Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

WE ZIJN HET SPUUGZAT

Recommended Posts

Als er in het huurcontract staat dat bij ernstige verdenking van het kweken van hennep de verhuurder gerechtigd is de huurovereenkomst met onmiddelijke ingang te ontbinden, dan mag dat.

en ter illustratie dat dat ook werkelijk gebeurt:

http://www.binnenlandsbestuur.nl/vakgebied...e.1187740.lynkx

http://dirkzwagervastgoed.nl/2011/05/04/is...-hennepplanten/

 

 

15 jaar geleden hadden coffeeshops meerdere kleine leveranciers waardoor het gemiddelde THC percentage lager ligt. (al speelden uiteraard ook andere factoren een rol, zoals het percentage buitenteelt)

Zodra er nog maar enkele grote kwekers over blijven doen ze dit met de meest populaire soorten, of, als de markt het toestaat, met soorten die het snelst te kweken zijn met de grootst mogelijke opbrengst. Voor het hoogste thc percentage gaan is ook een strategie omdat met vloeibare versnijding je opbrengst sterk stijgt en er bij zeer sterke wiet nog steeds een pittig wietje over blijft.

Maar zelfs als iedereen top44 zou kweken, dan zou het gemiddelde nog steeds hoger uitvallen dan in een markt waar coffeeshops 20 soorten wiet op hun toonbank hebben waaronder Thai, Purple, Orangebud en andere mildere wietjes. (mmmmm Orangebud ;) )

Bovendien is nu al het moment dat kleinere kwekers niet echt meer bevoorraden, en wat ligt er op de schappen?

K2, White widow, Sneeuw witje, Northern light, 2 à 3 soorten per shop, en de grotere shop 5?

 

Het verschil tussen illegaal en illegaal is het wel of niet dominant aanwezig zijn van criminele organisaties in de cannabiswereld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het in belgie trouwens mogelijk is om een cannabisvereniging op te richten waarom hier niet?

 

zolang ze de planten niet ontdekken? en je een kweekpas hebt ipv opsteltens jodepas :P

 

en anders is er nog de opstand met prinsjes dag ;)

 

volk in actie

http://www.nu.nl/politiek/2563942/ik-reken...est-najaar.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken shops waar ze alleen pp inkopen en dit alle namen geven. denk je dat ze 7 soortjes hebben, krijg je standaard pp. met haze hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop toch es allemaal met deze nutteloze discussies, ik ben het ook spuugzat maar ipv gewoon erover te zeveren doe ik er iets aan

 

IK KWEEK!

 

Meer moet niet, doe gewoon je ding, laat het gerecht overspoelen met cannabisgerelateerde zaken en dan zal het wel beteren

Het probleem is dat er gewoon te veel mensen zijn die niet durven en maar braafjes naar de shop gaan om bakken geld uit te geven!

 

Daden zijn altijd krachtiger dan woorden!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die shops ken ik ook.

Word je white widow verkocht die ineens als santa maria smaakt en de bijbehorende spirituele high die ik altijd herken van de santa.

 

Voor mij geen probleem,santa maria als white widow verkopen want ik rook beiden graag.

Maar wat soms erger is dat ze er zelfs bv de naam''bio''voor zetten en dit ineens naar zure salpeter/zwavel smaakt.Dat is dan geen biologisch gekweekte wiet maar wiet waar de voedings resten nog in zitten.

 

Of de welbekende landelijke''NLX''waar je 9 van de 10 geen nlx krijgt maar rommel.

 

In de shops is gewoon geen goede wiet meer te koop,

ik heb het zien aan komen in de 21 jaar dat ik wiet koop en af en toe kweek.

Er zijn geen hobby kwekers meer die met liefde en trots een zuiver product leveren aan de shops,

het zijn nu de loodsen waar in een jaar bv 5 of liever 6 oogsten worden gedraaid,

waar de wiet word verzwaard met middelen,waar afbloeien een woord is wat ze niet kennen.

Lekker tot de laatse dagen pk13/14 mee geven voor grotere toppen.

 

Met dank aan onze regering die ons dit laat roken.

Ze willen zo erg dat cannabis illegaal word,maar ondertussen pakken ze per gram die in shops verkocht word een percentage belastingsgeld.

