Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Test: organisch, biologisch en dynamisch… Guanokalong & GK-Organics

Recommended Posts

Hé Stikkie, Thx :(

De pH van het kraanwater is zo rond die waarde. Ik heb geen idee wat ik er uiteindelijk op gooi.

Gewoon vol vertrouwen op organisch, la ma zegu :D

Eigenlijk zou ik dan ook regenwater moeten gebruiken.....

 

Ik heb in ieder geval het idee dat de laatste extra stikstof giften en seaweet liquid wel helpen.

Vandaag eigenlijk geen nieuwe vergeling :rofl

 

Ik heb ze net een kleine topdressing gegeven van Seaweet powder en Vulcanic Loam.

Daarna gegoten met een restje van gisteren (1 liter) aangevuld met 4 liter water, 15 cc Seaweet Liquid en natuurlijk een "teespoon Predigested" (dacht ik dat Humboldt stonk :) ).

 

Toch blijft het eng, dat vertikaal... sommige bladpunten staan zo dicht bij de HPS... mja, zolang ze niet krullen of verdrogen of er anderzins ongezond lijken te worden... iedere dag goed controleren!!

Ik weet in ieder geval al dat de volgende ronde ook vertikaal gaat worden, maar dan met een hokvullende organische aardebak met 5 plantjes, strak tegen de zijkanten :lol:

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK hoop dat de maatregelen een beetje, of liever helemaal geholpen hebben.

klinkt in elk geval positief.

 

en voorvarend hoor de nieuwe ronde al bedenken, er zal nog wel genoeg gebeuren om het in je hoofd perfect te krijgen de volgende keer.

 

nu eerts maar een topopbrengst 700 Gram of zo :rofl

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DJ, tot nog toe ziet het er goed uit. Geen nieuwe vergelende bladeren meer, de bladeren die nog een beetje groen waren blijven dat ook. Alleen de bladeren die al helemaal aan het verkleuren waren worden langzaam nog lichter en zullen gewoon afvallen.

Ook nog geen verbrande puntjes oid, alleen maar verbetering :D

 

Wat die volgende ronde aangaat... je komt tijdens zo'n kweekje nou eenmaal dingetjes tegen... klinkt vast niet bekent, toch? :lol:

 

700 gram... :rofl

Man, ik spring een gat in de lucht met de helft! :)

 

Laterz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update met plaatjes.

De planten zijn mij nog steeds te lichtgroen, dus ondanks het hele organische verhaal ga ik toch maar de pH van de grond meten.

Afzuren ga ik zo wie zo niet doen, maar ik zou bijvoorbeeld vijverwater kunnen nemen ipv kraanwater... Vijver is namelijk eigenlijk te zuur door het regenwater. pH zou zomaar iets van 6,8 kunnen zijn.

 

Maar eerst plantjes. Eerst eentje van wat je ziet als je het hokje open doet, dan het rijtje langs:

 

gallery_18008_11346_372699.jpg

 

gallery_18008_11346_165453.jpg

 

gallery_18008_11346_490390.jpg

 

gallery_18008_11346_449654.jpg

 

gallery_18008_11346_58534.jpg

 

gallery_18008_11346_556487.jpg

 

En dan nog drie topjes. Beetje vaag dat de NYCD nog geen enkele trich laat zien, de ShackZilla's beginnen er nu een paar aan te maken terwijl de Hericules al helemaal onder zit.... Ik zal wel weer meer geduld moeten hebben :rofl

 

gallery_18008_11346_74381.jpg

 

gallery_18008_11346_481684.jpg

 

gallery_18008_11346_194414.jpg

 

btw, inmiddels 34 dagen op 12/12.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit daar in de tropen :rofl

Ik vind ze er eigenlijk wél mooi groen bij staan...?! maar misschien past een guano theetje in het bio-dieetje?

 

 

Greetz,

 

NeGrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb net één wortelkluit gecontroleerd met een grond pH meter,Ph is eerder laag dan te hoog,alleen de bovenste laag is te hoog,rond de wortels goed tot laag.

