Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpe_diem

Camikaze met Carpie

Recommended Posts

Mag het hopen dat je dit alles tot een goed einde kunt brengen.

 

Je hebt t dubbel en dwars verdient. ;)

 

:) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede avond.....HUP Holland HUP.... ;)

 

ik zie dat ik wat snel moet recht zetten over die 20 in de bloei geschoten rd stekjes...

maar kom daar vanzelf....

 

@Lolo Edua:bedankt...inderdaad..een kleigrondje...een twijfelaartje.. ;)

@dark alias: bedankt maar jou spots zien er ook gelikt uit hoor :) en wat zal jijveel hebben lopen slepen met aarde en kuipen :P ..

De zaailingen staan op ong 50 cm en de stekjes op 80cm to 100cm.

JAJA...We hopen allemaal op groeizaam weer en een mooie nazomer :huh:

@KTM: dank je wel voor het kompliment...van jou komende.. heeft dat beslist een meerwaarde :huh: TJA...Kees tis zolang geleden dat ik op school zat...en op de BLO gaven ze geen latijn ;) ...dus helaas ik weet het niet :huh: ...

@bloodyFrits: tis een kleiachtig-grondje en ik twjfelde om optewarderen of niet....maar deze plek is wat laat gespot dus heb er 20 stekjes vroeg gezet...die sloegen dus aan..dat is wel te zien op de foto's...dus vandaar er wat meer bijgezet....mocht het nu toch niet willen... dan heb ik wat te doen in de winterslaap ;) ...kokos en/of zand er bij dan...want dit plekje voelt goed...maja... mijn gevoel heeft er wel vaker naast gezeten.. :wOOt

 

Even over die "hoopjes"...dat zijn uit de krachten gemaakte blowmonkey heuvels...

Die roottrainers zijn 20 cm...de wortels zitten dus echt onderhet maaiveld....maar de zaailingen waren gestrekt...dus om wat bescherming tegen de wind te geven heb ik ze met blomonkey bergjes gezet...het is dus uit nood geboren...maar hopen dat het goed gaat... :lol:

@babylonboy: bedankt :huh: ...jou topic volg ik met veel interesse..verry naaice :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bio Man: BEDANKT voor alle lof...maar ik ben hier aan het bewijzen dat iedere rookie dit kan... ;) ...als je ziet wat 1 agrarier plant in 1 seisoen, dan is dit echt peanuts ;)

Als wiet legaal zou zijn... dan zou het goedkoper zijn als sla... denk ik... :huh: :P

jah... blijf maar lekker zitten op de eerste rij en ik schenk nog een baccadi colaatje voor je in :D

en de laatste tijd ben ik wat weinig in de topics...tja...je kan niet buitenspelen en internetten teglijkertijd...ach in de winterslaap wel weer :( ...

@age quod Agis: weet jij wat KTM vroeg? :wOOt ....tja..we blijven hopen :D

@Indoflow:...dank voor de lovende woorden.. ;) ...even over die stekjes....die zijn op 2 mei buiten gezet en daar heb ik totaal 40 van gedaan...deze 20 behoren daar bij....

Dat was een bewuste actie van me gewoon omtekijken wat er gebeurt...een aantal andere op en andere plek schoten ook in de bloei... :lol: ....dus das een actie om te kijken hoever je kan gaan met die 4 soortjes...

bij een ander wf lid die ook rd stekjes had in 2009...daar lukte het wel om eind april stekjes buiten te zetten en die rds zijn toen 180 cm geworden op arme grond...

Maar deze 1e 10 dagen van mei2010...waren de koudste sinds 1982...das ook een reden denk ik dat ze in de stress geschoten zijn....any way de oorzaak is dus bekend... :D dat wilde ik even recht zetten anders gaat deze growlog niet goed... :D

Op een ander plekje zijn de test ierdbeis stekjes van 2 mei in de bloei geschoten...maja zowel Basic Sjoerd en LBH adviseerden me ze pas na 1 juni buiten te zetten...maja...om een beetje te testen doe je dat natuurlijk niet... :huh:

AHH oke had ik niet begrepen dat je 3 zaailingen in 1 plantgat deed...ik dacht 2... :D

Kheb ook een paar gaten en daar zitten nu 2 lebs ik per gat...kzal er nog 1 bij zetten...wat doe je als er 2 dames in zitten?...beide laten zitten dan? :huh:

