Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

WE ZIJN HET SPUUGZAT

Recommended Posts

Chassie zn idee lijkt me een mooie . na het reces .

 

eens lekker op het binnehof protesteren met een hele boel blowers !

 

knipafval in de brand in vuurkorfjes..

jointjes in de mondhoek

 

dit lijkt me een tof plan, kunnen we dan wachten tot na het guerilla seizoen..

dan hebben we wel wat meer neem ik aan.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hebt gelijk dat de wet inmiddels is veranderd door de 5 planten niet meer als leidend criterium aan te houden, ik had de wijzigingen nog niet gelezen. Dat betekent dus dat iedereen binnen miv heden weer helemaal vogelvrij is, want een lamp, professioneel medium, zaad etc. etc. daar voldoen we allemaal wel aan. Dat hebben ze nu dus helaas dichtgetimmerd.

 

We zijn dus weer helemaal terug bij af.

 

Ik ben nog steeds niet met je eens dat je daarom negatief in het nieuws moet komen.

tja, optimaal is het ook niet, je hanteert dan een negatief instrument, maar als de reden van verontwaardiging, duidelijk en sterk genoeg is, is dat hetgeen er in het nieuws zal worden besproken. In tegenstelling tot eigenlijk alle andere vormen van protest die systematisch aan banden zijn gelegd en zijn defused, of waar de media gewoon niet in is geinteresseerd om over te berichten. Er is gewoon toevallig die mediageilheid tov Ddossen en daar kan wel of geen gebruik van gemaakt worden, maar als men dat niet doet, is er lastig een alternatieve mediageile focus aan te wijzen. Dit is wat dat betreft gewoon een "buitenkansje". maar ik adviseer dit dus niet, ik stel slechts vast, ookal vind ik het herhaaldelijk openen van een webpagina, digitaal protest, de overheid denkt daar anders over.

 

Chassie zn idee lijkt me een mooie . na het reces .

 

eens lekker op het binnehof protesteren met een hele boel blowers !

 

knipafval in de brand in vuurkorfjes..

jointjes in de mondhoek

 

dit lijkt me een tof plan, kunnen we dan wachten tot na het guerilla seizoen..

dan hebben we wel wat meer neem ik aan.. ;)

en hoe kijkt de buitenwereld daar tegen aan? Zon hof met niet werkende, stroom stelende, brand veroorzakende en criminele hippies die stennis lopen te schoppen met drugs in hun hand? Dat van die krakers werd uiteindelijk toch ook niets meer dan een dag of twee flink op hun schelden via geenstijl?

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hoe kijkt de buitenwereld daar tegen aan? Zon hof met niet werkende, stroom stelende, brand veroorzakende en criminele hippies die stennis lopen te schoppen met drugs in hun hand? Dat van die krakers werd uiteindelijk toch ook niets meer dan een dag of twee flink op hun schelden via geenstijl?

 

dus een bl0wer/kleine kweker: steelt stroom, werkt niet? veroorzaakt brand? en is een crimineel..?

 

wat is dat voor een krankzinnig vooroordeel. ;)

 

defenitie krankzinnig volgens einstein.

“Steeds maar weer op dezelfde manier blijven denken, praten en doen en telkens vreemd blijven opkijken wanneer het resultaat ALWEER hetzelfde is.”

 

 

De resultaten in je leven zijn het gevolg van de manier waarop jij denkt, spreekt en handelt. Het is pure krankzinnigheid om andere resultaten te willen zien, terwijl je op precies dezelfde manier blijft denken, spreken en doen.

Zoals schermnaam die altijd maar op dezelfde manier bleef denken, spreken en doen en maar niet begreep of tot inzicht kwam waarom hij toch geen ander resultaat kreeg, ofwel het gewenste resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT Onnodig quoten, leer hier hoe we het graag willen.

Ik vind dat maar een vreemde reactie, maargoed,

Het ontging je blijkbaar dat niet ik daar zo over denk, maar dat ik een parallel trek naar de manier hoe de protesten van de krakers laatst door een groot deel van het publiek ontvangen werden.

 

Maar op zich is het wel leuk dat je Einsteins definitie van krankzinnigheid er even bij haalt, want normaal protesteren heeft keer op keer bewezen nauwelijks nog effect te hebben, en dat het dus niet langer functioneel is als middel om het grote publiek en de politiek te bereiken.

En wie herinnert nog wat van de 101 ludieke acties met betrekking tot de paddo? en wat hebben ze bereikt? Sommige acties waren heel goed opgezet, zoals het toesturen van sporen enzo, maar wat heeft het bereikt? niets.

 

Het gaat er uiteindelijk om dat je de media bereikt, dat iets op een voor hun nieuwswaardige wijze onder de aandacht wordt gebracht,

en ludiek is maar ludiek, zelfs als dat de media bereikt, wordt het hooguit een kleine verstopte column., en een protestactie is ook niet nieuwswaardig als er niet minstens 3 dooien vallen.

 

Misschien is er iets te doen met bekende nederlanders ofzo, dat krijgt ook altijd wel overtollig veel media aandacht, maar wat het ook gaat worden, het zou inderdaad jammer zijn als het weer een uiting wordt van krankzinnigheid.

