Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Amnesia haze 1e x vanuit zaad de 9 wkn bloeiversie

Recommended Posts

als je elke run herma's tegen komt doe je iets niet goed of je zaad is niet in orde..!

Ik heb jaren fem zaad gedraait en ben 2 x herma planten tegen gekomen en dat was alle 2 in 1 ronde van de zelfde zaadboer.

 

Dus blijf zo goed voor je plantjes zorgen als nu en alles zal dan wel goed komen, alleen is chekken op herma natuurlijk noot verkeerd meg wat voor zaad je ook werkt.

Mvg stikkie

 

Hey,

 

welke zaadboer is dit?

 

Dan weet ik waar ik me zaden niet hoef te kopen.

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak je niet druk, kan echt wel langer als die 14 dagen duren eer ze bloeiverschijnselen tonen.

Je ziet hier veel kweekverslagen waar men met stekken werkt i.p.v. zaad, als een stek van een oude moeder komt schieten deze planten veel sneller in de bloei dan een zaadplant, klamp je niet vast aan die 14 dagen, als je zeker weet dat je plantjes in het pikkedonker staan 's nachts komt het wel goed.

 

Ben nu bezig met 4x buddha haze uit zaad, eerste 8 dagen buiten en hierna meteen 12/12, ben nu 3 week verder en zie he-le-maal niets van bloeiverschijnselen.

 

heb trouwens zelf ervaring met 4 x 250 W, als jouw plantjes nog hoger worden moet je de onderste / onderste 2 internodes nog wel gaan dieven, een 250W lamp bij mij kwam niet zo diep ondanks dat ze 15-20 cm van de plantjes kunnen, en jij draait met 150W...

Beter geen fluf en keiharde toppen bovenin toch?

 

ik hield ze het kortst met enkel MH , 18/16 en eerste 1-2 week 12/12 MH, Hierna meteen vol over op HPS. Heb ook 2x MH en 2x HPS geprobeerd maar dit beviel slecht bij, rare lange strek in de plant tussen internode 5/6 en 6/7.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo tuinmannen en vrouwen,

 

Het is vandaag DAG 2 BLOEI, ik heb ze net afgezuurd water en enzymen gegeven, omdat ik op het randje van overvoeden zat.

Overmorgen wil ik gewoon weer met 1.3 EC verder omdat de plant zich wel verder ontwikkeld.

Net met een Fertometer m`n grond gechecked en die was groen/in orde.

De PH in m`n grond was 6.5, is ook in orde, temperatuur 18C in de grond(lampen net aan) en de tensiometer gaf normal aan.

De planten zijn weer gegroeid en zijn gemiddeld zo`n 1 meter.

De topjes worden nu langzaam zichtbaar, toch verdenk ik er nog steeds een paar ervan herma te zijn, terwijl ze nog geen paars steeltje gehad hebben de hele ronde.

Maar zoals ik va meerdere te horen krijg moet ik dit nog even afwachten.

Ik heb nog wat pics, kijk maar mee.

 

@airmax, hey man bedankt voor je advies, hier heb ik wat aan, ik ben wel eerst met 50% mh en 50% hps overgegaan 4 dagen en toen alleen maar hps, ze zijn idd wel een klein beetje gaan strekken, maar dit valt gelukkig reuze mee.

Ik heb al gedieved (zie eerdere foto`s), of zeg je dat ik de nu nog onderste internodes ook weg moet knippen?

En hoe is jouw 250 watt ronde geeindigd, heb je er nog wat afgehaald of viel het tegen.

 

Greets Krasi.

 

gallery_30844_12306_1026051.jpg

 

gallery_30844_12306_2790013.jpg

 

gallery_30844_12306_2051104.jpg

 

gallery_30844_12306_97908.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey Krasi,

 

Volle bak die partytent..ziet er mooi gezond uit

maar hoezo aan het randje met 1,3 ec??vind ik nog al laag voor zaailingen

hoe hoog is ec van drinkwater dan daar??

kun je ook foto's in het donker maken? dan zie je beter wat ze nodig hebben..