@El Manito: kwa bemesting doe ik meerdere dingen...plekjes met npk idd...maar kheb ook Tabba outdoor....graag je mening hier over aub....te vinden op www.tabba.eu ( dat is dus een granulaatkorrel waar mee ook op zandgrond geteeld kan worden...daar heb ik een g-kweker lovend over gesproken...een dergelijke korrel gebruikt ook kasperfish in zijn topic van vorig jaar...alleen hij had er 1 voor de groei en 1 voor de bloei...deze is 1 voor groei en bloei...) en heb ook plekje met kippemest en zal wat bijvoeren in de bloei...

tja ik ben dus gewoon wat aan het testen...hier en daar...als ik echt leuke dingen vind meld ik het uiteraard... maar dat zal wel niet.....ach..niks mis met Polen :D ....maar op me spot komen ze niet......ehh :huh: ...niet met mijn toestemming dan ;) ....

@blowsterke: tja idd maar hopen he....tis guerilla....maja zoals Slappezever al zei...jaar in jaar uit is zijn tuin de beste opbrenger... :huh: en daar weet jij ook alles van.. in die mooie kruiden tuin van jou :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede morgen Carpie!

 

Grappig dat jouw planten ook in de bloei schieten.

 

We hebben een ''geluk expirimentje'' met een overwinterde Santa maria x shiva..

Deze dame is nu al zo groot dat zij bijna over de schutting heen komt.

En is al 3 weken geleden in de bloei gegaan.

Alleen revegd nu super snel haha..

 

Ze blijft maar door knallen!

Wat natuurlijk iets heel moois is, alleen ze gaat zichtbaar worden voor de mede mens.

Dat is minder ;)

 

In ieder geval, pluk er niks af.. Aangezien de plant gewoon nog reveged omdat de dagen nog te lang zijn.

Succes strijder!

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
AHH oke had ik niet begrepen dat je 3 zaailingen in 1 plantgat deed...ik dacht 2... :)

Kheb ook een paar gaten en daar zitten nu 2 lebs ik per gat...kzal er nog 1 bij zetten...wat doe je als er 2 dames in zitten?...beide laten zitten dan? ;)

 

gaten van een paar vierkante meter met drie planten erin

 

Indoflow bedoelt met een gat met drie planten denk ik zoiets: link.

Dus niet een "plantgat" met 3 plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en de laatste tijd ben ik wat weinig in de topics...tja...je kan niet buitenspelen en interneeten teglijkertijd...ach in de winterslaap wel weer ;) ...

 

Ach hoeft ook niet, iedereen komt wel naar deze topic joh ;)

Zowat alle Guerilla kwekers volgen deze denk ik ;)

BioMan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiezo, het is al in me op aan het komen om me volgend jaar ook eens aan zo'n veldje te wagen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
In ieder geval, pluk er niks af.. Aangezien de plant gewoon nog reveged omdat de dagen nog te lang zijn.

Bloeiknoppen erafhalen stimuleert de groei juist, dus als je wil dat ze doorgaan en een beetje opschieten met reveggen, pluk pluk pluk de plant. Denk alleen dat het niet veel gaat uitmaken bij veel van die deentjes, zie ze maar eens terug in de groei te krijgen, volgens mij schier onmogelijk buiten. Leuk als zaadplanten, maar stekken is toch niet zo ideaal als ik had gedacht voor die deentjes, óf je had ze wat langer moeten voorgroeien binnen. Ben er wel van overtuigd dat de meeste van de (iig royal) deentjes gewoon semi-autofloweren.

 

Het is trouwens pas een blowmonkey heuvel na pakweg 3 keer verpotten! :) Het is BOG z'n techniek, trapeffect, maar pas ik zelf niet meer toe buiten, in potten wel handig, maar dat zwaartepunt gaat wat te hoog zitten als je plantjes in de volle grond lekker groot worden, echt constant moet je ze ondersteunen aan alle kanten. Al doende leert men, lol..

Carpé Buddum ? (weet iemand het woord voor wiettop in het latijn ?)

Gewoon Carpé Cannabis man, stuk makkelijker. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpe florum cannabi ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@dark alias: bedankt maar jou spots zien er ook gelikt uit hoor ;) en wat zal jijveel hebben lopen slepen met aarde en kuipen :) ..

 

 

thanks carpe diem idd ik heb iets meer als 1,5 kuub aan grond versleept door de bergen ;)

je moet er wat voor over hebben als je wat wilt kweken

maar succes met de total warfare dat gaat helemaal goedkomen volgens mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

piep carpie ;)

 

wat een akker seg

ik ben niet zo een outdoor man maar lees je wel gaag.