 

-

Als iets op de rand van acceptabel is, zoals die ddoss acties, wordt het een hot discussie item in de media die weken door kan gaan. Misschien dat "aanhoudende" flashmobs dit ook bereiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het ontging je blijkbaar dat niet ik daar zo over denk, maar dat ik een parallel trek naar de manier hoe de protesten van de krakers laatst door een groot deel van het publiek ontvangen werden.

 

maar dat is dus precies wat je over moet proberen te brengen..

 

 

dat een eigengebruik kweker niks te maken heeft met de mensen die er goed geld aan verdienen: de manne in pak die vaak nog niet eens een joint heeft aangeraakt.

 

 

dat ik jou daarin betrek was omdat jij met deze mening kwam.

wat ik meer iets vind voor opstellten om te zeggen. :P

 

 

 

beter organiseren we een festival bij het torrentje

 

ieder 5 plantjes mee,het liefst in 5 verschillende stadiums dan kan je blijevn oogsten op het festival wat duurt tot het verbod op cannabis is opgeheft. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het al fout om hier op wietforum over een ddos aanval te praten. Dergelijke suggesties of oproepen horen niet hier op wietforum thuis en in het bijzonder niet in dit topic.

 

Betere suggesties.

 

Als je een spreekbuis wilt hebben dan zul je die moeten organiseren. Als je wilt praten met die mensen heb je een vertegenwoordiger nodig die jullie representeert en namens jullie kan praten. Daarvoor dien je je dus te organiseren. Dat kan op heel veel manieren, zoals in een politieke partij (maar dan spreek je zeer lange termijn), een actiegroep met sympathisanten, vereniging met leden, stichting met donateurs, een branchevereniging met vrijwillige code etc.

 

Er praten momenteel wel heel erg veel groepen namens ons en voor onze belangen zonder dat we hier zelf echt actief bij betrokken zijn. Dat willen we ook helemaal niet, we willen namelijk gewoon veilig een paar plantjes kweken en niemand tot last zijn. Dus als we dan van huis uit al niet activistisch zijn (en dan heb ik het niet over achter een computer bedenken dat een ddos wel geil zou zijn), dan zullen we dat wellicht anders moeten doen, ons van onze goede kant laten zien. Dan houdt het eens op met het jammeren en zijn we in ieder geval actief en op een positieve manier bezig met het op verantwoorde wijze uitoefenen van onze hobby.

 

Dan heb ik het dus over een kweekcode, een vrijwillige certificering zoals je wilt, van hetgeen je doet. Dat betekent dus met oog voor de kweekveiligheid en voedselveiligheid. Je vertegenwoordigt op die manier ook automatisch die kwekers die bereid zijn zich hier al op vrijwillige basis aan te houden, de kwekers die zich best wel aan een aantal regels willen houden om veilig en gezond te kweken. In een legale of gedoogde situatie zul je tenslotte ook uit moeten gaan van veilige omstandigheden en zal er ook toe moeten worden gezien op de veiligheid. Met een dergelijke organisatie of vrijwillige certificering zet je in ieder geval vanuit de kwekers een stap naar veilige regulering. Je biedt ook in één klap een zeer goede alternatief voor de achterdeur van de koffieshop.

 

Maar er moeten wel mensen beschikbaar zijn die die kar trekken. Wetgevers en de politie worden betaald om dit te doen, 40 uur per week. Wie zorgt er voor dat wij de mankracht krijgen om ons te laten vertegenwoordigen? We redden het niet met speldenprikjes hier en betoginkjes daar, ik geloof daar niet in. Ik geloof veel meer in positieve beeldvorming en organisatie op een manier dat je vertegenwoordigd wordt.

 

Meer dan 30 gram plantmateriaal naar het binnenhof slepen om ceremonieel te verbranden lijkt me ook niet echt een heel briljant plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee klopt .

mag je binnen een half uur mee met de politie ..

 

 

. maar dat er moet gebeuren is wel duidelijk

 

Mr Opstelten verzint steeds gekkere dingen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ipv een ddos als middel van deze tijd is het in mijn ogen beter om de sociale media als twitter en facebook het werk te laten doen. Het is al in de opsporing van personen gebleken een machtig middel te zijn, bij de hervormingen in egypte speelden de social media een belangrijke rol, waarom dan niet voor ons plantje?

 

Zorg dat je een trending topic wordt en je krijgt zekers de aandacht op je gericht, retweet dingen naar mensen als Frits Wester en andere journalisten die ook echt iets over de politiek weten en je zal wel degelijk ogen op je topic gericht krijgen, probeer het een zo'n clean mogelijke discussie te maken en je bent al een eind op weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het al fout om hier op wietforum over een ddos aanval te praten. Dergelijke suggesties of oproepen horen niet hier op wietforum thuis en in het bijzonder niet in dit topic.

Waren de verschillende keren dat ik zei dat ik dit dus niet adviseer of voorstel, maar dat ik slechts vast stel dat als media aandacht het doel is, dit fenomeen op dit moment een hypersensitiviteit in de media geniet, en er daardoor waarschijnlijk nauwelijks efficientere middelen zijn om dit te bereiken, nu echt niet genoeg?

Nog één keer dan.

Ddoss is geen advies of voorstel, dat is het niet omdat het strafbaar is, want destructiviteit speelt bij het herhaaldelijk openen van een webpagina met een groep mensen(ddos) geen enkele rol. Dat is puur een misvatting, maargoed, dat is een andere discussie.

