Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Test: organisch, biologisch en dynamisch… Guanokalong & GK-Organics

Recommended Posts

Test: ShackZilla, Hericules en NYCD op Guanokalong & GK-Organics

 

Een nieuw jaar (waarvan ik hoop dat het voor iedereen heel gelukkig wordt), nieuwe kansen en een nieuwe test!

 

Net voor kerst samen met DJ bij de Kerstman (Sannie) langs geweest om alle pakjes op te halen, en man, wat zijn dat een hoop pakjes ;)

Na Sannie’s uitgebreide uitleg over wat ieder potje zou moeten doen, een lekker drankje en een voortreffelijk rokertje hebben we meteen bij de buren wat grond, potjes, spiegelfolie en een nieuw lampje gehaald.

 

Zo kan ik de kerstdagen wel aan, denk ik ;)

gallery_18008_11346_58268.jpg

 

Eerst de setup voor deze test:

 

- Het hokje wordt 170 x 70 x 210 (moet nog even verbouwen..).

- Aan beide zijkanten een 70W CDM-TD lampje en daartussen gaat een 400W Agro HPS (Lumatek kap en EVSA) heen en weer bewegen.

- Tijdens de groei zijn de CDM's kleurtje 942, tijdens de bloei wordt dat kleurtje 830. De 400W Agro blijft de hele kweek.

- Op de wanden komt spiegelfolie.

- Afzuiging via een 350 m2 filter en een Ruck.

- Verse lucht komt binnen via een luchtverdeelslang (of wat daar voor door moet gaan) langs de hele achterkant van het hok.

- In het hok komen de 5 x 18 liter potten allemaal naast elkaar op een rijtje.

- Water geven via irrigatieslangen (nieuw voor mij....tot nog toe altijd vanaf boven water gegeven).

- Als basis 2 zakken Specialmix Custom.

- 3 x ShackZilla Fem, 1 x Hericules Fem en 1 x NYCD Fem gaan het hokje bevolken.

 

Het idee is om voor te groeien en te toppen totdat ik mooie struikjes heb van +/- 70 cm. Hoe lang dat gaat duren gaan we vanzelf merken.

 

Nog even in detail.... heb je toch al best aardige grond, moeten er nog even een paar toevoegingen bij:

gallery_18008_11346_107891.jpg

 

Dan één miniscuul zaadje er in, en dan begint de pret met alle andere potjes :wave:

gallery_18008_11346_59004.jpg

 

Zo de zaden in een spongepotje proppen, de huidige plantjes knippen en maar eens met het verbouwen van het hokje beginnen....

Ik ben in ieder geval benieuwd wat dit allemaal op gaat leveren, en heb er erg veel zin in.

 

Plezier!

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet hem op Koi - ik weet zeker dat je erwat moois van gaat maken :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Koi,

 

wordt een leerzame kweek denk ik.

 

ook ben ik wel benieuwd naar de bewegende 400 watter :wave: ga maar gauw even verbouwen. En nog even plantjes knippen.

 

ben erg benieuwd wat al deze potjes en toevoegingen je gaan brengen, zeker een hoop potjes. ;)

ik weet alleen even niet of de dames eerst 70 CM moeten worden, met de groeispurt worden ze misschien een beetje te hoog, maar we zullen het zien.

 

succes ermee.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx whazzup. Als dit een beetje gaat lopen zoals ik hoop, komt er hier een prachtig mini-oerwoudje. Ik ga in ieder geval m'n best doen!

 

DJ, een netje op 130 cm doet wonderen, en mochten de dames niet willen luisteren... je weet tenslotte hoe ik met vrouwen om ga ;)

 

Voorlopig wordt het grootste probleem de luchtvochtigheid. Nu is dat eh... "niet echt optimaal" voor zaailingen, zal ik maar zeggen..... ;)

Het eerste CBH'tje is in ieder geval geknipt, en het hokje is al ontdaan van lamp en fannetjes.

 

Leve de vooruitgang :wave:

 

Koi.

 

P.s.: DJ, was je al klaar met het folie????

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch nog druk vanavond, met knippen en zo.

 

en ja folie. :wave: ;) hoe zat dat ook weer, zal morgen eens mijn best doen om het in elk geval op lengte te knippen kan de rest jouw kant op.

 

en let jij maar op straks gaan de vrouwen jouw ook anders behandelen. :icecool :P ;) maar dat zal wel mee vallen.

 

wanneer heb je het folie echt nodig?

