Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

Alweer een ventje met een tentje

Recommended Posts

Filter is er, klein dingetje zeg, een tonnetje van 20cm is het (rhino "de echte" 300m3).

 

Morgen in tentje hangen, vanavond ging niet meer (heb eerder vandaag me kop gestoten en veel last van me nek, ga zo ook naar bed als de inslaap joint op is).

Hopelijk morgen weer wat beter, dit is niks zo.

Was eerder op de dag ook al druk met wat planten verpotten en alles bij elkaar tikt dat behoorlijk aan.

 

Heb de lamp toen ik vanmiddag terugkwam alweer wat hoger gehangen, ze hebben er nu duidelijk zin aan en daarom gaat de klok al een daggie eerder om, morgen eindigt de dag om 20:00 ipv 02:00 en gaat de zon weer op om 08:00.

 

Weet niet exact hoever ze nog omhoog gaan, vorige keer onder PLL was het scrog ;) en ik heb met de PLL's max een cm of 15-20 aan dieptestraling, meer als ik bladerdek wat opener houdt maar verwacht dat deze 2 die 60x60 wel vol gaan krijgen.

 

Morgen weer foto's van de hele setup, het begint nu ook lichtjes naar gemaaid gras te ruiken nu in de huiskamer, kan niet toetsen als lampen uitgaan dan lig ik (en de rest vd buren) al op 1 oor.

 

Ohja, 12/12 voor deze ronde wordt overdag, komt me beter uit qua verzorgen.

Voeding hoogstwaarschijnlijk BAC groei/bloei en de PK, bacto heb ik nog wat van en wortelstimu van BN ook nog

Denk eigenlijk eerder dat ik maar heel klein beetje hoef bij te voedden ivm de gebruikt GL special mix en buffertabs en dat ik nog net genoeg overhoudt van wat ik nog heb en onder HPS gebruik waar ik mee toe kom.

 

Shooting powder heb k nl. ook nog ergens maar kan ook nog Ferro of growpro terra, of wou je hy-pro of misschien wel b'cuzz coco voeding zien?

nee?

heb ik nog wat canna aqua staan van wat jaartjes terug maar da's nog goed (recirc. hydro voeding maar alles kan)

of dan bloedmeel, beendermeel, maerl thee/dressing maken, door de aarde/op de aarde droppen?

 

blahbla, dacht ff over wat ik allemaal nog heb staan aan voeding en suppelemten (heb ik nog een flesje of 8 denk ik niet genoemd nu)

 

neejoh, eerder vandaag me 400W lumatek weggedaan dus kan me weer wat nieuwe flessies BAC veroorloven, bestelling bij sannie doen vh weekend

 

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lost Child,

 

Mooi om te zien dat de plantjes weer de goede kant opgaan.

 

hopelijk gaan ze niet enorm de hoogte in na de omschakeling, misschien kun je ze nog wel wat extra omlaag binden straks, als dat nodig is.

 

succes morgen met je filterknutselen. Hopelijk is het dan weer wat beter met je nek.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi en duidelijk laat je die vergiftiging zien, wel grappig dat je t van te voren weet en dan doorgaat tot t niet wegtrekt ;)

 

succes man, vreemd dat er niet veel reacties zijn, mensen zouden hier wat van op kunen steken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als alles goed gaat is er niks te zeggen behalve "mooi!", daarom! ;)

Dat met de vergiftiging is inderdaad handig om zo te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschil wordt snel zichtbaar nu dat alles weer in orde is.

 

Ze slaan de troep rap op in de aangetaste bladeren die er nog zitten en stoppen al hte goede in de rest, vindt het wel erg hard gaan hoor met die nieuwe scheutjes.

 

Voel me iets beter maar nog maar ff afwachten of dat ook nog zo is na boodschappen doen ivm filter montage later vandaag.

