Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

carpe_diem

Camikaze met Carpie

Recommended Posts

@limbic: dg is zeker goed te stekken en ze hebben geen bloei verschijnselen. Deze zijn gestek 3 weken voor de plantdatum. Ze zijn overgepot in de bekertje toen ze 14 dagen waren en dus een weekje buiten onder de bomen gestaan om te wennen aan buiten.

de moederszijn gesext ala Dame blanche (R.I.P.)

http://www.wietforum.nl/index.php?act=Sear...ult_type=topics

ik maak meteen even van de gelegenheid gebruik om iedereen te adviseren alle topics van Jan Veen te lezen....hoe meer ik van hem las hoe meer respect ik voor hem kreeg en heb :) ...een combintie van een oude guerilla vos, een leergierig mens en en zuinige Grunninger...man... wat zou ik graag bij hem op de thee geweest zijn... :) ...en even over zijn akkertje lopen met 800 plantjes :P elk jaar... :D ....wie wil er nou niet zo'n vader of opa? :P

sjemig :) ... wat een info bronnen hebben we hier op wf... :) .

1eklaswietjunk: ja ik hoop het ook... ;) ...maar ik ga uit van niks...tis guerilla.. :P

@growdude: bedankt :) ..ik doe me best.. :)

@knutsel: bedankt..mijn spots zijn niet zo goed hoor...een paar afgelegen en de rest eigenlijk gewoon hondsbrutaal.....een spot waar ik het meest van verwachtte..is geanuleerd voor ik er wat gedaan heb....ik hou het erop dat je gewoon geluk moet hebben....of een gecalculeerd risiko..

Tja... net als jou guerilla is operatie Camikaze goed voorbereid...maja... of dat een garantie is voor succes :) ?

idd goed dat je het zegt...die bereklauwen zijn levensgevaarlijk en sap kan je blind maken en op je huid open wonden veroorzaken...elke guerilla moet dit maar even googlen...die nasty pics zijn zo te vinden met google....ook niet aanraken die sooi... :D

ik ga dr niet heen zonder speciale wd kleding en veiligheids bril....eerst was ik van plan daar een zaden kweekte doen...maja ik kon er net te veel kwijt...er zijn nog een paar extra in de planning daar..

@slappezever: jah man...ik doe me best...net als jij haal ik er uit wat dr inzit...althans... ik doe een poging tot.... :) ....over eventueel oogsten en verwerken zit ik niet in...ook dat is onderdeel geweest van de voorbereiding :P .....

ach...die 4 planten knip ik wel met de hand :) en de fluf die een ripper laat staan voor mij laat ik verrotten... :)

ik zet gewoon 10 zoveel als ik oogsten wil...guerilla is a numbers game...ik ga uit van zware verliezen...ben happy met 10% maar ga uit van nop...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetdtech: dankjewel...i hope so too...

@groengoud: khad je graag the grand tour over de akker gegeven...maja...via wf volgen is ook wel wat denk ik...mooi topic was dat.. van die Nieuwe Dame Blanche. :)

@irizumi1: tja...ik ook niet....google is your best friend...nah...kheb mijn actieradius aangepast... :P ...ik zit bij jou in de achtertuin :) ....tja op de akker mogen ze echt groot worden...no problem...

De elite troepen zijn daar aangerukt :) jij ook succes en nog bedankt voor het mooie topic over moeders maken en stekken enzo...je ben dus mede schuldig aan dit kweekie :)

@indoflow: :P nou ga je me gek maken.. zeker :) ?....nog effe en ik loop naast me schoenen :P .....ik ben gewoon een rookie die wat probeert hoor...niet meer en niet minder :) ...

enne...voor het geval dat ik het druk ga krijgen...dan heb jij zo opzeker geen tijd om me te komen helpen.... :D ...want jou kogels zijn bijna allemaal verschoten :) ...dat zijn mijn commando's :)

sjemig :D ... waar een gewichtje raden van een monster Henkes Lolland toe kan leiden....

