Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Koi

Test: organisch, biologisch en dynamisch… Guanokalong & GK-Organics

Recommended Posts

Een maand voorgroeien en mishandelen

;)

 

Lees: met liefde en zachte dwang in de juiste richting wijzen B)

 

En of de zaadjes het doen! Ook de laatste ShackZilla is boven, en de plantjes (ja, het zijn al plantjes ;) ) zijn inmiddels opgepot in de grond waar ze uiteindelijk ook in komen, maar uit economisch oogpunt staan ze voorloopig in kleine potjes onder 1 70 W CDM kleurtje 942.

 

ff wat plaatjes...

 

Inmiddels is de luchtverdeelslang ook af. Via twee 230V 12 cm fans wordt lucht van buiten het hok in de slang geblazen. Het geeft een prima verdeelde luchtstroom door het hele hokje :wacko:

gallery_18008_11346_536429.jpg

 

En natuurlijk de plantjes... onder het 70 Watt lampje

gallery_18008_11346_18555.jpg

 

gallery_18008_11346_327742.jpg

 

De eerste paar dagen gaat het licht 24 uur per dag aan. Daarnaa eerst een weekje 19/5, daarna 18/6.

 

Ik ben erg benieuwd of er morgen al wat echt groens te zien is.....

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens de geboorte van iets moois :wacko:

Fijn dat ze allemaal zijn opgekomen, ben benieuwd.

 

Heb je ook nog andere luchtinlaten of komt alle lucht binnen via die slang??

Netjes gedaan hoor, je hele kastje trouwens B)

 

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een maand op 18/6? Good luck met die soortjes in die ruimte. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga je niet redden zo lang groeien...

 

ik zou na 3 dagen 24 op 18/6 zetten voor 10 dagen dan toppen miss nog een paar dagen 18/6 en dan 12/12

 

waarom graaf je de nycd niet wat dieper in, lijkt een beetje zielig zo :wacko:

 

succes en blijf je volgen......

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smokey: Ja, voorlopig ben ik ook blij met het hokje zo. Ik ben benieuwd wat er nog allemaal aangepast gaat worden B)

Naast de luchtslang blijft de oude luchtinlaat gewoon aanwezig. In totaal zo'n 25 gaten van 35 mm... Het kan zijn dat ik daar nog een paar van ga afplakken, maar dat weet ik nog niet.

 

@ Donnie en Polletje: Ja, misschien is 4 weken groeien wat te lang. Het is ook geen absoluut gegeven, maar meer een streven. En we gaan het wel zien, want wat ik wil proberen is een totaal woud van kleine topjes, en de planten een beetje in de vorm van mijn "wiet op stam" maar dan zonder stam. Soort buxus bolletjes, laat maar zeggen. Vaak toppen dus.

 

En dan pas de bloei er in ;)

 

Polletje, de NYCD was niet zo zielig hoor.... het kiembakje heeft per ongeluk een halve dag op z'n zijkant gelegen, en plantjes groeien nou eenmaal omhoog.... trekt wel weer goed! En over de diepte: ik vind het prima als en een stukje stam onder zit... geeft een beetje lucht onder het plantje.

 

En dan de vooruitgang ;)

 

Vanmorgen was er al van alles groen, inmiddels heeft ieder plantje al meer dan alleen twee kiemblaadjes :wacko:

gallery_18008_11346_292924.jpg

 

Lang leve de celdeling...

Morgen mogen ze douchen :)

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai Koi,

Interresante setup met die cdm-t lampjes (had er zelf nog nooit van gehoord :wacko: )

Ik ga het zeker volgen

Veel succes

P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé pandava, leuk dat je meekijkt. Ik heb de CDM's al eerder in een soortgelijke setup gebruikt, en dat is me toen goed bevallen.

Ook voor stekken etc zijn ze prima.

 

Over de plantjes:

wat ik vergeten was te melden is dat ik tijdens het oppotten van de plantjes wat White Widow in het plantgat heb gestrooid.

In de grote potten ga ik nog Myco Maximum toevoegen...

En over het aan te houden schema... ik ga me zoveel mogenlijk houden aan het 10 weken moderate schema met gemiddeld 2 keer per week voeding, enm verder water naar behoefte.

Daarnaast ook zo nu en dan wat bladvoeding, maar dat zal ik iedere keer vermelden.

 

Dit dus:

gallery_18008_11346_51855.jpg

 

En de plantjes deze morgen:

gallery_18008_11346_24158.jpg

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En over het aan te houden schema... ik ga me zoveel mogenlijk houden aan het 10 weken moderate schema met gemiddeld 2 keer per week voeding, enm verder water naar behoefte.

Daarnaast ook zo nu en dan wat bladvoeding, maar dat zal ik iedere keer vermelden.

 

Dit dus:

gallery_18008_11346_51855.jpg

Dit schema is toch gebaseerd op ml per gallon?

Voor ml per liter moet je elke waarde door 3,75 delen (of door 4 om het iets makkelijker te maken).

 

Verder gaat 't goed met je kinders! B)

 

:wacko: Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de site van huboldt heb je een calculator die het omrekent van ml/gallon naar ml/liter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klik HIER om naar de Humboldt site met converter te gaan.

