Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnees

WE ZIJN HET SPUUGZAT

Recommended Posts

ja oke, leuk, maar mijn insteek is om echt iets te bereiken. en daar passen "helaas" dit soort kleine onschuldige grapjes niet bij. of denk je dat ze als een razende gaan debatteren als er 1000 balonnen met wietzaadjes de lucht in gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je het spuug zat bent moet je een watje in je bek doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, maar ze gaan ook niet beginnen debatteren als de coffeeshops een dagje sluiten of als er wietafval in Den Haag gedumpt wordt. Er is gewoon geen enkele enkelvoudige actie te verzinnen hiervoor. De enige manier om iets wezenlijks te veranderen aan het drugsbeleid lijkt mij als de publieke opinie over drugs volledig verandert (door aangehouden activisme en meerdere acties, debatten,...) zodat de politiek wel mee moet veranderen. Of dit ooit haalbaar is weet ik niet, want de anti drugs propaganda doet goed zijn werk.. Ofwel moeten we alle blowers weten te overhalen om voor één keer hun politieke visie aan de kant te zetten en één keer massaal op een one-issue pro-wiet partij te stemmen zodat ze ons niet langer kunnen negeren en er wel een verandering in het beleid moet komen. De volgende verkiezingen kan iedereen dan weer versplinteren naar hun eigen partijen (ook al is er als je het mij vraagt amper een echt verschil tussen alle ideologisch vervaagde centrum partijen maar oke).

 

Misschien is het een goed idee om eens te kijken hoe het activisme in Amerika en Canada georganiseerd is? Daar lijken ze toch wel vorderingen te maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als mensen niet weten wat er gaande is, of inspiratie zoeken.. check de nieuws/media sectie!

 

misschien een leuk idee om tegelijkertijd een lijst op te stellen met de "mensen" die deze ellende op dit moment veroorzaken.

 

-Ivo Opstelten (deze man neemt een heel heel groot deel van deze onzin voor z'n rekening)

-

-

-

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mensen die deze problemen veroorzaken zijn de criminele organisaties die zich met de wietteelt bezig houden.

De branden/rip deals/liquidaties/grote winsten/overlast enz, is makelijk te verkopen aan de maatschapij dit blijft gewoon

een 1-0 situatie voor de overheid.

 

Dit zal eerst moeten veranderen voordat wij de publieke opinie in handen kunnen krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jij draait het om Parve.. dat zijn allemaal directe gevolgen van dit beleid.

 

 

MMA is trouwens vrij makkelijk aan te pakken. gewoon massaal adressen doorgeven waar zogenaamd wiet staat, terwijl er niets staat.

 

als je dat een tijdje doet dan nemen ze geen enkel wietgerelateerd telefoontje meer serieus toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat maakt niet uit amnees, het is gewoon zo als je iets in de politiek gedaan

wilt krijgen moet je de stem van de maatschappij achter je hebben.

 

Zo onschuldig is wiet niet, kunnen we wel in onze enthousiasme de kop in het

zand steken maar de waarheid is dat zulke dingen eerst zullen moeten veranderen.

Hoeveel argumenten er ook zijn om het wel te veranderen, als ik als normale

burger in de maatschappij zou leven en om de hoek fikt een huis af om dat er

een hok ik zat word ik ook snel tegen. Het grootste gedeelte van de maatschappij

heeft gewoon niks met wiet te maken. Die intresseren wiet geen snars of het er

nou wel is of niet. Ze willen er gewoon geen overlast van hebben en je kan iedere

week wel ergens een krant open slaan waar weer een negatief bericht over wiet

staat.

 

Zolang de overheid hier slim op blijft inhaken hebben wij geen schijn van kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites
overgrote deel van de pers staat niet aan onze kant, dus het is heel moeilijk om via de pers iets te bereiken.

