Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
erny

Geur en geluidsprobleem

Recommended Posts

Hallo mede forumleden,

 

Na veel gelezen te hebben over de indoor kweek wil ik graag beginnen.

 

Nu is de locatie waar ik wil beginnen een zolderkamer van een appartementencomplex.

Hier zijn drie kamers waarvan ik er 1 van mij is en leeg staat. Een mooie locatie voor een binnenkweek. Water aan en afvoer en goede stroomvoorziening.

Het probleem is een beetje dat er de kamer naast mijn toekomstige kweekkamer een persoon de kamer als slaapkamer gebruikt en de ruimte redelijk gehorig is.

Ik wil dus niet dat deze gene last van mijn groene vingers gaat ondervinden.

 

In eerste instantie zat ik te denken om een grote kweektent op te zetten met demper op de afzuiging.

Ik wil kweken onder een 400 HPS lamp dus zal de afzuiging daar op afstemmen.

Alle producten die ik gezien heb, heb ik niet gehoord, dus ik heb geen flauw idee of die het geluid een beetje tegen houdt of dat de gehele kweektent toch iets teveel lawaai zal maken.

 

Zou het een idee zijn om de gehele kamer te isoleren met van dat schuim wat in geluidsstudio's gebruikt wordt?

 

Kan iemand mij vertellen hoeveel geluid een kweektent maakt? Weet iemand ergens een growshop waar een kweektent in werking uitgestald staat waardoor ik kan horen hoeveel geluid hij produceert?

 

Zou het kweken in een zelfgemaakte (getimmerde) kast minder geluid maken?

 

Dan zit ik nog een beetje met het probleem van de geur, is dit met extra geurvreters goed te maskeren?

 

Ik heb een goed budget dus alle tips zijn welkom!

 

Alvast heel erg bedankt!

 

Erny (de broer van ja ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn de wanden van steen/beton/ of alles hout? en een tent is minder geisoleerd dan een zelfgemaakt hok, voordeel van een tent is wel je kant het snel afbouwen, en je hok duurd even voor het weer afgebroken is, je zal het meeste geluid produceren door je afzuiging denk k, dus die moet je goed isoleren, beste een afzuig box die goed geisoleerd is ( zelfmaken vind ik beter kan je hem beter isoleren ) en zorg dat je zo min mogelijk bochten heb in je afzuigslang dat scheelt ook kwa geluid, en een slakkehuis afzuiging kan je goed dimmen zonder irritant geluid te krijgen, een buizen afzuiging wil wel is gaan brommen wat je buren ook kunnen gaan horen, ik zou als ik jou was rustig alles opbouwen dat alles goed geisoleerd is kwa afzuiging en in een tentje draaien, dan zou het kwa geluid wel te doen zijn, en kwa geur koop je gwn een koolstof filter ruik je niks meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor je uitleg.

 

Wat ik begrijp is dat het allemaal best wel mee valt qua geluid als je een goede demper hebt of maakt.

 

Ga denk ik maar gewoon eens rustig wat spullen halen en opbouwen. Das denk ik de enige manier om erachter te komen waar ik verder moet verbeteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon door je filter uitblazen en een softbox met over capiciteit en dan terug dimmen.....

Dan hoor je nagenoeg niks...!!!

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
In eerste instantie zat ik te denken om een grote kweektent op te zetten met demper op de afzuiging.

Ik wil kweken onder een 400 HPS lamp dus zal de afzuiging daar op afstemmen.

 

 

wil je nou 1 lamp in 1 tent of wat ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
wil je nou 1 lamp in 1 tent of wat ? :lol:

 

Ik wil 1 lamp van 400 of 600 gaan gebruiken.

Sorry voor de onduidelijkheid :-)

Later twee in een grotere tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Heb twee tenten staan. De ene zuigt af middels een buisventilator ( Ruck 125 4 standen regelaar). Op stand 1 nauwelijks hoorbaar .. maar dan ook weinig zuigkracht. Als je de afzuiger op een hogere stand zet vind ik het nog best veel geluid geven.

Voor de andere gebruik ik een softbox en blaas uit door de filter ( cooltube). De softbox dim ik met een ordinair dimmertje van de Action. Maakt nauwelijks geluid.

Ja.. ik zou de softbox nemen zoals Stikkie ook al zei.

Succes.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

yep, softbox IN RUBBERSmet overcapaciteit, geisoleerde slang en eventueel de ruimte isoleren.

 

dan hoor je echt niks hoor. Ik slaap er letterlijk naast en hoor bijna niks behalve de luchtstroom dan, maar das minimaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestie van goed isoleren!!

