Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

geer

eerste keer (help)

Recommended Posts

hey alle, :rofl

 

ik denk dat de hoop is opgegeven om mij in deze kweek verder bij te staan, en zal jullie er ook niet meer mee lastig vallen.

volgende kweek weer, alleen 1 vraagje, laatste !

 

de plantje`s moeten nu nog zoòn 20 dagen, heb iets vernomen dat ik de toppen nog een flinke dosis mee geven kon, maar weet hier de

benaming niet van. iets van een booster.........

 

iemand een idee ?????

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK-booster :rofl Dan moet je wel heel snel zijn, ik zou de laatste anderhalve week echt alleen maar water geven.

Ben je je voeding al aan het afbouwen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje vreemd dat je nu juist zegt dat je niemand meer zal lastig vallen en stopt met het verslag. Je vraagt de eerste 7 bladzijdes de standaard beginners vragen die honderd keer op dit forum zijn gevraagd. Iedereen heeft een enorm geduld en kappen je vragen niet af. Dus je wordt goed geholpen. Nu heb je een leerzaam probleem dat je zelfs verholpen hebt en nu laat je het afweten.

 

Eerlijk gezegd was jouw topic niet om aan te zien en met die naïviteit dat jij een kweek begonnen bent kreeg ik pijn van in mijn buik. Maar nu met het probleem van de meeldauw wil ik wel graag zien hoe je het hebt opgelost/ Het lijkt mij erg leerzaam. Misschien nog met een paar mooi foto's.

 

Al dit samen. Het is niet erg netjes, na al die steun en vooral geduld dat jij hebt gekregen, ons achter te laten met de vraag: "hoe is het afgelopen". :rofl

 

Mvg,

 

Xiao

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo xiao, mijn verslag was niet om aan te zien, je kreeg er pijn in je buik van....... sorry hiervoor.

 

ik heb inderdaad niet alles ingelezen voordat ik de tent volpropte met 25 planten. wist wel iets, maar dat was bij lange na niet genoeg....en met de hulp van jullie alle, en dat heb ik ook in de 7 pagina ook duidelijk laten weten dat ze waarschijnlijk nu nog rechtop staan door de hulp van alle medehobbyisten, continue bedankt hiervoor.

 

DACHT ER VEEL TE MAKKELIJK OVER! hier na alles opruimen en NOOIT meer overdoen

zonde geld maar het is niks voor mij.

 

nu denk ik 20 dagen voor de sluiting en alles gelezen te hebben over meeldauw, weghalen die planten

opnieuw beginnen..... ik zag dat niet zo zitten, en heb het advies in de wind geslagen.

 

planten zijn voor een eerste kweek denk ik niet verkeerd, nog steeds kraanwater, en gewoon bloeivoeding plagron terra bloom erbij en dit is het resultaat. zal er vrijdag foto`s van maken en deze plaatsen op het forum.

 

blij hier te mogen deelnemen in jullie verslagen en zag de geen reactie op de verkeerde manier,

 

geer :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl kweken is ook niet echt makkelijk . je moet er wel gevoel voor hebben (soort van ) en wiet heel erg leuk vinden

en er t liefste elke dag bij zijn

. verder

moet je niet stoppen met je verslag als het ff tegen zit

daarom zit je juist op een forum

ook als het ff kudt gaat moet je fotos posten

 

een fototje ( zonder licht aub ) .

met de preciese problemen erbij en dan komt het best wel goed

 

Zijn er zat die alleen maar lezen en niks posten

 

 

succes met je plantjes en volgende keer 16 in de tent ofzo>?\

 

 

grtz

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet OF gevoel hebben, OF verstand, OF geluk.. tja als je die alle 3 niet hebt word het niet veel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi alle.,

 

ik heb vandaag de foto`tjes genomen en ben benieuwd naar jullie reactie hierop.

positief of negatief. lijkt of de meeldauw idd weg is, of niet ???

 

iemand die mij vertellen kan, hoe lang nog om te knippen. ?

 

geer :rofl

 

gallery_32755_13376_4159492.jpg

gallery_32755_13376_3789363.jpg

gallery_32755_13376_472213.jpg

gallery_32755_13376_2927008.jpg

gallery_32755_13376_3661627.jpg

 

gallery_32755_13376_2452702.jpg

gallery_32755_13376_2047081.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo goed als ik het kan zien zitte er nog weinig bruine haren op

 

koop een loep dan kun je het zien waneer je moet oosten zo met het bloten oog kan je dat niet zien

 

je plante zien er toch niet verkeerd uit zo voor je eerste x

 

had veel slechter gekunnen

 

en vooral door gaan met je verslag

 

 

zet hem op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er terug mooi uit,ben kontent voor jou,su6.

 

GRTS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan nog minimaal 2 weken wachten met knippen, en schaam je niet voor je falen, wel leren ervan :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn eerste kweek duurde nog geen 15 dagen ... :rofl

Wel veel bijgellerd, maar nog steeds amateur...

 

Vallen en vooral weer opstaan.. Komt goed...

Je planten mogen nog wel ff...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey alle, bedankt voor de reactie`s!!

 

zal idd dan 2 weken geduld nemen dan om ze te knippen.

 

geer :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

2? eerder 3 weken nog wel.

 

Heb je dat meeldauw spul gespoten met de lampen aan?

Veel blad wat behoorlijk op zijn donder heeft gehad bij je planten (die oranje nerven zijn ook niet goed) en volgens mij zie ik her en der toch echt nog wel wat meeldauw waas.

