Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
renegade

royal dane gaat nu al in bloei

Recommended Posts

Hey growers,

 

enkele dagen geleden heb ik het geslacht van mijn royal danes kunnen bepalen.

Eerst had ik een man ontdekt rond 15juni, later heb ik ook een vrouw ontdekt rond 18juni. Nu vraag ik mij af of dit te maken heeft met stress( ze hebben een hele tijd slecht verzorgd geweest en aangevreten door slakken)

OF is royal dane gewoon zo'n vroege soort? Dit zou me zot verbazen want 21juni, langste dag van het jaar is nog niet eens voorbij. wat denken jullie?

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt oogsten september, mogen ze toch al langzaam aan wel beginnen?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een vroege soort met in ieder geval vroege bloei kwaliteiten, stress kan ervoor zorgen dat dat nog iets vervroegd is. Nog 8-10 weken te gaan echter dus dan bloei je af in de mooie tijd. Mijn planten gaan komende week ook al de schuur in om te verduisteren. Moeten in juni in bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
enkele dagen geleden heb ik het geslacht van mijn royal danes kunnen bepalen.

Dat wil toch niet zeggen dat ze bloeien?

 

Hier nog een topic van een paar weken geleden:

http://www.wietforum.nl/index.php?s=&s...st&p=730905

 

Mijn RD's staan nog steeds op hetzelfde punt ongeveer, zijn wel gigantisch gegroeid, maar geen echte progressie qua bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn powerplant toont ook bloeiverschijnselen en bij me frisian dew zag ik ook al een draadje tevoorschijn komen die nog zelfs in volle grond staat en het perfect doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

'1 draadje maakt nog geen bloei...'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het geen voorbloei?

Met bijvoorbeeld een NDB heb je ook voorbloei.

 

Kan je een fototje plaatsen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij hebben ook een aantal Royal Dane's al haartjes getoond evenals een aantal NDB's. Maar dit is gewoon voorbloei wat normaal is. Dus ik denk dat er niks aan de hand is met je plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat denken jullie?

 

Vergelijk de jouwe met de mijne...

 

Bij mij is ze al sinds een aantal dagen in bloei geschoten... Als ze tegen eind aug/begin sept klaar moet zijn zoals ze beweren is het normaal dat ze nu begint te bloeien!!

 

gallery_26079_10328_514266.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

danku allen voor de reacties.

Heb me idd vergist bij het uitspreken en het gaat om voorbloei. de royal dane man begint zijn ballen wel in kleine trossen te tonen. Het gaat dan al om bloei denk ik? Soit, ik ben tevreden dat ze zo vroeg tonen,maar hoop dat ze nog een serieuze groeispurt gaan maken want anders zullen het kleine plantjes blijven. :P

 

lion, is dat royal dane O9 op die foto? Mijn vrouwtje heeft enkel in de hoofdtop 5tal haartjes en duidelijk voorgroei. succes met je plantjes.

 

zal snel paar foto's nemen en posten. Het lijkt wel of ik een bladprobleem heb.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt Renegade... dat is de Royal Dane 09!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het royal dane vrouwtje:

gallery_13574_10389_802249.jpg

 

gallery_13574_10389_749635.jpg

 

Het rd mannetje:

gallery_13574_10389_1162099.jpg

 

gallery_13574_10389_1137463.jpg

 

gallery_13574_10389_1278643.jpg

 

4x thyphoonxdcf freebie08, het lijkt of ze met een bladprobleem zitten. De bladeren plooien beetje dubbel en ze laten hun kopje wat slap hangen.

gallery_13574_10389_1215920.jpg

 

gallery_13574_10389_2306884.jpg

 

Tot nu toe heb ik 1 vrouwtje, 1man en nog 2of3 waarsschijnlijke mannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je planten bij de lavendel staan!! Bladluis houd daar niet van!! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 'bladprobleem' is denk ik of droogte of een bepaald voedingstekort.

 

Hoe vaak, en hoeveel geef je ze water? Ze staan met 4 man/vrouw sterk, dan verbruiken ze redelijk wat water en voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk bladprobleem bedoel je?

 

Water geven in potten doe je best langs onder! Of je zet er een schotel onder of je dompelt je pot in een vat water...

