Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dretjuhhh

hok in unit loods.. 12 lampen.

Recommended Posts

Hey jongens.

 

ik was nog steets bezig in mijn tentje, eerst op aarde toen mapito en nu slabs met automatische bewatering. dit loopt perfect beter als alle ronders ervoor. maarnu..

 

ik wil graag een unit/loods huren afm: 5 bij 8. 4a5 meter hoog. hierin wil ik een hok maken van 6 bij 3 en daarin `12 lampen. maarnu het afblaas probleem: der zitten alleen deur en overhead deur in en geen pijp op het dak of wat dan ook. en om nou die deuren iets open te zetten met onze hobbie lijkt me nou ook niet echt een slim plan. dus zou het kwaad kunnen om gwn afteblazen in de loods? gesloten systeem ook al overna zitten denken maar zijn er ook andere opties of geeft het niet super veel problemen om het gwn zo dat hokje uit te blazen.? er komen 240 pptjes in op slabs. dat was het plan in iedergeval:P

 

graag jullie mening hierover, of zouden jullie zoiezo zeggen niet doen? ps betaal gwn de stoom..!!

 

groetjuhhsssss dretjuhhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bij vragen over grote kweken ben je denk ik op dit forum niet op het juiste adres! Doe je ding, maar vraag geen advies over zaken die niet zijn toegestaan.

We willen met ons allen nog lang gebruik maken van dit forum!

Hoop op jouw begrip!

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je praat over planten blabla.

 

Waar pak je verse lucht?

Kun je een dakdoorvoer laten maken?

 

Zijn het sandwichpanelen" staal" ?

Of kun je in een spauw blazen?

 

Gesloten werken kan. Maar is dat het waard. Want hoelang kun en wil je er draaien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In een gehuurde loods zou ik zoiets niet doen. Verhuurders zijn ook niet gek en de kans dat hij/zij een keer onverwachts langskomt is natuurlijk vrij groot. Wat ga je zeggen als ze vragen wat je erin gaat doen? Ik ben bang dat deze droom uitloopt op een nachtmerrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach vaak ben je te bange...

 

Uitblaas problemen ? ga semi gesloten kweken

Dan heb je de mogelijkheid om via een 125-160 mm dakdoorvoer uit te klazen

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi,

 

Doe je ding, maar vraag geen advies over zaken die niet zijn toegestaan.

 

Ik begrijp je stelling pf, maar ik kan geen kweektopic vinden waar dingen gebeuren die zijn toegestaan.

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey jongens

 

Peperfreak: tuurlijk respecteer ik dat! maar denk der zijn meer die zelfs verslagen der van maken met co2 en alles erop en aan.. dan kun je toch ook wel een vraagje stellen of is dat ook gwn hobbie wat die jongens nog doen?

 

Tim: het dak is van die geisoleerde panelen platen dus zou vlak bij de dakgoot wel een gat kunnen maken en isolatie er uit trekken en dan zou ik kunnen afblazen en op zelfde manier ook verselucht trekken.

wil gwn 3/4 keer kweek draaien en dan ophouden. en kon nog een man en die draait nu nog al bijna 2 jaar in zoon loods...

 

jan de ripper: ik las gister nog een verhaaltje over een man die info vroeg zelfde loods alleen die wou hem kopen.. deze man werd dat afgeraden en toen zeiden jullie gwn huren en vol zetten dat ding? dus nu snap ik het ff niet meer en het zijn hobbie loodsjes. mensen die er een carvan in zetten of boot opslaan. die komen er ook bijna nooit toch? het zijn verhuurders met wel 100 van die hokken zouden die echt elkekeer langs komen?..

 

maar in iedergeval bedankt voor jullie reacties

groetjes dretjuhh

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar vraag geen advies over zaken die niet zijn toegestaan.

PF

 

Whoehahaha :tu , wat een opmerking.

PF, wil jij jezelf direct van dit forum verwijderen!

 

 

Die loodsunits zijn vaak wel goed geïsoleerd met sandwichpanelen en er zitten inderdaad weinig gaten in. Uitblazen in de unit wordt moeilijk omdat de lucht verder nergens heen kan. Daarmee komen we ook op de aanvoer van verse lucht wat dus ook een probleem wordt.

Daarnaast is de stroom volgens mij ook beperkt, maar dit weet ik niet zeker. Wel worden die klusunits altijd extra in de gaten gehouden, en je hebt altijd vele buren die zich afvragen wat jij daar aan het doen bent.

