Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

Alweer een ventje met een tentje

Recommended Posts

hey torsten,

 

qua HPS heb ik ook zo een vermoedden dat het echt niet meer aan de setup ligt (waar eerder nog wel, vooral actieve ventilatie was bad bij mij).

oa verduisteringsrolgordijn wat voor het raam hangt en nog wat dingetjes wat nu eenmaal niet anders kan zonder flinke inverstering (zoals al het zeil boven eruit en vervangen door laminaat oid). Dat verduisteringsgordijn hangt helemaal opgerold en dat scheelt al aardig net zoals wat allemaal 200mm slangen ipv 160 en die 2 hurricanes.

De planten gaan niet meer kapot nu (staan er al 1mnd in onder HPS) en ik heb weer "normale" bladproblemen en kan flink voedden ipv redden wat er te redden valt,

goede zet geweest om de TB's te vervangen door de pk stekken en die gaan goed en de s5 krijgt ook honger, valt me allemaal reuze mee en qua klimaat helemaal

2x600W en 29C op een niet afgedekte sensor, temp is 30C als het 28C in de kamer zelf is :P

en je eeuwig dankbaar voor de uitleg en wat ik eraan kon doen, scheelt grammen (al zit ik nu pas in wk 1 boven).

 

ontopic:

had nog vooruitblik nieuwe genetica beloofd (gisteren helemaal vergeten foto's u u/l ;) )

die 4cups zitten paprika zaadjes in, zie je later niet meer terug :D

rest is canna en ze zijn nu krap 2wk boven de grond en al 1x verpot van 10x10 naar deze 1ltr potjes waar ze ook 14dgn in blijven

links en rechts hangend blad, deze foto's zijn van 5min na het overpotten

gallery_22678_11973_262033.jpg

 

gallery_22678_11973_713427.jpg

 

ook wat gedraaid blad her en der, zou TMV kunnen zijn maar denk zelf eerder van te warm zondag en maandag met lamp er te dicht op en pc fans volop aan want was dinsdag pas zo dit.

gallery_22678_11973_567595.jpg

 

die LV is echt wel hoger dan die meter aangeeft ;)

 

en de laatste, rode prikkers is dus de kronocaine en (ze wilde perse in beeld) helemaal rechts op deze foto nog de s5 mamma te zien die zolang ik nog geen STS rondje gedaan heb altijd haar plek claimt.

gallery_22678_11973_915311.jpg

 

 

vandaag hebben de 2 s5'jes in de DR weer voeding gekregen, 2ml combi deze keer en die krijgen ze dinsdag nog een keer en vanaf dan alleen nog maar water en mag de herfst beginnen.

 

morgen weer foto's vd DR60 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, dan heb ik die toppen qua grootte toch iets verkeerd ingeschat, ze zien er in ieder geval steeds mooier uit ;)

Ga je denk je veel verschillen zien tussen S5xHerijuana en de Kronocaine? Of zit er sowieso veel verschil tussen S5 en de normale Amnesia Haze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie compacte plantjes lostchild ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@markz

aansteker op de foto's erbij voorzover je hem kunt zien

 

@whazzup

na 1e dikke strek nu wel mooi gedrongen idd en meer indica dan sativa blad tot nu toe bij beide kruizingen: herrie sterk?

 

geen woorden voor de dames in het tentje, plakplak en mmmm geurtjes als de rits opengaat

;)

 

gallery_22678_11973_530979.jpg

 

 

 

 

gallery_22678_11973_1095297.jpg

 

 

 

 

 

gallery_22678_11973_61130.jpg

 

 

 

gallery_22678_11973_1044939.jpg

 

gallery_22678_11973_693914.jpg

 

 

 

 

 

gallery_22678_11973_558351.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergis je niet in de blaadjes in het begin. Ook veel pure sativas hebben best dikke brede blaadjes in het begin. Dat gaat wel over ;) :

post-5211-1309732266_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had ze al gezien in kronocaine topic, mooi groot blad en idd sativa.

gaat nog wat worden :rofl

 

inspectie op schimmels en toprot op toppen en bladeren was er vandaag een visuele inspectie onderin de tent.

