Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El Andy

Gold Label zakken niet goed gevuld

Recommended Posts

Ik ben zeer tevreden met de Gold Label Custom Mix, maar ik heb 1 aanmerking:

 

Jullie zakken zijn niet goed gevuld. Met 75x 50l zakken kom ik nog tekort met

150x 18 liter potten. Ik mis dus in totaal 1000 liter aan aarde. :wacko:

 

Gold Label, kijk alsjeblieft die vulmachine na, er klopt iets niet. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig zat ik vanochtend wat maten na te rekenen, maar als ik dus een ' 18' liter pot uitreken kom ik op 27 liter!

Ze lopen wel iets naar binnen toe, maar of dat 8 liter scheelt?

 

Hetzelfde met de 11 liters (vierkant), kom ik op een goeie 15 L uit, of doe ik wat verkeerd?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dat aan het fabricage/vul proces ligt.

 

Als alles gemengd is en richting zakken gaat is alles luchtig en volumineus. (How-its-made kennis :wacko: ) Door stapelen en gewoon de tijd, wordt het dan minder en klinkt het in.

 

Wat zijn jullie ervaringen met andere merken? Lijkt me dat dat daar hetzelfde is. Of die leveranciers starten met een groter volume om uiteindelijk dichter bij de opgegeven waarde te zitten.

 

Hier zijn richtlijnen voor dacht ik .... come on in Doc B)

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn de maten van je potten? Dus hoogte/breedte/diepte?

 

Dan kun je uitrekenen hoeveel er echt in gaat.

 

Ik had hetzelfde met een 50liter zak cocos van Canna, het zal aan het inklinken liggen wat Emtee ook zegt, maar ik kreeg 4 gamma emmers tot het 9 liter streepje gevuld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfde ervaring hier..

 

Ik begon ooit met 6 x 11 liter en kocht toen 2 zakjes plagron light, daarmee kreeg ik ze precies vol.

6 x 11 = 66 liter, de zakken waren 50 liter per zak, dus 100 totaal maar ik had geen korrel aarde over.

 

Voor Canna aarde geldt dit ook, 3 1/2 pot van 11 liter per zak, deze waren wel iets voller dan de plagron aarde.

 

Momenteel gebruik ik Gold Label, hiermee vul ik zo'n 3 1/2 pot van 11 liter, dus ook weer vergelijkbaar.

Ik had de laatste keer trouwens helemaal gouden zakken zonder opdruk, geen idee waarom maar het groeit er weer lekker op. ;)

 

(edit: ik vul de potten wel tot het uiterste randje, met nog een klein hoopje bij de stam, meer wortelruimte is meer toppen toch B) ohja, niet aandrukken die aarde, lekker luchtig houden!)

(edit 2, tnx stikkie... lol)

(edit 3, heb er trouwens geen problemen mee dat er minder in lijkt te zitten dan 50 liter, het is lekker luchtig en als goldlabel 10,- euro per zak zou doen heb ik het er nog voor over :wacko: en wat EmTee zegt zal de oorzaak wel zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik bij de sjop gold label kocht

wisten ze me daar te vertellen dat er geen 50 liter in zit maar minder

hoeveel precies weet ik niet maar wel merkbaar minder :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij vullen EN liters dat zijn echte gecertificeerde liters.

De apparatuur die dit meet is geinspecteerd door het Ijkwezen.

Het klopt dat wij iets luchtiger zijn als Plagron.

Daar zijn we ook blij mee want het heeft iets te maken met de gebruikte venen.

Als ik meer goedkope zwarte aarde in mijn zak doe zal hij zeker de liters beter invullen maar je aarde veranderd dan ook in blubber als je hem watert en klei als je niet watert.

Haal je handen maar eens door de mix dan voel je het verschil.

Als je een slechtere kwaliteit potgond neemt zullen je handen zwart uit de zak komen met een soort vettig laagje op je huid.

Nee sorry het klopt echt wat ik je verkoop.

 

Natuurlijk hou ik niet van teleurstellingen en mag je altijd wel wat zakjes bij me ophalen.

Maar ik zou het nog leuker vinden als je die laatste potjes opvult met Plagron. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar ik zou het nog leuker vinden als je die laatste potjes opvult met Plagron.

Hahaha, hoe krijg je het voor mekaar. Een kritische vraag met een knipoog sturen richting een test van je product.

