Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

WE ZIJN HET SPUUGZAT

Recommended Posts

denk toch dat het grootste probleem wordt die blowers die helemaal te stoned voor worden op de bank hangen met een fles cola en de afstandbedieing om die te motiveren om er aktie voor te voeren/actief deel te laten nemen aan de akties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup (ik stop de vorige discussie even omdat die weinig constructief is, wil je toch graag dat ik nog ergens antwoord op geef moet je me dat maar even zeggen).

 

Over dat keurmerk;

enkele van de voornaamste bezwaren die ik zoal tegen kom van politici of rechters zijn:

- meer stroom in gebruik dan het electriciteitsnet van woonhuizen op gebouwd is

- stroomdiefstal

- amateuristische installaties

- brandgevaar wegens bovenstaande punten

- wateroverlast

- vocht schade

- schade aan het huis

- stankoverlast

- bedrijfsmatig gebruik van woning

- criminaliteit

- veiligheid in de wijk

 

 

De veranderingen van 1/7/11 hebben voornamelijk betrekking op de kweker van minder dan 6 planten. Is dat ook wat je als doelgroep ziet? in beide gevallen lijkt registratie mij te riskant, je registreert 'criminelen', en zon database zou voor de politie handig zijn te confisceren.

 

Stel, je beperkt de doelgroep tot kwekers tot 6 planten, dan zijn bijna alle bovenstaande punten weggestreept als alle growshops in nederland stoppen met de verkoop (aan de kleine kweker) van magnetische balasten, want daar ligt het voornaamste gevaar. Of misschien een kwekersset die dit keurmerk krijgt(stap voor stap handleidinkje erbij?), bijvoorbeeld een 80x80 tent met 250 of 400 watt electronische balast (zonder schakelkast, want dat is dan niet nodig, en eeeeeigenlijk een automatische brandblusser ook niet meer.), 350kuub zuigertje en 500kuub filter en je bent er al zowat.

X meer stroom in gebruik dan het electriciteitsnet van woonhuizen op gebouwd is

X stroomdiefstal

X amateuristische installaties

X brandgevaar wegens bovenstaande punten

X wateroverlast

X vocht schade

X schade aan het huis

X stankoverlast

- bedrijfsmatig gebruik van woning ;)

- criminaliteit :P

X veiligheid in de wijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar praten we eigenlijk allemaal wel over hetzelfde?

 

als ik mijzelf de vraag stel,

Wat wil ik bereiken?

 

Dan is mijn antwoord

- dat de kleine kweker tot 6 planten, mits hij geen overlast veroorzaakt, vrij is in zijn doen en laten, zonder angt te hoeven hebben dat hij een boete krijgt of de label crimineel, zijn spul wordt afgepakt, of hij het huis uit wordt gezet.

 

oftewel, mijn verontwaardiging gaat voornamelijk

- over de 1/7/11 wijzigingen in de opiumwet,

- en over dat woningcorporaties (en binnenkort hypotheekverstrekkers) een totaalverbod op hebben genomen in hun huur/hypotheek voorwaarden (op aanbeveling van politie/overheid).

 

maar iedereen weet dat de dingen waar wij spuugzat van kunnen zijn veel breder is, dus laten we eerst eens beter formuleren wat we willen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel dat politieke partijen zich de consequenties van deze punten niet hebben gerealiseerd en ze op "geniepige wijze" zijn toegevoegd, is het ijzer nu nog heet, en kan het misschien in een spoedvergadering ongedaan gemaakt worden.

Politieke partijen inlichten lijkt me dus zinvol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
oftewel, mijn verontwaardiging gaat voornamelijk

- over de 1/7/11 wijzigingen in de opiumwet,

- en over dat woningcorporaties (en binnenkort hypotheekverstrekkers) een totaalverbod op hebben genomen in hun huur/hypotheek voorwaarden (op aanbeveling van politie/overheid).