En ik zou dr nog maar gauw een netje in wurmen anders flikkert alles om..

 

gr Harkoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Harko,

 

zoals ik al zei, de bladeren bovenin kregen witte vingerpunten, dat was een dag of 5 geleden, ik heb nog 1 keer 1.3 EC meegegeven, en nu alleen enzymen, overmorgen geef ik weer 1.3 en tegen het einde van de week wil 1.4 hebben.

Ik heb vaker gehoord dat amnesia niet van een hoge EC houdt (correct me if i`m wrong) dus ik bouw het langzaam op.

Morgen ochtend zal ik eens een foto schieten tijdens lampen uit, en ook gelijk de EC van het kraanwater meten, je hoort nog van me.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi thc-telers,

 

op speciaal verzoek van Harkostar, een paar licht uit foto`s.

En `t EC van het kraanwater bedraagd 0.77.

 

Greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_1837031.jpg

 

gallery_30844_12306_2541747.jpg

 

gallery_30844_12306_887339.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice Krasi ;)

Demmm hooge ec daar hier maar 0,37

Zit er nog wel voeding in je bodum dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kristalkwekers,

 

Ik heb vandaag m`n rope ratchets binnen gekregen, superhandige apparaatjes, ik werkte eerst met easyrollers, maar die verschuiven altijd wat door of teveel of te weinig gewicht, ook heb ik bamboestokken ontvangen, ik vindt netten zo`n gedoe met oogsten en als laatste m`n nieuwe droognet, dit is een hangende, de andere was een staande en moest ik eerst opbouwen.(Thanks WF-shop)

 

Van de week krijg ik m`n nieuwe 1500m3 carbon-active filter binnen, evenals 50 bendz-clips.

Iemand daar al ervaring mee, `t schijnen hele handige dingen te zijn om je plant te buigen, de bendz om je plant clippen de gewenste richting in (de lamp) en na een paar dagen weer verwijderen om elders in te zetten.(de plant neemt de gebogen vorm aan).

Ik heb er 2 afbeeldingen van, en ze zijn niet duur 50 stuks voor nog geen 6 eurie.

 

Morgen ga ik stokken in combinatie met plantenclips, en btw, gelukkig laten steeds meer planten hun vrouwelijke geslacht zien evenals bloeiverschijnselen.

 

Tot spreeks weer, greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_17056.jpg

 

gallery_30844_12306_19396.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi iedereen,

 

vanochtend gestokt, even wat plaatjes van geschoten.

Voor de rest gaat het goed, 3a4 verbrande blaadjes, van het te dicht op de lamp zetten.

 

Greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_172000.jpg

 

gallery_30844_12306_227194.jpg

 

gallery_30844_12306_410696.jpg

 

gallery_30844_12306_105654.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ airmax, ik zie nu wat je bedoeld man, ik heb nog twee internodes weg gedieved, top ontwikkeling was minimaal daar.

Er kwam haast geen licht bij, ik heb er wel voor gezorgd dat er nog ruim voldoende baderdek aan te plant zit.

Thanks again mate.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moiuhhh kunnen die lampen niet lager?? :D

naja zolang ze dr geen last van hebben.

 

mooie plantjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi klimaatbeheerders,

 

even een kleine update, dag 6 bloei, de planten hebben vandaag voor het eerst 25 liter water gehad met z`n 50en.

Eerst altijd 20, de budjes worden langzaan aan groter, dus drinken ze ook iets meer.

Ec heb ik licht opgeschroefd naar 1.35 en overmorgen wil ik 1.4 hanteren.

Vandaag heb ik een mailtje ontvangen dat, m`n bestelling onderweg is, dus denk ik morgen of overmorgen over m`n nieuwe filter en bendz clips te beschikken.

Ik ben erg nieuwschierig naar de bendz clips, ik heb er hier vrijwel niks over gehoord.

Als ik ze in gebruik heb schiet ik er wat kliekjes van.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit niet ?

