Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabusinesss

HULP GEVRAAGD NIEUWE HUISBAAS

Recommended Posts

Ik woonde niet op dit adres, ik woonde gewoon ergens anders maar dit was mijn woning puur voor het hokkie, jammer van de centen ik had ze graag gehad met het einde van het jaar natuurlijk rond de feestdagen.

 

Spullen zijn plijte, er zit ook een gat in de muur dus ik weet niet wat ze daar mee gaan doen. Ik ben zaterdagavond op het bureau geweest en ik moet maandag ff terug komen, op aanraden van de mederwerkster achter de balie zou ik maar gelijk om 9 uur binnen wandelen als ze open gaan, waarop ik antwoorde dat ik de wekker voor zoiets niet ga zetten en een verontwaardigd gezicht naar mij geworpen werd ;)

 

Er is geen sprake van stroom tappen, er hingen 3 lampjes. Klein maar best leuk hokje..

Hoe zit dat met het contract van de woning corporatie dan dat is me niet helemaal duidelijk.

Ik zal eens ASgrow om raad vragen.

 

Mensen bedankt voor jullie medeleven maar wees gerust, als ik daar weg moet ben ik er alleen maar blij mee anders is het weer 6 mijertjes extra in de maand voor niks natuurlijk.

 

Ik had trouwens nog een soort van cement gehaald om het gat weer op te vullen in de muur en deze hebben ze laten staan.

 

Greetz.

 

Ps. De deur is niet geforceerd, er is met een sleutel binnen getreden, of de huisbaas dus van te voren naar binnen is gegaan of met de politie ter plekke de woning heeft betreden weet ik niet. Ze hebben alleen de planten en apparatuur weg gehaald en alle grond op een hoop gegooid in het hok zelf en ook wat slangen liggen er nog, en de stofzuiger die ik er had staan staat er ook nog, dus wat jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dude heb je niet eens effe een ander slot er in gedraaid? Lekker handig zeg jammer van de spullen

hoop voor je dat je het huis moet afstaan anders is het zonde van je geld anders gewoon snel oozeggen

gaten in de muur laten ze maken en moet je voor betalen gaat je denk ik wel wat geld kosten.

 

succes gozer.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf de woning herstellen/opruimen idd...als de huisbaas het gaat doen..ben je duurder uit.... ;)

de meter hing er blijkbaar nog...anders had je het wel gezegt denk ik.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zal eens ASgrow om raad vragen.

 

als je hem een pm gestuurd hebt slof je niet:Laatst gezien: 20 May 2010 - 20:55

 

dus probeer hem te kontakten via het wf-team.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mail gehad van verhuurder blabla, hij zegd het slot te hebben vervangen op de deur dus dat gaan we zo even bekijken anders kan ik het gat zelf niet herstellen omdat die aan gegeven heeft dat die het laat taxeren.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdenk dat je echt rechthulp nodig hebt ;) .....

 

kweetnieofhijdatzomaarmagdoenenstelleneneigenrechtertjespelenhijkaniignietzelfee

nzijdigeen verhuurkontractverbrekendatkanalleenderechterdenkik...

 

je was toch vanmorgen op het possie...of was je je verslapen? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij heeft dus de slot vervangen, en je een nieuwe sleutel gegeven neem ik aan, ook al is er een kwekerij de huurovereenkomst kan niet zomaar worden verbroken.

 

 

Er staat al veel uitgelegd maar toch even het volgende.

 

1. Kweken binnen de gedoognorm levert geen strafrechtelijke boete/straf op.

 

2. Een kweekopstelling die wordt ontdekt in een huurwoning leidt in 99 % van de gevallen tot een vordering tot ontbinding van het huurcontract.

Dat wil niet zeggen dat het ook altijd lukt.

Sterker nog. Een kweekopstelling wil niet zeggen dat per definitie ontbinding van het huurcontract mogelijk is.