 

die smartpots zijn wel "wittig" aan 1 bepaalde hoe kan dat?

is dat afzetting van zouten..?

nee, brokkelt niet af

 

blijkt dus dat er in de rand van het afwasteiltje wat onder de voorste pot stond voedingswater was blijven staan waar de achterste smartpot mee in contact was. eerder verdampte dit kleine beetje water zo, afgelopen week met al de regen dus niet met als gevolg... en dan van de ene pot, omdat ze wat hoger elkaar bijna raken, zo ook naar de voorste pot

 

schimmels op de pot, ligt begin B)

 

voorste plant uit de tent, teiltje eruit en de buitenkant van de smartpotten waar schimmels zaten afgenomen met een vaatdoek met schoonmaakazijn en water en toen de voorste plant er weer in :D

 

resultaat laat zich raden met een s5 die 10wk de kans geeft gekregen de takken in elkaar te laten groeien:

puinhoop ;)

 

maar alles staat weer in tentje en heb zo goed mogelijk gefatsoeneerd

 

kwam meteen een flink aantal bladeren tegen met zwart/donkerpaars wordende bladpunten, dacht 1st meteen... fuck de plant aangetast maar na verwijderen van wat blad en inspectie is het geen schimmel maar een P tekort, ze zouden dus nog een keer voeding kunnen hebben maar dat doen we dus maar niet met schimmel op de loer.

 

ik houdt het goed in de gaten, wel balen met nog 12dgn te gaan dat dit zich nu voordoet, volgende ronde aparte schotel per pot en de tent zelf op verhoging ipv in de tent aan lopen kloten zo.

 

ben bang dat, ook door de "puinhoop" ik dik % risico extra loop en mischien maar beter zsm alvast de grote toppen kan gaan oogsten die zijn het meest bevattelijk voor, zal vanmiddag eens een trichomen check doen want sommigen lijken erg klaar en het kan zijn dat ze eerder afrijpen vanwege de problemen in de groeifase.. kan zeg ik hier nadrukkelijk... ;) loep gaat het zeggen :D

geen fijn begin van je dag ;)

 

Edit:

trich check gedaan, her en der een milky, vd rest nog veel heldere dus ze hebben die 12dgn nog wel nodig.

Daarom (fijn als je overcapaciteit hebt) de ventilatie flink opgeschroeft om veel verse lucht via de flappen onderlangs te laten gaan zodat het daar veel droger wordt en die schimmel het niet meer redt om de planten te gaan besmetten. Ook staan de PC fans een standje hoger te blazen nu (handig een adapter met volt standen) en

 

fingers crossed en vd toppen afblijven, wordt risico alleen maar groter van.. en ja, ik heb mezelf goed schoongeboend voordat ik weer de tent in ging om niet zelf de boel te gaan lopen besmetten met terugzetten vd plant :P :wOOt

 

grrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfff, je hebt het er ook niet makkelijk mee zeg!

In ieder geval goed dat je het nu zag ipv over een paar dagen als je de schade in de toppen zag ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi LC,

 

ik ga voor je duimen dat het goed blijft gaan deze keer.

het zal nu op het eind toch niet mis gaan.

 

sterkte ermee de laatste loodjes.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schimmel zet niet door ;)

wel de puinhoop, lastig inschatten/zien zo.

 

vanmiddag maak ik weer wat foto's en gisteren heb ik ze toch nog maar een keer voeding gegeven, 2ml combi van BAC voor de laatste run, zal ook wel paarse/zwarte bladpunten gaan schelen :P P tekortje is dat.

 

Aftellen geblazen, de 16e staan ze 9wk en rond de 16e ga ik weer een trichomen check doen om te bepalen of ze dan wel klaar zijn, tot die tidj om de 3dgn ofzo een update, kga me droogkassie weer ff in orde maken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren gemaakt, vandaag pas geplaatst ;)

 

zoals ik al opmerkte, jungle (puinhoop)

gallery_22678_11973_182388.jpg

 

 

 

 

 

Temp en lv niks aan de hand

gallery_22678_11973_1039124.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gallery_22678_11973_899836.jpg

 

gallery_22678_11973_1230619.jpg

 

 

 

 

 

helemaal bovenin nog netjes

gallery_22678_11973_624688.jpg

 

 

 

 

 

 

 

op naar de herfst die nu snel zal intreden

gallery_22678_11973_1502765.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Nieuwe grut staat te popelen (op deze foto niet zo.. net douche calgel gehad en net wakker) ;)

gallery_22678_11973_1015828.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen toch maar weer eens de loep erbij voor een trichomen check vd bovenste toppen (en meteen algehele inspectie).

