Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Krasi

Amnesia haze 1e x vanuit zaad de 9 wkn bloeiversie

Recommended Posts

Ik zat te denken om morgen te beginnen met bloeivoeding, en zondag alle planten op geslacht te checken,(ook al zijn het gefeminiseerde zaden) en ook dan de helft van de metal halide te vervangen voor hps bulbs.

Ik ga zowieso morgen starten met een EC van 1.0 en deze aan het einde van de week opgeschroefd hebben naar 1.2.

Ook ga ik ipv 5.8 op een PH van 6.0 over.

Zondag zal ik ook beslissen of het verhogen van de lampen de oplossing was voor de bladverschijningen.

Deze gaan dan ook weer naar minimaal (de planten worden groter maar ook sterker).

Al met al weer een leuke week voor de boeg.

Lekker bezig in de binnentuin. :o

 

edit: ik heb nu net even een kijkje genomen in m`n tuintje, en ik constateer dat de "klauwachtige bladeren" zijn toegenomen, niet in zeer zorgelijke aantallen maar wel bijna bij elke plant.

Nu weet ik niet of het hoger hangen van de lampen de juiste oplossing was,ook is 1 dag mischien te kort om dit te beoordelen.

Tips en advies altijd welkom.

 

2 foto`s

 

gallery_30844_12306_905676.jpg

 

gallery_30844_12306_867401.jpg

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey krasi

 

Ziet er mooi uit ben erg benieuwd hoe ze er uit zien als ze bloeien

Heel veel succes en groeten pacman :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo botanisten,

 

ik ben vandaag begonnen met bloeivoeding, en heb een iets hogere ph gehanteerd EC 1.1 en PH 6.0.

Toen ik m`n tentje openritste zag ik dat m`n ladies zeker 3 cm langer waren dan de dag ervoor, dus ik heb m`n lampen weer op 25cm erboven gehangen, om ze mooi gedrongen te houden.

Klauwbladeren zijn niet erger geworden of vermeerderd, dus dat is wel positief.

Zoal ik al zei, de planten worden groter maar gelukkig ook sterker.

Ze krijgen lekker dikke stammen en de meeste laten hun geslacht al zien....CHICKIES!!!

 

Greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_229277.jpg

 

gallery_30844_12306_183416.jpg

 

gallery_30844_12306_43063.jpg

 

gallery_30844_12306_1704950.jpg

 

gallery_30844_12306_251354.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er nog steeds mooi uit, en verstandig dat je je lamp weer naar beneden hebt gehaald (als je klimaat het toelaat zou het nog lager mogen) want helemaal als de eerste bloei verschijnt gaan ze strekken en wil je ze zo veel mogelijk drukken....

 

en het nieuwe ph 6.0 zullen ze zeker waarderen... ;)

succes, mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo stikkie,

 

thanks man, ze zijn zeker mooi.

Ik denk nog steeds dat de metal halide bulbs de planten gedrongen houdt.

Zondag wissel ik de helft om voor hps en een dag of 5 erna de rest, dan zullen ze wel wat willen strekken.

Ik denk dat in de winter ze er echt wel 18 a 20 cm boven kunnen hangen, maar nu echt niet.

En wat de ph betreft, ik heb eigenlijk altijd 5.8 gehanteerd, maar zie hier men veelal 6.0 als uitgangspunt hebben, dus ik probeer het gewoon, welke voordelen dit zal hebben weet ik eigenlijk niet, maar de tijd zal `t uitwijzen.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aarde is 6.0 gewoon het ''veiligst'' want ik heb gemerkt dat aan het einde van de run me aarde zelfs onder de 6.0 zat terwijl ik de gehele run op 6 afzuur....

Alleen waar ik met voeding vaten werkte zuurde ik op 5.8 af ivm het ph wat altijd omhoog loopt met de tijd (vooral als je zuurstof toevoegd, niet aan te raden dus)

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dazz duidelijk Stikkie, goede uitleg weer.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey growfanaten,

 

weer een update, ze zijn weer lekker gegroeid, wel nog steeds gedrongen, geen lange internode afstanden.

Vandaag de helft van de metal halide bulbs omgeruild voor hps, dit na een geweldige tip van Elmo om het strekken tegen te gaan, vrijdag wil ik de andere helft ook met hps omruilen.

Ook wil ik tegen het einde van de week (zaterdag/zondag) een EC van 1.4 hanteren.(nu 1.2)

Verder zien ze er happy uit en wacht ik op de zichtbare bloei, zodat ik bloeiweken kan gaan tellen en beginnen te dieven.

Dan wil ik ook ondanks `t gefeminiseerde zaden zijn het 100 % zeker zijn van het geslacht, alhoewel ik het merendeel al als vrouw heb herkent.

Ik heb weer wat pics geschoten, leuk is het om het verschil in kleurenspectrum te zien.

Ook kan je zien dat ik weer de minimale afstand van 20cm boven de planten zit met m`n lampen.

Enjoy the pics!!

 

gallery_30844_12306_1062159.jpg

 

gallery_30844_12306_943851.jpg

 

gallery_30844_12306_1025958.jpg

 

gallery_30844_12306_71263.jpg

 

gallery_30844_12306_1291418.jpg

 

gallery_30844_12306_412032.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey thanks weedster, ik ben jou iets voor, en die van jouw gaan ook lekker ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey plantkundigen,

 

vandaag heb ik de eerste tekenen van de bloei ondekt, echt hoofdbuds van 3 tot 5 haren ;)

Ik zal vanaf vrijdag bloeiweken gaan tellen...At last.

