Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

chassie

Kweekafval dumpen.

Recommended Posts

VDD bericht over het illegaal dumpen van afval, nu dus de afval van de wietkwekerijen.

 

Videofragment, kijk vanaf 03.00

 

Tsja ze geven het antwoord zelf al: Het Kan niet in de kliko.

 

Maar er zijn wel growshops die grond en filters in nemen en als we die allemaal gebruiken dan wordt het voor de propaganda-makers weer wat lastiger. Voorbeeld van inname

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, weinig reacties, chassie :huh:

 

Dan brand ik wel even los.

 

Ik had alle aarde van mijn 2 rondes die hier op het forum staan volledig ontdaan van alle wiet/plug/wortel/knip-resten en keurig 's-avonds laat :lol: op een afgelegen plek gestort waar de gemeente net alle sloten hadden uitgebaggerd zeg maar. Er lag veel riet en sooi, en dat heb ik er keurig overheen gelegd :icecool .

Moest wel meerdere keren rijden, maar de gemeente moest die sooi er toch weghalen.

Het lag tijdelijk in de natuur (op een verharde parkeerplaats :showoff: ) nou....... dat had ik zo mooi opgelost, al zeg ik het zelf.

 

Geen natuurvervuiling, geen extra kosten want de gemeente moest daar toch al heen voor de vracht, Iedereen blij dacht ik zo :verrygood .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze tuin is inmiddels 60cm hoger geworden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Tsjeesus, ik heb in tijden niet zo hard gewerkt, zei de verslaggeeftster :showoff:

 

Goed initiatief van Le Plantage :icecool maar dat is natuurlijk geen goed nieuws voor de NOS :verrygood

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja ik vind dit wat een moeilijke kwestie :icecool

 

Je wordt inderdaad gedwongen om je afval te dumpen. Ook al ben je nog zo'n natuur liefhebber, naar de vuilstort brengen is gewoonweg geen optie.

Wij kwekers staan op deze manier wel weer extra in slecht daglicht en straks ook nog eens bij elke geruimde plantage de kosten van het opruimen in je gemeente van dit soort afval, allemaal erbij rekenen.

lekker is dat :showoff:

 

Zoals in dit filmpje:

Dat is direct langs de weg gedumpt zodat dit ook niet lang blijft liggen maar vlot wordt opgeruimd. Dit is toch de beste optie... :verrygood

 

 

Hms

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is dat voor gelul. naar de stort brengen kan niet :P

 

Ik breng e spullen altijd naar de stort.

de beste man die daar de hele dagen rondstruint druk ik altijd wat geld in de hand, en hij helpt vrolijk mee uitladen.

en hij weet best wat er inzit...

 

dit is de manier zoals het hoort, anders breng je het naar de growshop...( of in je kliko als je klein bent)

 

maar dumpen vindt ik niet kunnen.... no way....

Share this post


Link to post
Share on other sites

volledig met je eens Tim, als iedereen dat gaat doen net als bepaalde lui vuilniszakken over het balkon tiefen, krijgen we een lekker zooitje, in het land..

Als je de ruimte hebt en je bent niet heel groot kan je het zelf ook composteren en weer hergebruiken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de kliko doe ik het niet, hier in de buurten hebben ze afval analyse en pakken ze willekeurig klikos uit de straat en bekijken ze wat je allemaal weg gooit. Mijn buur werkt bij dat bedrijf en zo weet ik dat. Die vuilnisbakken zijn ook nog eens gechipt op naam en adres. Ik woon in drenthe dus geen idee hoe het elders in nederland zit, maar je zou maar net de pech hebben :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje aso, maar bij de buren in de kliko gooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze willen maken ze stortplekken waar bij de wet niet gecontroleerd mag worden.

 

Kan iedereen rustig zn spullen naar toe brengen en hebben we er het minste last van.

 

:P

 

of is dat een te linkse gedachte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is tegenwoordig niet elke (intelligente) gedachte links dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan blijft het illigale dump en dat is gewoon niet toelaatbaar nogmeer problemen afroepen en dan met name voor de kleine kwekerts.

Je kweekt niet voor niets dan kun je dat beetje geld ook wel uitgeven om het op een juiste manier kwijt te raken, ik rijd hier naar de stortplaats en ben 6 vuilniszakken met aarde hout gipsplaat oud filter en nog wat troep kwijt voor 15 euro.

 

bij binnenkomst word de auto gewogen bij verlaten ook en de afval dump je in de aangewezen container. zorg er wel voor dat je geen enveloppen of iets dergelijks met je gegevens in die zakken hebt zitten.

 

Dit hoeft niet eens bij je eigen gemeente te zijn afhankelijk van plaats tot plaats....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let voortaan even op de anpr apparatuur...

 

:P

 

Ik gooi het lekker in de achtertuin, groente groeit er mooi op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook weleens een stuk of 10 lege 10 liter kannen naar de stort meegenomen

die man moest wel even lachen toen die zag waar ze van waren

maar ik kon ze ook gewoon afgeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde naar milieupark gewoon in vuilniszakken geen grote knoop er in en je hebt binnen no time 16 zakken leeg gegooid gewoon op een rustig tijdstip gaan en zeggen dat je tuingrond hebt dan zullen ze ook niet twijfelen om je te helpen met sjouwen :P

filter kan je vaak inleveren bij de shop als je een nieuwe koopt en knipafval en stekpluggen verdwijnen in de ondergrondse vuil container een paar straten verderop zonder post erbij uiteraard!

Ik zie het probleem niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb ook weleens een stuk of 10 lege 10 liter kannen naar de stort meegenomen

die man moest wel even lachen toen die zag waar ze van waren

maar ik kon ze ook gewoon afgeven

 

Die stickers kun je er gewoon vanaf trekken hoor :P

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
filter kan je vaak inleveren bij de shop als je een nieuwe koopt

Hier in de omgeving echt niet.

Toen ik een nieuwe meterfilter ging halen vroeg ik of ik de ouwe kon achterlaten.

De persoon in die shop zei: "Nee, natuurlijk niet, gooi 'm maar ergens in het bos."

 

Ik haal ze nu leeg, gooi de korrels ergens in een kliko op ophaaldag, frame vouw ik op en bij het oud ijzer.

Plantaardig spul graaf ik door de tuin. De groente doet het er inderdaad goed op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ze willen maken ze stortplekken waar bij de wet niet gecontroleerd mag worden.

 

Kan iedereen rustig zn spullen naar toe brengen en hebben we er het minste last van.

 

:P

 

of is dat een te linkse gedachte?

 

Goed idee, Willem... Heb ik gelijk een adresje waar ik mijn asbest kan dumpen!

 

Evenals mijn restanten van het meth-lab !!!

 

ik heb ook weleens een stuk of 10 lege 10 liter kannen naar de stort meegenomen

die man moest wel even lachen toen die zag waar ze van waren

maar ik kon ze ook gewoon afgeven

 

Die stickers kun je er gewoon vanaf trekken hoor :)

 

green-lady

 

LOL !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat kan wel maarja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

9 van de 10 mannen die daar werken doen vast zelf ook weleens iets wat niet mag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brengen jullie het maar lekker naar het stort. 1 verkeerde, en ze staan bij jou voor de deur, zelf weten.

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indeed, werkt perfect en je krijgt mooie losse grond :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...