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog eens een mooi kerstpakket zo. ;)

 

Eerst nog even een kap sessie CheeseBerry Haze.

Daarna wordt het ver-her-bouw team losgelaten.

En dan ook meteen een experimentje met een bewegende lamp, je maakt me nieuwsgierig. ;)

 

Erg benieuwd naar je aanpak met de voeding van Humboldt.

Je hebt toch drie soorten staan met een bloeitijd die varieert van 9 weken tot 11 weken.

Ga je dan verschillende schema's gebruiken?

 

Succes met testen!

 

:wave: Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er een specifieke reden voor de Agro hps met extra blauw??

Veel succes met je Humboldt Nutrients / Guanokalong test. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das eventjes een pakketje Koi ;)

Ben benieuwd naar je nieuwe hokkie, gaat vast weer iets heel moois worden.

Hoop dat het je nu beter af gaat met Humboldt, vorige keer was toch geen organic?

Waarom eigelijk van onder water geven met de extra grondtoevoegingen? Als je van boven geeft kan je ook bij tekorten topdressen met die toevoegingen ;)

Ben ook erg benieuwd naar jouw resultaten met je lampen, ga d'r eens lekker voor zitten en wachten dat je kastje klaar is :wave:

Veel succes toegewenst!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik al die potjes bekijk, hoop ik dat je mega resultaten ga behalen

Om de kostte te dekken als je dat alles zelf moet kopen....succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook niet noodzakelijk alle toevoegingen te gebruiken, we willen graag zien wat de mogelijkheden zijn indien alle producten ingezet worden wat theoretisch gezien mogelijk moet zijn. Dan weten we ieder geval of er producten zijn die elkaar kunnen bijten.

Hiernaast is de Humboldt lijn om deze producten weer vrij te maken wanneer de kweker dit wilt.

Op deze manier van organisch kweken kan de kweker dus zelf meer sturen of in grijpen wanneer nodig, kantekening is wel dat deze manier van kweken wat meer ervaring vraagt.

 

Het op deze manier van organisch testen zal ons veel informatie opleveren over het verbeteren van onze kweek methodes (althans dat hopen we)

 

Als ik al die potjes bekijk, hoop ik dat je mega resultaten ga behalen

Om de kostte te dekken als je dat alles zelf moet kopen....succes

 

Leuk je aan het werk te zien Koi en veel succes met testen

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me een top kweek.

neem alvast een abonnement... :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mooi man, goed bezig...

ik zie mayan staan, ga je dat de eerste 5 weken meegeven of ga je brouwen?

 

succes in ieder geval met je kweek :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Product NPK Ook aanwezig per 15 L

Seaweed Powder 0,5-2-0 Mineralen, Sporenelementen 0 cc

Cotton Seed Powder 5-2-2 100 cc

Fish Powder 4-5-1 50 cc

Palm Tree Ashes 0-3-14 Mg 100 cc

Guanokalong 2-15-2 Ca 15%, Mg 0,08, Sporenelementen 100 cc

Dry Worm Castings 2-2-1 1000 cc

Volcanic Loam Mineralen, Sporenelementen 200 cc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt zo een reply aan, maar pasten vanuit excel en dan tabs toevoegen heeft rare uitwerkingen...

geduld plz... draai ff een :wave:

 

en blijkbaar geen edit, maar nieuw bericht....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met alle potjes en flesjes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Art: Haha, ja potjes... veel potjes... leuk!

 

ff chronologisch:

 

@ DJ: fijne service aan huis. Thx!

 

@ Poldergrower: Naast de drie CBH's waren er ook nog 2 Orange Hazejes... Mjum :hug:

Bewegende lamp is niet echt een expiriment.... Landbouwhogeschool heeft het jaren geleden al eens gedaan, maar daar draaiden de lampen in een groot ovaal. Die van mij is alleen en gaat heen en weer. Je gaat het wel zien :wave:

Wat de schema's aangaat... het schema "gevoel" zal tegen die tijd de overhand hebben, neem ik aan.

 

@ Doc: Ja, dat extra blauw (helaas ten koste van het hele diepe rood) wil ik wel. Tijdens afgelopen kweken met en zonder de CDM's erbij heb ik (denk ik) wel verschil gezien. Bij indica's niet echt, maar sativa's lijken meer bloemen en hars te maken op plekken die naast alleen de HPS ook extra blauw en groen van de (daglicht) CDM's krijgen. Vandaar de Agro en de CDM's aan de zijkant. Zou zelfs kunnen dat ik tijdens de bloei de 942's er in laat zitten.... Kom maar op met de discussie ;)

 

@ Smokey: Ja, erg prettig pakketje :icecool . Vorige keer Humbold was idd niet organic en bovendien weet ik inmiddels vrij zeker dat de hoofdoorzaak van de catastofe de lv was. Lampjes komt wel goed. Ga ik nog toelichten....