Want geld is belangrijker dan de mensen zelf,dus maak het verboden onder het mom''kijk de overlast eens''nadat ze deze overlast zelf veroorzaakt hebben door die wetten.

 

Bijna iedereen die het gevolgd heeft heeft die situatie zo zien ontstaan,

waarom kan een politicus die dingen niet zien dan?

Denk je dat ze echt achterlijk zijn?Ze zijn super slim,iemand die zich als stommeling gedraagt kan zich altijd verschuilen achter zijn stommiteiten alszijnde''hij wist niet beter''of''excuses''en zand er over.

Zo makkelijk,en tegelijkertijd ook zo sluw.

 

Volgens mij worden we zwaar voor de gek gehouden,

en niet enkel blowers maar elke inwoner van deze wereld.

 

Kijk eens naar de vele rare nieuws berichten,

kernramp na kernramp,legale pedofielen verenigingen,de huren omhoog,meer kern centrales na fukushima,en dan voor de vergelijking een redelijk onschuldig cannabis verbieden om de weegschaal in balans te houden.

 

Stukje bij stukje balanceert de weegschaal,op een tare functie die langzaam omlaag eb't tot een punt dat het geen eens meer op valt.

De weegschaal is in balans ondanks alle te zware belast aan de ene kant.

Je ziet het gebeuren en denkt dat het niet kan,en toch gebeurt he.

De waanzin veranderd naar bepaalde maatstaven waar velen in de maatschappij zich naar gedragen en normaal word.

 

Hoe kunnen we ooit strijden als het volk tegen elkaar opgezet is?

We zullen het zien na prinsjesdag,ik verwacht niet veel goeds ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stop met het nodig hebben van geld! en hun systeem valt vanzelf uit elkaar:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

desalniettemin,

Dit zijn de door Trimbos gerapporteerde (en op internet vindbare) gemiddelde THC percentages van Nederwiet in Nederlandse coffeeshops:

1994: 8.5% THC

1995: 8.5% THC

1996: 9.0% THC

1997: 8.5% THC

1998

1999: 8.6% THC

2000: 11.3% THC

2001: 15.2% THC

2002

2003

2004

2005: 17.7% THC

2006: 17.5% THC

2007: 16.0% THC

2008: 16.4% THC

2009: 15.1% THC

2010: 17.8% THC

 

Dus het staat als een paal boven water dat het gemiddelde THC percentage in coffeeshops door de jaren heen is gestegen, ongeacht of het stiekem allemaal top44 is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Politiek = macht = geld = gevoelloos = egoistisch = manipuleren = corruptie = intimideren

 

Wat blijft er over voor ons klootjesvolk, niks, wij laten ons gewoon alle rechten waar onze voorouders voor gestreden hebben, weer doodgewoon afpakken.

 

We moeten het politiek spelletje meespelen.

 

Maar op een positieve manier.

 

We zullen de oppositie van de huidige regering op een postieve manier heel snel moeten benaderen, wat voor consequenties dit heeft voor ons allemaal.

De criminaliteit wordt zo alleen maar erger en het eindproduct voor de medische gebruikers zal steeds slechter worden.

 

En dat allemaal voor een plant, een geschenk uit de natuur. ;)

 

Wat dat betreft, ik zou zonder heel de luxe om me heen kunnen, dat kunnen ze in den Haag niet.

Eigenlijk hoop ik dat heel het geldsysteem zo snel mogelijk instort, door wat dan ook.

 

Eens kijken wie er dan het laatst lacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

knopen doorhakken!!!

ik geef me op voor het logistieke/fysieke gedeelte

drukwerk/ gaat niks kosten

hier zit zooooveel kunde om om iets op te zetten

 

ook dit is weer nutteloos

maar eej goei weekend alvast

 

gr east

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het er mee eens dat knopen moeten worden doorgehakt,

maar de eerste knoop die moet worden doorgehakt is denk ik,

wel of geen overkoepelende vereniging die deze taken op zich neemt,

en als het antwoord 'wel' is, kan iemand met een beetje webhost ervaring een forumpje starten waar we verder kunnen discussieren over de inhoud, takenverdeling, financiering en uitvoering (evt kan ik dit ook aansturen), en kunnen hier en op nog wat andere forums draadjes worden geopend met een roep naar vrijwilligers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De maatschappij is verslavend

WietPlanten en alle andere planten werken bevrijdend,

Meer mensen moeten meer Planten Kweken.,

gewoon overal planten kweken voordat de poolkap helemaal smelt in 2045 ofzo

en nederland onderwater waait.,

vandaag weer waait de wind weer teveel , me plantjes krijgen door de wind zo last van bladmoeheid.

