Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Torsti

De ontwikkeling van de Lumatek T5

Recommended Posts

@smokey,

bedankt! ;)

 

@Weetje,

nu is mijn vermoeden ook bevestigt,

maar de ontwikkeling gaat door.

 

@Doc,

De evsa is nog heel en komt terug.

Ik ben nu bezig met een verlichting volgens de wensen van de

medeforumers.

En deze keer gaat het licht branden! :verrygood

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook overstappen naar tl net als dat ik eigenlijk ook van plan was mijn eerste kweek :D dus ik zit met veel plezier mee te lezen :P binnekort mooi tentje dus kan een hoop lampen kwijt ;) ga zo door Torsti :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Concept-lamp is aan het branden:

Gewicht: 2.400 gram

Wattage: 96 watt

Mate: 28 x 56 x 6 cm

Extra's:

2,5 amp 12 Volt voor de PC-Vents( in principe 10 vents!),

2 x 48 watt te schakelen en koppelbaar

gallery_5351_10068_1044068.jpg

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Torsten

 

Mooi concept heb je daar liggen man :lol::

Hoeveel materiaal kosten ben je nu ongeveer kwijt voor dit moois?

Ben benieuwd of dit straks in productie komt, misschien dat Smokey ook over gaat op T5 in zijn toekomstige kastje ;)

Heb je ook wat aan de zijkanten gemonteerd om zo het frame aan een ander frame vast te kunnen koppelen?

Gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's alive!!

nice Torsten,

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde laatst iets fluisteren over het testten van deze T5?

 

Heb nog wel een heel mooi plekkie ervoor gezien de uiteindelijke afmetingen, had dit niet verwacht zo compact (en anders maar eens met de maker om de tafel binnenkort voor zo'n armatuurtje;))

 

Denk dat dit tov 2x55W PLL veel meer gaat doen gezien de warmte ontwikkeling vd PLL lampies tov de T5 en ook qua spreiding omdat je nu minder last zult hebben van een parabool die je met PLL + schildreflector al snel hebt en ook nog eens qua kleur vd buizen kun je nu meer kanten op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smokey,

de prijs van deze installatie is ontzettend hoog,

ik heb alle onderdelen in enkele stukken als privé-persoon moeten kopen.

Bij voorbeeld: een verbindingsstuk voor de profielen kost 2,90€, ik heb hiervan 4 stuks nodig = 11,60€.

Koop ik hiervan 100 stuks kosten deze 52€.

Dus de prijzen moeten opnieuw gecalculeerd worden.

Ik ben tot nu toe circa €500 kwijt voor deze twee prototypen.

 

De zijkanten blijven schoon! Deze lampen worden via de bovenkant gekoppeld, dit in verband met de ruimte

van de kweek-tenten. Een DR 60 heeft tussen de buizen een ruimte van 57 x 57 cm als ik koppelingsplaten an de

zijkant monteer, kom ik misschien met deze mate in conflict.

In ieder geval kan men het uitbreidingsmoduul met een verkorte snoer an het basis-moduul aansluiten.

 

@Weetje,

:D

 

@Lostchild,

er moet nog een hoop gebeuren voordat deze lampen geproduceerd gaan worden.

Als ik een lamp voor mij bouw, hoef ik met geen regels / normen rekening te houden.

Als deze lampen ooit! op de markt zouden komen, moeten deze volgens de normen en richtlijnen gekeurd worden.

Dit vanwege de veiligheid van de gebruikers en aansprakelijkheid van de fabrikant!

Als ik mijn lamp aanraak een krullen op mijn hoofd krijg heb ik een probleem,

maar als jullie zoiets gebeurt? ;)

 

Met de reflectoren moet ik afwachten wat Gavita kan betekenen.

Ik verwacht van dit bedrijf in ieder geval een reflector

welke optimaal op onze wensen aangepast is.

 

Als wij hiermee van start gaan, moet duidelijk zijn, dat het een Nederlands kwaliteits-product gaat worden

en geen China-kopie!

Ik denk, dat ik met het kweken onder de T5-buizen en het maken van verlichtingen een "naam" gemakt / verworven heb,

deze ga ik niet onder een product zetten, war ik niet 100% achter sta. :lol:

 

Het is nog een lange weg te gaan!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Torsten,

 

licht in de duisternis, :lol:

 

als er met Gavita gesproken wordt kunnen ze misschien met de reflector ook een frame mee-ontwikkelen wat een deel van de reflector is. dan bespaar je op veel zaken. kosten. gewicht enz,

 

ik verwacht dat ze een reflector uit 1 stuk maken en met wat extra zetwerk kan er in mijn beleving best wat montagestrippen voor de VSA's komen.

 

op naar de verdere ontwikkeling.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Dj,

een reflector uit een stuk zorgt voor temperatuur-problemen.