 

@ Tim: geen idee wat het kost om het te kopen, maar het is in ieder geval erg leuk!

 

@ Sannie: Ja, dat bijten... ik heb in één pot, ondanks de waarschuwing van Poldergrower toch meteen het zeewier er bij gemikt, en één pot krijgt toch 10% Lavameel. Verder ben ik gelukkig niet eigenwijs :wave:

 

@ Cannabizznis: Welkom... en ja... ik ga (proberen) TOPPEN (te) kweken :P

 

@ Polletje: ik heb van Sannie de Mayan wel meegekregen omdat ik wilde brouwen, dusss :icecool Ja, ga ik ook proberen, als ik denk dat dat evt kan helpen.

 

Vervolg test:

 

Allereerst het begin.... spongepots en bacto's:

gallery_18008_11346_180379.jpg

 

Natuurlijk de zaden... laatste keer als zaad te zien voordat ze een klein centimetertje naar beneden vertrekken :icecool

gallery_18008_11346_49519.jpg

 

Dan natuurlijk waar het hele verhaal om gaat. Hoewel, eigenlijk de helft, want eerst ga ik van alles in de grond stoppen (eerste helft) om het straks op commando vrij te kunnen geven (tweede helft).

Ik heb eerst de 5 18 liter potten gevuld met de Specialmix om 5 gelijke hoeveelheden te hebben. Daarna heb ik voor iedere pot de hoeveelheden supplementen afgemeten en vervolgens dat met de inhoud van één pot in een vuilniszak grondig gemengt en weer terug in de pot gedaan.

 

Toevoegingen voor één potje:

gallery_18008_11346_95155.jpg

 

Dan een plaatje en wat info van ieder extra ingredient wat aan de grond is toegevoegd.

 

50 cc per pot (18 L)

gallery_18008_11346_20820.jpg

 

100 cc per pot

gallery_18008_11346_110949.jpg

 

100 cc per pot

gallery_18008_11346_69831.jpg

 

100 cc per pot

gallery_18008_11346_77294.jpg

 

1000 cc per pot

gallery_18008_11346_17940.jpg

 

Seaweed Powder... volgens Poldergrower moet dit er pas in de derde week bloei bij als topdressing ivm met een stikstofblokkade...... Ik heb bij vier potten me hier keurig aan gehouden, maar bij één pot heb ik het er toch alvast door gegooid: 100 cc ;)

gallery_18008_11346_8526.jpg

 

Vulcanic Loam... Volgens Sannie is 1% voldoende, volgens het label 10% en als ik via internet zoek is en niet echt een maximum. Eigenwijze Koi doet dus in één potje toch 10% :hug:

gallery_18008_11346_62091.jpg

 

Alles is inmiddels gemengt en het leven in de potjes kan beginnen. Als de zaden nou nog een beetje willen meewerken kan er hier nog wat moois gaan groeien:

gallery_18008_11346_83629.jpg

 

Als laatste detail.... de potten zijn ingewaterd met ongeveer een liter water (p/s) uit de vijver, waar uiteraard Koi's in zwemmen :icecool pH zal ik nog meten, maar helaas is mijn vijver net ff te zuur, dus voor de plantjes redelijk ideaal, ongeveer pH 6,9.

 

ff wachten op de zaden.... :icecool

 

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

netjes gedaan hoor :wave:

 

vraag me toch af waarom je de helft doet, het is niet eens zeker dat alles vrij komt in een gehele ronde.

als het wel vrij komt is het zoiezo teveel in 1 x hahaha

 

succes met je soortjes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vraag me toch af waarom je de helft doet

Hé Polletje, ik heb niet de helft van de voeding toegevoegd of zo....alles volle dosis hoor ;)

Wat ik bedoel met helft is dat het mengen van de grond de helft van het hele verhaal is.... de stofjes beschikbaar maken met GK is de andere helft :wave:

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohww... ik heb het niet zo afgemeten met de cc's, gewoon 2 van die cupjes pet pot berekend en een plastic limobekertje (witte) voor de vulkaan en wormen shit. was net genoeg voor 1m2 de wormen en vulkaan verdeel ik over dezelfde kant. met wat andere troep wat ik nog heb liggen.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polletje, ik heb gewoon gedaan wat er op de verpakking stond (bij de wormenmest kon dat niet, want daar was niet genoeg van)

Op de Fish stond trouwens één cup....