 

suc6

 

pablo :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet alleen een kwestie van goed isoleren al is dat wel belangrijk uiteraard, maar een softbox kan alleen fluisterstil zijn icm een Variomatic, ja die dikke kisten met vette spoel, die werken het best. Heb van de week in de wietforumshop mogen testen en mn broek zakte af mag ik zeggen, helemaal geen geluid what-so-ever. Dit komt omdat het een voltregelaar is, en niet een ampereregelaar zoals vele fancontrollers (die zijn echt kak sorry heb er meerdere van meerdere merken getest)

Enige nadeel hiervan is weer dat het een groot log ding is en je geen minimum/maximum stand kan instellen aangezien de Variomatic op 1 stand kan draaien (je kunt em wel op een tijdschakelaar zetten natuurlijk als je dit wenst)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

 

ik persoonlijk zou even langs de gs gaan voor ook maar iets te kopen

eind van de rit kost dit je veel en wann t dan geluid maakt komt je er eigenlijk al (te laat) achter

ik las ook dat je maar met 1 lamp aan de gang wil

dus heb je eigenlijk relatief kleine spullen nodig

de secret jardin van 120x120 of 100x100

zit een kleine buisafzuiger op die je laat aanzuigen door je filter dit dempt al redelijk

dan een geisoleerde slang er op naar buiten of iets

en denk dat er dan eig niemand last van kan hebben

 

hoop dat je hiermee genoeg info hebt :lol:

 

gr en succes skunky

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter maak je gebruik van een softbox, met een geisoleerde sonodeck slang, dit dempt echt goed.

i.p.v een buisfan, deze zijn vaak iets luidruchtiger dan een softbox, gezien de buisfans niet in rubbers zitten....

 

tevens kun je de softbox nog extra verpakken met steenwol of een andere isolatie, zodat je echt niks meer kunt horen.

 

 

ps. ik dacht dat je een hele kamer wou volzetten :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

500m3 is genoeg !!!

 

als je een beetje had ingelezen had je dit kunnen weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je gaat uitbreiden zou ik wel die 1500 kub nemen heb je voor straks genoeg kapaciteit.

En als tent zou ik de homebox modulair nemen hoef je de volgende keer nog maar 1 setje te kopen.

Scheelt ook weer en als voordeel hij roest niet zoals mijn secret jardin darkroom 120.

Groeten van tuintjuh.

Oya morgen komen de nieuwe tenten van secret jardin !!!! wel weer wat duurder maar: BETER !!!!!

(ze heten revision 2) let daar op als je er een gaat kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik zelf een 1500m³ metalen boxafzuiger i.c.m. een voltregelaar(variac) in een SJ dr120 tentje,het voordeel is dat ik bromvrij en geruisloos kan draaien,weliswaar flink gedimd.De overcapaciteit kan ik t.z.t. gebruiken voor bv een moederhok of een extra lamp etc.

 

Op zich is 500m³ voldoende in een dr120 tent :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik zou doen om zeker te spelen en zeker op een app is een valse muur zetten 0,50 cm van de bestaande muur en dit uit dik piepschuim ik denk dat dat al veel zal schelen natturlijk moet de grote van de kamer dit toestaan..

En op dat beetje meerkost zou ik niet letten veilig is het motto

 

Best regards

Asiangirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

filter->softbox->sonodeck->geluidsdemper->sonodeck.

 

en klaar is erny

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een vraag wie weet hoe zo davin Davin DV-11-T-2 | Fan Controller werkt zie er 4 knopjes maar heb er maar 2 nodig voor inblaas en uitblaas en moet je zo kast buiten of binnen een tent plaatsen

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter een nieuw topic starten

 

Maar goed.

Ik ken die controller niet, maar als ik plaatje zie op internet. Dan ga ik er van uit dat de grote knop voor de temperatuur is. En de overige vier knoppen voor inblaas minimale stand en maximale stand. En ook voor afzuig minimale stand en maximale stand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou me eerder zorgen maken over de geur en de manier hoe je al die spullen in die kamer gaat krijgen zonder dat de persoon die in de kamer ernaast woont een idee van je hobby gaat krijgen. Telkens als jij de tent open ritst ontsnappen er geuren en wanneer jij dan de kamer uit loopt en een wietgeurspoor achter je aan trekt weet men wel hoe laat het is. Zitten die entreedeuren naast elkaar, met drie kamers op een overloop oid? Hoe ga je straks drogen, voorgroeien van nieuwe planten etc etc? Als je afblaast in die ene kamer, komt er nog wel frisse lucht bij, loopt de vochtigheid / temp niet veel te hoog op?

 

Met andere woorden, geluid is nog het minste van je zorgen, het gaat er eerder om of jij die ninja in het dagelijks leven kunt zijn die dit dubbelleven ernaast gaat onderhouden :ph34r:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pindarots je mag toch hopen dat hij 7 jaar na dato zijn kweekplan wel zo'n beetje rond had :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...