De converter staat rechts in een groen balkje, ongeveer halverwege de pagina.

Je bent alleen wel ff zoet om alle waardes er in te zetten.

 

:wave: Poldergrower

 

Ps. Dan ben ik toch sneller door alles zelf om te rekenen en in een schema te zetten.

Pff, niet aan mij besteed die converter... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pff, niet aan mij besteed die converter...

:wave: :D

 

Aan mij ook niet... ik ben zo oud dat ik nog zonder rekenmachien kan rekenen :verrygood

Het is dus uiteraard idd het schema van mL per Gallon (=3,79 Liter)

 

Net overigens de eeste potjes humbold opengehad voor een douche en een beetje vocht over de aarde, maar (groei) Humboldt is voorlopig met name erg vissig! En moeilijk weer van je handen te krijgen B)

 

De plantjes van net voor de douche:

gallery_18008_11346_410985.jpg

 

De vermeende dames hebben gisteren 2 uurtjes donker gehad, vandaag 4 en morgen gaan ze naar 5 uur donker.

Omdat de LV erg laag was heb ik er een kleine bevochtiger bij gezet, en nu is de temp / lv rond de 23 graden en 45 %.

 

Verder voorlopig ff nog geen nieuws...

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik deze, is per liter....miss makkelijker :verrygood

 

is best heavy trouwens dus goed opletten

gallery_2875_10802_246802.png

 

en 1 dag voeding, 1 dag rust en 1 dag water en weer dag rust etc

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Polletje,

Thx, maar ik houd toch mijn eigen schema aan.

Bij jouw schema wordt er al Bloom en Honey gegeven vanaf de eerste week.... ga ik dus niet doen.

Afwisselen met alleen water ga ik uiteraard wel doen!

 

FF een kleine update van de kleintjes:

 

Temp is rond de 22,5 graden, lv rond de 40%, en helaas is de bevochtiger er mee gestopt...

Ze staan sinds gisteren onder 2 x CDM... wat extra fotonen kunnen vast geen kwaad :wave:

De blaadjes worden in ieder geval steeds groter, en de eerste internode is (mits je goed kijkt) al te zien.

gallery_18008_11346_346815.jpg

 

Ook maar eens onder de potjes gekeken of er al worteltjes beginnen te komen, want dan moeten ze direct in de grote bakken....

En jawel, de Hericules geeft het teken:

gallery_18008_11346_366104.jpg

 

Zo dus maar eens de plantjes in de grote potten zetten en eens kijken wat ik dan met het licht ga doen.

In principe mag het hele circus aan, maar ik heb even een probleem met de nieuwe Agro bulb; één keer ging ie aan, en nu wil ie niet meer :verrygood

En ik wil graag veel blauw!!

 

Straks het resultaat.

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het verplanten heb ik in ieder plantgat wat Myco Max gemengt.

Wat met name opvalt als je nu in de grond woeld is de ultiem gronderige lucht! Schone gronderige lucht wel te verstaan.

Er waren overigens nog niet heel veel wortels te zien (Hericules het meest, ShackZilla II het minst) maar wat er te zien was, is in ieder geval mooi wit en gezond.

De plantjes hebben een douche gehad, en ieder iets van 200 cc water met Grow, Humboldt en Roots volgens het schema. De Mayan en Flaverful heb ik nog even weg gelaten. Beetje absurt om meteen alles bij iets te gooien wat nog niet eens wortels heeft..... Ik weet dat het ook een proces in de grond in gang zet, maar ik wacht toch liever tot de plantjes wat groter zijn.

 

Plantjes in hun nieuwe huisje. Ik hoop dat ze er blij van worden :verrygood

Alleen de CDM's aan:

gallery_18008_11346_139553.jpg

 

Tot slot nog een plaatje van boven, zoals ze er voorlopig bij mogen staan. Helaas nu nog even met een SON-T, maar daar komt asap een wél werkende Agro in.....

gallery_18008_11346_158993.jpg

 

 

 

Grtz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer twee dagen verder, geen bijzonderheden.

 

Wel ff alle plantjes op een rijtje:

gallery_18008_11346_503514.jpg

 

gallery_18008_11346_45246.jpg

 

gallery_18008_11346_387515.jpg

 

gallery_18008_11346_247945.jpg

 

gallery_18008_11346_241986.jpg

 

:verrygood

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd hoe groot ze bij jou worden,begin gaat lekker :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Art, da's nou het mooie van zo'n test...als je wat later begint.

Ik kan lekker bij jou kijken hoe lang ze doorgroeien. Ik twijfel in ieder geval al behoorlijk aan het oorspronkelijke plan... misschien toch op 12/12 als ze nog niet zo groot zijn :D

 

Tot nog toe vond ik de groeisnelheid hier een hele erge kwestie van geduld, maar het zou zo eens kunnen dat dat groeien nu in een behoorlijke stroomversnelling komt.

