Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Amnesia haze 1e x vanuit zaad de 9 wkn bloeiversie

Recommended Posts

Hey Harko,

 

Ik heb zelf ook weinig verstand van elektronica, meer van lezen dus dat doe ik dan ook over deze evsa`s, dat een 150 watt lamp minder verbruikt dan een 600 watt lamp is gewoon logisch.

 

een 150 watt evsa verbruikt 0.63 Amp.

Een 600 watt evsa verbruikt 2.74 Amp.

 

Vier van de 150 watt evsa`s verbruiken samen minder dan 1 evsa van 600 watt.

 

Ze doen inderdaad hetzelfde, alleen de 600 watt evsa levert veel meer van hetzelfde(energie/stroom/wattage).

 

 

Ik hoop dat ik het je duidelijk genoeg heb uitgelegd, greetzz Krasi.

 

Ps. ik leer elke dag nog dus als jij ooit een tip voor mij hebt hoor ik dit graag, samen weten we veel meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm mischien wat te hard geroepen.. :D

 

net een verbruik meter tussen al mn evsa's gehangen en hoewel het allemaal dezelfde B.a.l. evsa's zijn.

de waardes liggen tussen liggen tussen de 570 en 655watt dus dat verschild nogal. als mn hok weer leeg is

de lumen ook maarus meten want mischien zijn ze dan wel stervende :lol:

 

 

naja succes met je kweek elk geval ziet er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Harko, jij ook en ik hoor graag weer van je als je wat wilt weten of iets te zeggen hebt.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo peeps,

 

de dames hebben vandaag voor `t eerst sinds het overpotten weer water gehad, 20 liter met zijn vijftigen.

Dat ga ik vanaf vandaag elke om de dag doen, en op aanvraag van de dames natuurlijk verhogen.

Ze zien er wederom happy uit, in de groeifase heb ik eigenlijk bijna nooit problemen.

Ik ben van plan om ze maandag op 12/12 te zetten en dan gelijk overgaan op hps bulbs.

Ik heb nog wat kliekjes gemaakt, ook kun je mooi zien hoe de lampen er boven hangen.

 

Greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_1352648.jpg

 

gallery_30844_12306_962546.jpg

 

gallery_30844_12306_1204927.jpg

 

gallery_30844_12306_563881.jpg

 

gallery_30844_12306_47518.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gaat lekker he

Mag ik vragen waar je die zaden vandaan hebt??

 

 

 

Gr Harko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Harko,

 

ik heb de zaden via een zadenkweker die ik op een kweekmarktplaats tegenkwam, 2 eurie per stuk, feminized, ik heb ff met hem gemaild en na een paar mails had ik wel door dat hij ook een liefhebber is die veel tijd in zijn werk steekt.

Het duurde ff voor ik hem vertrouwde, maar toen ik eindelijk tot de koop overging, kreeg ik er 60 voor 110 eurie en ik kreeg er 10 gratis amnesia x kush zaden bij, voor het vertrouwen.(Dat waren zijn laatste van die soort)

Ik heb hem gezegd dat als de zaden mooie planten werden met mooie toppen, dat ik vaker bij hem zal bestellen.

Hij zei dat hij een vaste klantenkring heeft en mij er ghraag bij zou hebben, ik heb hem wat mooie wietsoortjes toegefluisterd en hij zou kijken of het de moeite waard was deze soorten erbij te nemen.

We zullen wel zien.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeemig de peemig vet goedkoop ja..

En die beste man heeft geen eigen website dus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ik denk het niet man, hij werkt via een marktplaats voor kweekspulen e.d.

Ik wil je in een pm wel zijn e-mail geven, dan kan je eens met hem babbelen.

 

Gr. Krasi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond hobbygenoten,

 

ik heb wederom een vraag, eigenlijk meer een dilemma, en deze keer betreft het of ik zal toppen de ja of de nee en wel nu of volgende week.

Ik ga maandag over op hps en 12/12.

Duzz, barst maar los, advies, commentaar, meningen, slap gelul, alles is welkom.

