Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peperfreak

Volkstuin 2011

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

De Jack Herer staat boven te "zweten" in de tenten. Mij bekruipt, ondanks dat ik kweek, weer het gevoel dat ik buiten iets moet doen. Buiten is zoveel meer genieten! Echt veel meer!!!!

Heb van onze "fotograaf Bioman" een aantal zaden gekregen uit zijn zadenkweek van vorig jaar. Bioman, nogmaals bedankt!!!

Het zijn autoflowers AK 47.

Hier de zaden:

 

gallery_21845_11906_1951228.jpg

 

Het ontkiemen duurt bij een aantal zaden lang ( van 4 dagen tot 2 weken) . Maar Bioman had me hiervoor gewaarschuwd.

Heb er nu 6 boven:

gallery_21845_11906_1155520.jpg

 

Er liggen nog 3 stuks te "braden" onder plastic:

 

gallery_21845_11906_1830104.jpg

 

Ik ga de planten zetten op een ongebruikte volkstuin die ik vorig jaar ook heb gebruikt.

Hier een paar plaatjes.

 

gallery_21845_11906_802045.jpg

 

gallery_21845_11906_1228819.jpg

 

Ik probeer wat zaden te kweken, en wat te roken over te houden voor mijn kids .. en voor een paar luitjes hier op het forum.

De verdere aanpak moet nog "groeien". Laat ik de mannen staan tussen de vrouwen? Laat ik alle vrouwen staan en breng ik 1 man naar een "pleeggezin". Wil ook weer niet teveel zaad....

Ach, jullie lezen het wel ;) Nu maar hopen op een geweldig seizoen.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee die PF ! ;)

 

Nooit te veel zaad toch ;)

 

Ik wens je veel plezier en succes !

 

 

Grtszz HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes deze keer op de volkstuin, met hopelijk een iets beter resultaat als de vorige bijna-ronde daar.

 

en hou je buurman in de gaten he, straks weet hij dit jaar wel wat wiet is. ;)

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha fotograaf BioMan B)

 

Leuk dat ze boven zijn ! ;) ik zou een man ergens in een pot zetten en het stuif opvangen, kan je lekker beslissen wie dat er bevrucht word en wie niet...

 

Hopelijk vind je buurman binnenkort geen vogelvoerplant B)

 

Succes man !

Gr.

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

@ HighLife: Dank je! Zaad is altijd handig toch.

 

@ DJ: Hoop ook dat het beter zal gaan dan dat geklungel van vorig jaar. DJ, de buurman is achter in de 70 .. van Turkse afkomst en die heeft de Flower Power periode hier niet mee gemaakt. Ik hoop dat ik me niet vergis ;)

 

@ Bioman: Ben me bewust dat de buurman ... en heb zelfs buurmannen daar .. risico's vormen. Maar ja, dat maakt "stout" doen extra leuk. B)

Denk ook dat ik de mooiste man t.z.t. in een pot doe en onderbreng in een soort "Blijf van mijn Lijf huis".

Moet nog een opvangadres hebben. Kan niet bij mij achter het huis ... heb meer planten staan en ik zit niet te wachten op kilo's zaad B) Maar ik vind wel een oplossing.

 

Vandaag dus naar de tuin. Vol goede moed .. camera mee .. en ik denk dat wordt de grond omspitten en bemesten.

Dit zijn de plekken die ik ga gebruiken.

Plek 1:

 

gallery_21845_11906_272956.jpg

 

Plek 2:

 

gallery_21845_11906_1563797.jpg

 

En dan plek 3 ( de brandnetels achter mijn broeikas):

 

gallery_21845_11906_415269.jpg

 

Ik had de foto's net gemaakt en dacht nu kan het spitwerk beginnen..... Forget it! De schoffelbrigade kwam weer op de volkstuin. Dat wordt dus weer wachten.

Een volkstuin als guerillaplek gebruiken heeft dezelfde moeilijkheidsgraad als het "gebruiken" van een plantsoen in het midden van een kinderrijke volkswijk. ;)

 

Dan maar een paar andere shots.

 

Ontluikende snijbonen:

gallery_21845_11906_2209261.jpg

 

De tomaten in de kas:

 

gallery_21845_11906_1966493.jpg

 

En wat is een Peperfreak zonder peperplanten:

 

gallery_21845_11906_460438.jpg

 

Wordt vervolgd!