 

Geen aanmaak van pistels meer en de toppen zijn vet opgezwollen met mooie oranje haartjes en (nu al) een grijzige gloed over zich vd thc, de trichfee is langsgeweest met een dieplader combi volgens mij :P

 

straks zal ik wat foto's nemen, nu 1st kijken of ik thaise jasmijn verder tot leven kan laten komen, zaden kwamen uit, schoten omhoog en doen nu niks meer dan wat staan te bungelen. bladeren kun je plukken en eten, smaakt naar anijs en heeft .. eigenschappen (goed voor je in ieder geval), de genetica voor de volgende ronde doet het boven verwachting in ieder geval ;)

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lostchild,

super verslagje,mooie plantjes,lekkere topjes :huh: (goed dat die schimmel niet doorzet ;) )

lang leve de microkweekjes :P

nog effe geduld en oogsten maar,veel plezier ;)

greets aghori

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks, wel een mooi rondje deze (op wat fuckups na dan): setup heeft zich in ieder geval bewezen :huh:

 

Net een "eureka" momentje bij aanschouwen nieuwe grut: vage bladprobleem wat ik vaak heb (naast de andere shite)..

redelijk nat zetten met perfect klimaat en dan lekker de bladeren natsproeien en de druppels hangen aan de punten en er blijft veel vocht staan tussen de bladeren.

 

Eerder (bijna) niks aan de hand, nu dus vaagheid in het blad: EUREKA, nog steeds niet te oud om te leren na 7jr kweken nu :P

want onder HPS heb ik het eender en wil ik vaak nog extra geven via het blad, helemaal als ik ze wat teveel water heb gegeven ;)

 

nu de praktijk nog...

 

trichomen check: net wat meer milky nu, nog even wachten op een amber her en der die ik nog niet kan spotten

 

foto's?

check

 

links

gallery_22678_11973_1149064.jpg

 

rechts

gallery_22678_11973_842432.jpg

 

van boven, aardig wat van boven zit nu in het midden, hangt maar wat tov van eerder

gallery_22678_11973_497111.jpg

 

en als laatste een mooie foto van een kleiner topje

gallery_22678_11973_1531233.jpg

 

Goed weekend en als je op vakantie gaat, goede reis en laat je geen whiplash aanrijden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogelijk gaan ze de 9wk niet eens halen :P

wel apart, vorige keer onder PLL ruim 9wk gestaan toen, wel andere kast & klimaat maar toch :huh:

 

Toppen staan nu al een dag of 3 stil en witte pistels kwamen er al sinds woensdag niet meer bij, ze lijken echt aan het einde te zitten omdat ze ook niet echt meer aandikken en ik meen, helemaal aan de onderkant van de smartpot weer wat schimmelvorming te ontdekken (al behandeld)

 

Daarom heb ik besloten dat ze uiterlijk woensdag, bovenste toppen zeker, om zullen gaan, dan hebben ze 61dgn gestaan op 12/12.

 

Liefst zou ik ze een dag of 3 donker geven of lichturen nu drastisch af gaan bouwen maar met die schimmel eerder lijkt me dat niet echt slim, die houdt daar wel van.

 

Straks toch echt droogkastje in orde maken LC en neem net als het licht uit is eens wat foto's als je kunt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 60 12/12 en ik heb te maken met foxtails :P

 

niet zoals ik verwacht had bouwen van kantelen maar in een aantal hoofdtoppen groeit er nog een flink stukje bovenop (geen witte pistel aanmaak, echt de topzwelling) dus ze krijgen wel alle tijd alsnog.

 

dan maar wat vaker met schoonmaakazijndoekje (mooi scrabbelwoord?) langs de potten want de schimmel is weer terug terwijl het toch niet vochtiger is geweest of wat dan ook en ik vraag me nu af of het geen Mycorheza (vast verkeerd gespeld) is vanuit de pot is?

zoutafzetting is het zeker niet ;) dan was het een makkie.

 

Foto's nemen gebeurt wat later vanmiddag, gisteren N96 leeg en licht uit enzo.

