Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

watergeven op guerilla

Recommended Posts

ik denk dat een succesvolle guerilla vraagt om een plek waar je geen water hoeft te geven. Bij het planten geef je ze misschien wat om de schok te overbruggen maar daarna moeten ze het zelf doen (overigens doe ik dat niet eens, ik kies liever een bewolkte dag uit zodat ze niet meteen verbranden). Kan zelfs nadelig zijn om ze water te geven, maak je de plant makkelijk van. Zorg liever voor goed omgespitte grond en laat de plant goed op zoek gaan naar water. Water geven is vaker naar de spot dan nodig met risicos vandien, veel werk en bijna altijd zinloos omdat je een plant nooit genoeg kan geven wat ie nodig heeft als ze het zelf niet vinden. Hooguit kun je ze wat langer voorgroeien voordat je ze uitplant en ze nog wat wortel stimulator meegeven, maar zelfs dat laatste vind ik niet nodig.

 

Maar goed meeste is al gezegd en ieder zijn eigen ding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja... al dat watergeef gedoe is misschien wel afkomstig van de potten binnenkweek....

en/of het idee je planten per see te willen verzorgen voor optimaal resultaat....

en misschien adviseren sommige gs wel vloeibare voedingen op guerilla... :huh:

 

kvind in het veld ook regelmatig potten met eruit gesneden bodums....ook zoiets raars :huh: ....zet ze gwoon lekker in de omgespitte volle grond... :)

idd Slappy....ieder zijn ding :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ slappy een succesvolle guerilla is oogsten dus..

 

ga ik zeker voor de gronwater methode, waarom??

 

omdat ik vorig jaar ben geript, en dit jaar niet weer wil meemaken liefst op geen 1 spot :huh:

 

heb dit jaar ook extra gelet op sporen die ik achterlaat, dit is voor een sporenzoeker best opvallend zag ik.. (dus heb mijn sporen verwijderd)

dus ga ik bij het verpotten in volle grond beetje water meegeven, en daarna zoeken ze het maar uit :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je geript bent heeft niet zo veel te maken met of je wel of geen water moet geven. Volgens jouw logica kun je dus je planten op een plek zetten met slechte omstandigheden en ze dan vertroetelen. Kan. Maar is niet handig. Maar als je ze verpot en een beetje extra geeft kan ik dat wel begrijpen. Ben ook wel benieuwd hoe je jouw sporen hebt uitgewist, klinkt wel james bond :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vaak hebben ze te veel water... alleen bij echte droogte geef ik water!

Mijn ervaring is dat ze goed groeien zonder al te veel water, heb zelfs ooit zaailingen 2 weken zonder water gelaten terwijl het +30°C was en die gingen perfect hun gang!

 

Grtz, WaKKi

 

 

in de zomer 2010 hadden we meerdere dagen met 30+ graden en kwam meestal bij zonsopkomst op de spots....

bij zulke hoge temp heb je heel vaak nacht mist /nevel en was alles zeiknat op de spot smorgens vroeg...

de natuur lost het zelf op... :huh:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou bedoel meer van water geven is sporen achterlaten, en dat ik denk dat dat mede oorzaak is..

 

water geven maakt je wortels lui, en laat ze verlangen naar meer je zal een nog groter spoor achterlaten.

 

en een succesvolle oogst kan ook bij slechte omstandigheden, als je maar watergeeft (noodoplossing)

 

want wil natuurlijk zo veel mogelijk zekerheid. de spots met slechte omstandigheden kunnen dan heel handig zijn, als die als enigste overblijven.. :huh:

 

oja sporen zijn, bijv voetafdrukken, afval, een openvlakte (waar normaal natuur is)

 

zo heb ik bijv bij de plantgaten alles weer bedekt zoals het er van te voren uitzag

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een vaag topic is dit zeg. . .

 

kan iemand mij uitleggen wat nou precies de toegevoegde waarde is en wat de bedoeling van het topic was?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water geven op geurilla kan ( meestal) gewoon niet klaar. En zo als boven aan gegeven vaak niet eens nodig.

 

Vind ik het zelfde als voor groeien en dan je plantjes naar buiten. extra werk waar je alleen wat aan hebt als jij zo als sticky een grote boom wilt kweken of veel auto flowers wilt af bloeien.

 

Waarom moeilijk doen als het simpel kan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat een vaag topic is dit zeg. . .

 

kan iemand mij uitleggen wat nou precies de toegevoegde waarde is en wat de bedoeling van het topic was?

 

 

morgen je gieters verkopen... en een pomp halen :huh: ?

geintjuh... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee bedoeling van topic starter is opties bespreken hoe en of water te geven op geurilla , alleen cannabizznis is topic beetje verkeerd begonnen met te veel info over die pomp waardoor iedereen waarschijnlijk denkt dat het over die pomp gaat.

 

 

Dat denk ik in iedergeval :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt, en die tekst is ook verwijderd. (lees de link, mocht je toch nog interesse hebben in deze dieselpompen )

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaahh ik snap hem!

