Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

J-player

verduisteren met vuilniszakken

Recommended Posts

Beste mensen!

 

Volgens de moeder van een vriend van me die vroeger ook wiet kweekte, is het goed mogelijk om een vuilniszak over je buiten wietplant heen te trekken om hem te laten verduisteren.

Zelf denk ik dat dat geen goed idee is omdat:

 

1. Je plant snel schimmels krijgt door de stijgende luchtvochtigheid

2. je plant een gebrek aan co2 kan krijgen

3. er meer kans is op ongedierte

4. omdat er misschien toch zonlicht doorheen gaat

 

Maar nu begin ik daar toch aan te wijfelen.

Misschien dat jullie dit ooit hebben uitgeprobeerd of weten wat de gevolgen zouden kunnen zijn.

 

Greenboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de zak verwijderd zodra de zon onder is, dan moet het in theorie wel gaan, afhankelijk van het soortje en waar ze staan.

 

Heb je een soort die laat en moeilijk bloeit en vangt de plant de hele dag veel licht, dan zal zo'n zak inderdaad niet genoeg zon blokken. Heb je een makkelijke bloeier die verder weinig strooilicht vangt en die bijvoorbeeld 's avonds al in de schaduw komt, dan kan het.

 

Heel veel situatie afhankelijke actoren. Wil je het goed doen en zeker weten, dan moet je wat anders proberen.

 

Maar, ik zou zeggen: test het!

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je de plant niet gewoon binnen zetten met een vuilniszak erover? of in een donkere kamer,

dan heb je ook geen last van eventueel ongedierte en hogere luchtvochtigheid. Natuurlijk wel lastig als je plantje in de volle grond staat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben aan het denken om enkele toppen van mijn plantjes te verduisteren, om die dan al iets vroeger te kunnen oogsten want dan kan ik al eens proeven :P

Is dat mogelijk? Zo 1 top een een plant in bloei zetten en de rest fijn zijn gangetje laten gaan?

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zal niet lukken wakki, want zo werkt een plant niet.

Je kan geen plant half in bloei en half in groei hebben.

 

Zolang de volledige plant niet aan minstens 12 uur duisternis wordt onderworpen, zal er geen bloeihormoon aangemaakt worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok :P

Nu ik er bij na denk, dom vraagje eigenlijk :whistling, maar zou wel fijn zijn moest het wel kunnen (kan je lekker voorproefje nemen)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donjon ik geloof dat je een afzonderlijke tak goed kan laten bloeien terwijl de rest van de plant nog groeit. 100% zeker weten doe ik het niet....

Dus als er iemand anders is die er wat meer over kan vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik..lees..leer HIER aub.

 

Hey Don-der,

Ik weet het ook bijna zeker maar kon het "bewijs" niet vinden :P

 

Ik dacht ook ooit iets van Rosenthal of een andere guru gelezen te hebben die een grote plant in een brede tent met 2 lampen had, 1 van de lampen had hij op 12 uur gezet, de ander op 18 en een stuk folie ertussen.

De plant was getopt en had dus 2 uitlopers, 1 naar rechts en de ander naar links, deze heeft hij dus in 2 delen belicht met het idee dat je de plant na de oogst weer op 18 uur kon zetten (aan de oogst kant) en de andere kant daarna op 12 uur zetten.

 

Maar ik heb dus geen idee meer waar dat stond, is ook al een tijd terug dat ik het had gelezen.

 

Ontopic: als je plaatselijk wilt verdusteren zou ik dat doen met een rek om je planten heen en daar een groot stuk zeil overheen trekken, zo doe ik het normaal met mijn buitengrow.

Helaas heb ik er geen foto's van en dit jaar doe ik geen outdoor.

Edited by Rich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, jullie doen me nu twijfelen. :whistling

Blijkbaar wordt het bloeihormoon lokaal aangemaakt en is er geen sprake van translocatie (het hormoon blijft op dezelfde plaats in de plant).