Als je een Dr 60 neemt en twee van deze armaturen ophangt, heb je maar 1,5 cm rondom ruimte

om de warme lucht weg te zuigen, dat gaat niet lukken.

Het moet een open frame blijven, met de veiligheid voor de gebruiker.

Ik denk hier an IP 1 (Gaten kleiner als 12mm), hufterproef!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk, dat ik met het kweken onder de T5-buizen en het maken van verlichtingen een "naam" gemakt / verworven heb,

 

Klik

 

Whatch out for the chinese people :lol:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Schenkie,

bedoel je deze?

"Bescheiden — ingetogen — zedig. Wiens gedrag zich door betamelijkheid en terughouding kenmerkt. Ingetogen is hij, die zijne driften weet te beheerschen, zich voor buitensporigheden hoedt en kalm en rustig leeft; eens ingetogen levenswijze; bescheiden is hij, die geen hooge gedachten van zich zelf koestert, naar lof noch eer streeft, met een eenvoudig onthaal tevreden is, geen buitensporige winsten najaagt. Bescheiden nadert dus sterk tot de beteekenis van nederig. Volgens mijn bescheiden meening zegt men, wanneer men zijne eigene opvatting meedeelt, maar die gaarne wil laten varen voor eene betere. Zedig ziet eigenlijk alleen op het uiterlijk betoon van bescheidenheid, ingetogenheid en nederigheid; het drukt dus een ander begrip uit dan zedelijk, hetwelk het bezit Van zedelijke beginselen aanduidt. Zedig voor zich zien."

 

Ik bedoelde, als men mij vraagt, om iets te ontwikkelen wat misschien op de markt zou kunnen komen,

dan zou het ontwikkelde product zo eruitzien, dat ik ermee kweken kan en ook wil.

Iets, waarvan ik overtuigd ben, iets, waar ik achter sta!

Als het uiteindelijke product dan anders eruitziet, prima!

Maar dat is dan niet meer van mij. :lol:

Ik ben geen TL-Goeroe of Micro/Fluo-Koning. Deze predicaten heb ik al eerder teruggewezen.

Ik ben net als alle anderen op zoek naar de kweek-methode/verlichting, welke bij mij past.

Jij bent voor mij geen Mapito-God/Goeroe, maar iemand, welke zijn eigen weg gevonden heeft!

En ik bewonder jouw kwekjes toch!

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Smokey,

de prijs van deze installatie is ontzettend hoog,

ik heb alle onderdelen in enkele stukken als privé-persoon moeten kopen.

Bij voorbeeld: een verbindingsstuk voor de profielen kost 2,90€, ik heb hiervan 4 stuks nodig = 11,60€.

Koop ik hiervan 100 stuks kosten deze 52€.

Dus de prijzen moeten opnieuw gecalculeerd worden.

Ik ben tot nu toe circa €500 kwijt voor deze twee prototypes.

Das nog best prijzig, maar dat heb je altijd met prototypes....

Mocht 't in productie gaan zullen de productie-kosten een stuk lager zijn maar denk wel dat de aanschafprijs rond jou genoemde prijs zijn. ;)

Ben benieuwd en wacht nog steeds af met smart.

 

Als wij hiermee van start gaan, moet duidelijk zijn, dat het een Nederlands kwaliteits-product gaat worden

en geen China-kopie!

Goed gesproken man!

No china crap, just dutch quality :lol:

 

 

Ga zo door Torsti, gr B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsten,

 

ik weet niet wat voor een productiemiddelen Gavita heeft maar ook met een reflector in 1 stuk kan men met BV een plasmasnijder uit 1 plaat ruimtes wegsnijden en daarna pas te vouwen, een deels open reflector krijgen.

 

dan kan de warmte wel weg gezogen worden. en als er wel veel aantallen gemaakt gaan worden zou dat de kosten ook niet mogen zijn.

 

maar een en ander hangt af van de middelen die men ter beschikking heeft.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat een reflector gemaakt uit 1 stuk (ook al zitten er extra gaten en sleuven in) voor teveel warmte ophoping direct boven de buizen gaat zorgen en dan moet je weer teveel afzuigen/blazen om dat weg te krijgen?

 

Vd testen was ook maar een geintje, t'is gewoon dat de maten heel mooi uitkomen voor een micro kastje wat ik wil gaan opzetten voor toekomstige veredelprojectjes.

 

Door per buis te reflecteren krijg je volgens mij de beste output qua lumen en bij het naast elkaar plaatsen van de buizen ontstaat er dan altijd wel wat ruimte tussen die weer mooi voor gelijkmatige warmteverspreding zorgt ipv gecentreerd.

 

Ik vergelijk 1 grote reflector met een reflector per lamp zoals een Lumatek kap in verhouding tot een adjust kap staat in de spreidstand. De lumatek kap (by Gavita :lol: ) heeft een zeer uniforme gecentreerde spreiding waar de Adjust met zijn veel grotere oppervlakte een veel verstrooider lichtbeeld geeft.