Wat ik doe is eerst mn potten wegen, dan dompelen in water en terug wegen, kan je exact zien hoeveel water je gegeven hebt!

 

Met de tijd kan je zien wanneer ze water nodig hebben... gaan de bladeren wat hangen dan geef je water! Beter te weinig dan te veel! En met de juiste ph natuurlijk!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn dane is vorige week ook reeds gaan bloeien overigens. Had wat mij betreft nog een weekje mogen wachten - ze is nog wat klein B)

 

Dit is er eentje van stek!

post-5211-1278021437_thumb.jpg

post-5211-1278021474_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn zaad planten* van de kruising (Royal Dane/Heavenly Erdpurt x B3N7Erdpurt/Royal Dane) waar whazzup een stek van heeft vertonen nog geen echte bloei.

 

*

post-6678-1278025354_thumb.jpg

 

Royal Dane/Heavenly Erdpurt x B3N7Erdpurt/Royal Dane

post-6678-1278025281_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rich: Die gaan als een speer! Gelukzak!! ;)

 

Op Froebanken is die strain niet meer te krijgen he?

Ik hoop toch dat jij of iemand anders deze in stand houd... en dan hoop ik stiekem dat je me volgend jaar een paar kogeltjes kan fiksen... B)

 

Wanneer zijn ze vorig jaar beginnen bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Rich

Je mag je onkruid wel eens wegschoffelen.;)

 

@Whazzup

Dat struikje wordt groeien en bloeien en die wordt heus nog groter.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop toch dat jij of iemand anders deze in stand houd... en dan hoop ik stiekem dat je me volgend jaar een paar kogeltjes kan fiksen... ;)

 

Wanneer zijn ze vorig jaar beginnen bloeien?

Stuifmeel van dezelfde strain staat in de koelkast B)

 

16-07-2009 zag ik dat de echte bloei was begonnen bij de Royal Dane/Heavenly Erdpurt x B3N7Erdpurt/Royal Dane

 

post-6678-1278065813_thumb.jpg

 

 

@Rich

Je mag je onkruid wel eens wegschoffelen.:D

Ik ben een paar dagen geleden toevallig met Glyfosaat in de weer geweest....vandaag zag ik de vergeling beginnen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Rich: je bent vorig jaar toch al beginnen knippen eind aug.... dat was dan niet de Royal Dane/Heavenly Erdpurt x B3N7Erdpurt/Royal Dane???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou je het zegt......ik wist dat ik (vanwege omstandigheden) te vroeg oogste, maar zo veel te vroeg B)

Ik denk dat het superweer die periode er voor heeft gezorgd dat de toppen al flink waren.

 

25-08-2009

post-6678-1278102333_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmanito: Dag mag ook wel want ze staat in een hele grote kuip aarde, dacht al wel dat ik met deze niet zou hoeven slepen om te verduisteren... B)

 

Een zaadplant heeft over het algemeen langer nodig om te gaan bloeien dan een stek, de plant moet er eerst klaar voor zijn. Ik vraag met wel af wat ze triggert om te gaan bloeien want deze doen het doodleuk zo rond de langste dag van het jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat het superweer die periode er voor heeft gezorgd dat de toppen al flink waren.

 

Die waren nog veel dikker geweest als je 2-3 weken gewacht had dan!!!

 

Ik vraag met wel af wat ze triggert om te gaan bloeien want deze doen het doodleuk zo rond de langste dag van het jaar.

 

Ik begin me af te vragen of die Denen niet stiekem hebben liggen klooien/kruisen met een Ruderalis soort???? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik vraag met wel af wat ze triggert om te gaan bloeien want deze doen het doodleuk zo rond de langste dag van het jaar.

 

Het is een beetje vreemd dit jaar.Ik heb een Oaxacan mannetje die al vol klokjes aan het maken is.Een beetje vroeg voor deze soort,maar kan door de stress zijn vanwege de kleinere pot waar die nu een beetje uitgegroeid is. ;)

 

Ik ben een paar dagen geleden toevallig met Glyfosaat in de weer geweest....vandaag zag ik de vergeling beginnen

Wat is er mis met een schoffel??? Ben je Super Onkruiden aan het kweken.:D

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...