@highlife: kben vast niet de enige met een monster kweekje... :D ...Dame Blanche kon er heel veel die 2000+ per jaar "deden"....Tja dan kom ik pas kijken... :) met die paar.....

@El Manito: van half april tot 2 weken voor planten...toen ik ze weghaalde was het erg droog geweest en was de aarde er onder erg vochig en barstte van de regenwormen...goed teken toch :D ?

@Da Dende: bedankt :) ik doe me best om jullie te amuseren deze zomer...as long as it lasts...

@nederwierie: idd...eigen stekken maken zijn de kosten niet...en tis nog leuk en leerzaam ook :D

maja.. direct zaad zaaien in de grond daar is ook veel voor te zeggen...ben daarom zeer benieuwd naar de ervaringen daar mee....ik durfde het niet aan... ;) ...en met eigen stekken neem je meer risiko mbt de betrouwbaarheid van de spot...en zijn vaak beter geworteld en slaan beter aan als stekjes van derden....en voelt meer eigen denk ik... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja verslagen als deze motiveren je echt. :) Volgend jaar ook maar wat velden aanleggen haha.

 

 

jah man...als ik 1 iemand motiveer dan is dit topic voor mij algeslaagd :) ...kwas niet van plan een topic bij te gaan houden.....khad graag die groene dame haar ding laten doen :P ...maja iemand moet het dan maar overnemen he.....volgend jaar jij? :D

 

@cannabusiness: ja spijtig van je zaden :) ..hoe kwam dat :) ?...en dat haal je niet meer in denk ik... :) good luck met de volgende strijders.. :)

@Monti: bedankt...waw :) ... wat voor ervaring met die bereklauw :) ? ....dat wil ik eigelijk niet weten...ik heb die nasty pics gezien via google :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je word een groot voorbeeld voor Guerilla kwekers hoe te werk te gaan. :)

 

Die bereklauw spot is heel ingenieus, er staat nog wel bereklauw om heen neem ik aan? Iedereen beschermt zich tegen teken, zwijnen e.d. en jij beschermt je tegen brandwonden en andere rare huid'ziektes'. :)

ik volg elke stap die je zet, (online dan, jammergenoeg niet in het echt :) )

 

 

:) ...ja.... of ik wordt het lachertje van 2010... :) ...

 

ja die bereklauw is leuk...zolang ik er zelf ook kan komen...voordeel met stekjes is dat je op een anderplekje er ook een paar zet en dan weet je hoever ze ongeveer zijn... :)

oke dan...stay seated and enyoy the ride......i know i am... :)

toch best veel werk... een topic bijhouden... :) ...je kan beter met je handen in de aarde wroeten :)

i wil keep you posted... :P

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is leuk, lekker middelgroot. :)

dat vindt devlaming altijd leuk

devlaming zit ook aan zoiets te denken.

zeker vermits ik mij kweekhol kwijt ben. :)

ik ga deze zomer een aantal "spots"

in de gaten houden voor volgende jaar.

good luck carpe diem.

het zuiden volgt je.

devlaming :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ALÓHA,

 

Jezus wat een velden heb jij daar staan zeg! :)

Doet me denken aan die filmpjes op youtube (weetje wel in Jamaica) daar hebben ze ook altijd van die grote ganja velden :) Leuk man, veel succes gewenst en zet hem op! :P

 

Mahalo,

 

O

S

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Carpe_Diem

Periode is eigenlijk een beetje tekort om de Bereklauw weg te krijgen.Ik hoop voor je dat de planten sneller groeien dan de Bereklauw. :P

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit Carpe_Diem ik pak me stoeltje erbij succes deze ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey carpie

lang niet gesproken

mooie plantjes die je daar hebt

en vette soortjes :P

Ga je zeker volgen

succes ennuh check me plantjes ff :)

laterss :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 woord zegt meer dan duizend woorden...... Geweldig :) .....

Ik wens je veel succes met deze kweek en ga het topic volgen.