 

 

Betere suggesties.

 

Als je een spreekbuis wilt hebben dan zul je die moeten organiseren. Als je wilt praten met die mensen heb je een vertegenwoordiger nodig die jullie representeert en namens jullie kan praten. Daarvoor dien je je dus te organiseren. Dat kan op heel veel manieren, zoals in een politieke partij (maar dan spreek je zeer lange termijn), een actiegroep met sympathisanten, vereniging met leden, stichting met donateurs, een branchevereniging met vrijwillige code etc.

en hoeveel koppen rollen er ondertussen? hoeveel families worden het huis uit gezet omdat zoonlief zijn recht op een plantje claimt? Dit jaar al minstens 3 gezinnen, dus wat is proportioneel.

lange termijn is wel het laatste wat we moeten willen.

 

Er praten momenteel wel heel erg veel groepen namens ons en voor onze belangen zonder dat we hier zelf echt actief bij betrokken zijn. Dat willen we ook helemaal niet, we willen namelijk gewoon veilig een paar plantjes kweken en niemand tot last zijn. Dus als we dan van huis uit al niet activistisch zijn (en dan heb ik het niet over achter een computer bedenken dat een ddos wel geil zou zijn), dan zullen we dat wellicht anders moeten doen, ons van onze goede kant laten zien. Dan houdt het eens op met het jammeren en zijn we in ieder geval actief en op een positieve manier bezig met het op verantwoorde wijze uitoefenen van onze hobby.

tja, om dat ene zinnetje gaat het he,

wat dan?

 

Dan heb ik het dus over een kweekcode, een vrijwillige certificering zoals je wilt, van hetgeen je doet. Dat betekent dus met oog voor de kweekveiligheid en voedselveiligheid. Je vertegenwoordigt op die manier ook automatisch die kwekers die bereid zijn zich hier al op vrijwillige basis aan te houden, de kwekers die zich best wel aan een aantal regels willen houden om veilig en gezond te kweken. In een legale of gedoogde situatie zul je tenslotte ook uit moeten gaan van veilige omstandigheden en zal er ook toe moeten worden gezien op de veiligheid. Met een dergelijke organisatie of vrijwillige certificering zet je in ieder geval vanuit de kwekers een stap naar veilige regulering. Je biedt ook in één klap een zeer goede alternatief voor de achterdeur van de koffieshop.

Dus een politieagent in ieder huis die er een plantje heeft staan?

Homegrowers zijn bij uitstek de verstandigste groep hobyisten als het gaat om veiligheid. Dat is dus behalve een inbreuk, pure symboolpolitiek. ook maar een veiligheidsbeambte voor die momenten dat je met je 3600 watt stofzuiger de vloer schoon gaat maken dan?

Bovendien kun je rekenen op allerlij onredelijke maatregelen, zoals na je kweek alles vanaf 30 gram afstaan enzo, nee. dit is ten eerste geen oplossing, en ten tweede niet korte termijn.

 

Maar er moeten wel mensen beschikbaar zijn die die kar trekken. Wetgevers en de politie worden betaald om dit te doen, 40 uur per week. Wie zorgt er voor dat wij de mankracht krijgen om ons te laten vertegenwoordigen? We redden het niet met speldenprikjes hier en betoginkjes daar, ik geloof daar niet in. Ik geloof veel meer in positieve beeldvorming en organisatie op een manier dat je vertegenwoordigd wordt.

sorrie, maar dit alles is gewoon naief. we hebben moraalridders in de kamer die iedere achterdeur gebruiken om op slinkse wijze het gedoogbeleid om zeep te helpen, en sinds 1 juli hebben ze eigenlijk gewonnen. 30 jaar gedoogbeleid in enkele jaren door de plee.

(politie en sociale huursector werkten de afgelopen jaren(vanaf 2006) ook samen om in huurcontracten (en straks ook hypotheekvoorwaarden) op te nemen dat het kweken van hennep direct tot uitzetting leidt, dus ook op die manier is 1 plantje al illegaal gemaakt)

Het is niet meer voor leve vatbaar en pompt zn laatste adem.

 

Volgens mij als je iets bereiken wilt, moet je het eisen, en geen mm toegeven. .. op de één of andere manier.

kweken, en roken is ons onbetwistbare soevereine recht.

 

 

Meer dan 30 gram plantmateriaal naar het binnenhof slepen om ceremonieel te verbranden lijkt me ook niet echt een heel briljant plan.

Dat hele binnenhof is een slecht idee, elke demonstratie is dat, het volk ervaart dit gewoon niet als iets positiefs (veel negatiever zelfs dan de verschillende ddossen van laatst), daarvoor zijn we gewoon 30 jaar te laat.

lyzr.jpg

de laatste groep die dit fraaie idee had.

en hebben de kunstenaars al wat bereikt? nee he, ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ipv een ddos als middel van deze tijd is het in mijn ogen beter om de sociale media als twitter en facebook het werk te laten doen. Het is al in de opsporing van personen gebleken een machtig middel te zijn, bij de hervormingen in egypte speelden de social media een belangrijke rol, waarom dan niet voor ons plantje?

 

Zorg dat je een trending topic wordt en je krijgt zekers de aandacht op je gericht, retweet dingen naar mensen als Frits Wester en andere journalisten die ook echt iets over de politiek weten en je zal wel degelijk ogen op je topic gericht krijgen, probeer het een zo'n clean mogelijke discussie te maken en je bent al een eind op weg.