 

ik ken nog wel een paar mensen bij de brandweer die hebben vast nog wel een leuk tweedehandsje liggen :huh:

 

watergeven bij guerilla, DE manier om ontdekt te worden, daar sta je dan met je gietertje ( sorry canna, pompje) als oom agent je op de schouders tikt. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan zeg je.....ze gaan dood man ;) ...dat zie je toch :D ......

tis maar goed dat ik de gieters net zag leggen hier....

wat :tu ?...nee man.. ze zijn niet van mij... :huh:

 

:no ....kzie ineens verdacht veel gieters te koop staan op de mp.... :huh: ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze topic heeft eigenlijk ook hele maal geen toegevoegde waarde he cannabizznis ???

En nog wel net even iets aanbieden ook ??

Hier hoef ik toch ook geen slot op te gooien he ?

 

Tot heel snel denk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen,

 

Ik snap dat je bijna nergens met een dieselpomp aan de slag kan.

Zelf ga ik voor de zekerheid 2 van deze apparaten aanschaffen.

gallery_29036_11601_22077.jpg

Mocht het echt te droog worden, dan kan ik geruisloos pompen.

Heb er ook een topic over.

Klik

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het dan met AutoFlowers... ? :huh: zouden die zich redden in de volle grond zonder water te geven :huh: dit jaar lekker testen :) maar ben wel nieuwsgierig, misschien al iemand die het al heeft gedaan ?

 

Laat het maar weten...

 

Gr.

BioMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Peeps,

 

Heb in het begin ook zo een beginnersfout gemaakt van water naar de zee dragen....mijn visie is goede waterijke spot zoeken....en gewoon de natuur zijn werk laten doen.Waterr geven doe je alleen in het begin bij de zaailingen en dat was het (kleine hoeveelheden)

Het Gebruik van machines etc....geeft alleen maar overlast..gewicht..dus de risico van ontdekking word alleen maar groter.

 

Heb wel tips om water op te slaan...bufferen ...etc...maar dan nog...de planten gebruiken op dagelijkse basis veel water dus nogmaals het is zonde van je tijd en geld.

 

PS

Sluit me aan bij:

 

- Carpe Diem

- Tjapado

- Slappy

 

De les is hiervan is dus:

Teveel gedoe (aanwezig zijn)=>Teveel onnodig sporen=>Grotere Kans op Ontdekking

 

 

Groeten Greenrecon,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon simpel een zwarte emmer aan een zwart touw in de sloot hangen,

en het touw achter het onkruid of riet dat er groeit.

 

Uiteraard de spot bij een sloot in de buurt(tot 50 meter).

 

Zo zou ik het doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bioman

 

Ik had vorig jaar in een greppel een stuk of wat van die Dieselryders en nog wat andere autoflowers staan op de rand van een hoge en droge greppel en ik heb geen problemen gehad tijdens droge perioden.. Die lowryders hebben ook een stuk minder water nodig dan een grote boom van 3 meter hé! Dus geen nood aan watergeven..

 

Overbodig topic.. Betere tip is om NIET te wateren want je blijft maar bezig maar dat is al vaker gezegd onderhand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik een stuk wijzer door !

Bedankt Fargue !

 

Gr.

BM :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FarGue Heb je goed kunnen oogsten van die dieselryders op Guerrilla?

Gr Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Monti.

Ik had ze op 2 verschillende plekken in een slootkant neergezet; 1 voor zaden en 1 voor de wiet. 3 plantjes voor wiet overgehouden en die waren toch prima. Gewicht zou ik je niet kunnen geven maar de hoofdtoppen waren dik in orde, de kleine zijtakjes ook wel maar dat is gewoon niet zoveel.. Waren redelijk laat gezet geloof midden/eind juli dus niet het beste weer gehad met bloei maar desondanks wel wat rookbaars vanaf gekomen, vond het ook wel een mooi plantje!

Het was trouwens semi-guerilla want het was achter mijn huis maar ik heb er naast grond op waarderen en geplant verder niks aan gedaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan, bedankt voor de info :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

l3uk weetje

 

Het werkt écht!

De Nederlander Peter Westerveld heeft in de jaren dat hij in Tanzania woonde en werkte, het land in een onrustbarend tempo zien 'verwoestijnen'. Hij kwam na bestudering van het landschap en de klimaatomstandigheden, op een werkelijk geniale oplossing voor de steeds verder toenemende ontbossing.

Westerveld bedacht een methode waarmee de snelle verschraling en uitdroging van de grond omkeerbaar werd. Door het graven van greppels in het landschap, weet hij de dorre woestijngrond snel en volledig in vruchtbare grond te veranderen. Dit is inmiddels al toegepast en heeft ook uitstekend gewerkt, tot intense vreugde van de lokale Masai.

Door het graven van de greppels in de uitgedroogde bodem, wordt het regenwater goed door de grond opgenomen en vrijwel verdampingsvrij opgeslagen. De verzilting en erosie van de bodem wordt hierdoor gestopt en zelfs bij weinig neerslag, kunnen gras- en plantenzaden gaan ontkiemen en groeien. De wateropslagcapaciteit van de bodem neemt steeds verder toe, zodat ook de vegetatie toeneemt. Deze methode werkt zelfs in gebieden waar jaarlijks... minder dan 100 mm. regen valt

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat was een zeer knap idee van die man !

Diep respect :D

 

Je moet er maar opkomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...