Hoop ook dat je de rot (hopelijk niet natuurlijk) onder controlle hebt aan het einde van dit seizoen.

Het gaat als het goed is ook een mooie zomer worden dus denk dat ze straks gaan groeien als kool :P.

 

Nogmaals succes

 

 

Grtz

Mister R

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ey mister R! lange tijd geen zie en hoor! Ga jij ooit nog eens wat proberen of heb je je guerilla pak aan de wilgen gehangen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt het er maar druk mee, carpie. En dan ook nog IEDEREEN een reactie

terug geven. Echt tof hoor!! :)

Heb je ook nog tijd voor een fotootje tussendoor??!? Kan er haast niet op wachten! :P

 

Brutaal wegzetten op allerlij spots, petje af hoor. Zelf is mijn guerilla op 8m afstand van visplekken. :)

En dat is vorig jaar gewoon gelukt,.....10 vd 10 panten geoogst.

Volgend jaar ga ik ook maar eens proberen te stekken met een mooi buiten soortje, zien is volgen.

Succes ermee verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

MR RRRRR!!!!

still alive and kickin"?gaat ie lekker met je man?we horen en zien helaas helemaal nix meer van je,maar ik begrijp je redenen hoor :)

damned carpie,wat een bult werk hebbie je op de hals gehaald man!!

ik hoop maar dat je je niet verslikt....zo wel...dan kom ik eigenhandig helpen om al dat fijne spul te oogsten!!vette respect voor je aanpak,ik weet als geen ander hoe het is om al dit voor te bereiden en waar te maken..

veel succes man,

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@devlaming: ja... :( nogmaals mijn deelneming over het verlies van je kweekhol...je weet.. ik ben groot fan van je kweekjes ;) en het hele ritueel van zaad tot moeders en selectie tot de eigen stekjes..en dan de beste moeders er uit halen etc...ik weet dat je een die-hard bent...en die komen altijd weer terug...Ik begrijp dat je nu in de buiten kweek wil...goed plan......als er maar iets is waar ik je mee kan helpen...let me know oke?

@orientalsmoking: jah man...ik kon kiezen of op vakantie naar Jamaica of een kweekje doen...tja je weet wat het geworden is....Little Kingston aan de Rijn :D

@El Manito: ..tja ...wat ik begrijp uit google is dat de bereklauw een overwoekeraar is en die wint het van iedere plant....dus dat zal veel schoffelen worden....ik begreep ook wat je niet teveel de grond moet gaan los maken want dan ontkiemen ze nog sneller...als ik de grond daar zie....zit tie barstens vol met die grote zaden...en binnen 3 jaar krijg je ze niet weg van een plek...schapen vinden ze lekker.

@dark alias: welkom Noorse brown-dirt warrior!!...jou topic belooft wat!!

@juicyweedy: bedankt...ben al bij je wezen aanbuurten...heb nog geen post gedaan...maar ik hou je in de gaten!!!

@ mister R......WAAW dat vind ik SUPERRRRRRRRRR dat je langskomt :P ...dat geeft me weer een boost energie dat wil je niet weten...jah zeker die rot daar gaat het om....het is een verhaal van begin tot eind....en jij was net voor de Deense invasie...maar jij hebt me laten dromen.... :)

El Andy zei het al....de fameuze woorden van...weet ik even niet meer...

 

"To accomplish great things we must first dream, then visualize, then plan... believe... act!"

 

Tja en dan ga je nog meer lezen en en nog meer :wOOt

ik heb gisteravond laat je post gelezen maar me hele dag was goed vandaag..ehh :huh: ...extra goed...wat mijn glas is bijna altijd half vol :D

SUCCES met alles wat je aan het doen bent ;) ...als er wat is waar ik mee kan helpen :huh: ...let me know oke? :D

@slappezever:...ja... :D nu hoef ik het niet meer te vragen..