Alleen als sprake is van a. gevaarzetting, b. andere misdrijven of c. overlast is volgens de rechter ontbinding gerechtvaardigd.

Uiteraard moet je dan wel de ontbinding van het huurcontract aanvechten maar dan ligt de bewijslast wel bij de woningcorporatie.

 

No pain no gain.

 

 

 

 

Uit rechterlijke uitspraken is duidelijk te zien, dat het hebben van een hennepkwekerij op zich niet voldoende is om een huurcontract te ontbinden. De rechter zal toch echt wel meer nodig hebben. De rechtspraak laat zien dat het moet gaan om gevaarzetting, overlast of misdrijven samenhangend met de kweekopstelling. Hennepkwekerij heeft in strafrechtelijke zin de kwalificatie van strafbaarheid gekregen Niet van bedrijfsmatigheid. Bedrijfsmatigheid is een strafverzwarende omstandigheid in geval van strafbaarheid. ALS deze kwalificatie wordt overgenomen in privaatrechtelijke context, moet deze ook vergelijkbaar worden geinterpreteerd.

 

De Opiumwet is natuurlijk niet direct van toepassing op de privaatrechtelijke verhouding tussen huurder en verhuurder. Verder moet de verwijzing naar de Opiumwet in huurcontracten goed worden bestudeerd. De vraag is eerst of de bepaling niet onredelijk is.

 

Tenslotte moet worden bekeken wat de grondslag is voor ontbinding van huurovereenkomsten. Zelden wordt direct verwezen naar de hierboven besproken bepaling, maar wordt ontbinding gevorderd op grond van de algemene bepalingen voor goed huurderschap.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

 

 

Noot

Zelfs de Opiumwet op zich kent ruimte voor een straffeloze Cannabis teelt, je moet 'm alleen weten te vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik woonde niet op dit adres............dit was mijn woning puur voor het hokkie

 

Er is geen sprake van stroom tappen, er hingen 3 lampjes.

 

als ik daar weg moet ben ik er alleen maar blij mee anders is het weer 6 mijertjes extra in de maand voor niks natuurlijk.

 

 

Je huurde een woning voor 600 in de maand om alleen met 3 lampjes te kweken, waar je netjes de stroom voor betaalde.

 

 

Niet echt een groot rendement tov. het risico ;)

 

Begrijp me goed, vind het rot voor je maar heb wel een beetje mijn bedenkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik woonde niet op dit adres, ik woonde gewoon ergens anders maar dit was mijn woning puur voor het hokkie, jammer van de centen ik had ze graag gehad met het einde van het jaar natuurlijk rond de feestdagen.

 

Spullen zijn plijte, er zit ook een gat in de muur dus ik weet niet wat ze daar mee gaan doen. Ik ben zaterdagavond op het bureau geweest en ik moet maandag ff terug komen, op aanraden van de mederwerkster achter de balie zou ik maar gelijk om 9 uur binnen wandelen als ze open gaan, waarop ik antwoorde dat ik de wekker voor zoiets niet ga zetten en een verontwaardigd gezicht naar mij geworpen werd ;)

 

Er is geen sprake van stroom tappen, er hingen 3 lampjes. Klein maar best leuk hokje..

Hoe zit dat met het contract van de woning corporatie dan dat is me niet helemaal duidelijk.

Ik zal eens ASgrow om raad vragen.

 

Mensen bedankt voor jullie medeleven maar wees gerust, als ik daar weg moet ben ik er alleen maar blij mee anders is het weer 6 mijertjes extra in de maand voor niks natuurlijk.

 

Ik had trouwens nog een soort van cement gehaald om het gat weer op te vullen in de muur en deze hebben ze laten staan.

 

Greetz.