Ik dacht zelf, bij de 5e internode terug naar de 3e knippen.

Check de foto`s.

 

gallery_30844_12306_795915.jpg

 

gallery_30844_12306_1171750.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoyo krasi, zien er goed uit mann!! Toppen? tjaa kan je wel doen als jij wil dat je zijtakken allemaal tegelijk tijd op komen zal ik het doen, als je wil gaan voor een mooie dikke hoofdtop omdat je er veel heb op elkaar zal ik het persoonlijk niet doen want dan word het 1 dik oerwoud, haha aan jou de keuze ja togg

 

ik volg je man

 

Grtz P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks again Pablo,

 

gaat idd lekker, ik zag zelf ook al over een potentieel oerwoud op, maar zou 1 keer toppen dit veroorzaken denk je? Ik zal er toch maar vanaf zien, want 2 weten meer dan 1.

Als je meer advies of iets anders kwijt wil, drop in anytime.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mwa toppen kan opzich wel.. tis wel veel meer werk

je moet wel alle vertakkingen opvangen in een scrognet & ze daar hun eige plek zien te geven..

aan te raden is het niet tough in deze situatie ; het zal een tijdje langer moeten groeien vooral, en zo veel ruimte voor wortels hebben ze helaas niet.

zoals pablo al zegt gewoon over een weekje in de bloei zetten ofzo maximaal 2; & dan komt alles wel goed ,

veel succes verder, ik neem een abbo op deze om te zien hoe je ronde verloopt :o

ik loop net iets op je voor momenteel:p

maar ik denk dat jij net eerder klaar bent als je gewoon gaat bloeien zonder te toppen over een week or so :bier

ik moet nog wel 2 & een halve week groeien maby...

 

maar goed ik dwaalde af :whip:

 

groetjes frshyee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit :D Ja als je van toppen een oerwoud krijgt, veel meer werk.. tja. en met 50 amnesiatjes ben je volgens mij ook nog wel ff bezig ja :whip:

 

En is een toppenoerwoud van hoofdtoppen niet leuker dan? :o naar mijn mening ziet het er wel mooier uit :bier

 

Maarja aan jou de keuze he, het is alsnog jou kweek ;)

Ik wens je succes met wat je ook gaat doen, de planten zien er goed uit dus ;)

 

Greetz Skillz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Skillz thanks man je advies wodt gewaardeerd.

 

@Frshyeeh jij ook bedankt, en veel succes met jouw kweek natuurlijk ik zal eens bij je kijken en vergelijken, altijd leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze ook niet toppen en voor hoofdtoppen gaan

 

ook zei je dat als je op 12 12 gaat gelijk je hps er in wil draaien

 

volgens mij moet je op 12/12 gaan

en de metalhalide lampen er in laten zitten

totdat je de eerste haren ziet verschijnen

 

dan de helft vervangen voor HPS lampen

 

en een dag of wat later alle hps er pas in draaien

 

voorkomt ook strekken van de plant ..

:o

 

succes

ga je de achterblijvende plantjes er nog uithalen of laat je alles staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi forumsurfers,

 

Ik was net aan het wateren, toen ik verbranding op het blad zag, volgens mij gewoon door morsen van voedingswater op de bladeren, 3 plantjes in totaal en op 1 bladvinger, ik maak me er niet echt druk om maar hoor graag jullie mening.

Ik was eigenlijk van plan ze morgen op 12/12 te gooien en op hps bulbs verder te gaan, maar nu heeft Frshyeeh me aan `t twijfelen gemaakt, na zijn overigens gewaardeerde advies.

Moet ik nu nog 2 weken wachten met `t 12/12 cyclus, of wat?

Of kan ik morgen als gepland doorgaan, en mischien nog 1 week de metal halide bulbs erin houden.

Laat je weer horen, ik waardeer dit enorm.

Ik heb btw weer wat kliekjes gemaakt ook met een close-up van de internodes, dit is een gemiddeld grote plant, ik dus iets kleinere en iets grotere.