@Limbic: tja ik probeer iedereen te antwoorden...das wel zo netjes denk ik :huh: ..tja voorzover gaat het stekken goed...al heb ik een paar die in de bloei schieten...dit jaar zit denk ik niet echt mee met de zon en temperatuur...maar veruit de meeste gaan goed...

ik denk dat iedereen gestrekte planten heeft die buiten ontkiemd zijn... :huh:

@Indoflow: bedankt voor alle lof ;) ...tja aan inzet ontbreekt het niet...maar ik denk toch echt dat de kans veel groter is dat ik jou kan gaan helpen...als je dat zou willen... :lol:

zo goed zijn de spots niet...maja... niet geschoten is altijd mis... :D ..dus ik schiet me rot ;)

tja... das mijn conclusie en strategie......guerilla is a numbers game...kheb wel eens pb contact met een Canadees en die is nog nooit geript in 15 jaar...tis zo groot daar.. rippers en politie.. no prob....maja.. hij heeft weer andere problemen....maar idd in deze hobby krijg je niks voor niks...

 

Its Hard to be a Guerilla... :huh: ................but so much fun !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Carpie,

 

Dat is een droomveldje! Een pelgrimplek bijna :)

 

Geniet er van! Ik kwijl rustig mee ;)

 

Ash

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedank ASH....nu droom ik graag op meerdere plekjes :huh:

 

dus daarom: De Royal Dane stekke plek:

Er stonden er al een paar weken een 20 tal( Kheb er voor de foto lege bekertjes bij gelegt)...2 trees er bij :huh: ...kan nog meer bij... ;) ( ...verkeerd geteld zeker :) ...note to myself: your a dummy.... :huh: )

gallery_22583_10288_1297717.jpg

 

 

gallery_22583_10288_2756494.jpg

 

 

nu een paar foto's van die 20 die er al waren...daar wordt ik niet vrolijk van :P ;) ...daar zit mij te veel bloei in....of zie ik dat verkeerd :wOOt ?

gallery_22583_10288_711911.jpg

 

 

 

 

 

gallery_22583_10288_3031034.jpg

 

 

gallery_22583_10288_1740036.jpg

 

 

gallery_22583_10288_1501911.jpg

 

 

bekertjes foto's...altijd leuk toch? :(

 

 

gallery_22583_10288_172041.jpg

 

 

gallery_22583_10288_1462568.jpg

 

 

gallery_22583_10288_2988629.jpg

 

 

gallery_22583_10288_2249017.jpg

nog rondom het veld slakkekorrels (weer gemengt met wat npk tegen de slak en voor meer dicht groei) gelegt...niet op het veld dus.....ik denk dat je anders door de lokstof de slakken dan nar je planten toe brengt...vandaar dat ik strooi rond om het poot veld...met een "niemands" land van een paar meter...

 

heb innig afscheid genomen van de dames...en verdween in het bos....

 

op de akker is alles wel, geen 2 voetige monsters of hertjes voetstapjes gezien....enkele uitvallers...door slak...vooral de df was de dupe met 3 kills ( maakt niet uit :huh: ...twaren zeker mannen ;) )...maar die stonden aan de buiten kant...meteen een tegen offensief ingezet met npk en slakkekorrels...de temperaturen gaan nu echt goed door de 20 graden dus we krijgen nu echt een slakke-explosie denk ik... :lol:

 

 

Kheb een aantal uren besteed om rondom de akker een verkenning uit te voeren...geen sporen gevonden....heb wel als een amateur mijn sporen achter gelaten...dus wie ze gevolgt heeft of gaat volgen...komt niet op de akker ;)

groeten

Carpie

 

ps: next update unknown.. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo aardig akkertje heb je daar Carpe ;)

ik ben er jaloers op

op hoeveel meter staan je planten uit mekaar

hoop dat de zon goden je goed by staan

 

het beste toegewenst uit noorwegen

groeten dark alias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heel netjes Carpé...

 

Pluk die toppen zou ik zeggen...

 

Carpé Buddum ? (weet iemand het woord voor wiettop in het latijn ?) ;)

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Carpe,

ook dit veldje ziet er goed uit :) . vraag me af of je wat met de aarde hebt gedaan?