:D

 

 

was je topic ff kwijt ;)

ze zijn allemaal mooi gelijk gebleven :D

 

op naar de cola`s

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

cola :D waar :D geintjee

 

dat worden echt gruwlijke cola's maat ;)

als ik dat zo bekijk heb je de zaakjes goed voor, en dat is het halve werk zeggen ze :D

 

 

succes man laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey toppensnellers,

 

ten eerste Elmo en juicy,bedankt weer heren, altijd leuk, bezoek van jullie. ;)

Vandaag dag 8 bloei, ik denk dat de groei er nu wel zo`n beetje uit is, de planten zijn tussen de 90 en de 110cm.

Temperatuur is echt toppie, licht aan 28C licht uit 23C.

Lv mischien wat hoog soms, licht aan 65% licht uit 75/80%.

Ec van daag voor `t eerst 1.5, voorlopig wel goed, even kijken wat ze ervan vinden aankomende week.

Vandaag ook voor `t eerst 30 liter met z`n 50en, konden ze wel hebben, ze drinken goed.

Topjesvorming gaat lekker.

Ik heb alleen de lampen wat hoger gehangen, ze hingen op 15cm, heb ze naar 20/22 gebracht, ik had bij een paar planten blad maar ook hoofdtop verbranding, nu zijn ze nog erg jong en zullen ze wel herstellen.

Tot van de week weer...

 

Greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_241132.jpg

 

gallery_30844_12306_1155558.jpg

 

gallery_30844_12306_824895.jpg

 

gallery_30844_12306_870825.jpg

 

gallery_30844_12306_1088083.jpg

 

gallery_30844_12306_1488069.jpg

de verbrande hoofdtopjes

 

gallery_30844_12306_1278230.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi

 

Ziet er goed uit , hopelijk geen verbrandingen meer ;)

 

suces ermee !! groeten pac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo budbouwers,

 

Tijd voor een update, bloei dag 10.

Pacman bedankt ik hoop ook geen verbrandingen meer. ;)

Ik heb vandaag een nieuwe camera gekocht, niet zo`n hele dure maar wel een goede.

Dus de foto`s gaan erop vooruit.

Ik heb m`n ec op 1.5 gehouden en wil zo deze hele week doorgaan, eind volgende week wil ik naar 1.6.

Ik ben vandaag begonnen met een paar planten te buigen met de bendz clips, eerst wat stuntelig,ik hoop dat ik ze niet teveel pijn heb gedaan, en daarna wel effectief denk ik, dat moet van de week natuurlijk blijken.

De bloei zit er lekker in, temperatuur is prima , alleen af en toe wat hoge LV.

 

Daar wil ik het met jullie even over hebben, ook al weten we allemaal wat we doen, toch wil ik even kwijt dat bij twee verschillende kennissen, toprot en bij de ander gecombineerd met meeldauw is geconstateerd, en deze jongens doen het ook al een tijd.

Wat ik wil zeggen is, controleer aub extra goed, want met deze natte zomer loeren ze op onze moppies, en als ze je te pakken hebben slaan ze snel en hard toe.

 

Nou dat ben ik kwijt, voor nu enjoy the pics en tot later.

Greetzz Krasi.

 

 

gallery_30844_12306_169050.jpg

 

gallery_30844_12306_1322125.jpg

 

gallery_30844_12306_4714207.jpg

nogmaals de verbrande top, die zich overigens wel hersteld

 

gallery_30844_12306_2313445.jpg

en met een bendz clip

 

 

gallery_30844_12306_3556071.jpg

en deze ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo weer forumjunkies,

 

vandaag dag 11 bloei, ben gaan kijken of de bendz clips het verwachtte effect hebben.

Conclusie, jazeker, dus...ik ben verder gegaan waar ik gebleven was.

Ik heb er een hoop foto`s van dus geniet ervan.

