Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Indicaan

250W HPI / HPS : SSHackzilla in scrog

Recommended Posts

:smoke Wat een stuk tekst man, pijn in je vingers? :P

Wat een gruwelijk resultaat en dat voor je eerste keer :icecool heel netjes gedaan man, gefeliciteerd met je mooi behaalde resultaat!

Balen dat het jou niet wilt smaken.... Heb van twee verschillende mensen een stukje Shackzilla gerookt maar was zo stoned als een motherfucker.

Misschien toch iets tevroeg gedroogd (wat me eigenlijk erg sterk lijkt), zou het ook niet weten man.

Misschien moet je ook effe aan de smaak van je wietje wennen en nog iets langer laten rijpen in je weckpot....

Hoop dat het goed gaat komen met de smaak, evengoed veel rookplezier toegewenst!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmz

Aan de ene kant zeg ik mooie oogst maar aan de andere kant is het zeer jammer dat je er niet tevreden over bent.

Verder kan ik je weinig zeggen over wat er fout is gegaan aangezien ik de planten zelf niet heb gekweekt.

Denk dat je inderdaad beter bij iemand te rade kan gaan die deze soort al vaker heeft gekweekt om zo misschien tot het achterliggende probleem te komen.

 

Je hebt in ieder geval een hoop ervaring opgedaan en daar vandaan moet je verder gaan werken.

Niet in het verleden blijven hangen maar je lering eruit trekken en verder gaan met je neus in de goeie richting!

 

Rookse en succes in je volgende ronde!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Smokey, ja ik snap er echt helemaal niks van. Wat je zegt ik had ook meer effect verwacht als ik de verhalen zo hier lees. Ik zit maar wat dingen aan te wijzen als oorzaak maar ik gis echt maar wat. Mischien wat je zegt heeft het nog even tijd nodig om te rijpen.

 

@Schitzo: Juistem en dank voor de mooie woorden. Ik wil nog even benadrukken dat niet de gehele kweek en oogst een teleurstelling is. Het is pas een teleurstelling als ik er niet achter kom waarom nr1 wel smaakt/geurt en de rest niet. Voor nu hou ik het er maar even op dat in elk geval nr2 te vroeg geoogst is, en dat ik daar volgende kweek dus extra op moet letten. Maar inderdaad, gewoon weer opnieuw proberen en niet uit het veld laten slaan. De indicaan geeft niet zomaar op.

 

 

Nog even inhakend op de reacties: (waarvoor dank)

 

Vooral de verschillen kan ik niet verklaren, en het effect wat achterwege blijft.

 

Smaak is persoonlijk, en je kan in de shop ook wel eens een wietje hebben wat er goed uitziet, maar door grootschalig/snel drogen smaakt het naar hooi. Andersom ook, dat het er niet uitziet en onverwachts toch nog een goed smaakje geeft. Nou, dat eerste heb ik nu een beetje, alsof mijn spul van een grote partij komt, te vroeg is geoogst en onder een lamp in 2 dagen is gedroogd. En dat terwijl het, zoals jullie gezien hebben, met veel liefde aandacht en tijd is gekweekt en gedroogd. Ik kan er dus niet echt vat op krijgen waar dat gras/hooi smaakje vandaan komt.

 

De nr1 heeft smaak en geur, mist mischien wat effect/potentie, maar denk dat deze redelijk goed gelukt is en aardig in de buurt komt zoals de andere ook zouden moeten ruiken/smaken. Dit smaakt naar een goeie haze.

 

Nr 2 mist effect en smaakt naar hooi, het meest grassig van alledrie. Met die andere twee komt het met wat curen mischien dan wel goed, maar met deze heb ik er toch echt een hard hoofd in.

 

De nr 3 heeft wel dat stoney effect, maar smaakt ook beetje naar hooi. Deze rook eerst juist zo zoetig in de kast. Mischien dat deze door verder curen nog iets beter wordt, het proeft gewoon groen/gras/hooi. Deze plant was echt het meest rijp van alledrie, dus hier is het weer raar waar die hooismaak vandaan komt, deze zou net als nr1 moeten ruiken (ook qua trichomen).