 

Wat ik eigenlijk nog wel vreemder vindt is hoe de topvorming bij jouw opkomt, die bolletjes bovenop krijg ik meestal als ik veel te veel voeding heb gegeven en ze te nat staan maar dan wel bij een dikke indica, bij een haze/hybride heb ik dat nog nooit gezien behalve dan als de bloei verstoord was :rofl

 

Al met al niet slecht hoor vd 1e keer, je hebt veel geleerdt maar ik zou de volgende keer met een wat makkelijker soortje beginnen (indica)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lostchild,

 

ik heb de planten bespoten met licht uit, gedaan nadat de lamp al een uur uit was gegaan

topvorming zal inderdaad wezen door overvoeding. heb het maatbekertje ergens neer gezet, en

toen een scheutje de emmer in gedaan,. duidelijk te veel dus. goed opgemerkt trouwens.

 

zal ze de laatste 3 weken, die ze nog nodig hebben zoals je zegt. alleen maar water geven.

hopelijk trekt het dan nog een beetje bij.

 

ik moet wel vertellen dat ik er ook van sta te kijken hoe ze groeien en bloeien. krijgen zoals verteld

kraanwater,. val ze met slapen lastig. overdag is het echt te fris, bij licht uit. en dan zie ik dit......

voor de eerste maal een leuk veldje,. en bijna niet stuk te krijgen..

 

denk dat ik over 2 a 3 weken best tevreden ben, over de opbrengst van mijn 25 geadopteerde tijdelijke kinderen.

 

geer :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn eerste kweek duurde nog geen 15 dagen ... :(

Wel veel bijgellerd, maar nog steeds amateur...

 

Vallen en vooral weer opstaan.. Komt goed...

Je planten mogen nog wel ff...

 

welke kortbloeier was dat..? :rofl

die MOET ik hebben... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop echt voor je dat het straks nog een beetje te roken is(zou jammer zijn als dat niet zo is). verder hoop ik echt dat je de volgende rondes wat gaat doen aan aan de manier van omgang met je plantjes. ik ben zelf ook beginnend hobbyist,maar mijn temp en lv heb ik goed onder controle en verder stoor ik ze niet als ze slapen(hou ik zelf ook niet van). neem elke dag een uur de tijd voor ze en tot nu toe gaat het goed nog niks raars gezien een vliegje maar daar heb ik nu z'n bug scan voor gekocht

ik wens je meer geluk bij je volgende rondje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Geer,

 

Ik heb net je hele verslag doorgenomen en moet zeggen dat ik het boeiend vindt. Het is een mooi voorbeeld van wat er zoal gebeurd als je zonder kennis en ervaring een tentje neerzet met een lamp en een ventilator erin. Vol met 25 plantjes en gaan! Het lijkt zo simpel maar d'r zit een hele wetenschap achter. Biologie en plantkunde komt er zo bij mij op maar daar is vast nog een mooie latijnse term voor :blink:

 

Je komt stap voor stap allemaal problemen tegen die een aanwijsbare oorzaak hebben en zowat direct oplosbaar zijn of simpel voorkomen hadden kunnen worden. Een beetje WAT, WAT, WAT. Wat gebeurd er? Wat is de oorzaak? Wat doe ik eraan? Een leerzaam proces :lol: Fijn om te zien dat je begonnen bent met je in te lezen. Dat schijnt voor een deel van de beginners toch moeilijk te zijn en dat zorgt weer voor irritatie bij de gevorderden.

 

En dan vindt ik het weer jammer dat je de boel straks wil opruimen om er nooit meer aan te beginnen. Voor een 1e keer met deze setup en voorbereiding :rofl vindt ik het helemaal niet verkeerd. Doorgaan hoor! Je hebt de beginners ervaringen achter de rug en begint nu de basis van het binnenkweken onder de knie te krijgen. Volgende ronde zal al veel beter gaan.

 

Het juiste moment om te oogsten vindt ik toch iets van persoonlijke smaak. Er is kan veel verschil zitten tussen het effect van een vroege oogst en een late oogst. Heeft te maken met de verhoudingen THC, CBD en CBN. Als er iets over wil leren oogst je het in 4 of 5 stappen en laat je de laatste 2 planten bijna afsterven. Dan kun je na het na het drogen en curen eens goed vergelijken. Als het rookbaar is :wacko: En voor de beginner is het ook goed om eens een keer de gehele levenscyclus van de plant te beleven.

 

Arnold63

 

"Wie begint met moeite eindigd met gemak"

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is idd the key to succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

stikkie :wacko:

 

vreselijk die eerste ronde.. soms word ik er nog zwetend van wakker hahahaha...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo mede growers. :blink:

 

vandaag even de dames voorzien van water, lekker voor ze,

voeding zoals eerder vermeld niet meer gegeven ivm een overdosis de

laatste 2 keer. (rare topvorming tot gevolg)

 

nu bij water geven,. breken de bladeren af, zo doormidden. trekken is niet nodig,

buig een vinger van het blad en hij breekt af.

 

iemand een idee wat dit is ?

 

geer :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhh..breekbaar blad? :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Geer,

 

Ze zien er nu stukken beter uit, en ze zijn lekker aan het bloeien. Het lijkt erop dat ze zich weer fijn voelen bij je, als je ze voortaan vanaf het begin zo veel aandacht en liefde geeft ga ook jij hele dikke oogsten binnenslepen :blink: Ik denk dat je een goede les geleerd hebt aangezien je nu wel erg betrokken bent met wat er in je tentje gebeurt, volgende keer vanaf het begin zo bijhouden dan kan je een flinke oogst binnen trekken :wacko:

 

Succes met de laatste weekjes, nu hopen dat ze nog flink aandikken en dat vooral het bespuiten geen zooi achterlaat in de toppen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey alle,

 

heeft niemand een idee wat het wezen kan met het af kunnen breken van het blad en de vingers ervan. ?

 

geer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...