Dat geloof ik niet. Ik heb vaak met journalisten gesproken en die horen dag in dag uit alleen maar wat de politie ze vertelt, zijn niet bekend in de wereld en als ze een willekeurige gemiddelde growshop binnenlopen krijgen ze nou ook niet het gevoel dat het erg pluis in onze business is. Je moet met ze in gesprek gaan en ze interesseren.

 

Het artikel waar ik naar verwijs is ontstaan doordat ik de betreffende journalist iedere keer letterlijk zag neerschrijven wat meneer Daniels hem vertelde. Dat is ook zijn werk, hij verslaat wat er wordt verteld door Daniels. Toen ik hem hierover aansprak gaf hij ter verdediging aan dat hij ook geen andere geluiden hoorde. Er is geen tijd om er eens flink in te duiken, maar toch is deze beste man twee avonden met fotograaf op stap geweest om dit verhaal te noteren. En zoals je ziet kunnen ze ook best andere zaken schrijven. Zij verslaan wat er gebeurt. Als wat gebeurt niet zichtbaar is dan is het moeilijk te verslaan. Wie wil tenslotte met zijn hok in de krant?

 

De recente documentaire over wietkweken is ook maar heel beperkt geweest.

 

De berichtgeving is daarom onevenwichtig.

 

Je zou misschien wel een mooie bundel moeten maken met kwekersverhalen. Daarmee maak je het tastbaar. Per kweker twee kantjes en dan een stuk of 50. Dan is het plots niet meer "de criminele kweker" maar gewoon mensen die een leuke hobby hebben en gepassioneerd zijn daarover. Kosten voor het drukken: 12-15K met een oplage van 10.000.

 

Zaadjes kun je anders versturen dan per brief of ballon of postduif. Zorg dat een bekend blad ze meeneemt in de distributie, zoals revu deed. Maar het is altijd én én én - je moet de strijd op meerdere (communicatieve) fronten voeren en je moet lobbyen.

 

Heb daar ook al eens een aanzet voor gegeven maar helaas... de tijd ontbreekt. Zoals bij zovelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Whazzup en parve, jullie hebben gelijk, maar WAT dan.. als de burger zich niet interesseert in ONZE problemen, terwijl we juist die burger over proberen te halen anders te gaan denken dan wat ze zien en horen. kom je toch weer uit bij de mensen die deze problematiek veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De media en de politiek is altijd gek op cijfers. Ik weet niet of het bekend is hoeveel geld er bijvoorbeeld per dag door wiettoeristen/Nederlandse rokers wordt uitgegeven aan wiet. En hoeveel winst/belasting hiervan naar de overheid zou kunnen gaan, b.v. door middel van accijns. Geef ze ideeën. Hoe ze een winst situatie kunnen maken uit de verkoop en de teelt van wiet. Je moet ze niet vertellen dat hoe ze het nu doen de foute manier is. Dat weten ze ook wel :o

 

Maar stimuleer die euro tekentjes in hun ogen. Schrijf een goed plan/concept, helemaal piekfijn in orde en presenteer dit in een blad, b.v. de Revu. Praat over cijfers, geef ze een goede reden om het te legaliseren, niet omdat het nodig moet zijn om een plant te kunnen kweken. Dat is voor hun helemaal niet relevant.... €€€€€€.....

 

Communiceer deze ideeën door naar de media en laat hun het in één keer helemaal opblazen. Je hoeft ze alleen maar een positief gevoel te geven. Dat het goed voor hun voelt om er over te schrijven, dat ze het idee hebben dat de politiek of NL echt iets misloopt. Dit kan gevolgd worden door voorgaande ideeën, zoals het sluiten van koffieshops/staking van, het weggeven van wiet, onderzoeken presenteren naar de werking van wiet, lezingen geven, enz...

 

Een plant is in eerste instantie voor geen enkele kapitalist interessant, slechts decoratie, maar als er meer geld in zit dan dat het kost wordt het een heel ander verhaal.

 

Een gedachte spinsel...