De vulkanische shit heb ik op aanraden van Sannie 1% ipv 10% gedaan, op één pot na.

 

ff kleine update... hokje ;)

 

Het is inmiddels 170 x 75 x 200, met een schuine kant. Aan beide zijkanten hangt nu een CDM lamp, in het midden op (gordijn)rails de HPS, en het spiegelfolie hangt ehhh, laten we zeggen price / preformance...

Aansluitingen moeten nog worden afgewerkt en er moet nog een zelfgefabriceerde luchtverdeelslang in komen over de volle lengte.

Oh ja, op het nieuwe vloertje moet nog vijverfolie of, als ik zin heb epoxy met glas...

Afijn, kijk zelf maar.

 

CDM links:

gallery_18008_11346_210991.jpg

 

HPS:

gallery_18008_11346_490648.jpg

 

En CDM (met Ruck) rechts:

gallery_18008_11346_707341.jpg

 

En op de vloer passen ruimschoots 5 stuks 18 liter potten op een rijtje.

gallery_18008_11346_616509.jpg

 

De konstruktie om de lamp te laten bewegen: 2 stukken oude gordijnrails, een motortje met vertraging en een stuk draadeind.

Alleen nog een paar reed contacten en wat relais en klaar is Koi ;)

gallery_18008_11346_10836.jpg

 

Motortje met 1:35 vertraging van Conrad en een kruiskoppeling die nog moet worden vervangen want die past niet goed

gallery_18008_11346_135985.jpg

 

Moeren met plaatje messing met moer over het draadeind, boutje ff door gaatje in plankje, en het lampje "comes alive"".

gallery_18008_11346_394571.jpg

 

Hokje met alleen de CDM's aan

gallery_18008_11346_415970.jpg

 

Alles aan, HPS links

gallery_18008_11346_701521.jpg

 

HPS midden

gallery_18008_11346_273231.jpg

 

en HPS rechts

med_gallery_18008_11346_521570.jpg

 

En nu maar wachten tot de zaden ontkiemen......

 

Koi.

 

Oh ja, alles hangt nu nog met losse knoopjes en andere meuk... dat komt nog goed :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat een vol hokje worden met dames op 18 liter potten. Ga je voorgroei geven of meteen op 12/12? Je vertroetelt ze wel met al dat snoepgoed in de bodem!

 

Ga je volgen!

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Donnie: niks meteen op 12/12... minstens een maand op 18/6, toppen, buigen, toppen en nog meer :)

 

Maar waar dit berichtje over ging:

 

ZE DOEN HET!!!

 

Altijd weer blij :wacko:

gallery_18008_11346_105594.jpg

 

B) ;) ;)

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé ouwe knutselkoning. :wacko:

 

gaat al wat worden zo, ook mooi om te zien dat de zaadjes vlot opkomen, is de laatste Shackzilla ook al zichtbaar?

 

ben benieuwd naar het resultaat van de bewegende delen.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Seaweed Powder... volgens Poldergrower moet dit er pas in de derde week bloei bij als topdressing ivm met een stikstofblokkade...... Ik heb bij vier potten me hier keurig aan gehouden, maar bij één pot heb ik het er toch alvast door gegooid: 100 cc :wacko:

 

Vulcanic Loam... Volgens Sannie is 1% voldoende, volgens het label 10% en als ik via internet zoek is en niet echt een maximum. Eigenwijze Koi doet dus in één potje toch 10% :(

 

Als laatste detail.... de potten zijn ingewaterd met ongeveer een liter water (p/s) uit de vijver, waar uiteraard Koi's in zwemmen :) pH zal ik nog meten, maar helaas is mijn vijver net ff te zuur, dus voor de plantjes redelijk ideaal, ongeveer pH 6,9.

Koi is een beetje eigenwijs. ;)

Heel benieuwd of de verschillen tussen de potten duidelijk worden in een later stadium.

 

Erg leuk om te zien hoeveel aandacht je aan alle details besteedt in je test.

Dat maakt het erg plezierig en helder om te lezen. B)

 

Lekker dat je zaadjes het doen!

Een maand voorgroeien en mishandelen, erg benieuwd hoe ze dan de aarde vinden.

 

;) Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...