 

Qua warmte d ontwikkeling doen ze uiteindelijk (HPS) niet veel voor elkraar onder als ik in beide dezelfde wattage bulb heb zitten (draai nu met 600W id adjust en 400W id lumatek kap maar heb eerder de 600W EVSA gedimd gehad met een 400W bulb erin).

 

Hoeveel van die armaturen kun je nu maken voor de investering die je al gedaan hebt Torsti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een reflector in 1 stuk laat maken kan deze er exact hetzelfde uit komen te zien als Tortsen hem nu heeft gemaakt.

Eerst de ruimtes snijden en daarna BV per buis de ronding erin laten buigen krijg je evenveel ruimte tussen de reflectoren als er nu zit. alleen de uiteindes zitten nu niet op een alu kokertje geboord maar loopt dan over met hetzelfde materiaal naar de gezette zijkanten waar je weer stevigheid uit haalt.

 

volgens mij kun je dan de alu kokertjes helelaam laten vervallen. Maar dit hangt helemaal van de productiemiddlen af.

 

grtz,

Djzusie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Torsti,

 

Het was gewoon grappig zoals het er stond :D

 

Maar ik denk ook dat er een markt is voor een goed systeem voor de TL/T5 kweker...het is hier op het forum ook wel terug te zien.

Steeds vaker zie je TL/T5 of PL kweekjes dus er is zeker animo voor...alleen een goed systeem(buiten de zelfbouw) is er niet en de T5 Badboy is gewoon een TE duur systeem en je zit ook aan bepaalde maatvoering vast.

 

Maar niks negatiefs over de ontwikkelingen hoor, het is een eer om voor zoiets gevraagd te worden.

En je bent er nog lang niet...een protoype maken is duur, zeker omdat je kleinschalig moet inkopen...nu is het doorontwikkelen en kijken hoe je de productie kosten laag kunt houden en materialen maar het mag niet ten koste gaan van de kwaliteit.

 

Dus het duurt nog wel even voordat ie op de markt komt.....tot die tijd :lol: ;)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dacht je van een modulair systeem waar je steeds gewoon een buisje aanprikt? Hoef je maar 1 product te maken met 4 verschillende VSA's om alle soorten armaturen te maken. Armatuurtje met 2 kleine buizen? 4 middelmaatjes? 8 grote? Klik klik klaar :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dj,

Niet boos worden, maar over de reflectoren ga ik niet meer over na denken.

Doc is bezig om Gavita hiervoor te winnen en wij hoeven ons als niet-professionals hierover geen kop te maken,

omdat Gavita met hun techniek er veel makkelijker een beter product eruit haalt.

 

@Whazzup,

de prototypes zijn klaar. Ik ga morgen deze an Doc tonen en dan zien wij hoe en wat er verder gebeurt.

En enkele buis aan te koppelen is bijna niet mogelijk omdat hierdoor de bedrading aangepast moet worden of de EVSA´s het gewoon niet toelaten.

Een mooi product voor zoiets is de Fulham Racehorse-EVSA. Deze is in staat om 2 t/m 4 buizen op te starten, maar voor iedere configuratie is een andere bedrading nodig, helaas.

 

Klik, klik, klaar?

Dat heb ik waar kunnen maken, maar dan met 4 buizen (28 cm breedte).

 

Er zijn nog een paar punten, welke een modificatie moeten ondergaan. Maar hiervoor ben ik op de uiteindelijke reflector aangewezen, omdat ik niet weet hoeveel ruimte ik overhoud een war deze ruimte zich bevindt om iets vast te zetten.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een waanzinnig apparaat is het.

Echt eerste klas en van Nederlands fabrikaat.

Het is iets tussen een

lighting-and-tornado-storm-wallpaper.jpg

en een

2006-Ferrari-599-GTB-SA-1280x960.jpg

VETTE SHIT!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) niet te betalen destructief?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

ik heb mijn best gedaan om het betaalbaar te houden,

de volgende keer kan ik beter de plastic-china-evsa´s gebruiken. ;)

 

Maar, Doc heeft de prototypes gezien en meteen Gavita opgebeld.

(Nadat hij de mond weer dicht kon krijgen ;) )

Dus er komt een afsprak met de Crew van Gavita en dan zien wij verder.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hem gisteren ook kunnen zien ik vond het er best wel prof uit zien ;) mooi afgewerkt ook en het is een mooi concept :lol: als hij betaalbaar word in de toekomst dan ga ik er zeker over nadenken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Torsten en plastic uit china?

uh, ;) ;)

 

Ik kwam , we babbelden gesllie en ik zag:

ech mooi!!

Echt te hopen dat het gaat lukken torsten,

en ben heel benieuwd wat de gavita boys voor input hebben.

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben verliefd ;) .

 

Kees terug op TL.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...