 

Zometeen weer water geven en zal ik meteen wat foto's nemen vd dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Micro is mooi maar soms ;)

die kleine ruimtes, je kan je kont amper keren :o

 

had de filter met de flens mooi naar de achterkant in de tent gehangen, kreeg ik met geen mogelijkheid de slang erop zeg.

spanbandjs weer los, filter eruit, spanbandjes weer vastmaken en filter er weer in en toen ging de afzuigbuis er nog niet overheen B)

 

zoemzoem. euh afzuiger ff op 0 helpt vast wel ;) en ja hoor, niet eens een slangeklem nodig.

 

wel wat koolstof op tentje enzo toen ik de fan aanzette maar daarna niet meer, goede rhino filter dus en welke filter doet dit in het begin niet?

 

Nu de filter erin hangt ook beter inzicht in wat ik over heb aan hoogte en heb daarom die teiltjes onder de potten verwijderd, anders had ik nog maar 40cm tussen armatuur en filter over wat strak bovenin hangt.

 

Planten zo gedraaid (van links naar rechts en andersom) dat oevral een dikke tak naartoe groeit en de schakelklok heb ik op 12/12 gezet.

 

Zo staan ze er nu bij

gallery_22678_11973_953930.jpg

gallery_22678_11973_635410.jpg

gallery_22678_11973_230796.jpg

 

smartpots moet je zo min mogelijk verplaatsten, zie de hangende bladeren B)

 

filtertje met easy rollers nog op hoogte van afstand armatuur- plant incl. afwasteiltje op de kop, niet veel meer over dus daarom die teltjes eruit

gallery_22678_11973_273434.jpg

 

Als je dit in je bladranden begint te zien heb je ook te maken met vergiftiging, aan de randjes word het blad iets donkerder aan de onderkant

gallery_22678_11973_178076.jpg

 

Na 1 of 2 dagen ziet het er aan de onderkant al zo uit en zie je bovenop het blad aan de randen verdorren/verbranden/opkrullen

gallery_22678_11973_506765.jpg

 

Dit is het blad wat ik eerder toonde paar dagen (dacht 2) later (foto van blad in mijn hand) als ik met niet vergis, als ik dat wel doe... zo gaat het eruit zien in rap tempo

gallery_22678_11973_926013.jpg

 

was um, nu genieten van mijn welverdiende rust, vanavond weer met de HPS aan de bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ruik helemaal niks als lampen uitgaan dus da's goed.

Wel weet ik wat die vage meur van eerder was.. bio cocktailtje van wortelstimu&bacto.

 

Dat ik de afzuiger hoger moet zetten om de lv wat naar beneden te halen komt niet vaak voor :wave:

Temp tussen de 20C-24C en een lv tussen de 40-72% met die :) meter.

 

Zojuist een paar gifbladeren verwijderd, deze hingen bovenop andere, krijg ik straks nog schimmel ook :lol:

vd rest gaat alles zijn gangetje en komt tentje wel vol met die 2, vooral de achterste zet er echt de gang in nu :wtf:

 

Gisteren, foto's zijn van net na lampen aan, hangend blad..

gallery_22678_11973_613215.jpg

 

gallery_22678_11973_411733.jpg

 

gallery_22678_11973_136097.jpg

 

gallery_22678_11973_854611.jpg

 

Vandaag

gallery_22678_11973_857348.jpg

 

gallery_22678_11973_591789.jpg

 

sry, gedraaid maar dit is de rechterkant vh tentje

gallery_22678_11973_662048.jpg

 

gallery_22678_11973_591789.jpg

 

Potrand foto

gallery_22678_11973_874434.jpg

 

Stammetje achterste s5

gallery_22678_11973_106515.jpg

 

en tot slot de temp/lv meter die op de grond staat, hangend hangt ie behoorlijk in de weg

gallery_22678_11973_764073.jpg

 

geen nieuwe bladeren met rare dingen en in de bladeren die al aangetast waren komt ook niet veel meer bij :)

 

Voeding hebben ze nog niet gehad, de buffertabs en de GL Special mix doen genoeg, wel krijgen ze 1x in de week wat calgel/pentakeep mee en vanaf week 3 12/12

begin ik met bijvoedden met BAC bloeivoeding en bio PK. Nog steeds elke dag 1ltr water, de kleinere nu ook en geen enkele drain meer, ook niet aan de zijkant vd smartpots wat eerder nog wel eens gebeurde, ben er wel content mee die smartpots :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was tie weer :)

 

Afgelopen dagen een aantal aangetaste bladeren verwijderd en wat aan het draaien geweest met de potten om de uitlopers meest economisch te spreidden. Ging/gaat wel lekker in dat tentje. Wel wat hoge lv nog (mede door weer buiten), 65% op de meter op de grond, kan nog wel nu net in de bloei, wel in de gaten houden strakkies.

