Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jackterror

hittegolf, hoe verloopt het in jouw hok qua temp?

Recommended Posts

Bijna 35C vannacht.

De thermometer was omgevallen zag ik om 06:00 toen ik ff keek waardoor ie fijn vol in het "zonnetje" lag te baden, valt het nog mee dan :D .

 

maar planten vinden het erg lekker id tent, hallelujah blaadjes overal ;) , wel beetje minder voor mijn zaailingen in voorgroeihok die hogere temperaturen, zal vast een mannetje meer opleveren B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai overdag met 600watt en kwam gisteren op 30.7 max en 19.8min

Nu staat de meter op 29graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is de logica van overdag draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

draai s'nachts maar is dan toch 31 graden , alle ramen open en extra lucht inlaat met extra ventilator , zit in week 5 bloei en ze zien er goed uit , woon in een houten huisje dus temperatuur verschil is erg groot , erg warm in de zomer en koud in de winter , is nu overdag 22 graden maar zo te zien doen ze het prima zelfs met het grote temperatuur verschil.

 

greets,pog mo thoin

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat is de logica van overdag draaien?

 

Wat is de logica van jou vraag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de nacht is het wat kouder en is er meer co2.

Maar ik zie geen probleem met overdag draaien.

De meeste plantjes onder de zon groeien overdag.(Wat is daar dan de logica van?? B) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mijn situatie is het logisch om overdag te draaien,bij een ander weer in de nacht ;)

Voor het co2 heb ik een hele leuke oplossing,je plaatst een bed in de ruimte en oefent veel met je vrouw of vriendin,dat is mijn geheim voor een dikke top B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neehee Doc,

 

Overdag maken ze assimilaten middels photosynthese, de hele dag groeien ze van de energie die ze hadden/hebben.

 

Grappig om even op te merken dat Doc inderdaad gelijk heeft over de CO2 concentratie, deze wisselt enkele (tiental ofzo) ppm over de dag heen. Maar er is ook een verschil tussen zomer en winter, in de winter is de CO2 concentratie hoger. In de zomer zal je in verhouding tot dat verschil meer lucht verversen dus zal het totale aanbod CO2 in de zomer alsnog hoger zijn, samen met de temperaturen die vaak wat fijner zijn in de zomer (vooral nachten van 22C) zal je opbrengst in de zomer toch vaak hoger liggen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In de nacht is het wat kouder en is er meer co2.

Maar ik zie geen probleem met overdag draaien.

De meeste plantjes onder de zon groeien overdag.(Wat is daar dan de logica van?? B) )

 

 

 

Gehehe zo denk ik er ook over, als het buiten windstil is en de zon bakt er goed op redden ze het ook, ik geef wel veel meer water omdat de verdamping hoog is.

gr. johannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn hokkie tikt op het moment de 40 graden aan...heb de deur op kiertje staan en emmer water erin en ventilater en de temp. daalt lichtjes naar de 35+

 

helaas staan de stekkies er pas vanaf vanmiddag in maar heb het idee dat ze het toch net iets te warm vinden nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjonge jonge zo dom is het toch niet om JUIST lampen aan te doen als de buitentemperatuur laag is, en lampen uit als de temp stijgt. DAT is logica.. oke als je met een airco, klimaatinstallatie etc werkt maakt het niet zo veel uit..

of als je 1 plantje hebt, of als ze buiten groeien..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het een leuk idee zijn voor een micro kweker om van een frisdrankkoelkast (geforceerde koeling) een kweekkast te bouwen??? B)

als jij hem bouwt ga ik hem testen .. deal ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x600watt en 32c in de tent, niet echt slecht. zit net in week 4 en ze groeien als gekken.

vraag mij alleen af hoe hoog ik kan gaan met de ec, zit nu op 1.7 en staan er nog goed bij

 

Greetz

Petje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
vraag mij alleen af hoe hoog ik kan gaan met de ec, zit nu op 1.7 en staan er nog goed bij

Hangt van de soort af en de EC buffer die je reeds hebt opgebouwt in de aarde, als het lightmix is van plagron kan je meer bijvoeden dan met Gold label.