When More

People Grow(Blow) up High.

the Sooner Babylon is gonna fall down.

en er komen nog meer mensen bij die groene vingers en vrije geesten krijgen.

en de natuur zal deze maatschappij omvormen met behulp van de groene vinger mensen.

en anders worden we lekker gek , dat zeggen ze zelf steeds , crisis daar praten ze over.,

Share this post


Link to post
Share on other sites

high AMNEES mooi topic : hier mijn reactie...

 

ik heb alle 10 pagina's niet doorgelezen dus maybe staat dit idee er al maar dan weet men dat ik daarvoor in ben.

 

vele op dit forum zullen het met me eens zijn dat de NIET blowende/telende mens, vaak onwetend is omtrent de possitieve invloeden van de cannabisplant en dat in alle facetten bijv: hobby telen, recreatief gebruik, medisch etc etc

 

daarom zou het naar mijn idee goed wezen als er is een GOED voorlichtingsboekje gratis langs ALLE huizen van nederland gaat. vaak lees je boekjes die anti of juist pro cannabis zijn... Laten we als voor en/of tegenstanders is eerlijk wezen over cannabis en is duidelijk een folder ( zal eerder een klein boekje worden met al die gegevens haha) maken en DUIDELIJK de plus en ook de minpunten belichten want ja blowen kent natuurlijk ook negatieve dingen ( in schulden raken de grote georganiseerde wiet maffia etc etc )

 

wat zou daar in moeten komen te staan?

 

1.de belangrijkste feiten over de plant zelf en het gebruik ervan

2.de criminaliteit rondom cannabis, terug blikken van jaren 60 tot nu wat is daar aan te doen???

3.illegaliseren...voor en nadelen regulieren voor en nadelen legaliseren voordelen (oww en mogelijke nadelen :P )

4.alles rondom medisch blowen/growen

5.alles rondom recreative blowen/growen

6.het coffeeshop wezen belichten

7.wat leverd het de staat op aan belasting op m.a.w wat gaat dat gat opvangen ( ooit begrepen dat cannabis de staat net zoveel opleverde als het openbaar vervoer )

8. blowen t.o.v alchol en tabak ( begreep dat bijv vaporisen van een 100 'joints' even slecht is als 1 sigarret

9. hoeveel porbleem verslavingen hebben we in nederland omtrent blowen ( vergelijk dat is met tabak en alcohol)

10. hoe staat cannabis er internationaal tegenwoordig bij

 

mijn punten zullen hier en daar vast anders geformuleerd moeten worden en ik zal ook zeker hele belangrijke aspecten vergeten zijn.... mijn excuses ;) maaar

 

kortom eye openers voor mensen want dat cannabis KAN lijden tot gezeik weten we hier op het forum allemaal wel... het is alleen dat de niet wetende niet-blower en niet-grower zo weinig possitiefs weet over de plant cannabis zelf.

door een boekje te maken dat pakkend is voor zowel de voor als tegenhangers met enkel BEWEZEN feiten zullen vele mensen aan het denken zetten en zal ook zorgen dat beide groepen het boekje aandachtig door zullen lezen.

 

wie weet steekt ivootje opstelten er ook nog wat van op.

 

hoop dat je er wat aan hebt

 

 

peace hempy

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een goed idee hempy, ik vraag me dan nog wel af of zo'n boekje verstrekken mag en kan. tuurlijk kan het (met genoeg pegels) maar dat boekje zal dan toch via de reclamefoldertjes bij mensen in de bus komen, mag dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjah dat zou uitgezocht mogen worden... ennuh de pegels... zodra het de growshops en alle 666 coffeeshops echt te heet word onder de voeten zal er geld genoeg zijn. er word immers 100den miljoenen belasting gevangen door de overheid, die shop eigenaren hebben nog zat geld over.