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zó! jij bent niet 'vies' van een beetje .. 'smaak' ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je ook nogal een "grijs" grondje hebt in je volkstuin.

 

Op m'n guerilla spot heb ik ook zulke grond... Zeer gemakkelijk om in te graven (soort van zandachtige grond)... maar wel redelijk droog...

Wat zijn je ervaringen met zo'n grond ?

 

Grijze grond

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi PF,

 

Leuk volkstuintje heb je daar en mooie plannen.

 

Zou willen dat ik zo n groot tuintje had ;)

 

En aan pepers ook geen gebrek zo te zien, maar ja, daarom ook je naam tuurlijk ;)

 

Veel volkstuinplezier.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat is een Peperfreak zonder peperplanten:

 

gallery_21845_11906_460438.jpg

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig man ! ;)

 

Maar kan je niet beter wat meer plantjes op plek 1 en 2 zetten, want ik denk dat ze op plek 3 helemaal overwoekerd gaan worden B)

 

En ga een een peperspray-fabriekje beginnen ? :P

wat is de kiemdatum ? en zijn die tomaten ook zelf gezaaid ?

 

@Drips:

Dat 'grijs' grondje is gewone zandgrond... maar dan wel een hoop beter als die gele zand :o werkt prima voor een wietplant en andere hoor... ik zit hier ook op zandgrond en Wakki ook :P

goed wat compost door de grond mengen (dan krijg je een humusrijk grondje waar wormen dol op zijn) en kippenmest die in DB's sticky aanbevelen word. En als je het echt héél goed wilt doen kan je een paar zakken kleigrond over je spot verdelen en onderspitten, voor wat vocht op te slaan, maar dit is opzicht niet nodig want in die 'losse' grond wortelen je plantjes heel makkelijk waardoor ze meer wortels hebben en dus meer kans hebben om water te vinden en op te nemen B)

 

Hopelijk heb je er iets aan...

 

Gr.

BioMan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke plannetjes vooral die stiekeme maar zeker ook die pepers spreken mij aan.

Welk soortje doe jij dat mee zo in de buitenlucht?

 

Gr Zap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi om te zien die pepers! veel succes met je plannen dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Hoi,

 

@ HighLife: Nee, we zijn zeker niet vies van een beetje smaak. Mijn vrouw komt van een plek op deze aardbol waar ze van scherp eten houden. Ja, zij kookt, dus ook ik eet "pittig".

 

@ Drips: Ja, het is echt zandgrond... hier in het oosten van Nederland. Tuurlijk moet je bij zandgrond oppassen dat het niet te droog wordt ... maar volg het advies van Bioman ..en dan kun je er prima spullen op kweken.

 

@ Blowsterke en Doc: Ja, daar komt mijn nickname vandaan .. en geloof me ... ik heb er meer staan dan op deze foto. Als ik naar de tuin ga maak ik wel wat foto's.

 

@Bioman: Ja plek 1 en plek 2 zijn de plekken die makkelijk om te spitten en te onderhouden zijn.

Maar de plek met de vele brandnetels .. is de plek die altijd is gebruikt voor compost en de opslag van koeienmest . Het vergt natuurlijk onderhoud om de brandnetels in toom te houden, maar is wel de beste plek.

De tomaten / komkommers zijn niet zelf gezaaid. Gekocht bij de vaste leverancier op de markt.

Het ontkiemen van de peperplanten start thuis altijd rond 1 februari.

 

@ Slappy: Bedankt, en ik hoop dat mijn plannen uitkomen!

 

@ Zap: Ach, dingen buiten doen die niet mogen zijn leuker dan planten binnen kweken onder een hps lamp.

Hoeveel lekkerder zijn gestolen appels bij de boer( de niet rijpe) dan de appels van de supermarkt. :)

De soorten die ik buiten kweek zijn meestal afkomstig uit Turkije. Ik kweek meestal de scherpe varianten, de zoete vind ik minder. De meeste pepers uit Turkije doen het in ons klimaat best wel redelijk.

Wil je meer weten pb me maar.

 

Groetjes allemaal.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Hier staan de plantjes die straks naar de tuin gaan. Er zit nogal wat verschil in groei ... het lijken de Daltons wel. :dribble:

 

gallery_21845_11906_1242246.jpg

 

Ze mogen nog wel even, anders wordt het slakkenvoer.