 

 

gallery_30844_12306_4444277.jpg

 

gallery_30844_12306_2677968.jpg

 

gallery_30844_12306_4776058.jpg

 

gallery_30844_12306_5452413.jpg

 

gallery_30844_12306_3364480.jpg

 

gallery_30844_12306_5165192.jpg

 

gallery_30844_12306_3203211.jpg

 

gallery_30844_12306_3799182.jpg

 

gallery_30844_12306_122284.jpg

 

gallery_30844_12306_2682287.jpg

 

gallery_30844_12306_2490802.jpg

 

gallery_30844_12306_3154869.jpg

 

gallery_30844_12306_3755447.jpg

 

gallery_30844_12306_3107154.jpg

 

En dan nog even een klein probleem waar ik niet aan wil geloven.

Ik heb `t in m`n topic al vaker gezegd, ik verdenk er een paar ervan herma te zijn, nu heb ik een foto met op een oksel een balletje,

sterker nog , deze zijn op redelijk wat planten te zien, een paar heb ik al verwijderd uit paranoide.

Ik heb zelfs 1 zo`n balletje, ze zijn wel allemaal alleen dus niet in trossen, die al een bloem werd weggehaald en kreeg toen wit poeder op mijn handen, para als ik werd dacht ik aan stuifmeel.

Nu zijn m`n planten nog zo jong, dus of dit al wel mogelijk is weet ik niet.

Ik hoor graag van jullie, heel graag zelfs.

 

Mvg Krasi

 

gallery_30844_12306_1142204.jpg

Niet echt superscherp, ik weet het , blame it om my camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten staan er puik bij, ik ga af en toe meegluren hier. Die bendz clips zien er handig uit inderdaad.

 

Keep 'em green.

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onscherpe foto maar volgens mij zijn dat idd kloten.

Als je meerdere planten hebt die dit vertonen dan mag je elke keer de ballen weg gaan halen.

Of je ook verder kan gaan met die planten dat weet ik niet maar volgens mij zal je elke keer alle ballen moeten verwijderen.

Maar vervelend is het wel als je verwacht dat het allemaal vrouwen worden.....

Ik zelf zou er niet mee door gaan want heb zeker geen zin om elke dag ballen te moeten zoeken :D

En ik zou diegene even aanspreken waar je de zaden vandaan hebt ;) misschien kun je nog wat regelen met diegene....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Spikey, thanks man, ik heb de beste man vandaag aangeschreven en wacht even op een terugbericht.

Ik ga elke avond een paar planten aanpakken en kijken wat de werkelijke aantallen zijn, ik zal dan beslissen hoe verder te gaan.

Als het meevalt haal ik er een paar weg, maar als `t er zoveel zijn als ik vermoedt dan zal ik goed na gaan denken of ik wel doorga.

 

Kan iemand mij vertellen hoelang het duurt (bloeiweken) eer dat de bestuiving plaats vindt, ik heb dit nooit meegemaakt.

Alvast bedankt.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ergens tussen week 4&6 is volgens mij het beste moment , niet helemaal sure tough, nog nooit een zadenkweek gedaan.

die clips zien er handig uit inderdaad!kmoet ook ff kijken of alles binnen de lichtbundel te houden is; heb maar maximaal nog 10 cm over om de lamp omhoog te halen met wat gestuntel:D

 

keep em green zou ik zeggen !

 

MvG!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Frshyeeh,

 

ja joh echt handig die dingen, maar je moet het wel ff doorkrijgen, was in het begin wat ongeduldig, dit koste me 2 hoofdtoppen, maar anyway, ik ben echt niet van plan een zadenkweek te houden, ik wil kijken of ik m`n planten nog kan redden voor de bestuiving plaats vindt, ik ga er 10 per dag bestuderen en ontballen als nodig, ik zou het echt erg vinden om alles weg te gooien, al dat werk voor niks.

Ik hoop alleen dat ik nog op tijd ben.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wegpleuren die handelen met goed materiaal opnieuw beginnen, hier ga je spijt van krijgen als het nu al stuift!!

 

die paar dagen bloei haal je zo in als je nu alles vol zet met stekken direct 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...