 

na zo'n mooi landelijk boekje zou je ook een woordvoerder moeten hebben met een zo'n schoon mogelijk blaadje die de pers te woord kan staan... een mooi vers referendum er door weten te drukken en we weten als blowers en growers waar we aan toe zijn. zo'n referendum kan zelfs nog dan in ons voordeel spelen mits elke (natuurlijk meerderjarige) blower en grower op komt dagen. slecht felle tegenstanders zullen negatief stemmen maar denk dat die groep dan kleiner zal wezen als de neutrale man/vrouw ( die komt hoogst waarschijnlijk niet eens op dagen ).

 

en is het niet zo dat wat het volk wilt wet is...UTTTT schiet ineens die gulden naar euro in mijn hoofd ;) ach daar hebben we tog wel van geleerd, dan daarna maar de straat op.

 

dat er nou zo'n hetze gemaakt word rondom wiet is niet voor niets heah.... bepaalde partijen als christen unie en cda verliezen tegenwoordig al veel stemmen omdat mensen steeds vaker geloof en politiek scheiden. vooral jongeren van vandaag de dag groeien al op met wiet en drank en weten straks wanneer ze stemrechtig zijn dat wiet lang niet zo verkeerd is als dat word beweerd. die zullen voor vrijheid van blowen gaan. want ikzelf ben nog maar een ontzettend jong pikkie van 22 en was een zeldzame met op me 13de a 14de jaar blowen tegenwoordig doen veel en veel meer gasten dat al op die leeftijd.

 

nu KAN de politiek(sommige stromingen) zich nog roepen op al het oudere GEÏNDOCTRINEERDE volk dat vroeger braaf maar luisterde naar de politiek en maar alles aan nam . al word dat ook al sterk minder!!!!als ik zo is bekijk hoe politiek was 40 jaar terug en nu was het vroeger veel transparanter( helderderderder) en 'leek'het veel eerlijker te gaan.... hoe vaak word men nu niet belazerd door de politiek en krijgen we die vieze bittere pil niet na....

 

mensen zowel jong als oud denk gelukkig tegenwoordig veel beter zelf na

 

we worden ons allen een stuk BEWUSTER en dat woord bewuster zullen we de komende 50jaar???? nog veel meer mee gaan maken.... we zijn hier op aarde sowieso bezig met een hele vernieuwing (renaissance) ook al hebben we die zelf niet eens sow door...

 

 

tsjah noem me zelf ook niet voor nix hier HEMPRENAISSANCE ( al is dat nog wel toekomst )

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannabis parfum(/aftershave/etc)

eventueel als cadeau aan het cda omdat zei het zo lekker vinden ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De publieke opinie over dingen wordt vaak beinvloed door "sit-coms". Je kijkt om te lachen, en ondertussen worden er allerlei politieke standpunten door je strot geduwd.

 

Dus het is tijd voor een komische serie rondom een koffieshop en haar bezoekers/leveranciers. De kafka-eske situatie rondom het gedoogbeleid leent zich uitstekend voor grappen.

Personages:

- De koffieshophouder: Idealist die zich met hand en tand verzet tegen intimiderende criminelen, goede kwaliteit en service wil leveren.

- Leveranciers van de shop, varierend van de vaste broodkwekers tot de hobbyist die wel eens wat over heeft

- De criminelen, die met geweld proberen een aandeel in de shop te krijgen, maar steeds falen door de slimheid van de eigenaar

- De bekrompen CDA wethouder, die steeds met plannetjes voor sluiting komt, die het doel volledig voorbij schieten.

- Klant 1: Hardwerkende bouwvakker, die regelmatig na werktijd even een koffie en een voorgedraaide komt nuttigen

- Klant 2: Arts/advocaat/zakenman, die alleen even binnenwipt om te kopen.

- Klant 3: WAjonger die af en toe wat bijverdient door aan jongeren alcohol en wiet te verkopen, en steeds een "ban" oploopt

- Klant 4: Een zwerver die bewust op straat leeft, en in de shop zijn sociale leven en rustig plekkie vindt.

- Klant 5: ....

 

Wie wil er meeschrijven? Dit zal gestructureerd gebeuren waarbij hulp geboden wordt bij het schrijven. Stap 1 zal zijn het uitwerken van de verschillende personages.

stuur me maar een pb als je zin hebt in dit project.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja, goedbedoelde initiatieven allemaal hoor. Maar of dit nou allemaal zoden aan de dijk zet... Ik voorspel jullie dat alle tot op heden genoemde strijdbare plannen een zachte wiegendood gaan sterven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het plan om cannabis in het wild uit te zetten?

