Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

criticalwidow

10xkillingfield & 2xmadshack

Recommended Posts

Yoooo Cw gaat goed in je tent en blad puntjes naar beneden.......water gift verhogen ;)

Greetzzz,M ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er goed bij critical,zeker voor je eerste keer,

en zo te zien hou je ze mooi groen ;)

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oppervlakte van 1,2x1,2 meter is inderdaad meer wat voor een 600 watter, maar met een 400 watt haal je wel een hele goede opbrengst hoor. Je moet het zo zien: Het is net als een gewoon 400 watt kastje, maar jij krijgt net wat meer grammen voor je wattage. Minder wattage per m2 is altijd een verhoging in opbrengst bij een gelijke situatie.

 

Ik draai 400 watt met een kast van 1,05 x 1,05m, en zelfs bij de randen en de kast deur groeit het nog dicht met dikke toppen. Die toppen had ik niet gehad als ik in een kastje van 0,8x0,8 of 0,9x0,9 kweekte. Als je extra ruimte hebt is dat gewoon mooi meegenomen ;) Wel zullen de toppen in de hoeken wat kleiner zijn.

 

De boel ziet er verder lekker uit, ben benieuwd of je mooie paarse toppen krijgt, ik vind dat zo'n prachtig gezicht. Volgende ronde wordt ook voor mij KF ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mena:

 

 

Watergiften zijn al aanzienlijk verhoogd van 500ml om de dag naar 650ml elke dag!

De blaadjes rondom de toppen hangen naar beneden en de rest staat gewoon strak....

 

 

@ blowke:

 

Groen houd ik ze wel hoor, ik heb een groene spuitbus in die tent liggen :D

 

 

@ tw!tchy:

 

 

Ik had eerlijk niet gedacht dat er zoveel toppen aan de planten zouden komen met een 400watter, maar ik ben dus blij verrast ;)

Zelf denk ik dat het een onsje of 3 gaat worden of zelf iets minder. Alles wat meer is, is mooi meegenomen toch?

Ennuh even over die paarse toppen ik heb er maar 1tje in staan maar die is dus bijna zwart B)

Ikzelf vind het dus ook erg mooi om zo'n paarse plant ertussen te hebben en ben al helemaal benieuwd hoe die gaat smaken :lol:

 

 

 

@topicuzzzz

 

 

Ben net weer ff wezen kijken bij mijn lievertjes en wauw ;) die toppen groeien nu als kool! Het beginnen echte cola's te worden joh.

Ik wil bij deze peperfreak bedanken voor het linkje naar een voedingsschema van canna die volgens mij deze toppen mogelijk heeft gemaakt.

Ik ging van de fles uit zal ik maar zeggen, en dit bleek aanzienlijk minder te zijn dat wat er op dit schematje stond!

Nu geef ik bijna 2 keer zoveel voeding mee en zie ze met de dag dikker worden ;)

Ik ga nog een kleine week pk's meegeven en daarna alleen booster en flores om vervolgens de laatste week te spoelen....

Vandaag ben ik niet zo fotogeil dus daar moeten jullie maar even op wachten ;)

 

Ps zal ik maar gelijk even het linkje erbij plakken he? Wel zo handig!

http://www.canna.nl/growguide

 

Groetjes Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk maar uit dat ze binnenkort niet geel staan,

als je plots je voeding x 2 gaat doen.

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowke,

 

 

 

Ik hou het allemaal wel goed in de gaten hoor.

In princiepe bouwde ik de voeding al op maar wist niet zogoed tot hoever ik kon gaan.

Maar met dit schematje ben ik wat wijzer geworden ;)

Ik had trouwens bij 1 plant onderin al wat gele bladeren gespot dus ik ga weer van elke dag naar om de dag water geven maar wel met de maximale voeding erbij ;)

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die onderste fanleaves worden zowiezo geel volgens mij....maar gaat goed toch? Je moet iig niet zo laat die pk geven volgens mij was ik echt 1 of 2 weken te laat daarmee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo forumgangers,

 

 

Ben ik weer met een vraag :huh:

Sinds een paar dagen doet mijn ph meter een beetje raar, hij moet geijkt/gecalibreerd worden maar ik heb geen vloeistof in huis.