Zal binnenkort de andere vier ook nog checken,vraag me af of het een pH probleem is :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd Art, ik heb uit twee potten (halverwege de pot) een monster genomen (ShackZilla I en NYCD) en beide komen uit zo rond de pH 6,3 - 6,4.

Wat me wel opviel is dat met het monsters nemen ik droge plekken tegen kwam.

Ik heb de dames nog maar eens goed water (met bloeivoeding weekje 4 met wat extra Grow, Predigested en Seaweet liquid) gegeven met licht net aan, en zojuist met licht uit nog maar eens gegoten met de zelfde oplossing. In totaal zo'n twee liter per pot, dan kan het vandaag mooi doortrekken...

 

@ El Negrow: ik hou van de tropen :rofl

Bij het mengen van de grond is er per pot al 100 gram Guano door gegaan...

Maar als je naar de analyze van deze Guano kijkt is het aandeel Mg best wel klein, vind ik...

 

Guanokalong: NPK 2-15-2, Ca 15%, Mg 0,08, Sporenelementen.

 

Straks toch ook maar iets van wat extra magnesium halen...

En dan moeten ze het er maar mee doen!

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net weer wat foto's genomen en de onderkant is nog steeds veel te licht groen, vind ik. Ze mogen tenslotte nog minstens 5 weken...

Hoewel het nog steeds op een N tekort lijkt ga ik zo toch wat extra Mg geven. Stikstof zouden ze nu toch echt voldoende horen te hebben.

Als Mg heb ik bitterzout gehaad. Hoort niet thuis in het organische wereldje, maar da's dan jammer voor de bacterieen.

 

Als je het geheel bekijkt valt het best nog wel mee:

gallery_18008_11346_266079.jpg

 

Maar dichterbij is duidelijk dat er iets echt niet goed zit:

gallery_18008_11346_396288.jpg

 

gallery_18008_11346_1010535.jpg

 

gallery_18008_11346_41282.jpg

 

Het ergste is de NYCD er aan toe. Ze lijkt nog aardig, maar al het mooie groen aan de ondekant is van de Kush (die onderaan ook vergeeld, maar ze is nou eenmaal heel veel kleiner). De NYCD zelf is al een hoop blad kwijt :lol:

gallery_18008_11346_405985.jpg

 

Het gevoel blijft gemengt; als ik het hok opendoe is het eerste wat ik doe is speuren naar nieuwe vergelende bladeren. Dan moet ik toch even kijken naar de Hericules :rofl

Hoewel zij ook een beetje vergeeld is de topopbouw fenomenaal! Als dat nog 5 weken zo doorgaat wordt het één hele grote bloemenberg :)

gallery_18008_11346_157713.jpg

 

In ieder geval doen de meeste blaadjes zich tegoed aan heeeel veel licht. Het is dringen geblazen:

gallery_18008_11346_356452.jpg

 

gallery_18008_11346_556419.jpg

 

Het is trouwens sinds een dag of twee een erg vreemde ervaring: als ik nu het hok open doe ruikt het naar soep!

gallery_18008_11346_194033.jpg

 

 

:D

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop niet dat de Wiet straks naar soep ruikt. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, eindelijk weer even de tijd om te reageren.

Best hectisch zo'n kraamtijd... :lol:

 

Ondanks de gele bladeren ziet het overgrote deel en dan met name de topopbouw er toch goed uit! :(

Wees vooral niet voorzichtig met water geven en Humboldt producten gebruiken!

Juist omdat je nu organic bezig bent, heeft alles even de tijd nodig voordat de werkzame stoffen tot hun recht komen.

Zelfs HEAVY kunnen je dames prima hebben, is onze ervaring.

En wees vooral niet te zuinig met je water gebruik/verbruik!

 

Om een voorbeeld te geven, Mr Poldergrower is al zo'n 70 dagen bezig met Kali Mist inclusief voorgroei en draait op de Humboldt Heavy Feeding achter elkaar door.

Hij gebruikt dus geen rustdagen voor de planten, elke dag krijgen ze toevoegingen, Humboldt Producten of Bacto's, mee met het water.

 

Lekker bezig zo! :rofl

En ik ben erg benieuwd wat voor soep je straks gaat brouwen. :D

 

:) Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites
Best hectisch zo'n kraamtijd...