 

Water geven is nu beetje genormaliseerd, tensio loopt heel langzaam op en ik geef 1x per 3dgn 1ltr water aan de grootste en 1/2 ltr aan de kleinste en 1x per 3 beurten geef ik wat wortelstimulator mee.

Heel veel nieuwe scheutjes (door het toppen/stekken eerder) en een mooi donkergroen balderdekkie (wel wat paarse steeltjes vanweg lage nachttemperatuur) en een licht mg tekortje nog zichtbaar her en der wat rap aan het bijtrekken is door de werking vd buffertab.

Gaat nog een blad of 20 sneuvelen in totaal maar zit nog meer dan genoeg aan.

 

Zo stonden ze er vanochtend bij :)

gallery_22678_11973_751390.jpg

 

gallery_22678_11973_17775.jpg

 

gallery_22678_11973_348256.jpg

 

links

gallery_22678_11973_1068440.jpg

 

rechts

gallery_22678_11973_1034447.jpg

 

van onderen :lol:

gallery_22678_11973_584966.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen reacties?

dan bevalt wat het oog ziet volgens mij :)

 

weinig woorden nodig, wordt voller en voller in het tentje :lol:

 

gallery_22678_11973_213366.jpg

 

gallery_22678_11973_241641.jpg

 

gallery_22678_11973_167443.jpg

 

gallery_22678_11973_764217.jpg

 

morgen onderin nog wat dieven, 1 tak onderin zit vet in de weg, die was er "ineens" vanuit uitlopertje van niks : lol

vast door als dat "bugn en kna'n"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je krijgt inderdaad weinig reacties, die komen tijdens de bloei vaker voor :lol:

Ziet er in ieder geval mooi bossig uit, ook geen last meer van de vergiftiging?

 

Ga zo door :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergiftiging is helemaal weg (zit nog wel wat in de plant wat er nog uitkomt her en der) en idd lekker bossig.

 

te bossig her en der, dringen links achterin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg mooi dat de vergiftiging weg is.

 

en het wordt zeker lekker vol daar, maar dat komt met het dieven vast wel goed. dan is er weer ruimte voor wat luchtverplaatsing.

 

Het gebruik van de buffertabs werkt erg fijn toch. de plantjes genieten er in elk geval van.

 

nou maar op naar een mooi resultaat, al duurt dat nog wel even.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag op de kop af 7dgn 12/12 en ze zijn weer iets meer gaan drinken, om de dag 1ltr de grootse en 1/2ltr de kleinere.

 

Alle uitloper(tjes) die het niet meer gingen halen zijn nu weggehaald, in de loop van komende week de aangetaste bladeren weghalen.

Dit heb ik vanochtend gedieft, aardig houterige takkies al, stuk of 6 in totaal

gallery_22678_11973_487273.jpg

 

Met een wat beter zicht op alles nog maar een buigsessie eroverheen gedaan en de potten weer iets gedraaid, nu komt echt alles wel vol en niet teveel jungle :wacko:

 

kijk zelf maar :)

gallery_22678_11973_866740.jpg

 

vanaf voorste pot rand

gallery_22678_11973_51480.jpg

 

netjes geschoren benen, flink gespierd al door al dat getrain van haar (achterste plant)

gallery_22678_11973_1280405.jpg

 

Scroggen kun je ook redelijk zonder net :lol:

gallery_22678_11973_911542.jpg

 

eind volgende week gaan we zachtjes aan beginnen met wat BAC meegeven 1x in de week.

 

maandag weer een nieuwe update met foto's, commentaar mag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de PC fans uitgezet, erg hoge verdamping en de temperatuur is ook niet boven de 24C uit geweest.