Ik zit met Northern Lights op een EC van 2,2 momenteel wat wel erg hoog is maar de dames trekken het nog, enkele verbrande bladpuntjes gekregen toen ik op 2,4ec zat.

 

Ik weet niet of EC en temp met elkaar in verband staan, misschien moet de EC wel iets lager met hoge temp, want er is natuurlijk ook spraken van hogere verdamping.

De voeding verdampt niet maar het water wel, dus in verhouding wordt de EC wellicht ook hoger?

Share this post


Link to post
Share on other sites

260 W aan Tneon en het bungelt rond de 29 graden op mooie zomerdagen en rond de 27 graden op bewolkte dagen Met mijn deurtje iets open.

 

Geen idee of dit wat is maar misschien zou het kunnen helpen voor de een of de ander met een ''groter'' hok.

Goedkope airco

Werkt zelfs op batterijen als je zou willen ;) B)

 

Ik weet dat airco's je lucht ijl maken maar dan zet je de luchtbevochtiger toch ietsje hoger??

 

 

 

Zelf haal ik de temp ook iets omlaag door ijsblokje in mijn luchtbevochtiger te doen.. Het water wordt dan erg koud..zo is de stoom die hier uit komt ook erg koud ( ultrasone) en haalt het de temp omlaag.

 

 

Greets,

Thommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

goedemiddag allemaal...

 

Wat een hitte he.?

Wou dat iemand zich zo druk maakte om mij lichaams warmte.

 

Bij de dames tik ik de 31 half aan, zit ook nog op 18-6 licht uren en haal me lucht van binnen.

 

WEER ALARM.....!!!!!!

Een ongeevenaarde mens en plant dodende 37 graden op vrijdag....!!!!!!!!

 

Ik krijg het er nu al benoud van,

Sucses met de warmte allemaal en hou je hoofd (hok) cool

 

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hangt van de soort af en de EC buffer die je reeds hebt opgebouwt in de aarde, als het lightmix is van plagron kan je meer bijvoeden dan met Gold label.

Ik zit met Northern Lights op een EC van 2,2 momenteel wat wel erg hoog is maar de dames trekken het nog, enkele verbrande bladpuntjes gekregen toen ik op 2,4ec zat.

 

Ik weet niet of EC en temp met elkaar in verband staan, misschien moet de EC wel iets lager met hoge temp, want er is natuurlijk ook spraken van hogere verdamping.

De voeding verdampt niet maar het water wel, dus in verhouding wordt de EC wellicht ook hoger?

 

Ik zit met mapito.

 

Greetz

Petje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou het weer ook goed in de gaten... http://www.buienradar.nl/weergrafiek.aspx

en ik zweet peentjes.... en niet alleen omdat ik beweeg maar vooral voor mn dametjes...

 

net nog even wezen kijken, gelukkig redelijk onder controle. 12:30 28.1 graden.

verder is de min 23.5 en de max 31.4

 

hopelijk is het snel gedaan met die hitte!! of iig koelere nachten! vannacht niet onder de 20 graden geweest buiten B) .

 

Ik draai ook 21:00 -9:00 en heb alleen een afzuiger (4300m3) en passieve inlaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal vandaag ( in het midden van het land 34 graden + ) wel akelig warm in de kweekruimtes zijn geworden voor diegenen zonder echte koeling.... B)

 

Hoop dat ze het allemaal overleven voor een ieder! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier is ook te erg, heb de temp nu op 34 graden en afzuiging vol lopen (verloop van tijd ma ns een grotere halen ) maar gelukkig kunne me planten er net tegen nogsteeds alles groen en recht geen kromme bladeren of wat da ook,,ma houw me hart vas als da weer zo blijft ;)

 

 

greetzz st0ny B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max. temperatuur vandaag was 33 graden met de Ruck 125 helemaal open.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...