Vandaag een dingetje in elkaar geprutst om mijn slaplantjes te beschermen tegen aanvallen van die gladjakkers.

 

Niet lachen svp :rolleyes:

 

gallery_21845_11906_1291758.jpg

 

Vandaag dus ook even op de volkstuin geweest en ff iets grond omgespit op de plek van plaatsing. De grond zag er qua structuur mooi uit. Met het verder omspitten van de plekken wacht ik nog even.Tevens moet ik nog gaan kijken op de plek met de hoge brandnetels ... maar met korte mouwen werd dat vandaag niets.

 

Plek 1

gallery_21845_11906_372784.jpg

 

Plek 2

 

gallery_21845_11906_803256.jpg

 

Verder maar wat touwtjes gespannen om straks de tomaten in bedwang te kunnen houden.

 

gallery_21845_11906_1242216.jpg

gallery_21845_11906_1278974.jpg

 

De zadenkweek ... prei :D

 

gallery_21845_11906_2130845.jpg

 

En dit zijn allemaal peperplanten ... op de achtergrond de ongebruike tuin.

gallery_21845_11906_427688.jpg

 

Binnenkort maak ik foto´s als ik de planten ga plaatsen.

Groetjes.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeetje wat een pepers! :dribble:

Zal misschien wat raar klinken, maar bij ons in de volkstuinen word ook geript... Maar dan bijvoorbeeld tomaten, komkommers.. Etc :rolleyes:

 

Hopen dat ze van beide afblijven! :D :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bastet: Klopt, ook bij ons op de volkstuin wordt geript. Kocht vorig jaar 10 tomatenplanten voor de kas.

De volgende dag allemaal foetsie. Heb dit ook al gehad met boerenkool. FF gewacht tot de vorst was gevallen .. en dan kom je een maaltje halen. Alles weg. Helaas loop ik ze nooit tegen het lijf .. of misschien gelukkig ook maar niet. :rolleyes: Erg triest.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff... te lui om even een kropje sla te gaan kopen, of te pinning om zelf tomatenplanten te zaaien of te gaan kopen wat zijn dat voor zielige praktijken man :D dan geef ik het nog liever aan de slakken, binnenkort moet je al een slot op je kasdeur gaan hangen, zonde...

 

Zadenkweek prei, hoe oogst je de zaadjes ? Een kennis van mij deed het ook vorig jaar, maar al zijn zaadjes waren foetsie omdat hij er geen stok had bijgezet en die stengels geknakt waren, al die zaden op de grond :) en je Daltons zien er stralend uit :rolleyes:

 

Voor de rest lijkt het me wel een goed grondje, hier dezelfde grond ongeveer

 

Gr.

BioMan :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bioman: Ja, triest dat ze dingen gaan stelen. Als ze vragen , kunnen ze van mij een heleboel krijgen. De zadenkweek van prei: je ziet op de foto dat ik de bloeistengels heb vast gebonden ... ze worden zwaar en kunnen daardoor omvallen. Ik probeer in dit verslag, naast de kweek van "onze" planten wel een beetje verslag te doen van de zadenkweek.

Ja, de Daltons zien er wel mooi .. klein en compact uit. Maar ik probeer ze eerst in onze tuin in nog wat grotere potten te zetten. Nu planten.. dan worden ze het slachtoffer van de pedoslakken. :rolleyes:

De zandgrond is hier best wel redelijk .. net als bij jullie. Ach ja, ooit waren we 1 land toch .... zand kent geen grens :dribble:

Groet.

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Op dit moment heb ik 5 plantjes die het goed doen. De kleinere heb ik weggegooid, ze groeiden amper.

 

gallery_21845_11906_1460150.jpg

 

De 3 grotere ( ja, wat is groot) zijn 2 mannen en 1 vrouw. Van de twee kleintjes is het geslacht nog niet te zien.

 

Hier even een foto van een bonsai wietplantje.

 

gallery_21845_11906_1317608.jpg

 

Het mooie is, dat ondanks dat ze nog zo klein zijn het geslacht al heel duidelijk kan worden vastgesteld.