 

in huurcontracten staat bij mijn corperatie al sinds 2004 (toen ging ik weer bij ze huren) dat bedrijfmatig gebruik en hennepteelt verboden is: dit is helemaal niks nieuws en volgens mij al vanaf rond 2001 toen de 1e convenanten er kwamen opgenomen in huurcontracten toen.

 

En over "bedrijfsmatigheid" valt nog steeds te twisten... thuiswerk iemand wat dan wel weer mag tot aan bepaalde verdiensten ed, veel teveel onduidelijkheid om daar aannames over te doen dus streep die svp weg van je lijstje :P

 

Politiek:

de aan de macht zijnde coalitie bepaald het beleid en de minister van justitie en zijn apparaat is verantwoordelijk voor aanpassingen op de opiumwet, daar is niks tegen te doen via andere politieke partijen behalve wat protest.

 

D66 zou je kunnen benaderen, Pechtold maakt gehakt van Ivo tijdens vragenuurtje ;)

maar verder zal er weinig gebeuren, pas als er hordes kwekers veroordeeld gaan worden, met ontneming en dakloos met gezin dan misschien een nieuwe aanpassing omdat het niet te doen is maar reken daar maar niet op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
in huurcontracten staat bij mijn corperatie al sinds 2004 (toen ging ik weer bij ze huren) dat bedrijfmatig gebruik en hennepteelt verboden is: dit is helemaal niks nieuws en volgens mij al vanaf rond 2001 toen de 1e convenanten er kwamen opgenomen in huurcontracten toen.

De wijzigingen waar ik het over heb zijn aangestuurd binnen samenwerkingsverbanden die zijn gestart in 2006. Rond 2007 hebben de meeste corporaties het in hun voorwaarden opgenomen. Dat lijkt misschien wel oud nieuws, maar gezien de gemiddelde duur dat mensen in één woning wonen is dat iets waar steeds meer mensen tegen aan zullen lopen en daarmee is het juist heel actueel. Het opnemen in hypotheekvoorwaarden wordt aangestuurd vanuit de politiek en is men nog mee bezig.

 

Er staat niets meer in over bedrijfsmatigheid. Er staat dat bij het kweken van hennep over gegaan kan worden op onmiddelijke ontbinding van het contract.

en dat lijkt mij niet echt proportioneel als je na gaat dat er nauwelijks misdaden denkbaar zijn waarbij dit woonrecht wordt ontbonden.

 

en mbt politiek, niet percee. Het gedoogbeleid is nu bijna compleet onmogelijk gemaakt, en dat lijkt me iets wat niet zomaar zonder groot maatschappelijk debat kan(/zou moeten kunnen) worden gedaan. wat dat betreft zie ik nog wel kansen, maar toegegeven, veel slaagkans zie ik het ook niet hebben, maarja, je moet wat. het is niet alsof de obvious and waterproof solutions voor het oprapen liggen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

plastic wietplantjes in het raam voor de stasi.

 

of een kweekruimte vol plastic wietplantjes, als die wordt gerolt bereikt dat vast de media.

(al was laatst wel iemand met een lege, nog niet gebruikte kweekruimte, zonder plantjes of potten, zonder lampen, zonder electriciteit of stroomdiefstal, door de rechter bestraft alsof hij dat alles er wel had staan, dus dit is niet per se een goed idee.)

* al kan het indien dit een onophoudende rage zou worden, wel dienen als plausible deniability voor iedereen in zon situatie ;)

'Ik ging niet kweken edelachtbare, ik ging actie voeren!'

 

een snelle zoektocht toont dat ze er vanaf 8.99 al zijn.

http://www.head-shop.eu/article/03143/Hemp...emp-Plant.xhtml (maar vast ook veel goedkoper)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigelijk spreek ik bijna nooit op dit forum. Ik lees alleen (jaren aan een stuk).

 

Als je echt iets wil bereiken in een "oorlog" tegen "The war on drugs", dan heb je GELD nodig.

Oorlogen worden met geld gewonnen!!

Geld voor propaganda , rechtzaken , manifestaties , onderhoud van woordvoerders , etc..