Ook vind ik de ode van bioman niets overdreven, respect superkwekert

 

tets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carpie ben beneiuwd hoe ze er bij staan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

high carpie,

je hebt gelijk hoor..vorig jaar begon ik met twee planten per gat,maar ik hield toen teveel lege gaten over.mannen,vreterij en het weer kunnen je een hoop planten kosten.vandaar nu es kijken of dat met drie planten per gat anders is..ik kan nu ook veel makkelijker dode planten weer aanvullen met nieuwe want ik heb er ruim voldoende over in wat tuintjes...vorig jaar was dat niet het geval.

een vrouwtje per gat is voldoende maar als er drie blijven staan,dan buig ik de planten zo wijd mogelijk naar buiten om ze zoveel mogelijk massa aan te kunnen laten maken...zogenaamde kilo gaten...

die deense stekjes zou je es in begin augustus naar buiten moeten gooien inplaats van zo vroeg int voorjaar.

maatje van me is er nu mee bezig.de mama's groeien nu erg hard,hij maakt de stek pas tweede week van juli en na het wortelen zet hij ze nog twee weken onder 18 uur kunstlicht voordat ie ze wegzet.zo heeft ie een redelijk formaat stek buiten die hard zal reageren op het dan aanwezige daglicht.ik ben hier benieuwd naar maar...ook al lukt het zo wel,ik waag me er niet aan!

 

grtzzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Carpie.

 

Gaat lekker daar. Hoop dat je geen vriend/vriendin (relatie) hebt, want daar heb je geen tijd voor met zulke hobby's ;) .

Je bent niet de enigste die ook vroegbloeiers erbij heeft. Die 9 "overwinter-dames" zijn ook weer terug de groei in, en doen het lekker. Ze maakten zelfs al gewone bladeren aan wat geen eens op een wietblad lijkt. Ze knallen van de hars, dus dat is goed. :)

 

Veel succes met je megaspots. Ik duim voor jou dat alles goed gaat tot het einde ;)

 

Groeten, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar ik ben hier aan het bewijzen dat iedere rookie dit kan...

 

En hoe!

 

Geweldige spot's,goed voorbereid,en dat met de kennis van het forum,petje af hoor :)

 

Ik duim voor je en ga dr weer voor zitten.

 

;)

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jeroenproot: tja kan je doen :D ...het is net de staatsloterij...alleen creeer je je eigen Jackpot :lol: ...

minder is :huh: ... dat de jackpot niet vaak valt ;) ....

@blowmonkey: bedankt voor de input...idd daar ga ik ook vanuit dat de denen niet terug in de bloei gaan...ach twas en probeersel en met de koude 1e 10 dagen van mei en het licht regime en de weinig zon....had het wel raar geweest dat het goed zou gaan...en 40 lijkt veel maar ik had zat vervanging :( .

 

bedankt...over de blowmonkeyheuvel uitleg...heb je een linkje van een topic daar over :huh: ?...kheb het blijkbaar verkeerd in me opgenomen.

 

@ keesthe mad:...niet zo'n lange naam aub...jij kort je eigen naam toch ook in :huh: ...KTM

@dark alias: jaja..we gaan maar hopen op een mooie afloop. :D

@dentette: bedankt neem lekker een luie stoel en je zit op de 1e rij :D

@irizumi1: ja ik ook... maar kom er niet vaak en als ik er ben dan zolang mogelijk :D

@Indoflow: wawww :wOOt ...kilogaten...mooie kreet...3 dames... 1 kilo droog ...woww :D geef jij ze doping :huh: ? maar ik ga ook 3 lebjes in een gat zetten...daar heb ik nog een paar foto's van...die komen zo...

kben benieuw naar je maatje zijn experiment :) ...ze schieten meteen in de bloei dan...en groot zullen ze niet worden denk ik ...maar ben zeer benieuwd jah... ;)

@green-lady:...ik ben getrouwd en Miss Carpie is gelukkig ;) ...pfffff... als ze dit leest...kom ik niet meer op wf...denk ik... :P nee hoor dit is makkelijker als binnenkweken toch :D ..je hoeft geen hps lampjes in te draaien en heb geen tijdklok nodig en je hoeft geen voeding vaten aan te maken...kort om...tis relax

mooie reveggers heb je dan...kheb ook nog ergens 3 afgekeurde df moeders staan die 31 maart op guerilla gezet zijn...kzal er eens naar toegaan en een fotomaken...kben zelf ook wel benieuwd :huh:

 

@PH Donner: bedankt man ... mooie woorden van een oude rot in het vak ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotos van zondag 13/6.

