Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peter Pompemopski

Docpito in de G-Kit 1200 adjust a KING

Recommended Posts

Je zit wel hoog met je voeding hoor, je bladeren krullen om, zou niet hoger gaan...

 

 

EDIT: Guesswho zei dit ook al haha, scheel sorry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele mooie planten, hulde!

 

@boefje, Is het krullen van de blaadjes niet van de warmte? De bladpuntjes krullen om zichzelf tegen de hitte te beschermen. Dan gaat er nl meer hitte langs dan op het blad. Ik denk dat guesswho het gele puntje aan het uiteinde van het blad bedoelt.

 

Correct me if i'am wrong.....

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Racker , de puntjes lijken in mijn ogen een overvoeding aan te geven

Ook ben ik van mening dat de krullende bladeren door een te hoge temp komt

Maar daar kan peter ons het beste over vertellen

Voor mij blijft een foto een momentopname

 

[discussie modus]

 

"De bladpuntjes krullen om zichzelf tegen de hitte te beschermen."

 

Zou dit zijn om teveel verdamping tegen te gaan?

Als ze zich opkrullen wordt de oppervlakte kleiner en dit gaat dan de verdamping weer tegen

 

[/discussie modus]

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn mening wel Guess, verbrande puntjes is wat anders.

 

Zoals ik het zie:

 

Donkergroen blad met een sterke nerfaftekening en gele puntjes aan de uiteindes--->Teveel voeding

Lichtgroen blad met groene steeltjes ------>te weinig voeding

Lichtgroen blad maar paarse steeltjes----> neemt door een verkeerde ph of teveel van een ander element de voeding niet op.

Bladpuntjes omhoog gekrult----->te warm

Nerven donker maar blad geel------> te droog/te warm

 

Eens of oneens?

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie opsomming racker, heb je er nog meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij zit gewoon op de PERFECT BURN !!

 

maximum dosis,maximum wheigt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polletje, dat is zoals ik het zie, daar kun je geen rechten aan ontlenen. Het kan ook zijn dat ik het fout heb. Ik ben toch al heel wat jaartjes bezig en heb ook al heel wat mensen gesproken en boeken gelezen maar op de vraag waarom een blaadje geel wordt, heb ik nog maar weinig mensen een duidelijk antwoord horen geven.

 

Een klimaatfout lijkt soms heel erg op een voedingstekort en ook andersom natuurlijk. Waarom is een bladsteeltje paars? PH fout of te koud 's nachts of temperatuurverschil dag/nacht te groot?

 

Een blaadje wordt geel, van buiten naar binnen? voedingstekort? van binnen naar buiten? klimaatfout? Ik moet de ware bladgoeroe nog tegenkomen. Ik ben het zelf zeker niet iig. Ik zoek gewoon zoals de meeste tussen de bomen naar het bos ;)

 

GrR

 

Edit, vul maar aan wie zich geroepen voelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik denk dat je goed in de buurt zit hoor racker. Krullende blaadjes kun je ook nog krijgen van fout licht, zelfs zonder warmte (kijk maar naar een niet-afgeschermde plasma lamp) en die paarse steeltjes heb ik nog nooit een eenduidige uitleg over gekregen. In ieder geval is het anthocyaan, en wat de meeste professionele kwekers me vertellen is dat het gevormd wordt uit overtollige suikers. Een van de tips die ik heb gekregen is de verwarming een tijd aan laten nadat het licht uitgaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even en ik mag promoveren in de wietstudie, wat een kennis hier allemaal.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt door de warmte maar ik merk dat dit vaak in combo is met hoge EC, verbanrande bladpuntjes is natuurlijk één van de makkelijkste indicators...

 

Als de ec wat lager is krullen ze niet zo snel om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt whazzup, anthocyaan verkleuring komt vooral bij koudere nachten. Ontstaat als de plant erg generatief staat, hoeft ook helemaal niet slecht te zijn. Als je je planten wat generatief wil sturen dan is een lichte paarsverkleuring juist wel gunstig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koude nachten is zeker een oorzaak, maar stel je hebt geen koude nachten.....en je ph staat goed. Wat dan? Komt voor hoor! Vooral de mapito jongens hebben er in het begin wel eens last van (behalve amnees dan) Ik trek me er niet teveel van aan iig. En omdat Peter toch niet veel meer zegt, zou het leuk zijn als iemand het lijstje verder kon aanvullen.....

 

@boefje...De blaadjes krullen dus eerder door de warmte als de ec hoger is., mag ik daaruit opmaken dat ze beter tegen de warmte kunnen met een lagere ec? Zou wel kunnen....

 

GrR

 

edit, Anthocyaan werd gebruikt als een zuur/base-indicator: als men bij de stof een zure oplossing (een zuur, zoals zoutzuur of azijn) voegt, kleurt de oplossing rood, als men bij de stof een basische oplossing (een base, zoals natronloog of soda in water of ammonia) voegt, kleurt de stof over blauw en groen, geel. Dit is ook de reden waarom men bij de bereiding van rode kool een appeltje toevoegt, door iets zuur toe te voegen krijgt de rode kool een aangenamere, lichtere kleur. (bron wiki)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ok, lekker appeltje bij je plantje...

 

peter, tijd voor een update????

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D ik heb me er ook nooit al te veel van aangetrokken hoor, één wat koudere nacht kan al paarse steeltjes geven bij sommige soorten. Ik kom het zeker niet alleen tegen bij slechte planten (zei hij terwijl een een plasma anesthesia aan het roken was ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup, heb je de rode kleur er eindelijk in gesleutelt? (in het licht bedoel ik he)

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vooral de mapito jongens hebben er in het begin wel eens last van (behalve amnees dan)

 

ik draai overdag, van 10-22, de lucht die door de tent gaat is de lucht die UIT de mammoth tent komt. dus tussen 10-22 is dat gewoon de temp van buiten omdat daar dan de verlichting uit is, maar van 22-10 branden er 18 bulbjes die de lucht verwarmen en dan de mapito tent ingaat. dus het verschil tussen licht uit/aan is vrij laag. ik denk dat dit al een hoop scheelt, maar ik denk ook dat er meerdere oorzaken zijn van paarse stengels.

 

en dat ze beter tegen de warmte kunnen met een lage ec dat klopt. in de zomer heb ik bij extreme dagen een hele lage ec meegegeven, dan trekken ze het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plant die flink generatief staat hoeft natuurlijk niet alleen door koude nachten te komen, zijn ook meer factoren wanneer je een plant generatief kunt sturen.. hoge ec.. wat droger medium dus kleinere watergift.. groot verschil tussen dag en nacht temp.

 

Klopt helemaal amnees.. bij een hogere temp is een lagere ec gewenst omdat je plant dan veel meer verdampt en er dus meer gietbeurten moeten worden gegeven. Geef je dan een hoge ec bij elke gietbeurt zal je medium verzouten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook lekker polletje... (zei hij terwijl hij een heerlijke gecurede lemon haze opstak) - dit topic houdt zich zelf wel aan de praat denkt Peter heel terecht :) Straks praten we nog over de kleur van plasmalicht in zijn topic! Hehe effe maar weer on-topic he :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk da's on-topic! Op wat voor ec zit je nu? Echt tegen de top aan je krullende blaadjes te zien :popcorn:. Wat is je lv en temp op dit moment?

Share this post


Link to post
Share on other sites

joh peet, mooi man, alleen moet je nog water geven hangt een beetje aan de slappe kant.

 

:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ben benieuwd naar de update. :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die was eergister doc, overmorgen komt ie weer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

hoop ik :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...