 

:wacko:

 

EmTee

PS.: het zit 'm dus wel in "luchtige" aarde tijdens het afvullen en "ietsie ingeklonken" aarde bij het openen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het klopt dat wij iets luchtiger zijn als Plagron.

 

 

Doc en luchtig???

je zal tippy wel bedoelen?

B) ;) :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

lijkt me logisch dat er verschil zit tussen de zak onderop de pallet en de bovenste die weinig gewicht draagt :wacko:

 

Ken de custommix verder niet maar de normale light mix heeft dit ook. Sommige grows/groothandels hebben de aarde buiten staan en als het regent is het erger, maar vertrouw erop dat als het de fabriek verlaat in orde is ;)

 

 

salu2

Pierre Paf

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit klinkt bekend :wacko:

Als ik mn 90 liter kuipen vul kom ik aan 2 zakken van 50 liter tekort en is die bak pas gevuld met 2,5 zak gold label custom.

Ik vindt dit zelf best vervelend aangezien je van te voren uit rekent hoeveel aarde je nodig hebt en als je dan 15-20 % aarde tekort komt heb je wel het idee dat er iets niet goed gaat met de vulling.

 

50 liter aarde is 50 liter aarde en geen 40 liter

Misschien is het beter de zakken te vullen met 50 liter en deze aan te bieden voor 40 liter?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiero het zelfde probleem alleen dan met plagron aarde dus volgens mij maakt de fabrikant/leverancier geen

zak uit ( :wacko: B) ). Ik neem gewoon altijd een aantal zakken extra om geen tekorten te hebben

aangezien er nix vervelender is om je potten te vullen en vervolgens nog een keer naar de GS te moeten rijden

voor een paar extra zakken.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is niet alleen met plagron en diversen mixen voor de canna grow, ook de reguliere potgrond heeft dat probleem.

ik kom zelf uit de tuinders wereld en daar dachten wij er al niet meer bij na.

als ik grond ging halen bij BV naturado in veenendaal nam ik altijd meer mee als uitgerekend.

en dat is een bedrijf wat ook regelmatig zijn materiaal laat ijken. zijn ook RHP gecertificeerd.

 

Grtn Erazer :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zit voornamelijk in de potmaat die niet klopt , reken maar uit

12L potten gaat 16l in ofzo

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is altijd zo, heb ik het ook als eens met leveranciers en producenten over gehad, heeft idd met kwaliteit en manier van maatvoering te maken.

haal eens een zakje potgrond bij de praxis of zo, als daar 50ltr op staat kun je er nog geen 3 potten fatsoenlijk mee vullen.

een zak mapito van 80ltr kun je ook geen 8 potten van 10 ltr mee vullen.

 

als er 60 zakken van 50ltr op een pallet zitten zou dat 3000ltr(3m3) moeten zijn, pallet 100Bx120Lx170H=2040ltr(2,04m3)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Natuurlijk hou ik niet van teleurstellingen en mag je altijd wel wat zakjes bij me ophalen.

 

Dat is nou precies het probleem Doc. Jullie zitten zo ver weg. Als ik wat zakken

te kort kom ben ik min 4 uur onderweg. Das erg vervelend als je bezig met het

vullen bent. Ik heb de rest dus aangevuld met de naamloze witte lightmix zakken.

 

Ik waardeer de luchtigheid en de kwaliteit van Gold Label ten zeerste, maar in de

praktijk blijkt of de pot inhoud, of de volume aarde niet te kloppen.

 

Ik gebruik 18 liter Bato potten (30x30x30). Voor de zekerheid zijn er nog een zooi

extra zakken meegenomen:

 

75x 50 liter GL = 3750 liter

150 x 18 liter = 2700 liter

 

Ik zou in theorie dus 1050 liter moeten overhouden, in werkelijkheid kom ik 2 zakken

te kort. Er klopt dus echt iets niet. Dat andere fabrikanten dat ook hebben zal best,

maar met de witte naamloze zakken heb ik dat probleem niet.

 

Zoals Sannie zegt, 50 liter is 50 liter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik gebruik 18 liter Bato potten (30x30x30). Voor de zekerheid zijn er nog een zooi

extra zakken meegenomen:

 

75x 50 liter GL = 3750 liter

150 x 18 liter = 2700 liter

 

30x30x30 = 27 liter :wacko:

 

150x27 =4050 liter...

 

==================

 

ik vulde laatst 24 x 7 liter potten =168 ltr met 4x50 zakken.....en de 4 zakken waren op... B)

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het uitgemeten en in een 18ltr pot (30x30 vierkante Bato) gaat precies 25ltr en dan is de pot tot net onder de rand afgevuld.