Op zich is het benutten van sociale media een perfect, maar incompleet idee.

Argumenten schmargumenten, daar staat het hele internet vol mee, en alles is al gezegd. Iedereen die puur op basis van argumenten tot een conclusie komt kan niet anders dan van mening zijn dat de overheid moet stoppen met hun intollerantie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echte concrete en doeltreffende plannen heb ik nog niet gelezen, ben zelf ook diep aan t nadenken wat er eigenlijk moet gebeuren, maar ook ik kan het nog niet bedenken. Ik ben bang dat eigenlijk bijna niks werkt omdat het grote publiek die we toch nodig zijn in deze strijd, al helemaal gehersenspoeld zijn. De kunst is om dit weer om te draaien naar de positieve kant. Tja maar hoe doe je dat? Daarbij zijn we de media gewoon nodig. Zolang als die niet meewerken, zal het heel moeilijk worden om die omslag te krijgen bij t volk.Kan alleen maar bedenken dat alles wat ook maar met onze plant heeft te maken georganiseerd moet worden, een paar woordvoerders moeten hebben en op deze manier positief in de media moet komen.Blijft alleen weer het probleem bestaan, wie doet dit, wie regelt dit, wie voelt zich een goede woordvoerder enz...... Als ik mijn verhaal terug lees voegt t helaas ook weinig toe, hoop dat er andere mensen zijn die er nog wel een gat in zien. Een moeilijk maar belangrijk probleem...gvd.

Mede kwekers.....stug volhouden dacht ik zo....succes in deze verrotte tijden...peace out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien zijn er discrepanties in de verschillende doelstellingen of wetgevingen te vinden die als fundament kunnen dienen voor een rechtzaak tbv het ongedaan maken van de juli wijzigingen in de opiumwet, en/of het nietig verklaren van dat deel in huurcontracten/hypotheekvoorwaarden dat het telen van hennep als geheel onmogelijk maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Echte concrete en doeltreffende plannen heb ik nog niet gelezen, ben zelf ook diep aan t nadenken wat er eigenlijk moet gebeuren, maar ook ik kan het nog niet bedenken. Ik ben bang dat eigenlijk bijna niks werkt omdat het grote publiek die we toch nodig zijn in deze strijd, al helemaal gehersenspoeld zijn. De kunst is om dit weer om te draaien naar de positieve kant. Tja maar hoe doe je dat? Daarbij zijn we de media gewoon nodig. Zolang als die niet meewerken, zal het heel moeilijk worden om die omslag te krijgen bij t volk.Kan alleen maar bedenken dat alles wat ook maar met onze plant heeft te maken georganiseerd moet worden, een paar woordvoerders moeten hebben en op deze manier positief in de media moet komen.Blijft alleen weer het probleem bestaan, wie doet dit, wie regelt dit, wie voelt zich een goede woordvoerder enz...... Als ik mijn verhaal terug lees voegt t helaas ook weinig toe, hoop dat er andere mensen zijn die er nog wel een gat in zien. Een moeilijk maar belangrijk probleem...gvd.

Mede kwekers.....stug volhouden dacht ik zo....succes in deze verrotte tijden...peace out

 

 

een plan wat mij wel geschikt lijkt, is cannabis in de natuur uit te zetten.

 

op verschillende locaties. op bijv 10 locaties

 

jaar 1 je oogst 10 x zaad.

 

jaar 2 je hebt nu 100 verschillende locaties.

 

en zo ga je nog even door. ;)

 

 

jaar 10 cannabis is niet meer te verbieden, want het groeit uit zichzelf in nederland.

en het word TE duur om daar politie voor in te gaan zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als we nu al onze aarde bij ijmuiden in de zee gaan dumpen tot dat we dit resultaat hebben

gallery_10616_11993_45325.jpg

en dan roepen we de onafhankelijkheid uit ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep en dat steeltje spoelt dan hopelijk snel weg

 

wat me trouwens opvalt is dat wij blowers/growers niet echt op 1 lijn liggen wat betreft de aanpak van de overheid.. best jammer want als we allemaal achter 1 aanpak staan dan kunnen we verder..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het al fout om hier op wietforum over een ddos aanval te praten. Dergelijke suggesties of oproepen horen niet hier op wietforum thuis en in het bijzonder niet in dit topic.
Waren de verschillende keren dat ik zei dat ik dit dus niet adviseer of voorstel,

Er word gezegd praten over ddos en was jij niet die gene die het in een reply heb staan?

DAT is er over praten.

Ik zei het net al in een ander draadje, maar volgens mij is een massaal DDoS protest via bv Anonymous het meest efficiente middel van deze tijd.

Dit toch echt wel een suggesties.

 

Vind cannabizznis wel een leuk idee naar zal het echt haalbaar zijn?

En hobbyboer hoe vind je het top gewoon.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 10 jaren plan lijkt me niet zo'n goed idee.. je kunt het doen.. maar je schiet er nu toch niks mee op

Share this post


Link to post
Share on other sites
Betere suggesties.