Zal proberen die "foxtails" goed op de foto te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey lostchild,

damn die schimmels toch ;) kan best vervelend zijn(zelf één keer last van gehad en toen niet weg gekregen :P )

laat maar komen die foto's :huh: ben benieuwd naar die foxtails!!

greets aghori

Share this post


Link to post
Share on other sites

beeld ;)

 

als je (heel) goed kijkt zie je bovenop de top een foxtail, dit is mijn ijktop wat oogsten aangaat visueel gezien, de rest is stuk moeilijker qua indicatie hoever ze zijn en kijk maar naar de foto's van voor het weekend, dit is pas iets vd laatste 2 dgn.

 

gallery_22678_12260_1582840.jpg

 

Nog wat andere foto's, geen commentaar van mijn kant ;)

 

gallery_22678_12260_624394.jpg

 

gallery_22678_12260_728571.jpg

 

Helemaal vooraan bij de deur vd tent

gallery_22678_12260_380360.jpg

 

 

Droogkastje afzuiging nog steeds niet gemonteerd, moet nu toch echt wel gaan doen hoor :P

 

Vrijdag zijn we er weer, misschien hebben we dan wat respons?

 

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrijdag, waarom woensdag niet dan?

 

De volgende ronde genetica gaat wel goed in het voorgroeihok:

mooie kruizingen zijn het met dat grote blad en dikke stammetjes en heb ze vanmiddag allemaal getopt/gefimt omdat er een paar nog vervoerd moeten gaan worden want ik houdt ze niet allemaal zelf en ik heb denk ik maar 4 mannetjes vd 15 ofzo en plek voor 4 in de DR60 dus gaan we iemand anders blij maken strakkies en krijgen we er vast wel weer wat moois voor terug ;)

 

Niet echt heel veel pheno's gelukkig in de voorgroei, maakt selecteren van wel een beetje makkelijker en de s5x herrie doet niet veel onder nog voor de Kronocaine als zijn ze wel iets gevoeliger voor bijv wat natter staan, op blijven letten dus :huh:

 

Beeld

gallery_22678_12534_824162.jpg

 

gallery_22678_12534_412944.jpg

 

gallery_22678_12534_147744.jpg

 

de waas is ook weer terug en heeft met invallend licht op de lens vd N96 te maken, zit een barstje in waardoor licht in een bepaald hoek voor een waas/vlek zorgt kan er weinig aan doen maar is goed te zien toch alles op de foto's?

 

gallery_22678_12534_897938.jpg

 

gallery_22678_12534_1144394.jpg

 

en helemaal rechts de s5 mamma die in verdomhoekje staat nu en last heeft van zo'n beetje alles :P

beetje vol dus DR60 mag echt wel zsm leeg want.

 

Lijkt wel grote kast deze maar 0.97x0.48 en 0.60hg is niet echt groot hoor, de pc fans hangen al anders sinds vd week want de s5 had allemaal bollende bladeren waar er luchtstroom was en blad begon raar te vergelen, dit hangt er nog aan overigens dat blad :rolleyes:

gallery_22678_12534_44093.jpg

 

was um, nu echt vrijdag pas weer terug met foto's vd 2 bijna afgebloeide s5 dames ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij wil reply`s ....... krijg je die :huh:

 

Ziet er allemaal netjes uit toch ?

En in kleine hokjes kunnen ook leuke dingen staan toch :P

 

die nieuwe plantjes mogen wel snel naar een groter potje denk ik

 

 

 

hoelang blijven die mooie toppen nog staan ?

 

zal wel niet lang meer duren na vrijdag

 

 

veel plezier met knippen alvast

 

 

 

groetjes Elmo

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey elmo,

 

alles goed ouwe Nano cimineel ;)

 

Na een lv check bij watergeven vanochtend moet ik zometeen als de wiederweerga het droogkastje in orde maken (of toch maar lange slang naar de grote tent ipv afzuiging op de kast...mmm ff over nadenken bij kop koffie zo).

 

LV van 74% en da's de kat op het spek binden in week 9 bloei, vandaag is het dag 61 en zijn de laatste loodjes geslagen en gaan ze eind vd middag/begin vd avond geoogst worden ter voorkoming van onze vriend top rot tijdens laatste dagen en aansluitend het drogen.