Helaas door een longontsteking kan ik voorlopig ook niet naar buiten :wacko: Dus er wordt op dit moment alleen kraanwater meegegeven...

Wat kunnen de gevolgen zijn nu ik onafgezuurd water meegeef voor een paar dagen?

Zodra ik mij wat weer beter voel rij ik gelijk naar de shop om vloeistof te halen natuurlijk!

 

 

 

Grtzzzz Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey critical, kan geen kwaad, alleen zou ik dan ook ff geen voeding meegeven omdat deze zich dan ophopen, minerale voeding wordt alleen opgenomen bij een bepaalde ph waarde.

Btw je blijft toch meestal niet al te lang ziek.

Betrschap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey CC,

 

Of dit zo kwaad kan voor een paar dagen,betwijfel ik een beetje...maar zeker weten doe ik het ook niet.

Als je zeker wilt zij. van water PH6.0 dan moet je de vrouw/en of kids even naar de supermarkt laten gaan,en een sixpack Spa Blauw op laten halen :wacko:

 

Gr Zeebodem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren bedankt voor de reply :wacko:

Vanaf vrijdag geen voeding meer meegegeven en zal nog wel ff aanhouden.

Vandaag zou ik zowiezo stoppen met het meegeven van pk13/14

En om het ophopen te voorkomen kan ik dan vandaag misschien wel wat voeding meegeven voor een keer en dan weer 2 dagen niet?

Ze zullen alleen dan nog maar flores en booster meekrijgen.....

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het gewoon lekker zo laten, de plant geeft zelf aan of ze wat te kort komt, dan kan je altijd iets meer geven, meestal geven we toch al teveel. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forumleden,

 

 

 

Mijn plantjes maken 3 vingerige bladeren aan vooral in de toppen.

Omdat het mijn eerste ronde in een tentje is maak ik mij niet heel erg druk.

Het tentje is 1 van de eerste uitvoeringen van secret jardin en ik denk dat het daar grotendeels aan ligt.

De stiksels laten licht door, er zitten maar 2 zijflappen in en 1 luchtinlaat.

Omdat ik uitblaas in dezelfde kamer staat dus de deur op een kier wat dus gevolgen heb dat er licht door kan komen....

Ik lees dus op verschillende forums dat de kwaliteit een stuk minder wordt maar wat moet ik mij hier bij voorstellen eigenlijk?

Zit ik dalijk in plaats van een lekkere killingfield een thai te roken??

 

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan laat ik het zo krasi bedankt!

Een beetje voorspoelen kan volgens mij idd geen kwaad :wacko:

 

 

Groetjezz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Criticial weet je niet hoeveel ph- je normaal gesproken meegeeft dan? Dit zou je dan gewoon kunnen toevoegen

Share this post


Link to post
Share on other sites

kwaliteit valt echt wel mee.. :wacko:

Hou wel rekening met verlies in kwantiteit..

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey stikkie,

 

Nou dan ben ik tevreden met mijn eerste kweek hoor!

En die kwantiteit valt bij mij wel mee denk ik :wacko:

Bedankt...

 

Ps ik zat net te denken zou het ook misschien te maken kunnen hebben met die 400 watter die ik heb hangen in een tent van 120x120x200?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of kijk gewoon even op de site van je waterleidingbedrijf welke Ph je daar uit de kraan krijgt en ijk je meter daarop.

Dubbelcheck idd door een fles bronwater te meten. Op het etiket staat de Ph.

Zal er een verschil van 0.1 inzitten, da's niet zo erg als geen idee hebben wat je geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowke:

 

 

Hey trouwe kijker alles goed?