 

Als je een spreekbuis wilt hebben dan zul je die moeten organiseren. Als je wilt praten met die mensen heb je een vertegenwoordiger nodig die jullie representeert en namens jullie kan praten. Daarvoor dien je je dus te organiseren. Dat kan op heel veel manieren, zoals in een politieke partij (maar dan spreek je zeer lange termijn), een actiegroep met sympathisanten, vereniging met leden, stichting met donateurs, een branchevereniging met vrijwillige code etc.

en hoeveel koppen rollen er ondertussen? hoeveel families worden het huis uit gezet omdat zoonlief zijn recht op een plantje claimt? Dit jaar al minstens 3 gezinnen, dus wat is proportioneel.

lange termijn is wel het laatste wat we moeten willen.

Dus vind het daarom reden om het maar niet te doen en over 5 jaar nog steeds niet vertegenwoordigd te zijn?

 

Dan heb ik het dus over een kweekcode, een vrijwillige certificering zoals je wilt, van hetgeen je doet. Dat betekent dus met oog voor de kweekveiligheid en voedselveiligheid. Je vertegenwoordigt op die manier ook automatisch die kwekers die bereid zijn zich hier al op vrijwillige basis aan te houden, de kwekers die zich best wel aan een aantal regels willen houden om veilig en gezond te kweken. In een legale of gedoogde situatie zul je tenslotte ook uit moeten gaan van veilige omstandigheden en zal er ook toe moeten worden gezien op de veiligheid. Met een dergelijke organisatie of vrijwillige certificering zet je in ieder geval vanuit de kwekers een stap naar veilige regulering. Je biedt ook in één klap een zeer goede alternatief voor de achterdeur van de koffieshop.

Dus een politieagent in ieder huis die er een plantje heeft staan?

Homegrowers zijn bij uitstek de verstandigste groep hobyisten als het gaat om veiligheid. Dat is dus behalve een inbreuk, pure symboolpolitiek. ook maar een veiligheidsbeambte voor die momenten dat je met je 3600 watt stofzuiger de vloer schoon gaat maken dan?

Bovendien kun je rekenen op allerlij onredelijke maatregelen, zoals na je kweek alles vanaf 30 gram afstaan enzo, nee. dit is ten eerste geen oplossing, en ten tweede niet korte termijn.

Je ziet het wel heel erg somber in hoor, en bovendien trek je het in het belachelijke. Ik heb geen probleem met eens keer per jaar een bezoek van de wijkagent om even een vinger aan de pols te houden. Iedere certificering wordt opgezet vanuit de branche zelf, gebruik makend van bestaande kaders en veiligheidseisen. Als je denkt dat de hobbykweker de verstandigste groep is wat betreft veiligheid moet je de topics op dit forum nog maar eens goed doorlezen! Zeker, er is een groep kwekers die het piekfijn in orde heeft en er alles aan doet om het op een veilige manier te doen. Maar dat is zeker niet tekenend voor de gemiddelde kweker. Ik heb het daarbij ook aan een maximaal aantal planten, een veilig aangelegde elektrische installatie en een sluitende boekhouding wat betreft stoffen, opbrengsten etc. Het is nu al zo dat de belastingdienst tot een bepaald bedrag aan inkomsten toestaat die verkregen zijn uit hobby (daar moet je dan wel uiteraard belasting over betalen). Bovendien mag er nu niets, terwijl je toe wilt naar dat er wel wat mag. Dan zul je elkaar tegemoet moeten komen. Je bent af van de stempel "criminele organisatie" en je bent af van het stempel "onveilige situaties die de gemeenschap in gevaar brengen" en je bent af van het stempel "onveilige producten".

 

Maar een van de belangrijkste argumenten in mijn ogen vóór is dat de kweker geen actievoerder hoeft te zijn, zich alleen serieus met zijn hobby moet bezighouden en zich laat vertegenwoordigen door de brancheorganisatie. Het kost de minste moeite om je op deze manier als kweker te organiseren. Het gaat er om dat je een serieus antwoord hebt op de klachten van de politiek. En die bestaan momenteel inhoudelijk grofweg uit:

 

- morele oordelen

- veiligheid (fysieke veiligheid door gevaarlijke installaties in huizen die niet bedoeld zijn als kweekruimte)

- criminele organisaties die de grote kwekerijen in handen hebben en zich niet bekommeren om veiligheid en elkaar naar het leven staan

- productveiligheid

 

Achterover leunen en alleen maar blaten over ludieke acties is geen structurele oplossing die de kweker en politiek dichter bij elkaar brengt.

 

Maar er moeten wel mensen beschikbaar zijn die die kar trekken. Wetgevers en de politie worden betaald om dit te doen, 40 uur per week. Wie zorgt er voor dat wij de mankracht krijgen om ons te laten vertegenwoordigen? We redden het niet met speldenprikjes hier en betoginkjes daar, ik geloof daar niet in. Ik geloof veel meer in positieve beeldvorming en organisatie op een manier dat je vertegenwoordigd wordt.

sorrie, maar dit alles is gewoon naief. we hebben moraalridders in de kamer die iedere achterdeur gebruiken om op slinkse wijze het gedoogbeleid om zeep te helpen, en sinds 1 juli hebben ze eigenlijk gewonnen. 30 jaar gedoogbeleid in enkele jaren door de plee.