:spliff: B)

Gaat met de plantjes makkelijker, hé...

 

Is er inmiddels al een Poldergrower jr???

Sterkte in ieder geval, en veel plezier en geluk ermee!

 

Wat de voeding aangaat: ik ben inmiddels wel wat aan het opvoeren. Ze krijgen al lang niet iedere keer een rustdag meer, en met name de Grow (en een beetje de Humboldt) is in hoeveelheid toch wel opgevoerd. Ook geef ik wat Predigested fishmeal mee, samen met seaweet liquid.

Vannavond hebben ze eenmalig 1 1/2 theelepel magnesiumsulfaat meegekregen op 5 liter water.

 

Soep?? Wietsoep???? Met balletjes??????

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Romige Wietsoep met Hashballetjes

 

5 liter kippenbouillon

5 gram wiet

2 uien gesneden

2 wortelen gesneden

2 stengels bleekselderij gesneden

250 ml room

1 bakje champignons gesneden

zout en peper

1 laurierblaadje

 

250 gram gehakt

1 sneetje witbrood geweekt in melk

zout peper nootmuskaat

fijngesneden uitje

lepeltje mosterd

lepeltje sojasaus

peterselie

2 gram hash fijngemalen

 

 

Zet de bouillon op met de room,groentes en de wiet in een thee-ei. Zo wordt de thc opgenomen door de room, maar heb je geen vieze blaadjes in je soep. Laat alles zo'n 45 minuten trekken op een zacht vuurtje en haal het ei eruit.

In de tussentijd het gehakt aanmaken en balletjes vormen. Direct in de soep knallen. Als ze gaar zijn is de soep klaar. Eventueel binden met wat allesbinder.

 

NIET MEER DAN ÉÉN KOPJE OM TE BEGINNEN.

B) :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

B) :D :lol: :lol:

 

Ah, da's in ieder geval wakker worden met humor...

 

:spliff: Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wordt weer eens tijd voor een update. :spliff:

 

of is de soep slecht gevallen. B)

 

 

grtz,

dJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, update....

 

39 dagen 12/12

 

Het vergelen: alle middeltjes lijken niet aan te slaan. Predigested hebben ze maar 2 keer gehad, aangezien ik het eigenlijk met Humboldt zou moeten doen en ze ook weer niet te veel N moeten krijgen. Inmiddels is er wel een duidelijk patroon ontstaan.

De diverse dames zijn gaan vergelen op het moment dat ze echt vol de bloei in schoten.

Ik denk dus dat het te maken heeft met een verlaging van de pH door de bloeihormonen van de planten, en blijkbaar niet voldoende beschikbare kalk om te bufferen, wat raar is met die hoeveelheid vulcanic loam.

Andere verklaring heb ik ff niet.

Morgen tijdens het seminar het er maar eens over hebben, anders geef ik ze morgen een eenmalige kalkgift, en dan zoeken ze het maar uit.

 

Ik ben sinds een dag of 4 overgestapt op het Humboldt "heavy" schema, zonder "alleen water" beurten tussendoor.

Extra Heavy en aanpakken dus!

Voorlopig in ieder geval nog geen verschil te zien. Er verbrand niks en de vergeling gaat langzaam maar zeker door.

 

Plaatjes van vanmorgen:

 

gallery_18008_11346_172940.jpg

 

gallery_18008_11346_117935.jpg

 

gallery_18008_11346_202887.jpg

 

gallery_18008_11346_26207.jpg

 

gallery_18008_11346_88575.jpg

 

En van vannavond, met lampjes aan:

 

gallery_18008_11346_108259.jpg

 

gallery_18008_11346_66165.jpg

 

gallery_18008_11346_86941.jpg

 

gallery_18008_11346_121990.jpg

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bovenin ziet het er super uit, onderin wordt het een beetje geel. Ja en? :spliff:

 

Ik denk dat Pieter je morgen wel zal vertellen dat ze in de bloei best honger kunnen hebben. Het lijkt op een combinatie van oude bladeren afstoten (zoals Sannie al zei) en een beetje stikstofgebrek. Met organische voeding kan het best een weekje duren voor ze weer op kleur komen. Even gedult hebben en volgende keer wat sneller bijsturen als je een gebrek ziet want dan kan het plots hard gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een stel gele blaadjes zegt gelukkig niets over de toppen. :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

echt goed ziet het er toch niet uit :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook een paar keer volgens dit schema voeden,wel goed kijken want het zit tegen het randje :spliff:

 

gallery_2875_10802_246802.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
bovenin ziet het er super uit, onderin wordt het een beetje geel. Ja en?