 

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is het een idee om met een hele grote groep kwekers/blowers/hobbyisten iets goeds te doen voor de maatschappij om zo positief in de media te komen

weet niet of het zal helpen maar het krikt ons imago misschien op we kunnen zo laten zien dat we niet allemaal criminelen zijn in ieder geval.

als je al met een paar honderd man bent kun je al grote dingen doen.

 

 

het stimuleren van $$$$ tekens in de ogen van de overheid is altijd goed :o alleen werken ze in brussel meestal tegen dit soort plannen.

 

een boekje laten maken is ook wel een cool idee ik weet niet hoeveel wietforum leden er zijn maar als iedereen nou eens een paar euro inlegt

dan komen we een heel eind lijkt me. en dan bij elk boekje 5 zaden doen ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja da's ook een leuk idee, zaden bij een boekje.

 

Je zou het boekje kunnen laten betalen door sponsors, die een (op het boekje aangepaste) advertentie of testimonial kunnen plaatsen. Me dunkt dat je daarmee best wel wat bij elkaar kunt brengen als je naar de productiekosten kijkt.

 

En dan moet er natuurlijk een heel goed verhaal geschreven worden, er moeten een paar prominenten in het comité van aanbeveling zitten (ome Dries? :o) en een voorwoord van Ed Rosenthal :whip:

 

Ik denk dat veel kwekers al goed doen. Ik doneer in natura aan een aantal medicinale rokers, en als ze het zelf niet kunnen steek ik een handje toe met klussen. Sommige shops geven medicinale kwekers korting. Veel kwekers zijn juist hele sociale mensen. Dat soort dingen komt echter ook nooit naar buiten.

 

Dussuh.. wanneer plannen jullie je "coming out"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn ogen zou het ook goed zijn dat er een soort van vakbond/spreekbuis voor kwekers zou bestaan. Kwekers hebben nu door de media en de selectieve berichtgeving een negatieve imago van beroeps criminelen. Terwijl wij groot of klein het kloppende hart van de cannabis industrie zijn. Een industrie waar de overheid door middel van belastingen per jaar miljoenen aan verdient.

 

Ik zou best belasting willen betalen als ik als legale ondernemer zou worden gezien, en ik denk vele met mij. Het enige wat ons nog wat ons scheid van reguliere tuinbouwers en boeren is dat wij zo genaamd een illegaal product verbouwen. En het daarom stiekem in zolderkamers of loodsen moeten verbouwen. Ons product wordt dagelijks door honderdduizenden geconsumeerd compleet legaal. Waarom zijn wij dan criminelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad tijd om te kiezen om te koken of gekookt te worden...

 

Ik ga later al de reacties bestuderen .... maar heb zo het gevoel dat het moment er is jongens en meisjes!

 

Ik ben er 100% zeker van dat er genoeg potentie en ambitie is onder ons !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn mijn 2 centjes...

 

Wat ik zou doen is het volgende:

 

Met kleine groepjes van mensen overal in nederland kleine bijeenkomsten organisiren om mensen op te roepen die willen helpen ...

 

Hoe zou ik dat doen:

 

Met een soort van klein buurtfeest met standjes, een optreden en een drankje.... je zou zeggen dat is canna bevrijdingsdag ..; ja , maar met 1 verschil...

 

Wat ik zou doen is hier act!eve leden zoeken om later andere dingen te organiseren.

 

Hoe doe je dat?

 

Simpel...

 

Het laatste standje heb je een inschrijvingsforumulier waar je vraagt wie zich enkele uren/week wil "oppoferen" om voor dit doel te strijden.

Daarnaast vraag je welke qualificaties/kunnen/mogelijkheden ze hebben...

 

Op deze manier sla je 2vliegen in 1 klap.

 

1: je bereikt enkele mensen in je buurt

 

2: anderen die zich alleen voelen gaan zich aansluiten en zich niet meer zo alleen voelen

 

Wat ik denk is dat je het grote in het kleine moet zien, het verre in het dichte....