 

iets wat 'zelf' de nederlandse natuur is ingekomen kunne ze niet verbieden toch?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hebben ze met paddestoelen toch ook gewoon gedaan. Veel van nature in nederland voorkomende paddestoelen staan op de verboden lijst.

 

Dan zie ik ook gebeuren dat hele schoolklassen naast de vogelkers ook cannabisplanten uit de grond gaan rukken.

 

@Whazzup: het zou best kunnen dat al deze initiatieven niet veel zoden aan de dijk zullen zetten, maar ik ben blij met elk positief initiatief. Beter dan niets doen. Het is al heel wat als een paar blowers actie gaan ondernemen. Vooral ludieke acties die de pers halen. Iedere keer als een van die actievoerders geinterviewd wordt gaat er een positief signaal de wereld in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag in de almare (krant van almere) stond een stuk over het gedoogbeleid dat ze nu almere een softdrugs vrije stad willen maken...

Alle cofee shops sluiten jointje roken of wiet op zak willen ze gaan bestraffen.. :D

Het moet niet veel gekker worden :D

almere kende ''vroeger'' voor de shops er waren in elke wijk wel een dealer of 5/10 en nu telt heel almere mischien 20 dealers....

Dus heel goed bezig meneer van dijk, maak er maar weer een dealers wet dream van.. ;) :D

 

En wie vult het gat weer op wat wordt gemaakt bij de belasting..?? Wij..!

Wil denk ik niet eens weten wat die shops bij elkaar in het laatje leggen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een idee voor een demonstratie waar niet eens zo heel veel mensen nodig zijn. Een letterlijke demonstratie van het verschil tussen blowen en drinken:

Twee groepen. Een groep die zich helemaal suf blowt, en een andere die alcohol nuttigt. Pers uitnodigen, en laten zien wat er in de loop van de middag gebeurt met de verschillende groepen.

 

er kunnen dan opdrachten uitgevoerd worden of spelletjes gespeeld worden. Aan het einde een wetenschapper die netjes samenvat wat er allemaal gebeurd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
almere kende ''vroeger'' voor de shops er waren in elke wijk wel een dealer of 5/10 en nu telt heel almere mischien 20 dealers....

Dus heel goed bezig meneer van dijk, maak er maar weer een dealers wet dream van.. ;) :D

 

:D

die tijd ken ik nog wel (heb er 2jr gewoond nieuw betondorp)

 

Heel apart dat van Almere, hier in mijn stad (CDA bolwerk) is er juist van 0 lijn naar gedoogde CS gegaan om problemen te voorkomen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog eens dit topic doorgelezen.. de opmerking die iemand maakte vann het systeem maakt zichzelf kapot.. dat is eigenlijk best reeel. gewoon niks doen, blijven kweken, totdat deze hetze overwaait. taskforce en dat soort onzin is nog niet heel lang bekend bij de nederlander, zodra blijkt dat het geen KUT werkt valt het vanzelf uit mekaar. en de burger die vertrouwen had in de oorlog die nu gaande is, zal over een paar jaar ook wel zien dat het allemaal bullshit is wat hier gebeurt. ik ben in ieder geval aan m'n 5e ruimte begonnen (ik zeg niet dat er 5 draaien) en ik heb nog nooit 1 agent, huiseigenaar, buurman of wat dan ook aan de deur gehad, dus doordraaien is nog steeds TE makkelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmo7, in woningcorporaties is vanaf zo 2006 in de huurovereenkomsten opgenomen dat het kweken van hennep (in iedere hoeveelheid) hen het recht geeft de huurovereenkomst direct te mogen beindigen. De overheid probeert deze voorwaarde ook door hypotheekverstrekkers in hun hypotheekvoorwaarden op te laten nemen.

- gevolg: tuin is niet langer meer een optie

sinds 1/7/11 is de opiumwet aangepast waardoor in principe iedere vorm van binnenkweek, bedrijfsmatige kweek is,

- gevolg: binnenkweek is niet langer meer een optie

 

Die 5 plantjes die op papier nog worden gedoogd, worden dat dus in de praktijk niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...