 

Ps. De deur is niet geforceerd, er is met een sleutel binnen getreden, of de huisbaas dus van te voren naar binnen is gegaan of met de politie ter plekke de woning heeft betreden weet ik niet. Ze hebben alleen de planten en apparatuur weg gehaald en alle grond op een hoop gegooid in het hok zelf en ook wat slangen liggen er nog, en de stofzuiger die ik er had staan staat er ook nog, dus wat jullie?

 

Er is sprake van huisvredebreuk!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er is sprake van huisvredebreuk!

 

idd en daar weet een beetje advokaat wel raad mee.... ;)

 

 

vorig topic van topic starter was kweken zonder geaarde-stopkontact.....met 3 lampen...das dus gevaarzetting.. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje aan cannabizz:

Wat versta jij onder: "1. Kweken binnen de gedoognorm levert geen strafrechtelijke boete/straf op."

Over hoeveel planten hebben we het dan, en hoeveel lampen?

Ik vraag me namelijk af wat voor problemen je hebt als je kweek van 5 plantjes onder 1 lamp wordt gesnapt.

Ben je dan je planten, je hokje, en al je apparatuur kwijt?

Laten ze je meter dan hangen als je niet aftapt?

Ik ben erg benieuwd wat jullie mening/ervaring is.

Groet green dwarf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greendwarf

5planten onder een veilig aantal lampen, over lampen word niet gesproken in het gedoog verhaaltje.

alleen bij strafverzwarende omstandigheden, maar die gelden niet als je aan de gedoogregels voldoet.

 

post van ASgrow ;)

 

De gedoognorm:

 

Wat wil het zeggen?

Een strafbare handeling wordt niet strafbaar gesteld voor de dader.

De handeling blijft wel strafbaar, wat tot gevolg heeft dat de planten altijd in beslag kunnen worden genomen.

Bij vrijwillig afstand doen van de planten, betekent de gedoognorm dat feitelijk geen straf staat voor een kweekopstelling van vijf planten of minder.

 

Wat zijn de voorwaarden voor een gedoogde kweekopstelling:

- Voor eigen gebruik

- Zonder overlast en zonder gevaarzetting

- Zonder andere strafbare handelingen, zoals stroomdiefstal

- Niet meer dan vijf planten

 

De rest is hier van af te leiden.

Zoals het feit dat je alleen in je eigen woning kan kweken.

Dus een kweekopstelling in een bedrijfsruimte kan hier niet onder vallen.

Tenzij een bed staat in die bedrijfsruimte en wordt verklaard dat in de ruimte ook wordt gewoond.

Dit kan wel gevolgen hebben voor de exploitatievergunning.

Tussen huurhuis en koophuis bestaat volgens de gedoognorm geen onderscheid.

Wel kunnen en doen woningcorporaties eigen voorwaarden opstellen.

De vraag is of die voorwaarden van woningcorporaties kunnen. Die moeten individueel worden onderzocht.

 

Veel vragen komen rond de strafverzwarende omstandigheden.

Wie kweekt binnen de gedoognorm krijgt geen straf, dus ook geen strafverzwaring.

Voor degene die Strafbaar kweken zijn strafverzwarende omstandigheden reden voor een hogere straf.

Strafverzwarende omstandigheden zijn:

- professionele installaties zoals lampen, afzuigers, bewateringsinstallaties e.d.

- recidivi

- combinatie met andere strafbare handelingen, zoals stroomdiefstal, handel in Cannabis, e.d.

 

De straffen voor strafbare kweekopstellingen wordt categorisch aangegeven.

Strafverzwarende omstandigheden zorgen dat steviger in de categorische straf wordt toegerekend.

 

 

Vragen?

Nee toch zeker.

 

Is de Test met zoveel lampen wel mogelijk binnen de gedoognorm?

Ja, als niet meer dan vijf planten worden neergezet,

én als de oogst is bedoeld voor eigen gebruik,

én als geen overlast/gevaarzetting wordt veroorzaakt.

 

Het oogmerk van eigen gebruik is dan het lastigste lijkt me.