 

Mijn advies is: niet doen. Huur ergens van een particulier of zo, en zorg dat je een hobby hebt waar je ook ruimte voor nodig bent.

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

startersunits.. zoek maar verder want hierin kweken is vragen om problemen. beetje een standaard "ik huur een unit en ga wiet kweken" verhaaltje maar de verhuurder/buren/politie heeft het waarschijnlijk al in de gaten voordat je je stekken erin hebt staan. naast dat. 6x3 mogen gerust 18 lampen in hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is volledig waar, mits je er een bedrijfje in knalt die productief is, en er extra verdieping inbouw.

maarja, dat zal niet gebeuren....

 

De beste kweekspots zijn niet in zo schuur maar in een .......

en ik zeg lekker niet waar :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winkelpandinhetcentrumwaarelkedagduizendmensenlangslopen :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is gedoemd tot mislukken. als jij zegt dat daar alleen boten en caravans gestald worden, dan zal daar hoguit een acculader staan die de accu's op peil houden. kom jij aanzetten met 12*600 watt...

opeens een gigantischverbruik op een rare locatie, je kan betalen wat je wilt dit gaat vragen oproepen.

 

dan zit je op een locatie waar mensen niet wekelijks komen, en jij komt er opeens dagelijks/wekelijks ook dat roept vragen op. je zal er miss een kweekje kunnen draaien twee als je geluk hebt en dan houdt het op. mag je blij zijn als je uit de kosten bent en niet gepakt wordt.

 

@pepperfreak alle kweekverslagen op dit forum zijn Illegaal in Nederland. want hoeveel planten mag je zonder vorm van professionalisme hebben? iedereen die zegt 5 planten heeft het fout!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Winkelpandinhetcentrumwaarelkedagduizendmensenlangslopen :tu

 

 

zo ergens in die richting ja :rofl

 

MIJN toppunt is nog steeds naast stichting verslavingszorg :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker vragen om problemen, stroom is moeilijk met die tussenmeter en volgens mij hebben ze niet eens water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boven een coffeeshop is ook prima, als er maar een zelfstandige ingang is. Geen mens wil daar wonen en als je eens wat ruikt vindt niemand dat raar. Een zonnestudio als dekmantel werkt ook wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, PF heeft een domme reactie geplaatst. Leeftijd en teveel drank gehad. :tu

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

als het qwa elektra kan EN als je een dikke wateraansluiting hebt => A&T systeem OF opticlimate

en dan "gesloten" kweken MET CO2 toevoeging natuurlijk

2 ruimtes om en om 12 / 12

opstart heb je nodig: (afgeronde richtprijzen)

18 x dimbare EVSA 600 + bulb + diamond kap = 18 x 250 = 4500

2 x opticlimate of A&T systeem = 2 x 4000 = 8000

450 x 11 liter potten OF (ong 5000 L) = 450 x 1.50 = 675

290 x 18 liter potten OF (ong 5300 L) = 290 x 2.50 = 725

5500 L RFX / mapito = 70 zakken 80 L = 70 x 20 = 1400

daarnaast natuurlijk nog je voeding, = = 2000

bouw van je hok, enz enz...

 

kom je dus totaal ff voor de makelijkheid op 17.000 OPSTART kosten...

als je die hebt succes :tu

* we lezen graag het bouw en kweekverslag *

 

als je verder nog geen ervaring hebt =>

"gesloten" kweken met CO2

2 x 2 of 3 lampen 600Watt EVSA

ik denk zelf A&T systeem (laat je informeren en lees op het forum)

verder de standaard bla bla wat je nodig hebt

 

verder miss nog een moeder + stekken ruimte en een voorgroeihok waar de dames meteen in de grote potten kunnen wortelen...

 

verder idd wel iets van een "dekmantel".

mag je daar sleutelen aan auto's ofzo? ...

 

groet Trotse Papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je heb maar 1opticlim nodig hoor.

Maar ik betwijfel of dat het een juiste locatie is.

 

Ik hou niet van loodsjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey jongens.

 

ik was nog steets bezig in mijn tentje, eerst op aarde toen mapito en nu slabs met automatische bewatering. dit loopt perfect beter als alle ronders ervoor. maarnu..