 

Wil je deze oorlog winnen start dan eerst een organisatie die kapitaal krachtig is.

Bv, door (vrijwillige)donaties te vragen aan de leden in dit forum , ik zal in ieder geval steunen , bij coffeeshop houders

Ik denk dat er onder de kwekers hier wel een draagvlak voor donaties bestaat als het hun heilige plant betreft.

Grtz your silent reader

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edit onnodig quoten zie hier : hoe te quoten

 

Op zich helemaal geen gek idee.

Nederland kent zon 363.000 ''recent'' gebruikers van cannabis. Als 1% daarvan 3 euro per maand aan "lidmaatschap" betaalt (maar ik zou dat alleen doen als het echt anoniem kan) is er meer dan 10.000 euro per maand voor een voortdurend media offensief (met misschien voor ieder lid een gratis plastic wietplant voor als gift aan één van hun vrienden familieleden, of keninissen voor in het raam?.;) )

Maar dat moet dan wel op vrijwillige basis. 10.000 per maand stelt in loon niets voor.

 

* een vorm van anonieme giften kan bv via coffeeshops. Door bv bij iedere coffeeshop (het zijn er nog maar enkelen, dus dat kan best), en evt zelfs bij sommige huisdealers, een collectebus neer zetten die één keer per maand door iemand die bv per wijk daar verantwoordelijk voor is gesteld, wordt opgehaald en het overmaakt op de rekening van de 'vereniging'. Dan is anoniemiteit niet langer een probleem, en betalen ook de minder regelmatige en buitenlandse cannabisten mee.

 

opdat geen maand meer voorbij gaat zonder actie. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of massaal alle thuiskweek-planten buiten zetten. Dat zou officieel niet onder de nieuwe wet vallen, maar nog onder het gedoogbeleid, mits je maximaal 5 planten neerzet. Lekker aanzicht in Nederland, ruim 1 miljoen planten in het volle zicht. En dan nog de geur erbij. Willen ze dan ruim 300.000 gezinnen in 1 keer op straat zetten? Dat zijn meer dan 500.000 mensen gezien de gemiddelde samenstelling van een huishouden.

Dat zal een chaos, illegaliteit, en criminaliteit geven. Daarna komt de enorme stijging in ziektekosten, want mensen die buiten leven hebben vaak veel meer medische zorg nodig. Of in het ergste geval overlijden.

 

Fijn kabinet als je dat op je geweten wilt hebben, om een paar lullige plantjes per kweker.

Het zware criminele circuit kan je buitenspel zetten door de kweek te legalizeren, en dan te controleren.

Met behoud van het gedoogbeleid. Dat is toch maar een fractie van de totale kweek.

Binnenkwekers die het voor het geld doen, heb ik persoonlijk geen medelijden mee. Die weten al dat ze al jaren crimineel bezig zijn en wat de gevolgen kunnen zijn, en nemen dat risico.

 

Edit: Als het kabinet dit om het geld doet, wat ze zouden vangen als we allemaal naar de shop zouden gaan, zouden ze dat geld dubbel en dwars kwijt zijn om te bovengenoemde slechte gevolgen te kunnen betalen. Dit kabinet denkt niet.

Edited by kweekfreek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het corrigeren van misvattingen is misschien ook goed te doen door bv stickers te plakken ofzo.

dingen zoals:

- wiet wordt steeds sterker (.. en is inmiddels harddrugs)

- wietplantages stelen allemaal stroom

- wietplantages zijn van criminele bendes

- wietplantages zijn verantwoordelijk voor ALLE woningbranden

etc.

 

 

dat eerste punt heb ik al eens uitgezocht en daarvan kan ik het tegendeel zo goed als bewijzen (alleen niet kort samenvatten). Als van de andere punten statistieken bekend zijn kan het misschien in overzichterlijke grafiekjes als stickers op openbare lokaties worden geplakt.