Nu lijken het inmiddels wietplantjes.... 20 uur geleden nog niet :verrygood

Alleen de NYCD.... bladeren ontvouwen veel trager terwijl het de eerste was die kiemde. Vanmiddag maar een extra zaadje kiemen voor evt backup....

 

Plaatjes met het licht 2 uur uit. Met flits dus, maar dan kun je tenminste de echte kleur van de plantjes zien :wave:

gallery_18008_11346_365695.jpg

 

gallery_18008_11346_216051.jpg

 

gallery_18008_11346_2326.jpg

 

gallery_18008_11346_494972.jpg

 

gallery_18008_11346_467945.jpg

 

En nog een totaalplaatje:

gallery_18008_11346_123842.jpg

 

Een uurtje voor het licht straks aangaat krijgen ze weer een sproei en gietbeurt. Nog één keer het schema van week 1. Ik weet dat het inmiddels anderhalve week geleden is dat ze ontkiemde, maar toch.... laatste keer week 1.

 

Laterzzzz,

Koi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel meteen vanaf het begin 600watt met knop op superlumen op 60cm afstand gezet,misschien dat ze bij mij daardoor sneller in het begin gaan,met minder watt duurt de voorgroei langer.Gelukkig vindt Shackzilla het lekker om gebonden te worden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's meteen full power Art! Ik vond het een beetje "over the top" om op 5 zaadjes meteen zoveel geweld los te laten.

Vrij snel van 1 CMD 2 gemaakt en volgende dag de HPS erbij. Vanmiddag heb ik da afstand van de hps naar 60 cm gehaald (was 100 cm) en de CDM's Hangen nu op 40 cm (was 60 cm).

 

Over dat bondage spelletje: ik ben benieuwd hoe de dames zich ontwikkelen, en of ze zich lenen voor frequent toppen. Zou graag bosjes maken :wave:

 

ff over de plantjes: ze hebben vannavond met z'n vijven één gallon water gehad met alle additieven volgens schema week 1.

Veel water, en nu dus redelijk natte grond. Met de huidige temp (24 - 25 graden) gaat die biologie vast z'n werk doen.

Verder wat gesproeid met Seaweat liquid en wat getrokken Fishpowder ("snufje") met wat lauw water.

 

Zo nog maar es even bij de dames kijken, slapen en weer kijken... :D

 

Koi.

 

(p.s.: ik heb in de NYCD bak nog een Kush zaadje gepropt... mocht de Kush met 12 dagen achterstand toch gaan winnen.... hoop van niet :verrygood , maar toch voor de zekerheid...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vannacht heeft er een camera meegelopen in timelaps mode...

9,5 uur in 3 seconden:

 

 

Zo ga ik de camera er weer inzetten, maar dan laat ik em een paar dagen staan.

 

Koi heeft wel lol!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WOW echt supervet filmpje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg leuk filmpje, :lol:

 

jammer van de NYCD, maar misschien heeft ze dat moeite met de volle grond. Ik hoop voor je dat je straks moet kiezen welke er mag blijven. ;)

maar ik zie ze nog wel allebei blijven, :wave:

 

maar goed, op naar een vol hokje.

en draait je bewegende lamp al? en hoe staat het net de nieuwe lamp?

 

Grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf zo'n groei filmpje! :lol:

 

Leuk trouwens dat je ook met thee van fish mix aan het spelen bent.

Zijn er al dingen die anders dan anders gaan/

 

;) Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wave: Thx all!

Dit was alleen een voorproefje, om te kijken of het een beetje ging. De camera heeft afgelopen lichtperiode de hele tijd staan draaien, en nu in het donker op "super night shot". Da's een beetje een expirimentje, want ik weet niet wat de plantjes vinden van IR belichting... maar als het goed is vannavond een timelaps van 24 uur. Als dat ook goed gaat laat ik de cam wel wat langer staan.

 

@ DJ: de NYCD komt wel wat bij, maar samen met ShackZilla II duidelijk de minste plantjes. ShackZilla II heeft voor de zekerheid ook maar een extra zaadje gekregen ;)

Lampje gaat pas bewegen als de potten allemaal naast elkaar staan. Voorlopig zou het alleen maar onzin zijn.

 

@ Mrs: beetje biolochische bladvoeding doet het meestal wel lekker :lol:

Het enige wat er tot nog toe een beetje vaag is is de NYCD en ShackZilla II; beide kiemden prima, eerste week identiek aan de anderen, maar plots blijven ze wat achter. De NYCD staat in de "standaard" grond, ShackZilla II staat in de pot met 10% lavameel.

 

Plantjes met het licht een uurtje uit.

 

ShackZilla I (nu het timelaps plantje)

gallery_18008_11346_828333.jpg

 

gallery_18008_11346_425228.jpg

 

gallery_18008_11346_622767.jpg

 

gallery_18008_11346_126420.jpg

 

gallery_18008_11346_400777.jpg

 

En tot slot alle 5 bij elkaar:

gallery_18008_11346_147752.jpg

 

Laterz,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Koi,

 

Je gebruikt nog steeds de cdm lampen zie ik. Die zijn wel goed bevallen dus? Ziet er weer strak uit allemaal, zoals gewoonlijk bij jou!

 

Groeten

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...