 

En dat over die bloei, je hebt ze zeker ook binnen opgegroeid, de eerste lichting buiten planten allemaal binnen voor gegroeid, en de helft staat al half om half te bloeien ;) Daarom al me planten voor Guerilla vanaf het begin buiten op laten groeien. is denk ik gewoon door lichtstress.

 

Verder heeft je topic (eerste spot met al die hoopjes) me op het idee gebracht om zelf op mijn spot een paar hoger gelegen bedden aan te leggen. aangezien de grond 2 spades diep kei en keihard is.

Ik wens je (nogmaals) veel succes, vind het fijn om ff na het blowen dit soort topics te bekijken, wat me dan weer op ideeën brengt. Thnx,

Laater, nu Oranje toezuipen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAUW ! Carpie man ziet er echt FANTASTISCH uit man !

Eigenlijk zou iemand eens een ode aan Carpie moeten maken...

Hij staat altijd klaar om iemand te helpen ! ;)

Hij geeft op bijna ieder Guerilla verslag zeer nuttige tips, eigenlijk wel bij het 'hele' Outdoorgebeuren...

Levert een :) ;) bijdrage aan dit forum (met van deze prachtige verslagen onderhandere...)

Staat altijd klaar voor wat humor :huh:

'T is ook nog eens een optimist tot in zijn kist :huh: :huh:

 

wat mijn glas is bijna altijd half vol :(
enkele uitvallers...door slak...vooral de df was de dupe met 3 kills ( maakt niet uit :huh: ...twaren zeker mannen :huh: )

 

En het is een held in het kweken van onze geliefde plant !! :P

 

 

Echt waar hoor Carpie, jij bent een grote fan van DameBlanche (R.I.P.) en jouw grote guerilla inspirator is Mister R,

awel Carpie jij bent ze voor mij alletwee !!

 

Ik ben nog niet zo lang actief op dit forum maar Carpie ik bewonder echt wat jij hier doet !

 

één woord voor dit alles... RESPECT !

 

verder vind ik het jammer van de stekken die in de bloei geslagen zijn maarja ;)

 

Ik wens jou (en alle andere Outdoorfanaten) een prachtige zomer toe om dit hele project succesvol af te ronden

 

Ik zit op de voorste rij ;)

M.V.G.

BioMan :wOOt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal eens met Bioman. Weer een mooi veldje. Respect. Hoop dat deze tot een mooi einde komen.

 

Het allerbeste gewenst,

 

A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....carpe diem.....de tering wat een akker!

jammer van die te vroege bloei..dit is dus de reden waarom ik niet met stekken wil en kan werken.

slakken komen niet graag op open plekken..ik denk dat je daar zeker de komende week vanwege de droog weer verwachting geen slakken gaat vinden.

bij mij is het anders.de werkwijze is hetzelfde als vorig jaar.gaten van een paar vierkante meter met drie planten erin..elk gat is nog steeds vol bezet maar ik smijt me helemaal gek met korrels om de slakken eruit te houden.de cups zijn nu opengesneden,de plant is er al dik uit gegroeit.cups heb ik ingesmeerd met superzoute uierzalf gemengd met slakkenkorrelpoeder..sindsdien is alles waterdicht.

plekken waar ik nog moet planten zijn al wel zo goed als slakkenvrij...daar heb ik nu al zes keer een paar honderdvierkante meter volgesstrooit met korrels en ik zie ze nu nergens meer..daar komen mijn lebjes en liblebjes te staan ;)

veel geluk,succes en plezier met de rest van het verhaal man.

 

grtzzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je bent aardig bezig met je guerilla programma, maar buiten de NPK die je geeft is het ook wel handig om ze wat melasse te geven activeert het bodemleven ook nog eens een keer, waar je planten veel baat bij zullen hebben + de kalium voor stevige stengels.Ik hoop niet dat je Polen moet inschakelen om de oogst binnen te halen.:)

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...