(politie en sociale huursector werkten de afgelopen jaren(vanaf 2006) ook samen om in huurcontracten (en straks ook hypotheekvoorwaarden) op te nemen dat het kweken van hennep direct tot uitzetting leidt, dus ook op die manier is 1 plantje al illegaal gemaakt)

Het is niet meer voor leve vatbaar en pompt zn laatste adem.

Dus dan geef je de zaak maar op en gaat over tot ludieke acties die geen enkel effect hebben tegen moraalridders? JUIST dan moet je met gedegen oplossingen aankomen. Je moet ze geen enkel argument meer geven om je op af te wijzen.

 

Volgens mij als je iets bereiken wilt, moet je het eisen, en geen mm toegeven. .. op de één of andere manier.

kweken, en roken is ons onbetwistbare soevereine recht.

Sorrie, maar dan ben je dus net zo fout en naïef als de moraalridders. "Ik vind dat ik het gewoon mag, hij vindt dat ik het gewoon niet mag". Daarmee verhardt de discussie alleen maar. Een discussie "nee mits, of ja mits" is een veel productievere. Zij eisen dat het niet mag, wij eisen dat het wel mag. Nou daar zitten openingen in zeg! Ontneem ze de argumenten om het te verbieden en laat zien dat je er op een serieuze verantwoorde manier mee om kunt gaan. Dat is een positieve aanpak. Je mag best vinden dat iedereen zou moeten kunnen kweken, maar daar moet je dan ook wel bepaalde voorwaarden aan verbinden. Polderen heet dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vind het al fout om hier op wietforum over een ddos aanval te praten. Dergelijke suggesties of oproepen horen niet hier op wietforum thuis en in het bijzonder niet in dit topic.
Waren de verschillende keren dat ik zei dat ik dit dus niet adviseer of voorstel,

Er word gezegd praten over ddos en was jij niet die gene die het in een reply heb staan?

DAT is er over praten.

Ik heb de dikke letters even voor je goed geplaatst.

 

Ik zei het net al in een ander draadje, maar volgens mij is een massaal DDoS protest via bv Anonymous het meest efficiente middel van deze tijd.

Dit toch echt wel een suggesties.

nee, daar staat een constaterering.

Als je effectief in de media wilt komen zul je moeten identificeren waar hun focus op dat moment ligt en daar op in spelen. heel toevallig ligt die focus (of eigenlijk alweer, lag) de laatste tijd op ddos. maargoed, genoeg over ddos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N.V.M

 

ontopic.

Als die onderzoeken meer naar buiten kan brengen (Positieve dan) win je al wat.

Is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

maar we moeten blijven hopen en niet opgeven.

 

/zODd sluit af

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus vind het daarom reden om het maar niet te doen en over 5 jaar nog steeds niet vertegenwoordigd te zijn?

Bovenal vind ik lange termijn er bij zo'n dringende situatie nauwlijks toe doen nee. Als de juli wijziging, maar misschien zelfs vooral de huurcontracten waar een totaal verbod in verwerkt zitten, niet zeer spoedig ongedaan gemaakt worden, valt er niemand meer te vertegenwoordigen. Bovendien wordt de wietsector al vanaf het begin goed, maar tevergeefs, vertegenwoordigd.

 

 

Je ziet het wel heel erg somber in hoor, en bovendien trek je het in het belachelijke. Ik heb geen probleem met eens keer per jaar een bezoek van de wijkagent om even een vinger aan de pols te houden. Iedere certificering wordt opgezet vanuit de branche zelf, gebruik makend van bestaande kaders en veiligheidseisen. Als je denkt dat de hobbykweker de verstandigste groep is wat betreft veiligheid moet je de topics op dit forum nog maar eens goed doorlezen! Zeker, er is een groep kwekers die het piekfijn in orde heeft en er alles aan doet om het op een veilige manier te doen. Maar dat is zeker niet tekenend voor de gemiddelde kweker. Ik heb het daarbij ook aan een maximaal aantal planten, een veilig aangelegde elektrische installatie en een sluitende boekhouding wat betreft stoffen, opbrengsten etc. Het is nu al zo dat de belastingdienst tot een bepaald bedrag aan inkomsten toestaat die verkregen zijn uit hobby (daar moet je dan wel uiteraard belasting over betalen). Bovendien mag er nu niets, terwijl je toe wilt naar dat er wel wat mag. Dan zul je elkaar tegemoet moeten komen. Je bent af van de stempel "criminele organisatie" en je bent af van het stempel "onveilige situaties die de gemeenschap in gevaar brengen" en je bent af van het stempel "onveilige producten".

 

Maar een van de belangrijkste argumenten in mijn ogen vóór is dat de kweker geen actievoerder hoeft te zijn, zich alleen serieus met zijn hobby moet bezighouden en zich laat vertegenwoordigen door de brancheorganisatie. Het kost de minste moeite om je op deze manier als kweker te organiseren. Het gaat er om dat je een serieus antwoord hebt op de klachten van de politiek. En die bestaan momenteel inhoudelijk grofweg uit:

 

- morele oordelen

- veiligheid (fysieke veiligheid door gevaarlijke installaties in huizen die niet bedoeld zijn als kweekruimte)

- criminele organisaties die de grote kwekerijen in handen hebben en zich niet bekommeren om veiligheid en elkaar naar het leven staan

- productveiligheid

Mijn grootste bezwaar hieromtrent is dat je er mee toegeeft een gevaar te zijn, net zoals die compromissen van de coffeeshops. het is een soort schuldbekentenis terwijl de bezwaren die men heeft, vaak nergens op zijn gegrond, en de oplossingen, slechts problemen zijn.