 

Ik heb 18ltr potten gevuld gehad met kokos (canna 50ltr zak) en met GL aarde en ook Agro trading aarde maar ik haalde met elk medium maar 2 potten uit 1 zak en de GL aarde vulde eigenlijk nog het meeste door de luchtigheid vh mengsel.

 

ga met Doc mee wat dat betreft, die vulmachine klopt echt wel maar de opgegeven hoeveelheid liters (Bato) die GS en groothandels aangeven, ik weet nietmet welke materiaal dat gemeten is (water), klopt geen hol van.

 

In een 6.5ltr bato gaat met gemak 8ltr aan aarde of een BN brick kokos van 8/9 ltr :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
ik vulde laatst 24 x 7 liter potten =168 ltr met 4x50 zakken.....en de 4 zakken waren op... B)

 

200-168=32liter, is bekant een 50 liter zak.Het lijkt mij dat er toch iets niet goed gaat.Worth it's weight in gold, alleen voor wie.:wacko:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe_diem

Die potten zijn inderdaad 30x30x30, maar dat geld alleen voor de bovenkant.

Ze lopen namelijk taps af naar 20x20. Als ik hiervan het gemiddelde neem,

25x25x30 = 18,7 liter.

 

@lostchild

Hoe heb je die volume inhoud van de potten dan gemeten? Als je die met zakken

aarde meet waarvan de inhoud niet klopt, kan je natuurlijk niet nauwkeurig meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hebben niet alleen een RHP keur maar ook een Kiwa keur. :wacko:

We staan onderhevig aan de zwaarste controle die er op potgrond is wereldwijd.

 

@Elmanito

Je denkt toch niet dat ik rijk wordt door iedereen te neppen met een paar liter minder grond.

Eigenlijk zou je na de insinuatie die je net gedaan hebt ook maar eens de moeite nemen om te zien hoe we dat doen in Aalsmeer.

Ik kan ook de grond droger produceren en dan heb je volle potten totdat je ze inwatert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 liter is 10 x 10 x 10 cm = l b b x h onafhankelijk naar het gewicht dan is 50 liter dus ook zo uit te rekenen daar hoef je niet voor te eiken.

 

Als zo als het hier aangegeven word veel afwijkingen zijn in verhouding van liter potmaat en liter zakmaat warom worden zakken dan niet in afmetingen aangegeven icm met kilo'aangegeven

Een tevrede klant is een goede klant en daar telt meer als alleen de qualitijd van een produkt maar ook de duidelijkheid van de inhoud in volume en gebruikte matrialen.

 

Omdat het geeikt word wil niet zeggen dat de klant het dus zo krijgd buiten het feit dat er in elke eiking een tolerantie zit die normaal alleen een - tolerantie heeft spelen er duidelijk meer faktoren mee zo als opstapen de vochtigheid en de totale tijd dat het opgeslagen is.

 

Zoals de klanten hier op een nette manier aangeven is dat de inhoud zoals geeikt aangegeven in de zak en de aantal liters in de pot niet over een komen

Dit is voor het qualiteits produkt als gold label een mooi verbeter punt en meschien zelfs wel een reclamecampagne waard als de verhouding klopt in vergelijking van de potten.

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@Elmanito

Je denkt toch niet dat ik rijk wordt door iedereen te neppen met een paar liter minder grond.

Eigenlijk zou je na de insinuatie die je net gedaan hebt ook maar eens de moeite nemen om te zien hoe we dat doen in Aalsmeer.

Ik kan ook de grond droger produceren en dan heb je volle potten totdat je ze inwatert.

 

IK heb vroeger altijd 70 liter zakken gebruikt van Klasmann Deilmann die ik bij een vriend haalde & zelfs de Gamma verkoopt producten van hun, maar had hier nooit problemen mee.

Het zal niet veel anders gaan als bij je concurrenten zoals bv Tref Group, waar ik zelf al eerder geweest bent.RHP is mij heel bekend, want heb nml in hetzelfde gebouw gewerkt als waar zij gestationeerd waren.Niks nieuws.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

KIWA??? :wacko: heeeel wat zwaarder als RHP LINK

En zoals ik al eerder heb gezegd raad ik je dan aan om een zware zwarte grond te nemen met weinig witvenen dan zal je er minder last van hebben.

Wat dat voor je planten en kweek betekend hoor ik graag achteraf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...