 

*en als er een budget zou zijn, zou het ook mogelijk zijn dit soort dingen periodiek in kranten te posten (gecombineerd met (wetenschappelijke) artikelen over al die fantastische eigenschappen van de plant)

http://www.persgroepbanen.nl/tarieven

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je, ik heb er eerlijk gezegd spijt van dat ik dit topic begonnen ben. waarom? omdat ik te naief was. blowers en growers mobiliseren is nog niet eens het moeilijkste. maar iedereen heeft z'n eigen denkwijze over hoe we dit moeten oplossen. en als je het daar al niet over eens bent, hoe willen we dan Opstelten en z'n homies op de knieen krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@amnees, 25 kwekers, 25 kweekmethodes. Ieder heeft een ander idee van hoe je iets aanpakt. Het is de kunst een ieder te laten inzien dat jou methode de juiste is ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
weet je, ik heb er eerlijk gezegd spijt van dat ik dit topic begonnen ben. waarom? omdat ik te naief was. blowers en growers mobiliseren is nog niet eens het moeilijkste. maar iedereen heeft z'n eigen denkwijze over hoe we dit moeten oplossen. en als je het daar al niet over eens bent, hoe willen we dan Opstelten en z'n homies op de knieen krijgen?

Natuurlijk heeft iedereen een eigen denkwijze over hoe dit opgelost moet worden, en de definitie van een brainstorm is dat er hoofdzakelijk onbruikbare ideeen langs komen tot de werkende is gevonden.

 

Bovendien, als zon propagandainstrument in leven geroepen zou worden dat beschikking heeft over een budget, hoeft er ook helemaal geen keuze gemaakt te worden, en tellen ook de mindere suggesties weer volop mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

poll dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 ideeen waar iedereen op kan stemmen. een poll

Share this post


Link to post
Share on other sites

T.ring was deze ff kwijd .....nu 9blz lang ;)

Wat heb polletje gedaan ............?

 

De tien geboden :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samen een politieke partij oprichten met in het kielzog een omroep/tv station om de publieke opinie te beinvloeden ten gunste van jouw/onze ideeen... That's the only way!

Maar niet eenvoudig, eerst een miljoen mensen achter je hebben, vervolgens de steun van wat prominente figuren en een hoop cash achter de hand.. En dan doorzetten.. Succes! (mijn stem krijg je)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij zijn er ruwweg 3 opties,

- de betreffende politici direct overtuigen (ramkoers aansturende politici)

- hen overtuigen die direct invloed op de betreffende politici hebben (collega politici, maar ook bv politiebonden oid)

- hen overtuigen die invloed hebben op hen die direct invloed op de betreffende politici hebben (de burgers)

 

 

Dat eerste wordt moeilijk, want dat zijn mensen die zich niet in de weg laten staan door steekhoudende argumenten. Verblind door ideologie zijn ze onstopbaar en laten geen kans onbenut om voor het gedoogbeleid katastrofale regeltjes te introduceren.

 

De tweede groep staat net zoals de derde groep veelal open voor nieuwe informatie, wat wil zeggen dat als wij het nut van een tolleranter beleid met toereikende overtuiging naar hen weten te communiceren, de eerste groep hun koers zal moeten bijsturen.

 

Ik ben van mening dat die argumenten bestaan, en dat ze helder en duidelijk communiceerbaar zijn naar het publiek, en persoonlijk ben ik erg enthousiast over die suggestie van een vereniging, want met budget zou het bv mogelijk zijn om elke week een informatieve advertentie in alle kranten te plaatsen. Uiteindelijk moeten dan toch wel wat misvattingen zijn recht gezet, want op dit moment krijgen ze alleen 'drugs is bad m'key'-ads op hun bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites
volgens mij zijn er ruwweg 3 opties,

- de betreffende politici direct overtuigen (ramkoers aansturende politici)

- hen overtuigen die direct invloed op de betreffende politici hebben (collega politici, maar ook bv politiebonden oid)

- hen overtuigen die invloed hebben op hen die direct invloed op de betreffende politici hebben (de burgers)

 

 

Ze zijn al overtuigd.. maar ze verliezen massive inkomsten op de legale manier ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dan nog,

er is illegaal en illegaal.