 

Te snel of verkeerd drogen kan ik wel uitsluiten, simpelweg omdat het kleine nr1 plantje wel goed is gelukt qua geur en smaak.

 

Dus waar komt het smakeloze bij nr 2 en 3 vandaan? En waarom merk ik wel effect bij het roken van nr3 en niet bij die smaakvolle nr1? Dat klopt toch niet? Die middelste zou inderdaad te vroeg kunnen zijn, het was al weken duidelijk dat die andere twee iets verder waren / er rijper uitzagen. Nr3 was toch echt wel de rijpste plant, bijna gelijk aan nr1, dus ik snap de verschillen onderling tussen die twee ook niet, echt een wereld van verschil in smaak en uitwerking. Ik heb gewacht met omhakken totdat de late middelste de eerste amber trichomen toonde, de andere hadden toen al meer ambers. Die zouden dan in elk geval goed rijp moeten zijn, en okee, die middelste dan mischien net te vroeg met te weinig amber...? Als ik te vroeg heb geoogst dan zaten nr1 en nr3 er mischien wel redelijk dicht tegenaan en nr2 dan waarschijnlijk wel echt te vroeg en vandaar de hooismaak aan de helft van de opbrengst?

 

 

 

En juist omdat nr2 de helft van het totaal is valt het resultaat mischien beetje tegen. De hele kweek op zich wil ik geen teleurstelling noemen, het is van begin tot eind spannend geweest en heb een heel mooi geurig boeket in de kast gehad met een mooie score. De teleurstelling zit m vooral in dat ik niet zelf heb kunnen voorzien dat er iets mis ging. En eigenlijk nog steeds niet precies weet wat er fout is gegaan. Eerder een beetje frustratie dus.

 

Voorlopig ben ik in elk geval zoet met nr1, die is erg smaakvol. De nr3 smaakt minder maar is weer de enige waar ik van onder invloed geraak.

 

Verder, de weckpotten zijn goed gevuld, ik hoef niet meer naar de coffeeshop, dus ik wil niet zeuren (maar ik mag toch wel ff zeiken he?) En ik doe die Shackzilla's nog eens in de revanche, ik heb mogen ruiken aan haar kwaliteiten maar heb haar niet tot een krachtig eindresultaat weten te brengen.

 

Mischien moet ik gewoon uitgaan van een onsje enigzins goed rookbare wiet van de nr 1 en 3, en de rest van nr2 voorlopig lekker in de potten laten curen. Wie weet maakt de tijd en het curen haar nog minder grassig. En anders hopen dat de extrema's op tijd klaar zijn voordat nr1 en nr3 opgerookt zijn.

 

 

Bedankt in elk geval allemaal voor de ondersteunende reacties en het meedenken,

 

Groet Indicaan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Indicaan,

een paar opmerkingen:

Je werkte met zaailingen,

ieder zaadje kan een ander pheno-type zijn en dus ook andere eigenschappen hebben.

In mijn ogen heb je te vroeg geoogst, de planten waren nog niet rijp.

Ik heb bij jouw de herfstkleuren gemist:

Zoiets

gallery_5351_10645_1884.jpg

Een gezonde plant trekt op het einde de bladeren leeg en laat deze vallen.

Ook is dit de tijd wanneer de "vruchten" afrijpen.

Elmo had je al gewaarschuwd en 110 dagen bloei genoemd gehad.

De toppen waren ook nog bezig met het aandikken en de tweede bloei was bij sommige toppen in volle gang.

De breeders geven vaak een te korte indicatie van de bloeitijd aan, vaak kan je hier nog een of twee weken bij optellen.

 

Maar!

Je hebt de eerste ronde achter de rug!

En je hebt 260 g onder een 250 watter vandaan getoverd! :smoke

Dat is 2,04 g/watt! :P

 

Fantastisch gedaan!

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Ik blijf nog steeds bij de oude g/watt-formule, ik heb geen zin onzin in een berekening te pakken. En een Haze met een PP te vergelijken gaat mij te veer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Torsti! Het wordt me steeds duidelijker dat ik inderdaad gewoon te vroeg geoogst heb. Echt zonde.