Als er geen probleem bestaat moet je je gewoon geen oplossingen aan laten smeren, en die certificering bestaat al in de vorm van goedgekeurde electronica.

 

en nadat je opgenomen bent in een database van kwekers dan ook maar in een nationale opsporingsdatabase?, met de huidige labels na 1/7/11 ben je per definitie crimineel, en behalve je eerste punt en misschien een klein beetje dat tweede, betreffen de wijzigingen slechts de kleine kweker van tot 5 planten.

 

 

Achterover leunen en alleen maar blaten over ludieke acties is geen structurele oplossing die de kweker en politiek dichter bij elkaar brengt.

blaten is nu eenmaal een noodzakelijke stap in het vaststellen van de beste actie.

 

Dus dan geef je de zaak maar op en gaat over tot ludieke acties die geen enkel effect hebben tegen moraalridders? JUIST dan moet je met gedegen oplossingen aankomen. Je moet ze geen enkel argument meer geven om je op af te wijzen.

Precies!

daarom denk ik dat juridisch, als er een basis kan worden gevonden voor een rechtzaak, misschien wel het beste kan zijn. Dat is immers het enige dwang-middel.

 

 

Sorrie, maar dan ben je dus net zo fout en naïef als de moraalridders. "Ik vind dat ik het gewoon mag, hij vindt dat ik het gewoon niet mag". Daarmee verhardt de discussie alleen maar. Een discussie "nee mits, of ja mits" is een veel productievere. Zij eisen dat het niet mag, wij eisen dat het wel mag. Nou daar zitten openingen in zeg! Ontneem ze de argumenten om het te verbieden en laat zien dat je er op een serieuze verantwoorde manier mee om kunt gaan. Dat is een positieve aanpak. Je mag best vinden dat iedereen zou moeten kunnen kweken, maar daar moet je dan ook wel bepaalde voorwaarden aan verbinden. Polderen heet dat.

en elk jaar weer 10 cm toegeven als compromis van de 20 cm die ze vragen zodat je 30 jaar later geen gedoogbeleid meer over hebt?

en de vergelijking is correcter als je zou zeggen dat zei willen dat piet ophoudt met lichaamsbeweging, en piet vind van niet. Het is Piets recht om dit te vinden, en die anderen hebben zich er niet mee te bemoeien. oftewel, persoonlijke soevereiniteit. De grens waar andermans inspraak ophoudt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat misschien nog wel zin kan hebben is bij verschillende (regionale) politieke partijen aankloppen met de melding dat het gedoogbeleid voor de kweker tot 5 planten sinds 1/7/11, alsook middels huurcontracten en hypotheekvoorwaarden effectief teniet is gedaan. Het zou mij niets verbazen als velen niet op de hoogte zijn van de gevolgen van die wijzigingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus vind het daarom reden om het maar niet te doen en over 5 jaar nog steeds niet vertegenwoordigd te zijn?

Bovenal vind ik lange termijn er bij zo'n dringende situatie nauwlijks toe doen nee. Als de juli wijziging, maar misschien zelfs vooral de huurcontracten waar een totaal verbod in verwerkt zitten, niet zeer spoedig ongedaan gemaakt worden, valt er niemand meer te vertegenwoordigen. Bovendien wordt de wietsector al vanaf het begin goed, maar tevergeefs, vertegenwoordigd.

oh ja? door wie dan? en nogmaals, is er een reden om het niet te doen?

 

....Maar een van de belangrijkste argumenten in mijn ogen vóór is dat de kweker geen actievoerder hoeft te zijn, zich alleen serieus met zijn hobby moet bezighouden en zich laat vertegenwoordigen door de brancheorganisatie. Het kost de minste moeite om je op deze manier als kweker te organiseren. Het gaat er om dat je een serieus antwoord hebt op de klachten van de politiek. En die bestaan momenteel inhoudelijk grofweg uit:

 

- morele oordelen

- veiligheid (fysieke veiligheid door gevaarlijke installaties in huizen die niet bedoeld zijn als kweekruimte)

- criminele organisaties die de grote kwekerijen in handen hebben en zich niet bekommeren om veiligheid en elkaar naar het leven staan

- productveiligheid

Mijn grootste bezwaar hieromtrent is dat je er mee toegeeft een gevaar te zijn, net zoals die compromissen van de coffeeshops. het is een soort schuldbekentenis terwijl de bezwaren die men heeft, vaak nergens op zijn gegrond, en de oplossingen, slechts problemen zijn.

Als er geen probleem bestaat moet je je gewoon geen oplossingen aan laten smeren, en die certificering bestaat al in de vorm van goedgekeurde electronica.

 

en nadat je opgenomen bent in een database van kwekers dan ook maar in een nationale opsporingsdatabase?, met de huidige labels na 1/7/11 ben je per definitie crimineel, en behalve je eerste punt en misschien een klein beetje dat tweede, betreffen de wijzigingen slechts de kleine kweker van tot 5 planten.

