Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannabizznis

watergeven op guerilla

Recommended Posts

hoe geven jullie water??

hier wat ideeen, en mischien een handige gadget/tool (oja andere iedeen komen van jullie :huh: )

 

de beste ideeen, hier onder in de rij.

 

1

ouderwets grondwater (laat de natuur het werk doen)

2

eko watten

 

 

3

 

Schoonwater-, vuilwater- en speciale pompen voor zout water en chemicaliën

Honda schoonwaterpompen zijn ideaal voor het oppompen van slootwater en daarom zeer geschikt voor de irrigatie van uw tuin en uw gazon, fruitbomen of groenten.

Vuilwaterpompen zuigen modder, kleine verontreinigingen en grind uit bouwputten krachtig en betrouwbaar op.

De Honda multipomp is zeer geschikt voor het verwerken van zoutwater, chemicaliën en reinigingsmiddelen voor de landbouw.

Overal waar geen stroom beschikbaar is, doen Honda pompen snel, zuinig en betrouwbaar hun werk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://www.honda.nl/content/industrie/gere...n_overzicht.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je zelf ook zo'n pomp Canna?

 

 

Die linkjes doen het (bij mij) niet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

de linkjes missen het hoofd domein de laatste link werkt wel

 

hoe zit het eigenlijk met de filter slippen deze snel dicht ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste link..

 

@alucard

 

de schoonwater pomp word geadviseerd voor sloten, maar als deze modderig is, en laag staat.

zou je denk ik beter de vuilwaterpomp nemen. deze zuigt zelfs grind op. dus de filter zal geen probleem zijn..

 

 

 

Honda vuilwaterpompen

Een speciaal ontwikkelt spiraalvormig pomphuis maakt in Honda’s vuilwaterpompen het verpompen van water met modder, kiezels, bladeren en andere deeltjes met een doorsnede tot 31 mm mogelijk. Voor snel en gemakkelijk schoonmaken kan de vuilwaterpomp aan de voorzijde, zonder gereedschap, gemakkelijk geopend worden. Bij de fabricage van Honda vuilwaterpompen wordt gebruik gemaakt van robuuste, slijtvaste materialen zoals siliciumcarbide afdichtingen en gietstalen pomphuizen. Deze pompen zijn ideaal voor het leegpompen van bouwputten, kabelsleuven en kelders.Honda WT 20 X

 

 

 

 

Pompcapaciteit

 

 

720 liter per minuut

 

Maximale capaciteit 43,2 m3 per uur

Aanzuighoogte 8 meter

Gewicht 47,0 kg

 

Honda WT 30 X

 

 

Pompcapaciteit 1.240 liter per uur

Maximale capaciteit 75,4 m3 per uur

Aanzuighoogte 8 meter

Gewicht 60,0 kg

 

 

Honda WT 40 X

 

 

 

 

Pompcapaciteit

1.640 liter per uur

Maximale capaciteit 98,4 m3 per uur

Aanzuighoogte 8 meter

Gewicht: 78,0 kg

 

 

 

 

 

maar zijn nogal zwaar, dus de schoonwater pomp zal betere keuze zijn.

 

Schoonwaterpompen van Honda: compact en flexibel

De schoonwaterpompen van Honda zijn zeer geschikt voor het oppompen van slootwater. U kunt de schoonwaterpomp daarom goed gebruiken voor het beregenen van uw tuin en uw gazon. Maar ook voor het besproeien van fruitbomen en groenten zijn deze waterpompen goed te gebruiken en dus goed in zetten in de landbouw en de tuinbouw.

Honda WX 10

 

 

Pompcapaciteit 140 liter per minuut

Maximale capaciteit 8,4 m3 per uur

Aanzuighoogte 8,0 meter

Gewicht 6,8 kg

 

Honda WX 15

 

 

Pompcapaciteit 240 liter per minuut

Maximale capaciteit 14,4 m3 per uur

Aanzuighoogte 8,0 meter

Gewicht 9,0 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe geven jullie water??

 

er is iets nieuws.... :)

 

geef gewoon ouderwets grondwater :huh:

je plant pompt het zelf op.... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook gewoon de poltiie bellen om je guerlla te komen opdoeken

wat een lawaai man :huh:

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook gewoon de poltiie bellen om je guerlla te komen opdoeken

wat een lawaai man :huh:

 

als iemand je hoort, ben je niet goed bezig.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja want er zijn ook zoveel plekken in Nederland die zo afgelegen zijn dat niemand je ooit zal horen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet waar jij woont, maar hier wel hoor.

maak me meer zorgen of er water bij elke spot in de buurt is..

Share this post


Link to post
Share on other sites
weet niet waar jij woont, maar hier wel hoor.

maak me meer zorgen of er water bij elke spot in de buurt is..

 

:huh: ...gaan de distels en brandnetels of andere vegatatie dood op je spot dan :huh: ?

 

dus jij hebt deze pomp??... of is dit een topic om een beetje aandacht te krijgen?

 

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gaan dood indd, zodat mijn godelijke plantjes alle voeding die beschikbaar is opnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water is overal in Nederland te vinden hoor!