 

Greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_958952.jpg

 

gallery_30844_12306_1884420.jpg

 

gallery_30844_12306_449702.jpg

 

Hey Elmo,

 

haha je was me gewoon voor, telepatie meschien, thanks voor de wisseltruc tip, ga ik zeker opvolgen.

En ik heb niet echt achterblijvers, sowieso laat ik ze er allemaal in.

 

Greetzz krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no worries mate

komt van waterdruppels :o

 

zou geen 2week meer wachten kan nou al wel

op 12uur tent komt vol zat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Harko,

 

ik hoopte al op dit antwoord, ook met de komende warme dagen.

Bedankt voor je snelle reactie.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze ook staan die amnesia haze alleen ik heb ze 3 weken lang voor gegroeit.

Ze vullen de tent heus wel maar ik vind ze nog erg laag bij jou om al over te schakelen op 12/12.

Ze staan er wel mooi bij dat zeker :whip: mooi gelijke hoogte enzo....

 

Bij mij kennen ze bijna om en heb haast geen geduld meer over om der te roken :o

Succes en leuk om te zien zoon kweek met allemaal 150watt bulbs....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou in je test er wel rekening mee dat je met ongeveer 300w meer kweekt als met 2x600w evsa. :o

Een 600w evsa gebruikt geen 600w.

Het systeem gebruikt ook stroom.

Om een 600w lamp aan te sturen gebruikt een goede evsa ongeveer 635w.

De 150w evsa's gebruiken dus ook meer als 150w. :whip:

Ik hoop nog steeds dat de fabrikant daar een beetje duidelijk over kan zijn.

Daar worden namelijk geen cijfers van getoond, maar ik verwcht dat je ongeveer 1500w gebruikt of zelfs meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spikey, thanks spike, ik hoop dat je haar snel kan roken man.

 

@Doc, is dat echt zo wat je zegt, een paar berichten terug heb ik de verbruikcijfers neergezet, deze heb ik van de sites van verkopers en fabrikanten, maar je kan best gelijk hebben hoor.

Ik ben niet zo technisch dat ik de evsa`s kan meten, maar evengoed trek ik minder stroom als toen ik 3x600 watt gebruikte.

Ook gebruik ik m`n electrische kachel niet meer, deze gebruikte 2000 watt, s`winters natuurlijk, ik trek gewoon warme lucht van m`n cv, wanneer nodig.

Nou maar hopen dat er met deze 150 watters genoeg van de plant afkomt, dan is het de moeite waard geweest.

Ik kan altijd weer terug naar 3x600.

Ik wil echter wel zoals eerder gezegd eerst een winterkweek draaien voordat ik echt een conclusie trek.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey grow addicts,

 

Ik heb dus afgezien van `t toppen van m`n meiden.

Wel ben ik vandaag overgegaan op 12/12, met behoudt van de metal halide bulbs, na de geweldige tip van Elmo.

Zondag ben ik van plan om te dieven, ze zijn al aanwezig.

Ook wil ik dan beginnen met bijvoeden met een ec van 1.0.

Tot nu toe heb ik alleen de soilbooster, wortelstimu en 1x per week pentakeep S meegegeven.

De ec is nooit boven de 0.9 uitgekomen, met een constante ph van 5.8.

De wormenmest die ik aan de lightmix toe heb gevoegd heeft m`n aarde wel goed gedaan denk ik.

Als jullie wat kwijt willen, you know the drill.

 

Greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_323428.jpg

 

gallery_30844_12306_330375.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij bcc hebben ze stroom verbruik metertjes kosten 15e ofzo

 

gr Harkoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Harko,hey man, weer van de partij, er staat op WF nog een topic over de 150 evsa`s met daarin de verbruikcijfers van kalehans als ik me niet vergis, daar kun je ff neuzen, ik dacht dat DOC dat al wel gedaan had.

Hij is toch wel de expert op elektrisch en bouw gebied op WF.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...