Nou, ik heb zaterdag van Pieter begrepen dat er toch echt voldoende blaadjes over moeten blijven om de bloemetjes van energie te voorzien :P

En de Bladindex loopt zienderoge terug :P

 

Doc, idd, de toppen zien er helemaal niet verkeerd uit, maar.... zie hierboven......

 

Digi... nee en ja. Als ik nu eindelijk de vergeling zou kunnen stoppen komt het nog best wel goed, maar het geel trekt (zeker voor de fanleaves) inmiddels tot in de bloemtoppen...

 

Art, ik ben inmiddels een kleine week overgestapt op het heavy schema van Poldergrower. En zoals ze nu met de Kali bezig zijn... geen rustdagen.

Dit schema is net nog ff heftiger:

gallery_18008_11346_117076.jpg

 

Dan weer de plantjes: inmiddels, met de extra voeding, veranderd er eigenlijk niets. Ik heb gisteravond daarom alls laatste redmiddel ze gegoten met alleen kraantjeswater met daarin een hand magnesiumkalk opgelost.

Da's het enige wat ze nog niet hebben gehad <_<

Verder ga ik gewoon verder met het bovenstaande schema.

 

Op de foto's lijkt het allemaal wel mee te vallen, en zien ze er wel sappig uit :P

 

gallery_18008_11346_20181.jpg

 

gallery_18008_11346_79914.jpg

 

gallery_18008_11346_5415.jpg

 

gallery_18008_11346_275115.jpg

 

 

Nu maar kijken of de kalk wat doet...

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Koi,

 

ik blijf het toch erg bijzonder vinden. als ik even snel verder denk zou het kunnen zijn dat er ergens in de buurt van je hokje iets wat giftige stoffen afscheid? schuur je de bootjes ook in de ruimte van je hokje?

De bodem van je huidige hokje is alleen iets wat veranderd is toch? dus aan de materialen zou het niet kunnen liggen.

 

is misschien wat ver gezocht maar als de andere testers hier geen last van hebben, zou het toch ergens aan moeten liggen.

 

op naar de oplossing.

 

 

Grtz,

Dj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het toch een PH kwestie, of heb ik iets gemist? Ik heb met ijn beperkte ervaring toch écht de indruk dat het ook belangrijk is bij organisch kweken.

395720674.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, da's een bekend plaatje! Ik kende het wel al langer maar het is toevallig tijdens het seminar zaterdag ook aan de orde geweest. Vermoedelijke pH problemen zijn uiteraard ook de aanleiding dat ik er nu wat kalk aan toe heb gevoegd.

 

Wat giftige stoffen aangaat... heb ik ook al aan zitten denken, en dan kom ik op de nieuwe 18 liter potten die idd behoorlijk naar weekmakers stonken toen ik ze vulde met grond.

Mja, je zou mogen verwachten dat je potten niet dit soort problemen veroorzaken. Maar het kan natuurlijk wel.

Enige wat ik er over kan zeggen is dat de potten natuurlijk wel meer licht vangen dan bij licht alleen maar van boven, wat zou kunnen veroorzaken dat het plastic wat sneller verouderd en de weekmakers los laat....

Een andere aanwijzing heb ik ff niet. Mja, wat doe je daar aan.... als dat het geval is ben ik nu gewoon de klos, ben ik bang.

ff potten vervangen zie ik niet als optie....

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog even over je opmerking over de potten, als ze meer licht vangen worden ze dan ook niet erg warm?

 

De worteltjes zullen dan ook warmer worden, en dan hebben ze het ook niet naar hun zin. worteltemp tot een graadje of 22?

 

en weekmakers uit de potten dampen lijkt me niet echt aan de orde. zeker niet zo snel.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...