Zolang er nog steeds vele kwekerijen overlast geven of zelfs affikken lijkt me dat een behoorlijk reële zorg van de overheid die je moet wegnemen of moet demonstreren dat deze er niet is bij de aangesloten kwekers. Natuurlijk heb je in de periode dat dit op vrijwillige basis gebeurt geen officiële registratie. Zolang een certificering niet erkend wordt door de overheid is dit op basis van vrijwilligheid. Hoe denk je dat je hier geregistreerd bent?

 

Achterover leunen en alleen maar blaten over ludieke acties is geen structurele oplossing die de kweker en politiek dichter bij elkaar brengt.

blaten is nu eenmaal een noodzakelijke stap in het vaststellen van de beste actie.

Ik ben voor een brainstorm, maar wel met de juiste doelstelling.

 

Dus dan geef je de zaak maar op en gaat over tot ludieke acties die geen enkel effect hebben tegen moraalridders? JUIST dan moet je met gedegen oplossingen aankomen. Je moet ze geen enkel argument meer geven om je op af te wijzen.

Precies!

daarom denk ik dat juridisch, als er een basis kan worden gevonden voor een rechtzaak, misschien wel het beste kan zijn. Dat is immers het enige dwang-middel.

Je hebt de wet echter helaas op dit moment niet aan je kant staan...

 

Sorrie, maar dan ben je dus net zo fout en naïef als de moraalridders. "Ik vind dat ik het gewoon mag, hij vindt dat ik het gewoon niet mag". Daarmee verhardt de discussie alleen maar. Een discussie "nee mits, of ja mits" is een veel productievere. Zij eisen dat het niet mag, wij eisen dat het wel mag. Nou daar zitten openingen in zeg! Ontneem ze de argumenten om het te verbieden en laat zien dat je er op een serieuze verantwoorde manier mee om kunt gaan. Dat is een positieve aanpak. Je mag best vinden dat iedereen zou moeten kunnen kweken, maar daar moet je dan ook wel bepaalde voorwaarden aan verbinden. Polderen heet dat.

en elk jaar weer 10 cm toegeven als compromis van de 20 cm die ze vragen zodat je 30 jaar later geen gedoogbeleid meer over hebt?

en de vergelijking is correcter als je zou zeggen dat zei willen dat piet ophoudt met lichaamsbeweging, en piet vind van niet. Het is Piets recht om dit te vinden, en die anderen hebben zich er niet mee te bemoeien. oftewel, persoonlijke soevereiniteit. De grens waar andermans inspraak ophoudt.

nee je hebt nu niks dus het kan alleen maar beter worden. Bewijs eerst dat het beter kan, het de overheid geld oplevert en veel minder politie inzet kost. Bij gedoogde kwekers hoef je tenslotte niet meer op te draven met een arrestatieteam - dat kan de wijkagent één keer per jaar af ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het er best mee eens om een keurmerk voor de kweekopzet en uitvoering in het leven te roepen. Je neemt daar inderdaad een belangrijk argument uit handen van de moraalridders, ook al vonden ze dat ze voor ze het brandgevaar hadden uitgevonden ook al dat ze gelijk hadden.

Maar hoe kunnen we dat organiseren. Ik he zelf ook verschillende certificaten voor mijn vorige bedrijf gehad, maar dar kwamen altijd inspecties bij kijken. En dat is nu een probleem: Als je een installatie hebt die gekeurd moet worden dan is die installatie onder de nieuwe regels voor criminele doeleinden. Een inspecteur zou dan kennis krijgen van een misdrijf (in voorbereiding) en zelf ook weer strafbaar zijn als hij daarvan geen melding maakt. Misschien is dat op te lossen door een grote bak met "leen chilipepers" die circuleert voor de inspecties.

Maar advies van iemand met een juridische achtergrond zou wel prettig zijn.

Kwekene we allemaal binnen een paar jaar met een WF-Keurmerk? Ik doe wel mee hoor !!.

Overigens wil ik wel kwijt dat de ludieke acties een absolute noodzaak zijn om voldoende draagvlak terug te winnen onder de rest van de bevolking.

Ik ben bang dat een DDos aanval op wie dan ook te riskant is: Als er door een onverwacht toeval iets net zo onverwacht negatiefs gebeurt dan kan er een forse afbreuk aan het draagvlak ontstaan. (stel je voor dat door een domino effect bij een aanval op de minjus servers de rampenserver plat gaat en er net op dat moment een ramp gebeurt. Wat zouden die moraalridders dan met ons doen? Juist ja, dan zijn we allemaal gewetenloze criminelen die voor ons eigen gewin het volk in levensgevaar brengen. (En ja, die servers staan in hetzelfde array)

Dus keurmerk: Ja

prof 1 plantkweek : Ja

Flasmobs: Ja

29 grams knipafval kampvuurtjes: Ja

 

Er is veel mogelijk, maar we zullen ons wel moeten gaan inzetten.

En dat zie ik nog niet zomaar gebeuren.

Proove me wrong!!! Please??

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ludieke acties zijn altijd leuk zolang het publiek er maar geen last van heeft.

 

Zolang je keurmerk niet geaccepteerd wordt heeft het ook nog geen zin om de inspecties te doen, wat je wel aangeeft is dat er een grote groep kwekers bereid is om zich te binden aan een dergelijk keurmerk (en ook vrijwillig zich houden aan die eisen). Het is in ieder geval een homogene groep kwekers met een doel voor ogen die je kunt vertegenwoordigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...