Met de fannetjes uit is het nu 26C met een lv van 58%.

 

vd rest weinig te melden behalve dan dat er lekker veel toppies beginnen te komen

 

gallery_22678_11973_998009.jpg

 

gallery_22678_11973_853515.jpg

 

Ze hadden behoorlijk dorst vanochtend, bladeren (ze waren al even wakker op deze foto) hingen behoorlijk.

Beide planten hebben 1ltr water gekregen met wortelstimulator

gallery_22678_11973_157836.jpg

 

Foto linkerkant

gallery_22678_11973_48418.jpg

 

Foto rechterkant

gallery_22678_11973_1341150.jpg

 

De potten beginnen vol te raken met wortels, heel apart als je even tussen de pot en aarde kijkt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waren we weer :rolleyes:

 

10e dag 12/12 en sinds gisteren de 1e aanzet tot bloemvorming (lange pistels bij de internodes)

 

Niks aparts te melden, gaat voorspoedig al mag de temperatuur wel wat hoger zijn met het licht aan (22C).

De PC fans (9cm fans zijn dit) zijn ook weer in gebruik, helpt goed om de uitlopertjes wat sterker te maken voor strakkies en de lv is goed onder controle met afgelopen droge dagen buiten.

 

Om de dag 1ltr water grootste, 0.5ltr kleinste en alle troep is er nu uit, aantal bladeren heeft nog verschijnselen maar komt niet meer bij in dat blad :dribble:

 

gallery_22678_11973_984226.jpg

 

gallery_22678_11973_1000610.jpg

 

linkerkant

gallery_22678_11973_393329.jpg

 

rechterkant

gallery_22678_11973_1175029.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal vergeten foto's te nemen vandaag, was best wel druk met andere zaken (26ltr. smartpots ophalen oa) :) .

 

Gaat helemaal toppie in het tentje en het pistilspuiten is begonnen :) , nog een dag of 12 en dan kunnen de lampen gewisseld worden.

best wel snel al maar dat is meestal zo bij mij, langere voorgroei werpt toch zijn vruchten af, met 10dgn duidelijke inzet bloei) altijd (ook onder HPS).

 

blahblah, morgenvroeg update met foto's, it's a lovely site :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

gallery_22678_11973_64514.jpg

 

 

 

 

gallery_22678_11973_233872.jpg

 

gallery_22678_11973_833591.jpg

 

gallery_22678_11973_113920.jpg

 

Morgen gaan aan de rechterkant de bloeibuizen erin, dan komt het daar nog wat omhoog door de extra strek want tov links is het stuk lager en ik ga niet links nog vet lopen knakken ed. nu dag 14 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel fijn dat je groene planten hebt.

 

Ze staan er mooi bij. Succes.

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep dat had je ff nodig, gewoon wat plantjes die wel lekker gaan!

ga zo door, groeten Haxxorz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het goed heb zijn we inmiddels op dag 19 12/12 aanbelandt.

Heb her en der nog wat gebogen om het wat egaler te krijgen.

 

Lampen wissel rechts kwam er niet van :) , zondag gaan alle lampen vervangen worden voor bloeilampies want de meeste groei is er dan wel uit.

Eer(eer)gisteren foto's gemaakt maar niet ge-u/l, dan maar met de serie van vandaag, ook wat mooie close ups erbij waarop goed te zien is dat de trichomen fee al lnags is geweest :)

 

Eer(eer)gisteren

gallery_22678_11973_348617.jpg

 

Eergisteren

gallery_22678_11973_766085.jpg

 

gallery_22678_11973_569997.jpg

 

gallery_22678_11973_469082.jpg

 

Vandaag, dag 19 12/12 dus

gallery_22678_11973_977111.jpg

 

gallery_22678_11973_935597.jpg

 

gallery_22678_11973_336652.jpg

 

rrrrr,rrr, knakken die handel anders hakselt ze zichzelf

gallery_22678_11973_448793.jpg

 

Naast dit tentje is er nog veel meer groen verstopt her en der J_S en haxorrz :P

beetje vol, de grote tent moet leeg dan kan dit erin

gallery_22678_11973_394879.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vd overzichtelijkheid:

 

Elke dag 1ltr water (staat de tensio weer op 160), temp tussen de 18-23C en een lv van 50-73%.