Om op jou eerdere waarschuwing terug te komen (vergeling) heb ik er 1 tussen zitten die idd al geel begint te worden en verbrandde bladpunten heeft ;) Maar nu geef ik alleen nog maar water onafgezuurd. (ph meter moet gekalibreerd worden)

Ik heb niet echt veel omgekeken de laatste paar dagen ivm longontsteking ;)

Kom snel weer ff bij jouw kijken dude

 

 

@weedster:

 

 

Ja dat het normaal was dat die bladeren geel werden en later eraf vallen was me al duidelijk :D

Met die pk was ik al begonnen in week 5 en vrijdag was ik al gestopt daarmee ook ivm die ph meter....

En ook kom ik snel ff bij jou buurten gast :D

 

 

@topic

 

 

Tis alweer een tijdje geleden (voor mij dan) dat ik een update heb gedaan in verband dus met mijn ziekte.

Ik vind dat ik de meiden een beetje verwaarloosd heb daardoor, maar goed oordeel zelf:

 

gallery_27271_12488_596837.jpg

gallery_27271_12488_535719.jpg

 

Ik denk dat op deze foto wel te zien is dat er een "colafles" tussen zit :lol:

 

gallery_27271_12488_1178532.jpg

 

gallery_27271_12488_1426117.jpg

 

De paarse liklollie:

 

gallery_27271_12488_1426703.jpg

 

En deze is toch ook niet helemaal groen hoor

 

gallery_27271_12488_630462.jpg

 

 

Tja ondanks dat ik ze een paar dagen verwaarloosd hebt vind ik het al met al wel meevallen.

O ja ik zag een klein beestje lopen over de vloer van mijn tentje maar kon niet goed meer zien wat het was nadat ik 'm geplet had.

Ook af en toe zie ik een mugje vliegen maar zie er niet zoveel kwaad in want dan had ik dat wel af kunnen lezen van de planten toch?

Ik heb nog een half flesje pvp staan zal ik dat dan maar gebruiken voor de zekerheid?

De colafles plant begint gele bladeren te krijgen met verbrandde bladpunten en er is een plant gespot met roestplekken zoals dat hier genoemd wordt! Ik ga morgen even opzoeken hoe dat komt want ik begin weer te zweten en sterf van de kou :)

 

 

Weltrusten forumgangsters :)

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff nu weet ik dus hoe ik aan die roestplekken kom op mijn bladeren :)

Als je ook maar even laks omgaat met je plantjes kan dat dus al gevolgen hebben.

Normaal gebeurt het in week 4 maar ik zit al in week 8 is nie goe van mij ;)

Ik rij zo maar ff snel naar de shop om vloeistof te halen voordat ik nog meer schade aanricht :D

 

 

Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey critical,hoe kom je dan aan die roestvlekken?

Ik zie niet veel vergeling op je foto's,wel dat je bladeren bij sommige planten hangen...

Als je planten in de bloei staan en ze hebben toppen moet je er niets meer opspuiten,ook geen pvp.

Volgens mij heb je te lang en mss ook wel teveel pk 13-14 gebruikt,

die van canna geef je normaal een weekje mee,ik heb die van mij maar 3x pk 13-14 gegeven

 

grtjs blowke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowke,

 

 

Die roestplekjes komen door het te droog staan van mijn medium.

Zoals ik al zei ik heb er ff niet zo veel zin in gehad :)

 

Die pk's, tja het plantje wat in het begin al wat aan de gele/lichtgroene kant was staat nu weer zo als het begin.

Misschien wel wat jij zeg maar ik heb niet elke dag pk's meegegeven en de rest staat er best wel gezond bij.

En als ik zeebodem's zn vorige topic volg zie ik dat hij ook 2 weken pk's meegegeven had.

Maar als ik het schema had moeten volgen had ik idd 1 weekje pk's moeten geven...........

Ik heb vandaag mijn meter geijkt en ga nu ff voorlopig veel minder voeding meegeven.

 

 

Gr Cw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi CW, ik gaf het ook altijd twee weken, alleen 1/3 van `t aanbevolen en 2xper week :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...