 

Ik dacht dat Elmo toen een grapje maakte met zn 110 dagen, met uitbloeien tot het einde en het stoned to the bone effect. Dat was niet mijn bedoeling geweest om alles tot amber te laten komen, maar begin nu wel in te zien dat het nu alsnog te vroeg is omgegaan.

 

Geel en verkleurend blad heb ik wel aardig veel gehad op het einde, maar niet zo erg als bij jou op de foto.

 

 

110 dagen, das 16 weken oftwel 4 maanden. Dan was ik met mijn 13 weken dus echt 3 weken te vroeg!!!

 

Dat zijn overigens 5 a 6 weken meer dan dat Sannie voor dit soortje voorschrijft (10 a 11 weken). Dat vind ik allemaal wel erg verwarrend.

 

 

Begin me er wel al beter bij te voelen nu ik weet wat er mis is gegaan.

 

Groet Indicaan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat het aan de ervaring licht...

proef zelf ook altijd verschil tussen me eigen wiet, en van wat ervardere kwekers.

zeg niet dat het bij jou ook zo is, maar lijkt me sterk als het niet is :smoke

 

maar ze is dus echt niet lekker ??

jammer dat ik er 2 heb staan :icecool

ze ruikt wel mieren zoet al dus daar ben ik voor alsnog tevreden over :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cannabizznizz: Dat geloof ik meteen wat betreft die ervaring. Aan het soortje licht het in elk geval niet, daar hoef je je geen zorgen om te maken denk ik (als je ze maar niet te vroeg omhakt). Ik wil ook niet zeggen dat ik het soortje niet lekker vind, want met nr1 qua smaak zit het helemaal goed. Alleen de overige 2 ons smaakt niet zoals dat ene plantje van 50gr, en heb het idee dat de rest ongeveer net zo zou moeten smaken. Dus er is bij mij echt iets fout gegaan wat niet aan het soortje of de zaden is te wijten, ik moet dit echt bij mezelf zoeken. Ik denk dat mijn hooismaak van nr 2 dan vooral te wijten is aan het vroege oogsten, het is nog onrijpe wiet en komt niet mooi tot zijn recht, hij blijft een beetje groenig smaken.

 

 

 

Ik wilde net op het bestel-knopje gaan drukken voor de Extrema's, maar opeens daar toch weer die drang om de Shackzilla's direct op een revanche te gaan zetten, desnoods 16 weken. Ik denk er nog even een nachtje over,

 

 

Groet Indicaan :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind toch dat je een hele mooie kweek hebt laten zien :D

 

:smoke

 

jammer van het te vroeg oogsten..

en ja... ik had gezegd 110 dagen laten staan ....... en dat was geen grapje..

shackzilla is een Haze en Haze planten zien er vaak mooi uit , maar laat ze dan nog eens een 2 weken staan :closed:

Je zal een groot verschil zien :closed: ze blijven dan aandikken

 

Jammer

 

Maar een wijze les voor de volgende keer :closed:

 

Ps:

Als je eens in de buurt bent hier.... kom je maar een stukje laten proeven :closed: :wave:

 

Ofzoals Markz al zei ..... als je er vanaf wil ,

Gooi je `t maar achter t muurtje in de voortuin... :wave:

:icecool :lol: :o ;)

:wave:

 

 

hehe

 

See ya :wave:

 

:P

Ps2 Gooi die shackzilla er maar weer in....

 

. nu weet je iig

 

hoe het NIET moet :bier

 

 

Elmo2007

Share this post


Link to post
Share on other sites
110 dagen, das 16 weken oftwel 4 maanden. Dan was ik met mijn 13 weken dus echt 3 weken te vroeg!!!

 

Dat zijn overigens 5 a 6 weken meer dan dat Sannie voor dit soortje voorschrijft (10 a 11 weken). Dat vind ik allemaal wel erg verwarrend.

 

Denk dat het ook met het wattage te maken heeft,bij mij onder 600 Watt is de Shackzilla echt in 10/11 weken klaar.