Denk dat andere mensen een groter gevaar vormen voor je spots dan een tekort aan water..

Ik zelf woon in een landelijk gebied maar ook daar kan ik niet maar doen wat ik maar wil zonder opgemerkt te worden..

 

Als je vanuit zaad werkt lijkt het me sterk dat je water moet geven, de natuur regelt zichzelf wel! Wat Carpie dus ook al zei hierboven

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand weet hoe erg de droogte gaat worden.

 

dus dat er genoeg water te vinden is, is nu nog niet te zeggen.

en bij extreme temperaturen zal het nooit erg zijn om ze wat extá's mee te geven.

 

ook de zaailingen gaan dat waarderen hoor :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@canna

kwordt een beetje :huh: van je ontwijkende (smartass) antwoorden..... highlife en ik vragen je netje wat.... er jij kiest er bewust 2x voor niet te antwoorden.... :huh:

 

succes met dit soort topics...

 

die nergens overgaan, mits er, over en weer, ervaringen/infos uitgewisselt worden ...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je niet kan lezen, en mij een aandachttrekker noemt. ga ik geen antwoord geven.

 

vandaar, lees de 2e regel nog eens.. mischien dat je dan weer je berichten gaat aanpassen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Masanobu Fukuoka gebruikte watten in de tijd dat hij in Griekenland was.Misschien ook een idee, van die organische eko watten.

 

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het nergens over gaan..

De meeste doen het voor de hobby dus gaan echt geen pomp van een paar honderd euries aanschaffen om in eventuele droge periode water te geven.

Plus als je vanuit zaad werkt krijgt de plant een lange penwortel zodat je helemaal geen water hoeft te geven.

En daarbij nog; je probeert zo stealth mogelijk te blijven tijdens growen en daar past een lawaaiige pomp niet bij in mijn ogen..

 

En wanneer stopt dat geneuzel over die Japanner Masanobu Fukuoka.. Allemaal leuk en aardig maar niet realistisch laat staan bruikbaar..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Misschien met je verkeerde been uit bed gestapt, maar laat het alleen maar zien hoe het ook anders kan ipv met dure pompen te gaan werken die op alleen op diesel gaan en geheel niet geluidstil zijn. :huh:

 

Zaailingen hebben een penwortel die op zoek gaan naar het grondwater, alleen het grondwater peil is niet overal gelijk. :huh:

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

te veel water , te veel herrie, en (waarschijnlijk ) te veel geld.

 

Kan trouwen nog wel 10 dingen bedenken waarom dit niks is.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmanito

True true..

Misschien had je uit mijn vorige posts opgemaakt dat ik ook geen fan van waterpomp gebruik ben.. Maar het komt zelden voor dat een plant zoals de cannabis plant zonder water komt te zitten! Helemaal in Nederland..

 

Maar je betrekt steeds die Japanner overal bij; gebruik je zijn technieken in je eigen tuin?

 

@ tjapado

 

Inderdaad.. Gaat niks worden; nutteloos topic!

 

 

Ciao,

 

FarGue

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was even aan het googlen met "uitgedroogde planten in nederland" en kon niets vinden.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja :) ...er zijn wel spots waar ze doodgaan van de droogte...mja... dan heb je gewoon de verkeerde spot gekozen... :huh:

 

als je een gaatje graaft op je spot van 30cm diep en het voelt nog een beetje klam aan... dan gaan je plantjes niet dood :P ...

 

en weet je wel... wat een plant van 1,5 meter hoog en 1 meter breed verbruikt per dag bij 25+graden :) ??....

antwoord: ongeveer 15 liter perdag !! ( watergift formule van Atmo ..)

nou mag ik hopen dat je er 50 hebt :huh: .....sleep ze :D ... met 750 liter per dag ;) :tu

als je graag wat te doen heb...leef je uit :D :no

 

en geef je eenmaal water dan moet je bijna wel blijven geven...je plant maakt dan naar de oppervlakte wortels aan...

idd je plant vind water wel lekker.....

maar echt niet nodig hoor... :(

 

van de week was ik op een plek en zag al van 40 meter afstand 4 gieters liggen open en bloot :D ....

50 meter van de waterkant met een perfecte cultuur-grondwaterstand van 50 cm... en een pad naar het water, die nu nog steeds zichtbaar was :) ....ongelovelijk dat die gast idd geoogst had :) ....de stammen stonden er ook nog B)

 

wateropppompen een een paar honderd meter slanguitrollen en herrie gaan maken zie ik me niet overal doen....al heb ik spots waar het kan.. kwa herrie... B)

my 2 cents....

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn motto is ook lekker laten groeien :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak hebben ze te veel water... alleen bij echte droogte geef ik water!

Mijn ervaring is dat ze goed groeien zonder al te veel water, heb zelfs ooit zaailingen 2 weken zonder water gelaten terwijl het +30°C was en die gingen perfect hun gang!

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb de begin post wat veranderd, mocht iemand nog een idee hebben.

meld het maar :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...