Om de dag krijgen ze nu BAC bloeivoeding en bio PK mee, 1ml op 1ltr en dit bouw ik heel langzaam aan op tot max 2ml (s5 onder HPS trok 2.5 niet, harde wijze les).

 

Die hoge lv hoop ik wel dat dat wat lager gaat worden (buiten warmer), ik krijg de temp niet omhoog in het tentje verder en zachter af gaan zuigen dan vernaggel ik echt wel de filter, komt de lv altijd boven de 75%.

 

Smartpots hebben voor- en nadelen.. op klein oppervlak en op volle toeren draaiende planten extra lv compensatie gewenst, al moet ik zeggen dat de lv op tophoogte zeker 15% lager is dan waar de meter nu staat.

 

Weer genoeg geluld, die andere kast met groen heeft aandacht nodig en torsti komt zo op de koffie :) , zomaar druk ineens weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lost Child,

 

de plantjes zien er lekker uit zo. houden zo.

 

Kun je de LV/temp sensor niet een stuk hoger hangen? op tophoogte zal de temperatuur ook wel wat hoger zijn. Misschien valt het allemaal best mee tussen de topjes.

 

Door de smartpots zou de LV zeker onderin misschien wel een heel stuk hoger kunnen zijn dan op tophoogte.

 

een fijne dag verder, en doe Torsten de groeten.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan lekker man, ziet precies uit als bij mij in de kleine tent, ietsjes dikkere topjes heb je al dan mij, maar met TL vs HPS haal ik je wel in hoor, qua bloeitijd bedoel ik dan he :)

 

Zijn dat zaadlingen die kleinere die naast de S5 staan? Kun je die niet een beetje verhogen zodat ze wat dichter bij de lamps staan? heb ik in mijn kleine tentje wel gedaan om te voorkomen dat ze mischien gaan strekken of lichtgebrek krijgen.

 

Haxxorz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Djbroertje

thanks, idd houen zo :)

 

middag met torsten was zeer leerzaam, nog een bottleneck aangaande de HPS naar boevn gekomen (teveel onderdruk waardoor klimaat technisch.. en dan is het maar om het even wat.. alles gaat kapot).

 

We gaan over passieve aanvoer, net zoals in de DR60 nu.

 

De meter hoger hangen had ik 1st maar dan gaf de meter strak 25% LV aan, ook door de luchtstroom vd pc fans komt dat en waar ie nu staat was een mooi plekkie, ik neem de waarden met een flinke korrel zout wat dat aangaat anders had ik allang meeldauw en weet ik wat meer :)

 

@haxorrz

het waren net sla plantjes zo dicht op elkaar de 1e 5nodes, daarom de TL ook hoger gehangen en de stekken stonden daar maar even, nu zijn die al weer weg.

 

als je ze als slaplantje houdt dan krijg je enorme ruimte tussen de internodes als ze de gang erin zetten is mijn ervaring met een dikke indica (en dat zijn die zaailingen).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potdikke me een partij druk geweest zeg afgelopen weekend :lol:

 

Daarom weinig geupdate maar nu het werk erop zit beloof ik beterschap.

Bloeibuizen (zo druk ben ik dus) zitten er nog niet in, eind deze week kan dat ook pas vanwege me rug :D

 

vandaag was dag 23 12/12 alweer, geen foto's vandaag maar zo stond het er 2dgn geleden bij, giet wel lekker zo.

sry voor gedraaide foto's, verkeerd ge u/l, volgende serie hoef je de monitor niet op zijn kant te zetten :)

gallery_22678_11973_54629.jpg

 

Temp en lv, met de meter onder de lampies, perfect al mag de lv wel lager vanaf volgende week

gallery_22678_11973_645024.jpg

 

rechterkant tentje

gallery_22678_11973_572541.jpg

 

Snel meer (morgen dus)

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...