 

De politiek verbiedt niet slechts cannabis, maar bevordert actief de georganiseerde misdaad door zich zo te focussen op de makkelijkste prooi, de kleine kweker.

Bovendien bewerkstelligen ze daar een hoger thc gemiddelde in coffeeshops mee, en vergroten ze ook nog eens de kans op versnijding met bv ontraceerbare vloeibare versnijmiddellen.

 

Vroeger, zo rond 1995, werden coffeeshops voornamelijk bevoorraad door kleine kwekers. Er was geen 500 gram limiet, en men kon dus zonder verlies van klanditie meerdere, en minder populaire soorten, zoals purple, of thai, verkopen.

Ik heb destijds coffeeshops en thuisbezorgers failliet zien gaan door de sterke concurrentie. Eén geeltje betalen, 3 halen, was op één punt zelfs zowaar de standaard. In een klimaat als dat is cannabishandel niets voor de georganiseerde misdaad.

Lees dit artikel maar eens. We hadden een verzadigde markt door voornamelijk kleine kwekers.

http://www.cedro-uva.org/lib/jansen.prijsvorming.html

 

Volgens mij verdwijnen de meeste problemen dus als sneeuw voor de zon zodra je de kleine kweker met rust laat, en de 500 gram limiet verhoogt. Maar dan moeten als eerste de woningcorporaties hun regels versoepelen, want zij zijn verantwoordelijk voor de grootste consequentie van gepakt worden, namelijk, onmiddelijk met je familie je huis uit worden gezet zonder vervangende woonruimte, een risico wat zelfs een pedofiele moordenaar niet boven het hoofd hangt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja,

ik ben overtuigd.

 

Volgens mij is een informatiecentrum de beste, en misschien zelfs enige oplossing.

Alle andere suggesties kunnen daar namelijk onder vallen maar zijn eenmalig, terwijl zo'n informatiecentrum ze allemaal voortdurend kan uitvoeren en dat juist nodig is omdat er een constante vloed van desinformatie moet worden tegen gegaan.

CIDC ofzo ;)

Centrum Informatie en Documentatie Cannabis

 

Hun taak zou dan bestaan uit een voortdurend media offensief,

flyers, stickers, advertenties, interviews, artikelen, alles wat maar bedacht kan worden, zolang het maar het hele jaar door kan worden gedaan en niet dag 1 het geld op is.

Wat mij betreft gaan we van deur tot deur, het is de hoogste tijd dat Nederlanders weten dat ze belazerd worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bovendien bewerkstelligen ze daar een hoger thc gemiddelde in coffeeshops mee

 

Maar dan moeten als eerste de woningcorporaties hun regels versoepelen, want zij zijn verantwoordelijk voor de grootste consequentie van gepakt worden, namelijk, onmiddelijk met je familie je huis uit worden gezet zonder vervangende woonruimte, een risico wat zelfs een pedofiele moordenaar niet boven het hoofd hangt.

 

RECHTER beslist zoals bij elke ontbinding van een huurcontract wat niet in gezamelijke overeenstemming gaat en er zijn niet veel rechters die tot uitzetting besluiten als zij door de advocaat op de hoogte worden gesteld vd werkwijze vd woningbouw (die geen nieuwe woning beschikbaar stelt terwijl dat wel moet).

 

Hogere THC?

leuk bedacht maar vraag&aanbod gaat hier op: minder specifieke soortjes via de kleine thuiskweker die voor dit aanbod zorgde en meer meuk vd stekkenmarkt via de big boys

 

Een top44 gaat zometeen weg vd prijs van een goeie PP nu dus waarom zou je gaan voor die extreme soorten dan als kweker vd €?

 

er is illegaal en illegaal

 

wat is hier het verschil in dan?

ene een beetje en de ander een boel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...