Ik had Cheeseberry Haze 10 weken bloei,smokeyB zelfde CBH maar veel langer onder 250 watt,terwijl hij op ambere trichomen had gecheckt vonden sommige zijn wiet high,terwijl je juist stoneder verwacht :smoke

 

Bij te lang staan gaat de potentie ook achteruit,knip de volgende keer een paar kleine topjes in verschillende stadia,en droog deze apart,dan kan je voortaan beter het beste moment bepalen.

Ik knip ertussen in,dus milky met wat amber,plant gaat ook hangen,geeft aan dat het zijn eind is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwa gewicht een meer dan mooi resultaat Indicaan, kwa smaak is het jammer dat het niet is geworden wat je er van had verwacht. Maar je hebt toch van plant 1 een leuke roker, en wellicht wordt de smaak nog wat beter na een tijdje in de weckpotten. Ik had dat in ieder geval wel, de eerste 2 weken rook het hier ook als zeepsop, en toen begon het cure proces haar vruchten af te werpen. Nu na ruim 4 maanden heb ik een heerlijk gecured wietje.

 

Gr,

 

Donnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Elmo2007: Jep, wijze les is het zo. Zowel qua gewicht als uiterlijk is het een enorm mooie kweek geworden, en bovendien een hele leerzame. Een deel van de oogst is nog enigzins goed te roken in elk geval, en de rest daar worstel ik me wel doorheen. We gaan vol goede moed gewoon een nieuwe poging doen.

 

@Art: Thnx voor je reactie. Ik denk dat je daarbij een heel belangrijk punt aanhaalt. SmokeyB had het op tijd al aangegeven en ik was ook al uitgegaan van een langere kweek onder dat kleine lampje, niet wetende dat ik eigenlijk 6 weken langer zou moeten, ipv 2 weken langer (13wk). Behalve dat wattage heeft het denk ik met nog een aantal factoren te maken gehad, en tesamen heeft dat er voor gezorgd dat het merendeel van deze kweek tegenvalt.

 

1) Te vroeg geoogst: volgende keer meer amber erin laten komen

 

2) De herfst: volgende keer de planten de bladeren helemaal leeg laten trekken, eerder beginnen met spoelen en langer doorspoelen tot ze einde aangeven

 

3) Het wattage : bij kleinere wattages duren kweekjes langer.

 

4) De voeding: Iedereen heeft kunnen zien dat de planten het goed doen op de gebruikte voeding, en dat er een leuke opbrengst mee te behalen is. Toch hebben ze er naar mijn idee iets te gezond bij gestaan. Het voedingsschema wat ik gebruik is waarschijnlijk meer bedoeld voor indica's dan voor sativa's, het kan best zijn dat ze er daardoor zo mooi groen en gezond bij hebben gestaan. Ik denk als ik schraler had gevoed, de herfst ook eerder had ingetreden. Er heeft gewoon een behoorlijke stoot voeding in de bak gezeten en daar hebben de planten het mischien tijdens het spoelen ook nog een behoorlijk tijdje op gered. Mijn simpele boerenverstand zegt me dat vooral die voeding ervoor heeft gezorgd dat er na dik 13 weken nog steeds niet klaar voor waren.

 

 

@Donnie: Jep 1 plant is een prima roker. Toch merk ik aan die plant dat ook die niet helemaal op zn top is, de smaak is goed maar hij is een beetje te clear helder high. De nr 3 is er wel eentje waar je goed stoned van kan worden en op smaak begint te komen, dus al met al vermaak ik me er wel mee. Het curen werkt wel trouwens, het wordt wel wat zachter en de grasgeur trekt langzaam eruit weg. Plant 1 en 3 zijn mischien ietsjes te vroeg geoogst, maar wel rookbaar en die nr 2 is zo te vroeg dat het een teleurstelling is geworden. Voorlopig laat ik die zo lang mogelijlk curen, mocht het echt niets worden kan ik altijd nog eens proberen er een hash van te maken ofzo.

 

 

Groet Indicaan :shutup:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Indicaan :spliff:

 

knappe oogst man heb met plezier je topic gevolgt.

Jammer dat je te vroeg geoogst hebt maar goed dat doe je één keer en daarna let je der wel op.