Dus misschien was ik toch verkeerd en is het wel mogelijk.

 

Het zal in ieder geval niet makkelijk zijn om zo af te bloeien, want welke verhoudingen groei/bloei voeding geef je dan? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht van het te doen op mijn guerilla spot, met 1 plantje en 1 zijtak maar.

Qua voeding zou alles al in de grond moeten zitten (voor groei en bloei, eventueel wat bijmesten in de bloei)

 

Zal zien of ik het probeer, als ik tijd heb :whistling

@J-player: sorry dat ik je topic zo vervuil :P, maar dit heeft er tenminste nog iets mee te maken ;)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het een keer in een schuur geprobeerd, de hele schuur verduisterd en de plant 12 uur overdag naar buiten en toen weer naar binnen..

 

Een en al rot, het was een NLX van Aliën.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt een plant wel gedeeltelijk laten groeien en gedeeltelijk bloeien.

 

bijvoorbeeld 1 zij tak verduisteren met een vuilniszak [wel opletten wat voor vuilniszak je gebruikt, sommige laten licht door!]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou Bruut, ik zou het wel eens willen zien. :P

Vind het wel interessant.

Het enige wat ik tot nu toe kunnen vinden heb is dat mensen deze techniek toepassen om het geslacht te bepalen,

maar heb nog niets gevonden over het afbloeien van een tak terwijl de rest van de plant nog groeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me niet echt verstandig om een vuiniszak om je planten te doen

 

1. Zwart trekt zonlicht aan dus het plantje krijgt het heel warm.

2. Er is weinig ventilatie waardoor je rot krijgt.

3. Volgens mij komen er chemische stoffen vrij door dat materiaal.

 

Het beste wat je kunt doen is, naar mijn mening een hok bouwen van balken 5x7. achter het hok span je zw folie. bovenop het hok leg je geplastificeerd gaas dit ivb regenval. Om het hok af te sluiten gebruik je Zwarte folie voor binnen en een wit bouwzeil voor de buitenkant deze plak je tegen elkaar.

 

Dit was mijn creatie vorig jaar

dsc01042x.jpg

 

Gr Jungo B)

Edited by jungo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mijn white widow ook met een vuilniszak staan hoor ent werkt super goed

 

ik heb dan 4 stokken aan de zijkant gestoken en daar die zak overheen

heet is goed donker en hij bloeit binnen 7 dagen al kleine topjes zichtbaar dus....

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb mijn white widow ook met een vuilniszak staan hoor ent werkt super goed

 

ik heb dan 4 stokken aan de zijkant gestoken en daar die zak overheen

heet is goed donker en hij bloeit binnen 7 dagen al kleine topjes zichtbaar dus....

 

 

haha, ben je niet bang dat je toprot krijgt dan ? in week 6 of 7 ?

 

gr Jungo

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies...ik zie wel ff hoe het verloopt en dan idd de laatste weekjes mogen ze van mij best van de zon lekker genieten weer en bovendien ik zet ze dan nog steeds in de schuur alleen dan niet meer met de zak

Share this post


Link to post
Share on other sites
precies...ik zie wel ff hoe het verloopt en dan idd de laatste weekjes mogen ze van mij best van de zon lekker genieten weer en bovendien ik zet ze dan nog steeds in de schuur alleen dan niet meer met de zak

 

ok, als je met feminized zaad kweekt wel goed zorgen dat je op tijd verduisterd want ze zijn zeer stressgevoelig.

en op een herma zit je niet te wachten. heb het ook al een keer gehad.

 

Gr Jungo B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha jungo kijk ff in me topic smokies nieuwe hok....helaas gingt int hok minder maar me white widow welke met vuilniszak staat staat vollop in de bloei dus dit zit wel goed B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb net verduisterd met een vuilnis zak.. en nu heb ik allemaal bruine vlekken aan de rand van me bladeren :s. heel vaag, weet iemand waardoor dit komt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...