De akker wordt belegerd door:

 

gallery_22583_9897_1890352.jpg

 

 

gallery_22583_9897_1414059.jpg

 

ook al zou ik willen spuiten oid...ik kan er toch niet bij :P ...de meeste zijn ver boven mijn bereik in de wilgenbomen....maar hopen dat de natuur zelf het oplost.... ;)

 

 

de gaten die kilogaten moeten worden :)

op de achtergrond de akker...

gallery_22583_9897_1008332.jpg

 

gallery_22583_9897_2403831.jpg

 

 

gallery_22583_9897_1413201.jpg

 

 

gallery_22583_9897_1073287.jpg

 

 

 

 

nieuwe strijders aangekomen op plaats delict ;)

 

de troepen verplaatsing was geen feest... :wOOt ...ik kan geen nadere info geven...koste veel tijd en energie dus... :lol:

gallery_22583_9897_2056838.jpg

 

groeten en tot de volgende update...wanneer weet ik niet ;) ...ik doe me best ;)

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey carpie ziet er

erg leuk uit helemaal

de hoeveelheid plantjes die je er hebt staan :)

dat word een leuk veld mag ik hopen ik duim voor je ;)

en blijf je volgen

Gr juicyweedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wordt een vrolijk en vol akkertje met vlinders! Lekker veel ruimte heb je daar zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Go carpie!

 

Wij gaan er dit weekend ook nog een stuk of wat wegbrengen...

Zaadjes voor de zaadkweek gaan vandaag de grond in

Druk , druk , druk ...

Maar dat ken jij ook wel ;)

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt...over de blowmonkeyheuvel uitleg...heb je een linkje van een topic daar over :) ?...kheb het blijkbaar verkeerd in me opgenomen.

Zou je ff moeten zoeken op icmag ofzo, naar "BushyOlderGrower", stond vroeger op OG een gigantisch topic, daar had ik het vandaan. Het hele idee is eigenlijk gewoon dat je plant meer wortelruimte krijgt, maar voornamelijk voor kuipen, omdat daar de ruimte toch altijd een limiterende factor is, in de volle grond heb je daar minder last van. Hoe vaker je verpot, hoe hoger je het "trappetje" kan maken, bijkomende voordelen zijn dan ook dat je minder of bijna niet hoeft bij te voeden gedurende een hele kweek; steeds verpotten zorgt er natuurlijk steeds voor dat er nieuwe grond beschikbaar is, én je hebt minder zouten die je grond weer in spoelen mocht je van bovenaf water geven (door dat trappetje), lekker langs het randje gieten.

en 40 lijkt veel maar ik had zat vervanging ;) .

;)

 

Ik ben de tel al kwijt, maar heb nog geen 1/3e buiten staan van wat jij hebt.. -40 is nog steeds..? 960? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Carpe

 

Weer een mooi veldje er bij hahahaha

Jij gaat lekker he

Kweek ze man

 

Groeten knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Juicyweedy:bedankt :( ik doe me best..sorry kweet niet hoeveel..kijk maar op de foto's..maar er vallen er af en worden vervangen af en toe... :lol:

@lolo edua: tja kwas er vandaag nog...die beesten zijn dr nog steeds....ik denk wel een paar honderd duizend...ze vreten een boom helemaal kaal...als ze zich op de grond laten vallen zijn ze zo bij de plantjes ;) ...laten ze maar gauw gaan verpoppen...vlinders geen probleem... :D

@jeroenproot: ja weer eentje dr bij :huh: ...maar het is direct bij de grote akker..dus tis geen risiko spreiding..ik wilde het gewoon proberen met gaten ook...kilogaten ;) mooie kreet van Indoflow :D ...ja pm gehad en je hebt er 1 terug :huh:

@guesswho?: jaja druk :) ...leuke tijd is dit...ach het houd je van de straat... :wOOt succes en good luck... ;) met de buiten-undercover bezigheden :D

@blowmonkey:bedankt voor de heuvel uitleg ;) ...tja tellen...ik ben de tel al jaren kwijt... :D ik ken 1 Scheveninger en die telt ...ien...twai...veul :P ...

maar het zijn er zeker meer als 50...tenminste...dat denk ik wel :huh: ....

@knutsel: bedankt...geen nieuw veld want het zit vast aan de grote akker van bericht 1...maar een andere benadering/kweekstijl...dat wilde ik ook gewoon eens doen... :huh: ....hihi...kilo gaten...gaat me echt niet lukken :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...