Mooie toppen ook ik denk dat vele hier nog van kan leren (beginners) Jammer dat het smaakje je tegen valt ik heb hem gerookt van Donnie en was echt wel zeer tevreden erover.

Daarom heb ik ze ook staan :wtf2: en ik laat ze gewoon gaan maak mij niet uit hoe lang ze moeten staan :shutup:

 

Succes met je 2e ronde!!

 

Spikey

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi resultaat! Heb met bewondering je topics doorgelezen. Wat een voorbereiding!

 

Ik mag geen kritiek leveren. Alles is piekfijn in orde daar.

 

Maar ik denk dat je met een oppervlakte van 80cm * 80cm grotere sprongen kan maken ;)

 

Groet Hushem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@HushemFlupskluk: Thnx! En ja grotere ruimte had fijner geweest, maar ik was beperkt tot de ruimte van deze inbouwkast. Maarja, 1 op 1 draaien in een kledingkast, wat wil je nog meer? (okee okee iets rijpere wiet graag).

 

 

Inmiddels heb ik nu een goede 3 maanden van mn eigen wietje gerookt! Geen koffieshop meer van binnen gezien. Zat alleen steeds zonder tippies en vloei, dus die moesten in doos besteld worden :)

 

Ik moet zeggen, hoe langer er gecured is des te beter de wiet uiteindelijk is geworden. In het begin was smaak en effect niet om over naar huis te schrijven, maar het ergste "groene' smaakje is er met de tijd toch wel aardig van af gegaan. De plant die wel goed gelukt was (de vroegste plant) die heb ik ook als eerste opgerookt, en na een maandje curen waren die andere potten toch al aardig goed bijgetrokken. Het is jammer dat ze te vroeg geoogst waren want potentie zit er overduidelijk in.

 

Al met al is het qua smaak nog redelijk goedgekomen, het haze geurtje/smaakje wat eerst ver te zoeken was is nalang curen nog wat teruggekomen, de wiet werd wat zachter van smaak. Qua effect is het helaas een beetje een licht wietje gebleven. Ik denk dat dat echt te wijten is aan het (achteraf gezien) te vroege oogsten.

 

gallery_22913_8408_194753.jpg

De Shackzilla's gaan een revanche krijgen, er staan weer 3 nieuwe SZ's klaar om in de bloei gezet te worden.

 

Vorige ronde:

custom mix + schimmels & bacterien van Humboldt + tabs sannie

BioBizz voeding

HPI groei, HPS bloei

Getopt op 15 dagen

In bloei gezet na 23 dagen

Geoogst na 90 dagen bloei

 

Deze ronde:

GL light mix + schimmels en bacto van Sannie + tabs sannie

BAC voeding

Groei + Bloei alleen HPS

Toppen op dag 14

In bloei na 21 dagen

Oogsten na 110+ dagen bloei (min. 100 dagen zichtbare bloei)

 

Verder alles hetzelfde qua setup. Alleen nu een zomerkweekje ipv een winterkweekje, dus het zal iets warmer zijn en dat denk ik nu al te merken, ze gaan iets sneller (kan ook door verschil HPI vs. HPS komen)

 

 

Groet indicaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey indicaan, succes deze ronde!

Waar is dat beetje seramis boven op het zand goed voor?

 

Baksteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baksteen! Bij mijn vorige ronde had ik wat vliegjes, die ik succesvol heb kunnen verdrijven door er een laag metselzand op te brengen (PH Donner-tip). Nu het zomer wordt en er nog meer vliegjes zijn dacht ik laat ik maar meteen een laag metselzand erop doen om de vliegjes alvast te voorkomen.

 

Het probleem met metselzand is het watergeven, als je een te grote slok op het zand gooit dan komt de donkere aarde van daaronder naar boven en mengt zich met het zand. Zo ontstaan er weer "gaten" waar vliegjes eventueel eitjes in de donkere aarde kunnen leggen.

 

Ik had nu vooraf op 2 plekken een paar flinke handen seramis neergelegd zodat ik op die plekken makkelijk (veel) water kan geven zonder dat het zand wegspoeld. Dat werkt heel aardig!

 

 

Groet,

 

Indicaan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan dat is wel handig. Weer wat geleerd! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...