 

ik wil graag een unit/loods huren afm: 5 bij 8. 4a5 meter hoog. hierin wil ik een hok maken van 6 bij 3 en daarin `12 lampen. maarnu het afblaas probleem: der zitten alleen deur en overhead deur in en geen pijp op het dak of wat dan ook. en om nou die deuren iets open te zetten met onze hobbie lijkt me nou ook niet echt een slim plan. dus zou het kwaad kunnen om gwn afteblazen in de loods? gesloten systeem ook al overna zitten denken maar zijn er ook andere opties of geeft het niet super veel problemen om het gwn zo dat hokje uit te blazen.? er komen 240 pptjes in op slabs. dat was het plan in iedergeval:P

 

graag jullie mening hierover, of zouden jullie zoiezo zeggen niet doen? ps betaal gwn de stoom..!!

 

groetjuhhsssss dretjuhhh

Ten eerste: je hebt een éénmansbedrijf nodig.

Kies een logische naam (die je hoge stroomverbruik e.d. rechtvaardigd), en doe alsof je een flinke jongen bent, die voor bergen aan mensen producten levert. Hoe minder argwaan je opwekt, hoe beter.

Verder gewoon een verdiepingsvloer erin pleuren. Bij de bouwmarkten kunnen de ervaren medewerkers je precies uitleggen hoe je zoiets doet.

Een loodgieter hier en daar wat schoorstenen laten aanleggen, en al je apparatuur achter meerdere isolatielagen verbergen.

Het geheel sluit je natuurlijk weer met een muur af, met een luik, inclusief hangslot (voor als je de deur open laat en de andere huurders stiekem komen pottenkijken). Dit werkt uiteraard ook vertragend voor als je verhuurder even wil komen koekeloeren.

Op de eerste verdieping pleur je zoals gezegd al je apparatuur neer, en je zorgt ervoor dat deze verdieping alleen met een ladder bereikbaar is, die je op diezelfde verdieping achter het luik met slot verstopt.

Als je verhuurder echt naar binnen wil, kan hij natuurlijk gewoon een ladder pakken, maar wat mij betreft moet je het hem zo moeilijk mogelijk maken, in de hoop dat hij te lui is om de moeite te nemen.

Uiteraard ben jij overdag nooit aanwezig, omdat je ander werk hebt (in werkelijkheid lig je te maffen/smoken/je vriendin te palen/whatever)

Als hij je dan echt sommeert om zsm de boel van 't slot af te halen, zeg je dat je de volgende ochtend komt.

Je haalt je maten erbij (die hun mond kunnen houden), en haalt in de nacht ervoor je hok leeg.

Je pleurt je hok vol met je dekmantelzooi, zodat je verhuurder het allemaal wel best vind (wat mijn dekmantel is ga ik je natuurlijk niet vertellen..je weet maar nooit wie meeleest).

Daarna gelijk weer je hok volstouwen. Noot: 200+ planten nemen flink wat ruimte in beslag, dus houd hier rekening mee i.v.m. aanhangwagens e.d.

Als het kan, je aanhangwagens in je bedrijfsruimte rijden, zodat de eventuele beveiligingscamera's je niet zien.

Zorg er trouwens voor dat de openbare weg op een flink einde van je hok is.

's Nachts kunnen de juten op minimaal 30 meter van m'n hok komen, terwijl m'n schoorsteen door omringende panden verscholen wordt.

Doe aardig en normaal tegen je collega-huurders => je verdacht gedragen is verdacht zijn, en verdacht zijn is een pet voor je deur.

Probeer een ruimte te nemen die langwerpig is, waarvan de deur aan een kopse kant is.

Op deze manier kun je een voorzetwand met deur achter de overheaddeur maken, waardoor je hok er minder verdacht uitziet.

Elke keer als je naar binnen en buiten gaat, moet het op de één of andere manier overduidelijk zijn dat je met je dekmantel bezig bent.

Voorbeeld: je bent een alternatieve kunstenaar? Ga naar binnen met een doek, besmeur jezelf met verf, en ga zo naar buiten.

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel.

Observeer nauwkeurig welke huurders op welke dagen van hoe laat tot hoe laat werken, en stem je lichtcyclus daar op af.

 

 

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Queeker van Wiedensteyn, zo'n standaard oplossing is zo 2009, dit trucje word keer op keer op keer gedaan. het is een beetje het verhaaltje zoals veel mensen dit doen / maar vooral hebben gedaan en gepakt zijn. ik heb het idee dat je tegenwoordig wat creatiever moet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Queecker ik bewonder de genomen moeite voor je uitgebreide uitleg. :tu Zoals amnees zegt, moet je hedendaags een stuk creatiever zijn.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zit er iemand aan de crystsl meth.....

 

 

Man man wat ben jij een para mannetje.

 

Voor 12 lampen een dubbele verdieping.schoorstenen.aanhangers.

En dat in een huurpandje.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...