Lastig maar niet onoverkomelijk.

Als de kweker de oogst omzet in blokken voor op zijn barbeque, kan het makkelijk.

Zolang de kweker maar een plausibele verklaring heeft voor het eigen gebruik van de oogst.

Bijvoorbeeld: " ik kweek één keer per jaar voor een goede voorraad"

 

 

Conclusie:

Het makkelijkst voldoen aan de gedoognorm is dus juist binnen.

Binnen kun je makkelijker garanderen dat niemand overlast heeft.

Wel heb je een grotere zorgplicht wat betreft de voorkoming van gevaarzetting.

Hoe ruim of hoe krap je de gedoognorm ziet, is afhankelijk van je creativiteit met het hierboven besproken kader.

 

 

Veel succes allen.

 

Groeten uit BrabLab, Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het altijd wel grappig als mensen hier dingen roepen zoals: Huisvredebreuk, onrechtmatig, ik zou.

 

Dan span je toch lekker een kort geding tegen hun aan,......waarvan???

Je eigen centen ??of je prodeo advocaat ???,

 

Alsof ze dan van vervolging afzien,

Je spullen op korte termijn terug geven,

Asof je dan verder kunt/mag kweken in je huurwoning

 

Denk erom, er is een heel verschil tussen: Gelijk hebben en gelijk krijgen ;)

 

Dit zijn helaas gewoon de consecuenties van het illegaal kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 LAMPJES IN EEN WONING VOOR 600 PER MAAND....

 

Jongens!! we hebben hier een kruimelkweker ipv een broodkweker :lol:

 

Hoezo geen 20 lampen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

 

haha ja.

 

Hoog risico = hoog rendement.

 

Maar als je nu nog een keer gepakt wordt, ben je nog meer de klos.

Dus liever in een keer goed, en dan kun je nog nadenken om eventueel toch weg te gaan,of nog een run te doen.

Maar ik kan het gewoonweg niet geloven...

 

1 woning huren voor 3 lampjes ;)

dat zijn dan dure vierkante meters......

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 550 had ik toendertijd 23x600

 

voor 550 had ik toendertijd 23x600

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 550 euro huur je hier een een garagebox voor 10m2 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat hem lekker hij mag toch zelf weten wat hij doet al hangt hij 1 lamp op in zijn huis

wat hebben jullie er mee te maken. Hoog rendement voor wat? Misschien vind hij geld

wel helemaal niet belangrijk en wil hij gewoon voor de veiligheid niet thuis kweken of

wil hij bijvoorbeeld niet als hij kinderen heeft dat die dat zien. Maar wil hij wel gewoon

zijn eigen wietje roken of vindt hij het leuk om te kweken.

 

I.p.v. we die jongen een beetje steunen in zijn verlies gaan we lopen zeiken over

rendement.

 

groet rodney

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi uitgelegd de regels van gedoogkweekjes en hoe en wat er bij komt als je gepakt word maar is een gedoog kweek ook een probleem als het in een contrakt staat dat het niet mag heb je dan meer problemen?

 

greetings

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx cannabizz, hier kan ik heel wat info uit halen.

Groet green dwarf

Edited by green dwarf

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

@triple6er

 

2. Een kweekopstelling die wordt ontdekt in een huurwoning leidt in 99 % van de gevallen tot een vordering tot ontbinding van het huurcontract.

Dat wil niet zeggen dat het ook altijd lukt.

Sterker nog. Een kweekopstelling wil niet zeggen dat per definitie ontbinding van het huurcontract mogelijk is.

Alleen als sprake is van a. gevaarzetting, b. andere misdrijven of c. overlast is volgens de rechter ontbinding gerechtvaardigd.

Uiteraard moet je dan wel de ontbinding van het huurcontract aanvechten maar dan ligt de bewijslast wel bij de woningcorporatie.

No pain no gain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als je nou eens niet van een woningcorporatie huurt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...