Hier 1 van de "ballenjongens"

 

 

gallery_21845_11906_1804845.jpg

 

 

Heb voor de zekerheid, wil wel een aantal dames overhouden, gisteren weer 4 zaden te kiemen gelegd.

 

gallery_21845_11906_2197653.jpg

 

Bij de bestelling van de Jack Herer zaadjes bij Greenhouse kreeg ik een aantal freebees.

 

gallery_21845_11906_1123151.jpg

 

3 dagen geleden een zaadje in zaai en stekgrond gedaan en nu al boven ( echt een recordtijd).

 

gallery_21845_11906_165640.jpg

 

Eens kijken als ik straks stuifmeel heb van de AK 47 wat dit doet op een paar bloemen van deze Haze.

Wordt vervolgd.

Groetjes.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat doe je met alle pepers die je oogst?flame-throw.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc... ze worden niet verkocht aan een pepperspray producent :P Maar, met zoveel planten, is het het overwegen waard :D

Mijn vrouw komt uit een land waar nogal pittig gegeten wordt .. dus zij bepaalt thuis het koken. Ja, en zij eet pepers ... zo uit het handje. Ach, en mijn smaakpapillen zijn ook dood .. dus ik eet ook meer dan goed is. Doc, ik heb kleinkinderen, die eten geen patat met mayo maar met sambal.... Geloof me, niet een theelepeltje maar gewoon 3 scheppen met een soeplepel. :wOOt

Maar Doc, als we een goede oogst hebben ... verkopen we veel pepers .... aan m.n.Turkse winkels.

Maar als je het afzet tegen het werk ... de huur van de tuin .... ja .. dan ligt een faillissement voor de hand. :)

Naast, de standaard pepers .. meestal Turkse varianten ... probeer ik ook pepers te zetten waar ik een uitdaging in zie. Heb een broeikas .. dus ik kan me uitleven.

Had vorig jaar een Bhut Jolokia staan. Doc, geloof me .... als je zo´n pepertje naar binnen propt ...krijg je een ernstig probleem.... kijk maar ff op You Tube. Deze peper behoort tot de scherpste pepers ter wereld.

Nou .. ik had de pepers oogstrijp en dus wat meegenomen van de tuin voor mijn lief.

Meiske, ff proeven... ze stopt zo´n peper naar binnen .. begint te kauwen.. en zegt nee, niet erg lekker beetje te zoet. Een Nederlander probeert na het eten van zo´n peper 112 te belllen ... gaat waarschijnlijk niet lukken. :P

Doc, ja je ziet ik word enthousiast als het over pepers kweken gaat. En je mag 1 keer raden waar mijn lief is geboren ... aanwijzingen genoeg :)

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Had vorig jaar een Bhut Jolokia staan.

Ik dit jaar ook! Ik kan ook erg veel hebben wat hitte betreft, maar deze ga ik echt niet onbewerkt eten.

 

Je hoeft Doc niks over pepers te vertellen. Van hem kreeg ik m'n eerste Madame Jeanette zaadjes. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij waren de vrouwtjes het eerst... nog geen enkele man die een zijn geslacht heeft laten zien... wel al drie vrouwtjes, en het is normaal dat die zo klein zijn hoor... nadat ze bij mij het geslacht laten zien gaan ze meteen naar de spot of worden ze verpot...

 

toen ze geslacht liet zien...

 

 

gallery_25782_11763_1571320.jpg

 

 

gallery_25782_11763_231209.jpg

 

en daarna heb ik ze meteen verpot en nu is ze al zo groot :) ...

 

gallery_25782_11763_586036.jpg

 

ik ben er zeker van dat ze bij jouw ook zo goed gaan... of misschien wel beter :P en Auto AK47xAuto Haze... moet je zeker doen man ! lijkt me een lekkere kruising, ga je die Auto Haze ook guerilla zetten ? (en opletten voor hermas hé, met femi seeds) :P

 

Leuk verhaal over die pepers :D helaas ben ik thuis de enige die graag pepers eet... vooral op sambal ben ik dol, maar dan is het meestal van die uit de supermarkt, die ik niet zo pikant vind (het went snel)... heb je een recept om het te maken misschien ?

 

Gr.

BioMan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee bioman

 

leuk struikje heb je al.. maar waarom is ze zo gelig? Ze ziet eruit alsof ze honger heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...