Stekken zijn wat sneller, maar een zadenkweek echt heel erg leuk, en veel mooiere planten.

Ik he 2 pics, 1 van de bloeiverschijning( beetje onscherp) en 1 van een boomstam ;)

 

Greetzz Krasi.

 

gallery_30844_12306_161126.jpg

 

gallery_30844_12306_478331.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi forumsurfers,

 

ik ben me gisteren een hoedje geschrokken, ik ging m`n planten op geslacht checken, en zag bij de oksels van bijna alle planten een heel kein balletje ontwikkelen,raar, want het zijn vrouwelijke zaden, nu heb ik het grote mannetje/vrouwtje topic gelezen, en daar enkele vergelijkende foto`s gezien, daarop werd beantwoord dat het nog te vroeg was om het geslacht te bepalen, dus ik ben iets minder in de stress nu.

Ik zal over een dag of 2/3 opnieuw kijken en dan hopelijk wel het geslacht kunnen bepalen.(tuurlijk kijk ik elke dag)

Ik heb geen goed genoeg foto toestel om duidelijke foto`s te nemen.

ik hou jullie op de hoogte.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey krasi

 

ze zien er toppie uit gozer

 

en als ik jou was , zou ik me helemaal niet druk maken om het geslacht

aangezien je het zelf al zegt vrouwlijke zaden, je zult hooguit

halverwege je kweek een herma of 2 hebben maar dat is ook dat ;)

 

 

blijf je volgen maat gaat mooi zo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je elke run herma's tegen komt doe je iets niet goed of je zaad is niet in orde..!

Ik heb jaren fem zaad gedraait en ben 2 x herma planten tegen gekomen en dat was alle 2 in 1 ronde van de zelfde zaadboer.

 

Dus blijf zo goed voor je plantjes zorgen als nu en alles zal dan wel goed komen, alleen is chekken op herma natuurlijk noot verkeerd meg wat voor zaad je ook werkt.

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks jongens,

 

Ik heb m`n zaden niet van een gerenomeerd zaadbank, maar van een particuliere verkoper, na een paar gesprekken kwam hij over als iemand die echt van zijn werk genoot, dus ik vertrouwde hem, wat weer resulteerde in mijn aankoop.

Ik wacht het lekker af en mochten ze toch niet vrouwelijk zijn neem ik contact met de beste man op.

Het zou gewoon zonde van m`n tijd en energie zijn geweest, ik heb me echt op deze kweek verheugt en ingezet.

Even kijken hoe hij het afhandeld en anders actie ondernemen, maar laten we niet op de feiten vooruit lopen.

Maareh kun je herma`s zelf veroorzaakt hebben dan?

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb bepaalde genetica die herma vrij is maar dat komt vaker voor bij geselecteerde moederplanten dan bij zaad...(bijvoorbeeld stekken die je veel tegen komt S5, pp, amnesia haze etc...)

maar als je het overgrote deel van het zaad maar lang genoeg strest krijg je herma's..!

 

dus het is zeker aan te raden goed je plantjes te verwennen. ;)

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi tuiniers,

 

sinds gisteravond ben ik helemaal overgegaan op hps, ze zijn sinds de laatse foto-update wel 15 cm gegroeid.

Ik zit nu op een EC van 1.3, dit gaf mijn bladeren bovenin witte puntjes, dus tegen overvoeden aan, volgende watergift geef ik ze alleen afgezuurd water en enzymen.

Ik moet zeggen dat de meeste ballen die ik zag gewoon nieuwe knopjes waren waar straks de bloemetjes/buds groeien. :huh:

Verder is het geslacht bij de meeste nog steeds niet helemaal zichtbaar, dus ik wacht nog even met roepen.

Vandaag heb ik nog wel een watergift met EC 1.3 gegeven, 20 liter met z`n 50en.

Ook heb ik ze vandaag gedieved, vanaf 23.30 tot 01.30, met deze aantallen is het wel wat werk hoor.

Nog een paar pics, see ya. ;)

 

@Stikkie, ik leer een hoop van je, ik ben alleen vandaag niet echt lief voor ze geweest. :P

 

gallery_30844_12306_1298788.jpg

 

gallery_30844_12306_927639.jpg

 

gallery_30844_12306_956979.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stammen.

`t Ziet er allemaal sterk en stevig uit.

Waarom heb je je potten niet helemaal gevuld?

Ik heb ongeveer `t zelfde gedaan.... maar dat had met mn luiheid te maken.... ;)

 

Keep up the good work. Ze gaan lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sensi,

 

de potten waren to de rand gevuld maar zijn door watergiften verzakt.

 

gr. Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is de aarde wel luchtig genoeg dan? Dat het zo hard inklinkt heb ik nog nooit gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey spafruit, aarde is prima ja, mischien niet genoeg aangedrukt, wou het luchtig houden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi topicjumpers,

 

Ik heb een vraagje, het is nu 10 dagen geleden dat ik op 12/12 ben gaan draaien.

Ik kan nog steeds niet helemaal het geslacht van m`n planten voor 100% bepalen, is dit normaal?

Wat ik gelezen heb, duurt het maximaal 14 dagen.

Met stekken ging het sneller en gemakkelijker.

 

Greetzz Krasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is normaal, tussen nu en een dag of 7 zullen ze wel hun geslacht laten zien ;)

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee bedankt stikkie.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...