 

In mensentaal wil dat zeggen niet verder kijken dan je neus langs is.... (de mensen rondom jou)

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat je op dat soort buurtfeestjes ook de boze buurman of buurtbewoner treft die meteen weet dat je een paar plantjes hebt staan

en zo een middel heeft om van je af te komen als je toevallig in een huurhuisje woont

 

nuttige skills van forumleden gebruiken als wapen is wel een heel goed idee

Share this post


Link to post
Share on other sites

mocht dat niet werken.

dan als protest allemaal gigantische zaden kweken doen en dan hele parken vol wiet zetten, gewoon om te laten zien dat wij er ook zijn :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sex 'n Combi komt er ook weer aan met suggesties waarvan amnees al heeft aangegeven dat het weinig zin heeft, na zo'n feestje is de motivatie meestal weg,en b-tot-de-art komt met hetzelfde ding als een paar posts ervoor...

Probeer anders ook een politieke partij die voor legalisatie is erbij te betrekken, GroenLinks of D66 bijvoorbeeld.

 

Legalisatie wordt door ons toch niet bereikt, er gebeurt pas wat als er echt iets veranderd in de politieke wereld en dat gebeurt in de komende tijd toch niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat boekje met zaden er bij + advertenties is verboden...

 

Softsecrets, Highlife lagen vroeger nog bij de tijdschrift handelaar. Maar tegenwoordig mogen ze in het openbaar geen reclame meer maken voor cannabis gerelateerde artikellen.

Mag alleen verspreid worden op plekken waar alleen mensen komen die al cannabis gebruiken of in aanmerking zijn gekomen. Zoals coffeeshops of cannabis beurs of cannabis gerelateerde websites zoals deze.

Daarom zul jij nooit(niet snel) cannabis gerelateerde advertenties op medium vinden behalve de hierboven geschreven.

 

Als jij zaden uit gaat delen met boekje er bij. Zul je alleen blowers/growers bereiken omdat je niet huis aan huis oid mag verspreiden

 

 

Toevalig een heel artikel in de vorige highlife over

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, met of zonder zaden... We maken geen propaganda voor het kweken van wiet maar laten mensen kennismaken met een doorsnede van de Nederlandse bevolking die wiet kweekt. Om te laten zien dat we niet allemaal per definitie een "criminele organisatie" zijn. Als souvenir doen we er dan een paar zaadjes bij, voor de vormgeving - net als de bobbel in de loterij envelop :o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn korte bijdrage.....

 

Draait het hier niet om probleem en oplossing tactiek van de mensen die de touwtjes in handen hebben.

 

DE ECHTE REDEN VOOR VERBOD IS SIMPEL , HET IN EEN MEDICIJN WAT RELATIEF HEEL GOEDKOOP TE MAKEN IS.

 

Dus als je de mensen in Nederland gaat uitleggen dat er jaarlijks 200 miljard met kankermedicijnen binnenkomt bij de grote jongens en een heel groot % zal verminderen als de bevolking er achter komt dat ze dat zelf kunnen maken.

Kan ik me voorstellen dat bepaalde mensen hun inkomstenbron willen beschermen en er alles aan doen om het binnenstromen van het grote geld vooral niet te verminderen.

En wat krijg je dan corrupte politici die hun zakken vullen met miljoenen zodat andere miljarden kunnen verdienen over de rug van de gewone man.

 

Maar dit is maar 1 kant van het vieze verhaal, er zijn er nog vele zoals ;

 

. Vervangen/verminderen papierkap van bomen d.m.v. Hennep

. Vervangen/verminderen plastic productie d.m.v. Hennep

. Vervangen/verminderen brandstof productie

. Vervangen/verminderen (kunst)vezel productie

 

Enz....enz jullie kennen het waarschijnlijk wel...en zoniet lees de boeken van Jack Herrer dan wordt je wel iets wijzer van.

 

Als we de industrietakken die hierboven staan aan jaarlijks inkomen bij elkaar optellen komen we op honderden miljarden.