 

Kheb nog een afspraak staan begin vd middag dus kan daarna pas aan de slag met de planten.

 

Zal er zoveel mogelijk foto's van maken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lostchild,

 

je nieuwe lichting ziet er weer lekker uit, wel een beetje opschieten nu met de te knippen dametjes ;) , je gaat het nu niet op het laatst net weer even fout laten gaan toch.

 

straks succes met knippen, als je er aan toe bent dan.

 

best wel lekker groen allemaal nog, goed bezig.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1e is al om: geen meeldauw of wat anders in de toppen/bladeren ;)

 

moet weg nu eind vd middag meer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Lostchild,

Die foxtail foto's ;) zalig!!

Tziet er echt een mooie ronde uit,goed dat je de schimmels en rot voor bent :D

Veel plezier met et oogsten!!

 

greets Aghori

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, eindelijk even rustig zitten.

 

Om 17:30 was ik klaar met het ontwarren en ophangen van de jungle en oh, wat een verrassing was het zeg, nog een tak?

en daar, die was toch vd vooorste plant? huh? nog meer uitlopers tjeemig en waar is dat fluff dan dat ik meer verwachtte?

 

Achterste plant meer blad met vage verschijnselen, maar goed dat ik ze om heb gehaald want wel vatbaarder zo.

Vooral bruin/paarse bladpunten en verschrompeld maar niet rottend, droog en ook geen schimmels.

 

Filter doet het goed flinke meur met knippen en met die lv van 75% zou je denken dat het wel zou lekken inmiddels (vaker richting 70/over dan eronder) maar niks daarvan, met tentje open wel nog s5 geur (en die is enorm penetrant :D ) maar tentje dicht was alle geur zo weer verdwenen en tentje ruikt nu ook niet meer

Boven in droogkastje wel anders nu :D

 

Geen commentaar per foto, zijn er nogal wat die ik genomen heb tussen de bedrijven door op 1e 2 foto's na dan, daar wel even een bijschriftje.

 

Dit is vd voorste plant in de tent

gallery_22678_11973_1019621.jpg

 

en toen kwam de lading vd achterste erbij B)

gallery_22678_11973_422690.jpg

 

kassie vol en he.. is dat niet? ja, dat is idd het scrogentje vd 110w handig toch zo :wacko:

best nog wel wat blad LC, kon je niet netter knippen ofzo?

je moest eens zien wat daar nog aan trichomen op zit (goed kijken op de foto's), echt alleen grootste blad en bladpuntjes knippen was het :P

 

gallery_22678_11973_649265.jpg

 

gallery_22678_11973_564348.jpg

 

gallery_22678_11973_1661047.jpg

 

gallery_22678_11973_100131.jpg

 

gallery_22678_11973_204211.jpg

 

gallery_22678_11973_939980.jpg

 

gallery_22678_11973_145551.jpg

 

gallery_22678_11973_417882.jpg

 

gallery_22678_11973_724731.jpg

 

 

 

 

 

gallery_22678_11973_598043.jpg

 

gallery_22678_11973_355262.jpg

 

gallery_22678_11973_8699.jpg

 

gallery_22678_11973_391106.jpg

 

gallery_22678_11973_472889.jpg

 

Weet nog niet of volgende kweekje ook in dit topic komt :D een growlog bijhouden van kweekjes in 1 topic maakt het ze in geval van wel erg makkelijk niet (ik ga er niet van uit maar toch..): misschien mag ik, omdat het Kronocaine is, wel een topic in de breeder sectie doen met me micro tentje :D

 

whazzup daar maar over benaderen vd week, maak ondertussen wel foto's natuurlijk ;)

 

Bedoeling was om vanavond al 4 nieuwe planten in de DR te hebben staan maar dat ga ik denk ik niet redden allemaal, heb boven ook nog werk strakkies en reflector schoonmaken/klein stukje inkorten, fittingen vervangen, filter eruit en de tent verder ontsmetten etc:

 

heb mijn portie eigenlijk al wel gehad met die ongeplande knipbeurt van vandaag dus ik excuseer mezelf, genoeg kijkplezier voor nu :P

 

als aflsluiter:

gallery_22678_11973_280855.jpg

 

:( B) :D

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die 2 foto's voor die foto met de temp/lv-meter lijkt het net snoep, hmmm ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...