis. Meet jij eigenlijk wel een van de bovenste vier waardes? Zo ja, knal ze dan maar eens een paar dagen op de internets.

 

 

(bericht voor de rest mijn tent word besteld :) yoepie!)

Gr Lon

Van mijn belastingcenten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

heren alsjeblieft, ik probeer niets af te schuiven op jullie en ben jullie alleen maar dankbaar.

deze raad volgde ik op van een collegakweker die ook zeer goed op weg geholpen was door medekwekers

hier op de site!

 

dus niet denken van o, afschuiven! jullie hulp word zeer gewaardeerd :huh:

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent al mooi gestart, die groene vingers heb je al. Lees enkele kweekverslagen hier op het

forum door, neem je tijd, en die problemen raken wel opgelost.

 

veel succes, V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

geer wat venaSnar zegt zeggen wij ook maar even net iets anders dit omdat het al een paar keer is gezegd.

En zo moeilijk is het echt niet, ik zonder school en diploma's en me rekenen is ook niet wat het moet zijn! :)

 

en toch snap ik het. :huh:

 

 

Frikandel speciaal, ik betaal ook belasting van mij uitkering :P:D

 

 

 

haha ik werk ook hoor dus word verrekkend etc. maar..... vooruit omdat jij ook belasting betaald mag jij de kweek volgen die ik ga zetten. ;) :j

 

DE groeten mensen.. Lon

Share this post


Link to post
Share on other sites

tentjuh helft kleiner? moet je de inlaat ook open zetten!

ziet er verder goed uit hoor!

indien het haze is zou ik wel een groeiremmer gebruiken (clomeq van BIOQUANT) werkt erg goed :huh:

na 2 weken herhalen en daarna nog een keer.

je ziet ook veel eerder bloei .

veel succes in ieder geval :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo medekwekers.

 

leuk de reactie`s te lezen, dames zijn vandaag naar de kapper geweest en zijn voorzien van lekkere gladde benen.

na het knippen van de dame`s. hele plakvingers overgehouden., maargoed. het rook lekker

 

alleen erg nat nog in de tent. vloer lag met water, van het watergeven afgelopen zaterdag. zal dit minder worden als er een

klipfan in de tent hangt. ?

 

foto`s volgen vrijdag.

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe kan dat? Kwam het water letterlijk uit de potten lopen? Dan geef je wel heel erg veels te veel water

Share this post


Link to post
Share on other sites

hellow tw!tchy

 

ja inderdaad water kwam er onder uit, heb ze voor vandaag en morgen maar even op randsoen gezet.

woensdag krijgen ze weer! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou even de bloempot omhoog kunnen heffen, voel

je meteen of ze water nodig heeft of niet :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi alle, :huh:

 

natuurlijk heb ik gisteren de planten opgetilt en bekeken of water noodzakelijk was, maar nee.,

moest op advies de bladeren en uitschieten weghalen die onderin zaten.

kwam er wel achter dat de uitschieten van de hoofdstam niet zo stevig zijn als ik wensen zou.

hopelijk kont er nog wat vlees bij met het ophangen van de binnenfan.

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe die weet ik

 

dat komt omdat je dimt zonder de frequentie aan te passen je kan dus een frequentie dimmer kopen welke nogal duur zijn of gebruik maken van een variac

 

hehe ik voel dat iemand gaat zeggen dat ik het fout hem hahaha

 

dit ding http://nl.wikipedia.org/wiki/Variac heb je nodig

 

http://www.elektronica-online.nl/?zoek=variac

 

 

ohhh kopje koffie er bij en lees ook http://www.wietforum.nl/Editorial-Ventilat...ies-t50326.html staat alles in beetje naar beneden staat het dimmen

 

Ha goed bezig man! heb me ff een kopje koffie gepakt :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hallo,

 

laat het maar een lekker bakkie wezen dan!!! :huh:

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo medekwekers,

 

nog geen vrijdag en toch een aantal plaatje`s

kijk en geniet met me mee!!

gallery_32755_13271_111123.jpg

gallery_32755_13271_3755763.jpg

gallery_32755_13271_630516.jpg

 

gallery_32755_13271_4098787.jpg

gallery_32755_13271_2806105.jpg

gallery_32755_13271_473958.jpg

 

zo dit waren ze weer, bladeren zijn nog steeds niet optimaal, maar de bloei schiet er goed in toch ???

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn al een week of twee bezig hoor met hun bloemvorming zo te zien,

ziet er mooi uit Geer

Keep up the good work :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat watergeven is echt niet heel erg moeilijk heb ik ondervonden

geeft ze gewoon nog minder dan wat je zelf denkt dat weinig is en kijk goed naar de planten ze geven het gewoon aan wanneer ze dorst hebben.

Je kan zo snel te veel geven en dan staat alles stil je kan beter iets minder doen en dan goed blijven kijken.

 

If bestell even een tensio meter dat wil ook wel aardig meten :huh:

 

Dat vinger in de pot gedoe dat is het beste maar dat kan ik zelf ook nog niet hahaha mijn vinger is of vochtig of eh ja vochtig hahaha en als ie droog is dan gaat het niet goed :)

 

Oh ja ik zag ook dat je de kachel opgehangen had ? das wel snugger maar bedenk wel warme lucht stijgt op en met die jetfighter afzuiger er naast heeft het weinig zin ben ik bang ?

Direct op de planten is ook niet goed maar probeer van beneden naar boven te verwarmen niet alleen de bovenste helft van je tent toch :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...