 

EN DAT KAN VOOR ZE WEGVALLEN ALS DE HENNEP/WIETPLANT WEER NORMAAL IN ONS LEVEN KOMT ZOALS DE WE DUIZENDEN JAREN HIERVOOR GEDAAN HEBBEN.

 

Ik denk dat je opdeze manier het meeste impact kan hebben door de mensen de informeren op de manier ''waarom'' iets verboden is.

 

De ideeen van de rest van deze topicvolgers vind ik erg leuk om te lezen , keep the green spirit up.....!!

 

Mvg Azarias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het ook SPUUGZAT amnees. Maar vergeet niet dat de prijzen sky high zijn

momenteel. Het is een nobel streven, maar je snijd ook een beetje in je eigen

vingers. Juist doordat broodkwekers zo in het nauw gedreven worden, valt er

zoveel geld te verdienen. En daar heeft de overheid alleen maar baat bij.

 

It's a bad bad world. Je moest eens weten ze in Afghanistan allemaal aan het

doen zijn. Diamanten velden en opium handel zijn gewoon in handen van de

Amerikanen, maar ondertussen wel een War on Drugs voeren. Met al die

verborgen agenda's is het gewoon moeilijk lobbyen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe zit het dan als je een bepaald fonds wilt overtuigen van cannabis.

 

Zoals het kankerfonds, zet een blower/grower in een leuk pakje en een vlotte babbel met de juiste kennis. Gaat desnoods naar een of andere chief binnen die organisatie. En legt hem of haar zijn bevindingen uit. Waarschijnlijk heeft die persoon daar nog nooit van gehoord en als de verteller een beetje serieus overkomt kan dit nog weleens positieve gevolgen hebben

 

En bij afloop laat die nog een boekje achter waardoor die beste man/vrouw het nog eens na kan lezen en gaat na de volgende (bij wijze van).

 

 

Desnoods zoek je freelance journalisten op of stuur je een (zelfgemaakt) boekje met goede en juiste informatie naar een politicus, die daar eventueel in een debat op kan terug vallen.

 

Als we dat soort mensen de juiste informatie geven over dit "baanbrekende" nieuws, wie weet forceren hun dan die doorbraak.

 

Maar dit is mijn visie

 

Tevens goed dat dit er is!! Het is ook een keer klaar.

Lahn

Share this post


Link to post
Share on other sites
EN DAT KAN VOOR ZE WEGVALLEN ALS DE HENNEP/WIETPLANT WEER NORMAAL IN ONS LEVEN KOMT ZOALS DE WE DUIZENDEN JAREN HIERVOOR GEDAAN HEBBEN.

Nou een papierfabriek blijft gewoon papier maken hoor, ze zouden het alleen van andere vezels moeten maken. Olie en benzine moet je ook maken en distribueren, denk je dat de boeren dat zelf gaan doen? Dar wordt veel te duur. En zo goed is het ons al die duizenden jaren niet echt afgegaan hoor :o

 

Ik ben best wel met je eens dat er meer producten op basis van hennep gebruikt zouden moeten worden (kijk maar eens wat er gebeurt als de olie niet meer te betalen is) maar hoe gaat dat ons drugsbeleid en in het bijzonder "de publieke opinie"op korte termijn beïnvloeden?

 

Voor een KWF hoef je echt niet aan te komen met een vlotte babbel, wetenschappelijke resultaten heb je dan nodig. Gezondheid is een serieuze zaak tenslotte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was wel onder de indruk van de nederwiet-movie.

 

Uit mijn omgeving hoorde ik toch wel byzondere opmerkingen van niet blowende/kwekende mensen. Een goede docu/film om de publieke opinie wat bij te schaven zonder wiet te promoten lijkt me een goed begin.

 

Ik heb geen idee hoe je zoiets aanpakt, maar ik kan wel een paar hoofdrolspelers bedenken :o

 

De Waarheid door en met echte growers/blowers......

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...